پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

روش اجرایی کمک های اولیه

raveshe_ejraeie_komakhaye_avalie

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1831 بازدید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش اجرایی کمک های اولیه”

روش اجرایی کمک های اولیه

اسلاید 1: فرزاد فرجیمدرس امداد و کمک های اولیهروش اجرايی كمكهاي اوليه

اسلاید 2: ارزيابي موقعيتبايد قبل از نزديك شدن به مصدوم تمام صحنه را ارزيابي كنيد.وظايف امدادگراعمال مربوط به حفظ حيات.جلوگيري از بدتر شدن وضعيت مصدوم.تسريع در بهبود مصدوم.

اسلاید 3: انجام ارزيابي مقدماتيپس از اطمينان يافتن از امنيت كافي بايد ابتدا معاينه اي سريع و مختصر از مصدوم بعمل آوريد.هدف از انجام ارزيابي مقدماتي بررسي احتمال وجود وضعيت هاي تهديد كننده بقاي مصدوم مي باشد كه نياز به دريافت فوري كمكهاي اوليه را ايجاب مي كنند.

اسلاید 4: درخواست كمكدر صورتيكه فكر مي كنيد نياز به كمك داريد بلا فاصله شخص ديگري را براي درخواست آن بفرستيد و سعي كنيد خودتان در كنار مصدوم باقي بمانيد، اما بايد اطمينان داشته باشيد كه شخص فرستاده شده حتماً پس از برقراري تماس نزد شما برگشته و شما را از نتيجه حاصله آگاه خواهد ساخت.

اسلاید 5: درخواست كمك1- سطح هوشياري را بررسي كنيد

اسلاید 6: 2- راههاي هوايي مصدوم را باز كنيد

اسلاید 7: 3- وجود تنفس را بررسي كنيد

اسلاید 8: 4- گردش خون را بررسي كنيد

اسلاید 9: 5- وجود خونريزي در مصدوم را بررسي كنيد

اسلاید 10: انجام ارزيابي كامل ( و با جزئيات)پس از آنكه ارزيابي مقدماتي خود را تكميل كرده و از عدم وجود خطر جدي و فوري مطمئن شديد ، بايد جزئيات بيشتري را بررسي نماييد كه اين امر احتياج به انجام معاينه باليني مصدوم خواهد داشت.

اسلاید 11: سرنخ هاي محيطي (خارجي)- سرنگ تزريق انسولين و يا ويژه تزريق اپي نفرين كه نشانگر استعداد بيمار به شوك آنا فيلاكتيك و يا ابتلاء به بيماري قندي مي باشد.- اسپري هاي استنشاقي معمولا همراه مبتلايان به آسم و يا آنژين صدري ديده مي شوند.- دستبندهاي هشدار پزشكي : نشانگر سابقه بيماري و يا شماره تلفني مي باشند كه مي توان با توجه به متن آن در مورد تاريخچه پزشكي مصدوم اطلاع يافت.- داروها: نيتروگليسرين براي آنژين صدري و فني توئين براي درمان صرع مصرف مي شوند و وجود قرص هاي رفع كننده سوء هاضمه ميتواند نشانگر وجود زخم در دستگاه گوارش باشد.

اسلاید 12: علائم (توصيف شونده) و نشانه ها(قابل معاينه)علائم به دو دسته اصلي تقسيم مي شوند :علائمي كه توسط شخص بيان مي شوند.(symptoms) علائمي كه در معاينه باليني فرد بدست مي آيند(signs).

اسلاید 13: ارزيابي علائمتذكر: هميشه در نظر داشته باشيد كه وجود درد شديد در يك محل ممكن است ضايعه جدي تر و خطر سازتر ولي كم دردتر را در نقطه ديگري از بدن تحت الشعاع قرار داده و مخفي سازد.

اسلاید 14: بررسي علائم باليني ( نشانه ها)نشانه ها علائمي هستند و جذئياتي را شامل مي شوند كه مي توان بوسيله ديدن ، حس كردن ، شنيدن و يا بو كردن به وجود آنها در مصدوم پي برد. خيلي از اين نشانه ها واضح و آشكار هستند ولي به وجود برخي از آنها تنها پس از انجام معاينات كامل باليني مي ت.ان پي برد.

اسلاید 15: حواس خود را بكار گيريد

اسلاید 16:

اسلاید 17: نحوه معاينه كردن بيمار1- براي جستجو كردن علائمي كه مي توانندنشانگر شكستگي احتمالي جمجمه باشند منجمله خونريزي ، تورم و فرورفتگي كاسه سر بايد دستهاي خود را بدقت روي آن ناحيه حركت دهيد.

اسلاید 18: 2- سپس بايد بطور واضح در نزديك هر دو گوش او صحبت كنيد تا ببينيد كه آيا نسبت به صوت عكس العملي بروز مي دهد يا خير، ببينيد آيا خون و يا مايعي روشن مثل آب يا مخلوطي از اين دو از گوش مصدوم خارج مي گردد يا خير چراكه خروج اينگونه مايعات مي تواند نشانگر وجود صدمات جمجمه باشد.3- موارد زير را بايد در مورد چشم ها يررسي كنيد.بازبودن چشم ها ، اندازه مردمك ها ، و پاسخ دهي مردمك به تابيدن نور . وجود مواردي منجمله جسم خارجي خون و كبودي را در سفيدي چشم مورد جستجو قرار دهيد.4- ناحيه بيني را مشابه گوش از علائم ذكر شده بررسي كنيد. متوجه مايع روشن و يا مخلوطي از آن دو از هريك از حفرات بيني باشيد چرا كه وجود هر يك از اينها ممكن است نشانگر صدمات درون جمجمه باشد.

اسلاید 19: 5- سرعت انجام تنفس ، عمق و چگونگي انجام تنفس ،را ثبت كنيد.به وجود هر گونه بوي خاص در دهان بيمار توجه كنيد.درون دهان رامورد بررسي قرار دهيد.لبها را لحاظ وجود سوختگي در آنها مورد معاينه قرار دهيد.6- دما ، رنگ و حالت پوست را مشاهده كنيد كه آيا پريده رنگ ، پرخون و يا به ته رنگ آبي خاكستري ديده مي شود؟خنك است يا گرم؟ خشك است يا مرطوب؟7- يقه و لباسهاي اطراف گردن را شل كرده و به دنبال مشاهده مواردي نظير گردنبندهاي هشداردهنده مسائل طبي و يا وجود يك سوراخ روي ناي كه در اثر عمل جراحي ايجاد گرديده باشيد. مواردي مثل به هم خوردن نظم و ترتيب در ستون فقرات را بررسي كنيد.

اسلاید 20: 8- از مصدوم بخواهيد كه نفس عميق بكشد و بررسي كنيد كه آياحركات قفسه سينه به صورت گسترش يافتن يكنواخت ، راحت و به يك اندازه در هر دو سمت انجام مي گيرد يا خير؟9- به آرامي مسير هر دو استخوان ترقوه و شانه ها را را از لحاظ وجود هر نوع تغيير شكل ، بي نظمي، يا حسساسيت به نظم مورد معاينه و بررسي قرار دهيد.10- از مصدوم بخواهيد كه مفصلهاي اندام فوقاني خود را خم و راست كند و به حركت آرنج ها مچ ها و انگشتان او توجه نماييد. بررسي كنيد كه آيا حس كردن با انگشتان در وي طبيعي مي باشند يا خير.11- علائم حاكي از اختلالات حسي و يا حركتي را در اندام ها مورد بررسي قرار دهيد.

اسلاید 21: 12- سطح قدامي شكم را بدنبال يافتن شواهدي از وجوخونريزي به ارامي لمس كنيد و مواردي چون انقباض شديد ديواره عضلاني شكم و يا دردناك بودن آن در لمس را مورد توجه قرار دهيد.13- هر دو طرف ناحيه لگن را را با اعمال فشار مختصري لمس كنيد و اندكي لگن را حركت دهيد تا در صورت وجود شكستگي در آن بتوانيد به تشخيص برسيد.14- از مصدوم بخواهيد كه يكي يكي و به نوبت پاهايش را بلند كند و قوزكها و زانوهايش را حركت دهد مواردي مثل خونريزي ،تورم ، تغيير شكل و حساسيت به درد را با مشاهده و لمس كردن جستجو كنيد.15- وضعيت حسي و حركتي را در پنجه هاي پاها بررسي كرده و به رنگ اين نواحي نيز توجه نماييد.

اسلاید 22: نحوه خارج ساختن لباس مصدوم1-شيوه بيرون آوردن كفشها

اسلاید 23: 2- نحوه كنار زدن شلوار

اسلاید 24: 3- شيوه درآوردن جورابها

اسلاید 25: 4- شيوه درآوردن عرق گير يا تي شرت

اسلاید 26: 5- روش بيرون آوردن يك كت و يا يك پيراهن آستين بلند

اسلاید 27: 6- روش در آوردن كلاه ايمني از نوعي كه صورت را نپوشانده است

اسلاید 28: 7- روش در آوردن كلاه ايمني پوشاننده تمام صورت

اسلاید 29: اولويت هاي درمان- الفباي احياء را پيروي كنيد- راههاي هوايي را باز نگهداريد، تنفس ، نبض و شرايط گردش خون را بررسي كنيد.- خونريزي را كنترل كنيد.- زخمهاي وسيع و سوختگي ها را تحت درمان قرار دهيد.- صدمات مفصلي و يا استخواني را بيحركت سازيد.درمانهاي متناسب را براي ساير جراحات و و مصدوميتها ارائه دهيد.مكرراً باز بودن راههاي هوايي ، تنفس و نبض را بررسي كنيد و در صورت بروز هر مشكلي سريعاً به آن بپردازيد.

اسلاید 30: محافظت از اموال شخصي مصدوم

اسلاید 31: انتقال اطلاعات

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید