صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
باید مراعات شوند کدامند؟
اصول اساسی که در هر ت
),غلبه بر پیش داوری ها
0ساختن از راه تعقل
9.آزمایش با واقعیت ها
صفحه 5:
صفحه 6:
ساختن
صفحه 7:
روشنی:یک پرسش آغازی خوب باید روشن و بدون ابهام باشد
© عملی بودن:یک پرسش آغازی خوب باید شدنی باشد
© مناسبت یا بجابودنبیک پرسش آغازی خوب باید به عنوان خط راهنمای
تحقيق در علوم اجتماعى به كار آيد
صفحه 8:
ساحتن
صفحه 9:
.خواندن
صفحه 10:
1-0).سازماندهی به کار خواندن
الف)معیار های انتخاب
اصل اول:ارتباط متن با پرسش آغازی
© اصل دوم:ابعاد منطقی برنامه خواندن متون
© اصل سوم:توجه به مبانی تتحلیلی وتفسیری داده ها
9 اصل چهارم:توجه به نگرش های گوناگون
8 اصل پنجم:منظور داشتن زمان تفکر شخصی و تبادل نظردر فواصل خواندن
صفحه 11:
ب)کجا میتوان اين متون را یافت ؟
6 مشورت با صاحب نظران
© مجلات وگزارش ها و...
9 مقالات تخصصی
9 فهرست کتابنامه ها و کتابشناسی ها
نترسیدن از حجم وقطر کتاب ها
به کار گرفتن خدمات کتابخانه ها
صفحه 12:
صفحه 13:
-0مصاحبه باچه کسانی مفید است؟
9 افرادی که در اين زمینه علم داشته و یا تحقیق کرده اند
© افرادى كه با اين موضوع عينا روبرو بوده اند \
© افراد مربوط به اين تحقيق
صفحه 14:
2 جكونه بايد به آن عمل کرد؟
© حتى المقدور يرسش هاى كمترى مطرح شود
© ان را به روشن ترين وجه عنوان كرد
© از جبهه كيرى شخصى در محتواى مصاحبه خوددارى كرد
© دقت كرد مصاحبه در محلى مناسب صورت كيرد
© متن مصاحبه ها ضبط شود
صفحه 15:
2-3استخراج مصاحبه های اکتشافی
گفتار به عنوان منبع اطلاعات
۵ گفتار به عنوان فرایند
صفحه 16:
صفحه 17:
0 ت اکتشافی
4.برهم كنشى ميان مطالعات |
ae نظری مستله تحقيق
=e
صفحه 18:
ساحتن
آزمايش
صفحه 19:
ح نظری مسنله تحت
9 فاز اول:مرور رویکرد های گوناگون
فاز هاى سه كانه
© فاز دوم:انتخاب يك چارچوب نظرى
9 فاز سوم:آشکار سازی چارچوب نظری مسئله تحقیق
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
فرمانبردارى
صفحه 23:
)در مدل ت
9 چا
جارحوي مد
منسجم و وحدت يافته اى شكل ميك
ميكيرد
wen ie a. ®
J یک فرضیه به تحقیق شکل میدهد
حضور تنها یک فرضیه به تحقی
صفحه 24:
)در اهمیت فرضیه
© فرضیه صفات برجسته کار عملی است که از ذهن مکتشف بازتاب می شود
© مدل تحلیلی به اتکای فرضیه ها ساخته میشود
© فرضیه ها در بهتر فهمیدن پدیده های قابل مشاهده سهیمند
© فرضيه ها هم مايه ی بسط وگسترش تحقیقند. هم مایه ی انسجام آن
\
صفحه 25:
صفحه 26:
ساختن مدل با مشاهده شروع ميشود.
شاخص سرشتی تجربی دارد.
برمبنای شاخص میتوان مفاهیم و
فرضیه های تازه ای تدوین کرد و بر
مبناى آنها مدل را ساخت و آن را
با داده های واقعی آزمود.
مفهوم کلی که به عنوان پیش فرض
تفسیرپدیده ی موضوع تحقیق انتخاب
شده است آغاز می شود.
این مدل با دلیل منطقی-فرضیه ها
مفاهیم ومدل ها را می سازد که داده
صفحه 27:
روش استقرایی
صفحه 28:
صفحه 29:
).جه جيزى را بايد مشاهده کنیم؟
صفحه 30:
© وضعیت اول:منفرد
> وضعیت دوم:کم و بیش عمومی
© آنکان اول:مطالعه کل جمعیت
۲۰۱ قموته ؟ امکان دوم:مطالعه ی نمونه معرف جمعیت
* امکان سوم:مطالعه مولفه های مشخص کننده
صفحه 31:
.چگونه مشاهده
-صاختن ابزار های مشاهده
© مستقيم و غير مستقيم
© آزمون ابزار مشاهده
© كرد آورى داده ها
صفحه 32:
atin انداز روش های عمده گرد آوری اطلاعات
بررسی پرسشنامه ای
مصاحبه
9 مشاهده مستقیم
گرد آوری داده های موجود
صفحه 33:
صفحه 34:
0 عملیات سه گانه تحلیل اطلاعات
© آماده سازی داده هانشرح و دسته بندی
9 تحلیل روابط میان متغیر ها
۵ مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایج مورد انتظار و تفسیر انحرافها
=
صفحه 35:
OE
©.جشم انداز روش های عمده تحلیل اطلاعات
© تحليل آمارى داده ها
© تحليل محتوا
صفحه 36:
صفحه 37:
a 2
),دستاورد های نوین شناخت
9 شناخت های نوین در ارتباط با موضوع تحقیق
© شناخت های نظری نوین
صفحه 38:
صفحه 39:
2
منبع:
روش تحقيق در علوم اجتماعى
نوشتهتریمون کیوی.لوک وان کامپنهود
ترجمه:دکتر عبدالحسین نیک گهر
صفحه 40: