تجزیه و تحلیل اطلاعاتتحقیق و پژوهشعلوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

روش تحقیق در علوم اجتماعی، بر اساس نوشته ریموند کیوی و لوک، وان کامپنهود.

تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 40 اسلايد به قلم سازنده: نکاتی که باید درمورد این کتاب بدانید تاکنون در حوزه روش تحقیق کتاب های بسیاری به قلم صاحبنظران و پژوهشگران مختلف در سرتاسر دنیا نگاشته شده است. در این بین، کتاب روش تحقیق کیوی و کامپنهود به دلیل ارائه دید چند جانبه و منتقدانه مورد اقبال عمومی بسیاری از اساتید و پژوهشگران و علاقه مندان به پژوهش واقع گردیده است. این کتاب به شیوه تحسین انگیزی هر دو بعد نظری و کاربردی (فکر و عمل) در پژوهش را مطرح کرده و با ارائه طرحی تازه، آرایشی مناسب و توصیه های انعطاف پذیر و انتقاد پذیر در پژوهش، دریچه مفیدی در حوزه روش تحقیق رو به روی مخاطبان و محققین می گشاید. علاقه مندان به مطالعه این کتاب می توانند از طریق کپی کردن لینک زیر در نوار جستجو به نسخه کامل این کتاب به طور رایگان دسترسی یابند. https://hdaneshjoo.com/dl/31256/348 نکاتی که باید در مورد این پاورپوینت بدانید اسلاید های این پاورپوینت پس مطالعه کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی و مشورت با تعدادی از اساتید مدرس روش تحقیق و شناسایی بخش های حائز اهمیت کتاب «روش تحقیق در علوم اجتماعی کیوی و کامپنهود» طراحی شده و برای تدریس این کتاب تنها در یک جلسه کلاس یا کارگاه آموزشی- پژوهشی کفایت می کند. نکته حائز اهمیت پایانی برای متقاضیان این فایل که: از سال ۸۹ تاکنون تعدادی از اساتید ارجمند جهت تدریس این کتاب در کلاس های خود از این فایل پاورپوینت استفاده می نمایند. امید است این فایل، مفید فایده اساتید فرهیخته، محققان و دانشجویان علاقه مند به امر تحقیق واقع گردد. ارادتمند سیده شیما کارانجام

ppt.ir

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
باید مراعات شوند کدامند؟ اصول اساسی که در هر ت ),غلبه بر پیش داوری ها 0ساختن از راه تعقل 9.آزمایش با واقعیت ها

صفحه 5:

صفحه 6:
ساختن

صفحه 7:
روشنی:یک پرسش آغازی خوب باید روشن و بدون ابهام باشد © عملی بودن:یک پرسش آغازی خوب باید شدنی باشد © مناسبت یا بجابودنبیک پرسش آغازی خوب باید به عنوان خط راهنمای تحقيق در علوم اجتماعى به كار آيد

صفحه 8:
ساحتن

صفحه 9:
.خواندن

صفحه 10:
1-0).سازماندهی به کار خواندن الف)معیار های انتخاب اصل اول:ارتباط متن با پرسش آغازی © اصل دوم:ابعاد منطقی برنامه خواندن متون © اصل سوم:توجه به مبانی تتحلیلی وتفسیری داده ها 9 اصل چهارم:توجه به نگرش های گوناگون 8 اصل پنجم:منظور داشتن زمان تفکر شخصی و تبادل نظردر فواصل خواندن

صفحه 11:
ب)کجا میتوان اين متون را یافت ؟ 6 مشورت با صاحب نظران © مجلات وگزارش ها و... 9 مقالات تخصصی 9 فهرست کتابنامه ها و کتابشناسی ها نترسیدن از حجم وقطر کتاب ها به کار گرفتن خدمات کتابخانه ها

صفحه 12:

صفحه 13:
-0مصاحبه باچه کسانی مفید است؟ 9 افرادی که در اين زمینه علم داشته و یا تحقیق کرده اند © افرادى كه با اين موضوع عينا روبرو بوده اند \ © افراد مربوط به اين تحقيق

صفحه 14:
2 جكونه بايد به آن عمل کرد؟ © حتى المقدور يرسش هاى كمترى مطرح شود © ان را به روشن ترين وجه عنوان كرد © از جبهه كيرى شخصى در محتواى مصاحبه خوددارى كرد © دقت كرد مصاحبه در محلى مناسب صورت كيرد © متن مصاحبه ها ضبط شود

صفحه 15:
2-3استخراج مصاحبه های اکتشافی گفتار به عنوان منبع اطلاعات ۵ گفتار به عنوان فرایند

صفحه 16:

صفحه 17:
0 ت اکتشافی 4.برهم كنشى ميان مطالعات | ‎ae‏ نظری مستله تحقيق =e

صفحه 18:
ساحتن آزمايش

صفحه 19:
ح نظری مسنله تحت 9 فاز اول:مرور رویکرد های گوناگون فاز هاى سه كانه © فاز دوم:انتخاب يك چارچوب نظرى 9 فاز سوم:آشکار سازی چارچوب نظری مسئله تحقیق

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:
فرمانبردارى

صفحه 23:
)در مدل ت 9 چا جارحوي مد منسجم و وحدت يافته اى شكل ميك ميكيرد ‎wen ie a. ®‏ ‎J‏ یک فرضیه به تحقیق شکل میدهد حضور تنها یک فرضیه به تحقی ‎

صفحه 24:
)در اهمیت فرضیه © فرضیه صفات برجسته کار عملی است که از ذهن مکتشف بازتاب می شود © مدل تحلیلی به اتکای فرضیه ها ساخته میشود © فرضیه ها در بهتر فهمیدن پدیده های قابل مشاهده سهیمند © فرضيه ها هم مايه ی بسط وگسترش تحقیقند. هم مایه ی انسجام آن \

صفحه 25:

صفحه 26:
ساختن مدل با مشاهده شروع ميشود. شاخص سرشتی تجربی دارد. برمبنای شاخص میتوان مفاهیم و فرضیه های تازه ای تدوین کرد و بر مبناى آنها مدل را ساخت و آن را با داده های واقعی آزمود. مفهوم کلی که به عنوان پیش فرض تفسیرپدیده ی موضوع تحقیق انتخاب شده است آغاز می شود. این مدل با دلیل منطقی-فرضیه ها مفاهیم ومدل ها را می سازد که داده

صفحه 27:
روش استقرایی

صفحه 28:

صفحه 29:
).جه جيزى را بايد مشاهده کنیم؟

صفحه 30:
© وضعیت اول:منفرد > وضعیت دوم:کم و بیش عمومی © آنکان اول:مطالعه کل جمعیت ۲۰۱ قموته ؟ امکان دوم:مطالعه ی نمونه معرف جمعیت * امکان سوم:مطالعه مولفه های مشخص کننده

صفحه 31:
.چگونه مشاهده -صاختن ابزار های مشاهده © مستقيم و غير مستقيم © آزمون ابزار مشاهده © كرد آورى داده ها

صفحه 32:
‎atin‏ انداز روش های عمده گرد آوری اطلاعات ‏بررسی پرسشنامه ای مصاحبه ‏9 مشاهده مستقیم ‏گرد آوری داده های موجود ‎

صفحه 33:

صفحه 34:
0 عملیات سه گانه تحلیل اطلاعات © آماده سازی داده هانشرح و دسته بندی 9 تحلیل روابط میان متغیر ها ۵ مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایج مورد انتظار و تفسیر انحرافها =

صفحه 35:
OE ©.جشم انداز روش های عمده تحلیل اطلاعات © تحليل آمارى داده ها © تحليل محتوا

صفحه 36:

صفحه 37:
a 2 ),دستاورد های نوین شناخت 9 شناخت های نوین در ارتباط با موضوع تحقیق © شناخت های نظری نوین

صفحه 38:

صفحه 39:
2 منبع: روش تحقيق در علوم اجتماعى نوشته‌تریمون کیوی.لوک وان کامپنهود ترجمه:دکتر عبدالحسین نیک گهر

صفحه 40:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
15,000 تومان