سایرورزشی

روش تحقیق در علوم ورزشی ( فصل 8 و 9 )

قابل استفاده در دانشکده های تربیت بدنی

naeemdoost

35 صفحه
496 بازدید
03 بهمن 1400

صفحه 1:
pee) = ee ۱ ‏ا‎ oS موضوع : فصل ۸ (روش های نملیش داده ها) و فصل ‎٩‏ (ویژگی های یک ابزار یا ی (GAS Gre AUP ee) OVER ATAV Sa ICI BIR CGC ‏م ا‎

صفحه 2:
Le ) ‏روش های نمایش داده ها‎ [ ‏ين و قابل فهم ترین‎ 1 cenecaiee ORY FETS eran IR Cee ayy . ‏شکل ممکن به خواننده ارائه کند‎ یکی از ابزارهای تحقیق این هدف استفاده از نمودار است ۱.۰ ۰ < ۳ سس سس دهند و نوع داده ها را بشناسد. 7007 eer ein سرعت در مشاهده داده هاست .

صفحه 3:
ور ‎)١‏ نمودار میله ای ( 6۳03۲ 22۲) : ‎coe tere yr Fas eye Porc Crom Ree ep er mK e FO]‏ 1 ‎enes oe hea Les eee a tenes‏ ۱ ‎a Re eee En‏ لك ل ‏است. ‎ ‏ت۳۳ ‎ ‎

صفحه 4:
*) نمودار ستونى يا هيستوكرام ‎histogram)‏ « م ا ا ا 0 تفاوت که ستون هابه هم چسبیده اند. نمودار ا ا د ‎ened‏ ا ال ل ‎EC‏ ‏ی ‎Seas ee)‏ 0 je ie 0

صفحه 5:
۱ ۱ ye er se ‏می‌دهد.‎ ESS Reese Ries ete an roe ‎)١‏ شكل توزيع نمره ها از نمودار ستونى راحتتر مشاهده مى شود. ‏و ‏نمودار مجزا مقايسه كنيم. ‎aig‏ ا ل ل سي استفاده ميشود. ‎

صفحه 6:
۴ نمودار دایره ای ( 003۲1 016 ) : i Ee econ ‏مىشونه‎ مجموعه درجات محيط دايره ‎)72٠(‏ درج کل ‎Soe So Ua Iced‏ نظر ضرب می کنیم .

صفحه 7:
۰ sus!, logos ۱ Ie aes eS NORE) ee! ee ee ae ‏بر‎ ete ent ‏ل‎ Is ae Reve ee)

صفحه 8:
: (line graph ) ‏نمودار خطى‎ )© از طریق نمودار خطی می بینیم چگونه نتابج بارها و برهاتغییر می کنند.

صفحه 9:
1۱9 ‏ا‎ a ‎)١‏ كزينه ى 5أكلا|3003 رااز 1710© انتخاب كنيد. ‏؟) 381685 56012نان را انتخاب كنيد. ‏© 3516ط يا 5عاط8 0606131 را انتخاب كنيد. ‏؟) متغير يا متغيرهاى مورد نظر را انتخاب كرده و آن ها را به جعبه مركزى انتقال دهيد. ۵ بر روی 01 کلیک کنید . ‎1

صفحه 10:
Re See eves ne ny oe pe ee recy om Ce Cn PCE ES SOCOM 1 rend eer Searcy Bree nes ey eee an) oe eae es eo au ial Menu j1, graphs ‏كزينه‎ )١ ۲ گزینه 0۵۲ را از 00110۳5 انتخاب کنید. ۳ نوع نمودار میله ای را انتخاب کنید. ۴ متغیر مورد نظر را به جعبه 3615 6816001۷ وارد کنید. و 1 1

صفحه 11:
ل نمودار های خطی برای نشان دادن تغییرات و روند ها در طول زمان به کار می روند. “ استفاده از نرم افزار 5/055 براى ترسيم نمودارهاى خطى : ‎)١‏ كزيئه 0130195 را از 1010© انتخاب كنيد. ‏۲ گزینه 106 را از 00110105 انتخاب کنید. ‎Cec ESE ees ‏؟) متغير مورد نظر را به جعبه 315 /[01 ©6366 وارد كنيد. ‏ا ا 1 ‏ع) اكر مى خواهيد نمودار عنوان داشته باشد بر روى 18165 كليك كنيد. ۷ برروی 01 کلیک کنید تا نمودار ترسیم شود.

صفحه 12:
" نمودار دایره ای برای نشان دادن اندازه داده ها نسبت به هم به کار می رود مثلاً اگر یکی از ‎Oe So ee‏ Brees ee eee en) oe se ee om a ‏انتخاب كنيد.‎ ©10١0 ‏كزينه 013115 را از‎ )١ ؟) كزينه ©1أ0 رااز 00610105 انتخاب كنيد. evecare ee ees Se yer vec omy Pamet= 14-100] 8VAr-). (reer a NSO eee oa AS ‏مشخص کنید که قطعات دایره چه چیزی را باید نشان دهد.‎ ۵ ۱ ۷ برای ترسیم نمودار روی 01 کلیک کنید.

صفحه 13:
7 هیستوگرام مشابه نمودارمیله ای است است ولی توزیع نسبی الل رو ما دج ۱ STR eae IPS ro ‏انتخاب كزينه 15م013 از لالاعمطا‎ )١ ۲ انتخاب گزینه ۱15۲09۲3۲0 از ‎options‏ *) وارد كردن متغير به جعبه 5أا3 /23166©0011© ‎een ese PT‏ ل كر ۵ برای ترسیم روی 01 کلیک کنید.

صفحه 14:
۲ فصل نهم [ ویژگی های یک ابزار یا آزمون مناسب ] آزمون ها و وسایل اندازه گیری به هر منظوری که تهیه می شوند باید مفید باشند. 1 Se mes a Te Nee keene ST) ‏اعتبار يا يايايى ۲ عینیت‎ )١ ‏حساسیت يا ظرافت تشخیص‎ ۴ ۲ روایی

صفحه 15:
Ege es om EE RPA Pes ا ا ا ‎BR Spe cele‏ | است . ل ل ۱ وف ار سا ‎er eee‏ مشایهی از آن حاصل 35

صفحه 16:
اعتبار یک آزمون عبارت است از ثبات و پایایی آن در اجراهای متعدد. ۳ ie eS SE ROW ‏تا‎ \n cen el Al Cem POW ec ke) eles (Realy er Renee TF ‏هرجه خطاها كوجكتر و كمتر باشد اعتبار آزمون بيشتر است.‎ Poses er Ue HReEL ON per gro EOC eels لا Re OU Tey Os ‏راد ان‎ ‏و ا‎ ۵ دقت نمره گذاری ©) آشْنابي فرد با محيط آزمون

صفحه 17:
۶ سه عامل موثر در پایین بودن اعتبار : ا 1۳ Ry er ea a ene ۲ تغییر فردی که اندازه گیری را انجام می دهد Bowler oe BETS Ne SSE penton Teese fr Ske * خطاهای فنی و خطاهای مربوط به تغییرات زیستی : تغييرات زيستى زيادى در بدن انسان رخ مى دهند براى مثال در تحقيقى ممكن است عواملى جون دفع لبء. مصرف غذا و ... موجب افزايش وزن بدن شوند نه روش هاى تمرينى .محقق به منظور كنترل جنين خطاهايى بايد در ساعت هاى خاصى از روز اندازه ‎neat sod‏ ل ا ا ا اال ل |

صفحه 18:
۱ ۱ ee ‏ار‎ ‎ee Spe Ds i meu ces) آزمون را بر روی گروهی از ورزشکاران اجرا می‌کنيم بعد از یک هفته همان آزمون را با ‎Fe oN Dene Mt Des CDE vee aad‏ بین نتایج همبستگی دیده شد آن آزمون دارای اعتبار است. ار ااا ار وس اا ی سس ۲[ راضریب همیستگی ‎cue‏ ۰

صفحه 19:
۱ ‏تا(‎ cy Center Ree ‏خستكى؛ عوامل محيطى تمرين و آشنايى با آزمون مى تولند آزمون را تحت تاثير قرار دهد‎ ‏بنابرلين هركز نمى توان انتظار داشت نتليج مثل هم باشند بلكه لازم است نزديك به هم‎ 57 ور را را ضر ‎oa‏ ار عدد صفر © عدم ارتباط -> ارتباط كامل معكوس aed

صفحه 20:
۳ Q . ‏بالاتری از آزمون های کوتاه تر دارند‎ ۳ در آزمون های پاسخ بسته هرچه تعداد گزینه ها بیشتر باشد اعتبار آزمون بیشتر Dae ۳ ا ا ا ا 0 ش ها ۷۰ 7 کفایت می کند. * كساتى كه براى 3 ‎fete] apn Cec pe Tse] OSIM CIP Seip RTC any EONS‏ ای براق ی اف جود از ترم زار في و ضريب اعتبار ابزار اندازه كيرى را با روش (الغاى كرونباخ) محاسبه نمايند.

صفحه 21:
0 ERO Ur ere ees Fore CMe en ead Fo] ‏و غلط) بلكه به صورت جند ارزشى است مورد استفاده قرار مى كيرد. هرجه درصد به دست‎ ‏ا‎ tS ae ب) روش کودر- ریچاردسون : ‎BS)‏ ال ‎Te ee‏ ا ل ل لك بررسی قرار می گیرد. ‏عريب ممبسكى 000077501 ‏هرچه این ضریب به یک نزدیکتر باشد تجانس بیشتر است. ‏ا ل د

صفحه 22:
Sere Ne ‏ا‎ oe canted ‏کی‎ eMe aes فا ‎pc mowed Oe‏ ا ‎RUE NY Ser‏ RRC sap eS ce onl WO NO ey ‏ا‎ Co) Pee es ohh ye IS Se ‏تسا‎ Gude

صفحه 23:
۱ 0 این روش آزمون پس از اجرای آزمون لّن را به دو نیمه تقسیم می کنند بدین ب كه سوال هاى زوج راجه عنوان يك آزمون و سوال هاى فرد را به عنوان آزمون دیگر در نظر می گیرند. سپس بین نمره ها همبستگی می گيرند. برای پیدا کردن ضریب اعتبار کل آزمون از فرمول زیر که به نام اسپیرمن براون معروف ‎are eee‏ 5

صفحه 24:
برای مثال, اگر ضریب همبستگی بین نیمه های یک آزمون برابر ۰/۸ باشد. ضریب اعتبار 9 ترا اک یا ۱ زمانى مىتوان براى برآورد اعتبار از روش دو نيمه كردن استفاده كرد كه تعداد سوالات ۱ ا ل 1 ‎Caer See eae‏ ا ا ا لت ا تمرین نقش منفی ایفا خواهند کرد.

صفحه 25:
د) روش دو فرم موازی ( همتا) دو آزمون را زملنی موازی می گویند که از نظر درجه دشواری» قدرت تشخیص و محتوای و با ۳ ۱ زملنى ) ياجا فاصله زملنى جند روز اجرا كرد و ضريب همبستكى بين دو سرى نمره را به دست أورد. ضريب همبستكى به دست ات اس ای سا ۱ ‎Rome a Reel‏ را برای اجرای آنها فراهم نشود.

صفحه 26:
ED صاحب نظران رواب ا 0000 ی ار را ۱ | cae) eco eer Ley sae ey ae 1 Peay) ‏معناست که پرسش های آزمون به‌طوردقیق آنچه را که مورد نظر می‌باشد می‌سنجند.‎ ۱۷ ۰ ‏ارو ار راب داد و‎ | sens ES ne) ۲ << . or el 0 ap ee se NF rule eS

صفحه 27:
| ee ee SNe as kee اختیار ما قرار دهده نه اطلاعلتی از حافظه یا تونلبی های دیگری که به صورت هوش تجلی کنند مى كنند . 1 STE a, meee ys ICS i OTP 0 1 eres etc Cn ‏ا ا‎ ery Weer ce Reese cg cme ‏تا ات را ار ۱ ۱ كاك‎ Se opera See Sec ee SO ‏ا ل‎

صفحه 28:
رولیی جنبه‌های مختلف دارد و ارتباط بین پرسش و آزمودنی با توجه به کلیه جنبه های ن حاصل می شود. در صورتیکه این ارتباط در برخی جنبه ها مربوط. و در برخی دیگر ا ا انواع روایی روايى را 3 له مختلف تق. حك كندة ‎)١‏ روايى ظاهرى يا صورى ‏ل ۱ ‎ey ee er‏ ۳ ‎ce cee‏ سس« ۱ ۲ شيمى؛ مثال ديكر اينكه از نظر ظاهرى نيز آزمون دراز و نشست براى اندازه كيرى قدرت و استقامت عضلات شكمى داراى روايى است.

صفحه 29:
ا م الا ال لقا ‎ts ce‏ رب ‎Pes OTe‏ ‎ce tee cen Lone eae‏ ا ا م پر این مفاهیم در طراحی آزمون لحاظ شود. ۴ روایی سازه یا ساخت نسنجند و تفاوت روایی ساخت در مورد آزمون هایی لازم است که به سنجش پدیده هایی می‌پردازند که ‎cls‏ از ۲ ل ی ات سس ‎peak‏ م ل ا ا لا ا ا م ا ل ل ا ا ا ا لك كن ل ال ل لي

صفحه 30:
۴ روایی پیش بین یک آزمون زملنی دارای رولیی پیش بین است که نمره های لن با معیاری که در آینده اندازهكيرى مىشود همبستكى داشته باشد. مثلا اكر مهارت دريبل زدن نوجوانى خوب ‎nn a ere‏ ا ا ا 0 000 ‎ee meme‏ 7 ‎eRe Ua ne cme re bee Cs eae, Seog‏ 2 همبستكى بين نمره هاى يك آزمون و نمره هاى يك ملاك از ييش تعيين شده مىتوان ‎ie meee‏ ل ال ا الك ا ا ال ل ا گیری جدید با ابزاری که قبلاً دقت و روایی آن تایید شده و به عنوان " استاندارد ۲ شناخته می شود تعیین می گردد.

صفحه 31:
ا ا ‎eee‏ ۱ بايد اندازه هاى به دست آمده توسط آن با روش وزن كشى زير آب كه يك روش استاندارد ‎cow asd cll iby ee oon‏ ee eRe Roy a ee eae ee el | nN) RCs Ee ee Becca] ‏شودبا اجراى آزمون مناسب تعيين مىكنند كه در انجام وظليف معلمى تا جه اندازه موفق‎ eel ‏ا ا ا ا‎ ala ا ل ا كه

صفحه 32:
۵ روایی همزمان روایی همزمان, به همسویی و نزدیکی نتایج حاصل از آزمون های متفاوت در ال 0 او كه دوان بي هوازى و و از طریق آزمون وینگیت مشخص باشد و در سنجش مجدد از ا ل ا ل قبلی حاصل شود. گفته می شود که آزمون اخیر روایی همزمان بالایی ندارد. این نوع ‎Siete eee Tae ne‏ 1

صفحه 33:
Roel ee ron یک آزمون برای آنکه رولیی داشته باشد بلید از اعتبار برخوردار باشد. اگر آزمون ی ابزار ‎ee eee Tar one Se ab) Bei‏ ل نيست و در واقع هيج جيز را به درستى اندازه نخواهد كرفت , و اكر يك آزمون جيزى را ل ا نا بارفيكس براى اندازه كيرى استقامت عضلات يا مناسب نيست (روايى ندارد)» ولى و( اا ار اا الى لل ار 2 217 ۱۳ اعتبار شرط روایی است. ولی روایی برای اعتبار ضروری نیست.

صفحه 34:
۱ دهنده قرار گیرد. عینیت را می توان ‎SO ee ae See Sey ee aces Rel ora‏ ‎Rep NON 27 (kes oe) [hy Geen ty ey ces Cerone‏ ۱ ‏حساسیت یاظرافت ند‎ a ۱ Cate oe ne =a ‏ا ا اا ا كام‎ oe or eae eS | ‏زیاد با این فن است.‎

صفحه 35:
حضرت على(ع). ‎ena‏ ا ا 0 02

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
15,000 تومان