روانشناسی و روانپزشکی

روش تحقیق علی مقایسه ای

ali_moghayesei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش تحقیق علی مقایسه ای”

روش تحقیق علی مقایسه ای

اسلاید 1: به نام خداعنوان:تحقیق علّی – مقایسه ایCausal-Comparative Studiesتدوین : الهام یاوری –فاطمه ناجی

اسلاید 2: فهرست مطالبمقدمه تعاریف طبقه بندی ها تحقیق علّی - مقایسه ای تفاوت با تحقیقات آزمایشی تفاوت با تحقیقات همبستگی محدودیت ها و ضعف ها نتیجه گیریمنابع

اسلاید 3: سابقه تاریخی: هرچند دانشمندان مغرب زمین در کاربرد روشهای مقایسه ای و تمهید زیر بنای نظری و نیز ابعاد آماری و ریاضی این روشها بسیار کوشیدند ، لیکن نیابد آثار برجسته اندیشمندان شرق مخصوصاً اسلامی را در این زمینه به فراموشی سپرد .دانشمندانی همچون ابوریحان بیرونی ، غزالی بدین روش تمسک جستند . برای مثال ابوریحان بیرونی در زمینه های گوناگون به کاربرد روش مقایسه ای دست زد .او از یک دیدگاه ، دست یه شناخت مقایسه ای ادیان زد و از تمامی امکانات موجود زمان خویش در این راه سود جست .او مسلمان متمایل به مذهب تشیع بود ولی از از همه امکانات زمان خویش به منظور شناخت دیگرادیان و مقایسه آنهابااسلام سودبرگرفت.در مقوله ای دیگرپس از فراگیری زبان فارسی،سپس عربی وتسلط کامل برهریک دست زد.از سوی دیگر در غرب،گرچه روشهای مقایسه ای در یونان باستان با آثار ارسطو و مقایسه نظام سیاسی آن زمان معمول گشت ، لیکن توجه به این روش از قرن 18 در زبان شناسی صورت یافت . (ساروخانی 1377ص188)

اسلاید 4: تعاریفتحقیق:کاربرد منظم گروهی از روش ها برای دست یابی به اطلاعات قابل اعتماد در مورد یک مسالهمراحل یک تحقیقتشخیص و تعریف یک موضوع برای مطالعه کردن (مسأله)توصیف و انجام روش هایی برای جمع آوری اطلاعات(متد یا روش)تحلیل داده های عینی (تحلیل)گزارش یافته ها (نتایج)

اسلاید 5: روش تحقیق فرآیندی است که از طریق آن شواهد لازم ، گردآوری و تبدیل به یافته می شود .بنابراین چگونکی گردآوری و تغییر داده ها به نحوی که ابهام حاصل از آن ها به حداقل ممکن کاهش یابد ، به روش شناسی تحقیق مربوط است .طرح های تحقیقی را به صورت کلی به دو دسته کمی و کیفی تقسیم می شوند . مهم ترین طرح های تحقیقی کمی ، تحقیق توصیفی – تحقیق رابطه ای همبستگی و علی مقایسه ای و تحقیق آزمایشی می باشد .

اسلاید 6: تعاریفانواع تحقیقتفاوت دو روش آزمایشی و توصیفی: دستکاری متغیرها بررسی روابط علّی

اسلاید 7: دانشهای انسانی ، روشهای مقایسه ای را جایگزین شیوه های ازمایشگاهی دانشهای طبیعی میکند و در دو جهت از آن بهره میگیرد .1- دستاوردهای تاریخی2- دستاوردهای مردم شناسی اهمیت روشهای مقایسه ای :

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید