صفحه 1:
صفحه 2:
LL oP DH
صفحه 3:
مبنای تربیتی
* تاثیر موقعیت ها بر انسان:
موقعیت های گوناگون وضعی, زمانی» مکانی و اجتماعی تاثیرات مختلفی بر
ان ae 5
So VII lee Gyles Gite ار و اکن تفمی او اي في
(FF ge) hl
صفحه 4:
٠ اصلاح موقعیت ها:
یکی از راه ها برای اصلاح رفتارهای ظاهری و حالات مطلوب باطنی آن
است که ارتباط فرد با موقعیت پیرامون او دچار تغییر شود: عن الباقر
bel ib Rs غَصْبَ و هُوَ JS) lap dull ale
Le میدب عَلهُ رجر لشَيْطَانٍ وَإِنْ ن کان
(WV go ۷۰ ۱۴۰۲ لیم( مجلسی:
صفحه 5:
صفحه 6:
ال ۷-۳
* به کارگیری گسترده این روش در GLE OUT كريم و روايات اهل بيت
علیهم السلام نشانگر اهمیت چشمگیر آن در برنامه هاى تربيتى
اسلام است.
صفحه 7:
انواع تغییر موتعیت در منابع اسلامی
صفحه 8:
0 ea وضعي:
ا له lg grea Seo
(Marea ara
eae Recs bec EUnet Beco ies OS)
aes a 113 مكانى: را
اجتماعي: تلع ی Eee | سم آات له کر
بها al Sen خدیت غیره 0
tue 1 Cl ce tale ert | alee
صفحه 9:
م ا 0 د اسلامى
صفحه 10:
نا مستضعفین
قالوا ألم تكن آزض له واسعةٌ قشهاجزوا فيها فأُولئكق مَأُواهُمْ
Oe مصیر (نساءء/91)
نْ آزضی واسعة ue دون ا
من الأَرْض اسْتَوْجبَ الْجَنهُ وَ كان رف
ج ص۳۳)
صفحه 11:
ld) پسیزوا فی الأرض فینظزوا کنف کان عاقبهٌالذین من قبلهخ کانوا انز مهم و أَشَدَ قُوْهُ وآثارأ فى
الّض فما آغنی عم ما وا یکسبُون (غافر؛۸۲)
لدین من قبلهم درل غلیهم و للکافرین نها
صفحه 12:
* نماز جمعه: ۳ الذينَ آمنُوا لا ودی للطلاة من یم الم
فَاسْمَا إلى ذكر لل وَدَرُوا ايع ذلكم خَير کم نکم نلمون(جمعهه
(a
۸۴۰۳ تَشکین لْلُوب(مجلسی, dl حج: عن الصادق علیه السلام: *
)۱۸۳ ۷۵ ج
* اعتکاف: قال رسول الّه صلّی الله عليه و آله: «اعتكاف عشر فى
رمضان یعدل حجتین و عمرتین».( خرمشاهی و انصاری» ۱۳۷۶
ص۲۳۳)
صفحه 13:
عن على عليه السلام: جالس الْعْلاء ترذ علماً (تميمي آمدی»۱۳۳۲ ۳۵۷
te الماءأَحَبْ ای ال تغالی من عبَاة YA
۱1 2 ۴ tle
(تمیمی آمدی,۱۳۹۹» 1۳۵۷ ۳
إَِاكُمْ و مُجَالْسَه الموتی قیل با رضول ال من BEE IE Sal
غناه(ورام» ج ٩ ص (FY
صفحه 14:
صفحه 15:
آثار و نتایج تغيير موقعيت
صفحه 16:
ot
* غریزه جنسی: : و اقا اباب وَ قَدّتْ قَمِيصَهُ من دب و و لفیا wits
oll الباب(یوسفه۲۵)
۶ خشم: عن الباقر علیه السلام: یمرج عصب و هو نم لش
S) de Ck Sp الشیطان و ان کار ان جالساً فیقم(مجلسی,۰۳ 2۴۰
ج۷۰ ص ۲۶۴)
صفحه 17:
2 مسعنوی. dating
* ارزش های معنوی: : وَقَالَ ع لا Sie Ils کل الم ple YY
يَدْعُوكُمْ من الْحَمْسٍ إلى الْحَمْسٍ مِنَ الشک إلى لبق و من الک
I الموَاضّع و من الرياء إلى الإخلاص :و من الْعَدَاوَ إلى القصيحة و
من ره ی لرُد(مجلسی, ۱۴۰۳ ج۰۱ ص۲۰۵]
1 رقت قلب: عم بسا في الأ قتکون له lb نقلون با
ان يَْمَعُونَ ها فنا لا تخمى الْأْصَاروَ اکن تفمی لوب A
في السْدور(حج» ۶
صفحه 18:
ole ipa فَاجمَلُ
AY cat pl) ig Ses
لتی Mal So لت له لا
dis :
ها هلکوا و خربّت البلاد 5 Lis
| علی لک فدّلک علَكُ الحج(صدوق» بى تاه ۲
صفحه 19:
sis ون
نْ فعطلوهُنَ و امْجُرُوهُنَ فى مضاجع وا
سَبيلاً إن الله كان 8
("¥) ns
eae
OB Sass
۰ وقل تشهم شکرث آ ی خن موی ابا لی فقال لا تَضربهُ و
اجره و لا تلل(<ا
لی,۱۴۰۷» ص ع۸)
صفحه 20:
ea انمد
0 ال
00 re os eee
صفحه 21:
ae
col ey Lab کان
oF ee te
من مَقام إِْراهِيمَ مُصَلَى وَ
tig إلى elie J als لمان 1 و العاکفین و 3
الع السّجُود ( (بقره. ۱۲۵)
* فحرح منها اف یرف قال رب نجني مّ ال الَالِمينَإقصصر
۳۱
صفحه 22:
صفحه 23:
کیره SUS كُنثُم مْن قَبْلُ من ال علیکم نو إِنَّ له کآن با
Golesi خبیژا(نساء, ۵۴).
صفحه 24:
ae
ies Batre tea tec aI se مُصيراً ۵7 orl من الژجل و
Peart di دُونَ سَبيا 0
a las) ligt
صفحه 25:
* فَحَرَجَ منها خائفاً يرقب قال رَبِ تَجنى من الْقوْم المي
are)
* وَقُلْ رب أذخلني مُدْخَلَ صذقٍ وَ أخرجنى مُخْرَجَ صذقٍ و اجمَلُ لى
مِنْ لَدُنْكَ سُلّطاناً تصيراً (اسراء ٠م)
صفحه 26:
Ce 2 قمیضه مق و یا مها نی لاپ الثم جرا
صفحه 27:
قرآن کریم
باقری» خسرو(۱۳۸۰) نگاهی دوباره به تربیت اسالامی. تهران. انتشارات مدرسه
ورام بن ابی فراس(بی تا) مجموعه ورام(تنبیه الخواطر)» قم. مکتبه الفقیه
تمیمی آمدی» عبد الواحد(ع۱۳۶) غرر الحکم و درر الکلم» قم. دفتر تبلیغات اسلامی
دیلمی. حسن(۱۴۱۲) ارشاد القلوب» قم. شریف رضی
خرمشاهی, بهاء الدین و مسعود انصاری(۱۳۷۶) پیام پیامبر تهران. منفرد
مجلسی, محمد باقر(۱۴۰۳) بحار الانوار» بیروت» موسسه الوقاء
حلی, ابن فهد(۱۳۰۷) عده الداعی و نجاح الساعی, قم. دارالکتاب الاسلامیه
صدوق, (بی تا) علل الشرایع» قم. داوری
مفید. ابی عبد الّه محمد بن محمد بن نعمان(۱۴۱۲۳) امالی» قم» كنكره شيخ مفيد
الحر العاملی, محمد بن الحسن(۱۳۱۲) وسائل الشیعة الی تحصیل مسائل
wed cay pill موس آل البیت لاحیاءالتراث.
صفحه 28: