کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

روش مبتنی بر مورد – Case Method

22-Case-Method

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش مبتنی بر مورد – Case Method”

روش مبتنی بر مورد – Case Method

اسلاید 1: روش مبتنی بر موردCase MethodMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانروش مبتنی بر موردنوعروشمراحل استفادهاجراموضوعمنابع انسانیسطحسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: اگرچه استدلال مبتنی بر مورد به عنوان یک اصطلاح عمومی استفاده می شود، اما روش‌های معمول استدلال مبتنی بر مورد، مشخصه‌هایی دارند که آن ها را بین روش‌های گفته شده، قابل تشخیص می‌سازد. اولین مشخصه‌ی آن، این است که عموما فرض می‌شود یک مورد معمولی می‌تواند درجه‌ای از غنای اطلاعاتی به همراه پیچیدگی‌های مرتبط با سازمان درونی را، در خود داشته باشد. بنابراین یک بردار ویژگی که مقادیر و کلاس‌های متناظر آن‌ها را نگه می‌دارد، چیزی نیست که بتوان آن را توصیف مورد دانست. مشخصه‌ی دیگر این روش‌ها این است که آن‌ها قادر هستند یک راه‌حل بازیابی شده را که برای حل مسئله ی دیگر به کار می رود، اصلاح نمایند و یا تطبیق دهند. این روش‌ها همچنین از دانش عمومی زمینه نیز استفاده می‌نمایند . روش یادگیری و تدریس براساس مشارکت فعال، تجزیه و تحلیل و بحث در خصوص یک مورد می باشد. مراحل این روش به ترتیب عبارتند از :آماده سازی مورد فردی, تجزیه و تحلیل تیمی و بحث گفتگوی درون کلاسی, بحث های بعد از کلاس و بازتاب فردی . استدلال مبتنی بر مورد، از تکنیک های داده کاوی است که برای حل مسأله و کشف دانش به کار برده می شود و از روش های طبقه بندی است. این روش به طور وسیع، برای ثبت و سازمان دهی تجارب گذشته و بهره گیری از این تجارب برای حل مسائل جدید، استفاده می شود. در این روش به جای این که از روش های سنتی و زمان بر طبقه بندی برای طبقه بندی و حل مسائل جدید استفاده کنیم، از راه حل های مسائلی که قبلاً پردازش و حل شده اند، استفاده می کنیم. در روش های سنتی طبقه بندی، برای یک مسأله جدید لازم بود تمامی مراحل داده کاوی انجام شود تا یک طبقه بندی کننده بر مبنای قوانین موجود بین داده ها به دست آید تا بتوان از این طبقه بندی کننده برای نمونه های جدید استفاده کرد. اما در روش استدلال مبتنی بر مورد، عملکرد، بر مبنای مسائل قدیمی است. در واقع این روش بر مبنای شباهت بین موارد عمل می کند. پس معیار شباهت، مسأله ای مهم در این حوزه است .

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطیادگیری عملی (Action Learning (Revansمزایابرخی از مزایای این روش عبارتند از :تمایل انسان به داستان گوییپرورش تفکر انتقادیتمرین قضاوت، حل مساله، تصمیم گیری و مهارت های عمل کردنتوسعه مهارت های همکاری، آموزش گروهی و مدیریت زمانارتباط دوطرفه جریان اطلاعاتکاربردهادر دهه های گذشته این روش بطور فزاینده ای برای آموزش حرفه ای در تعدادی از زمینه ها از جمله قانون، کسب و کار، پزشکی و علوم اجتماعی استفاده میشود.معایبمعایب های این روش نیز عبارتند از :وقت گیر بودننتیجه گیری ها ذهنی هستندامکان تاثیر گذاری تعصبات در نظراتنیاز به تمرکز قوی بر روی موضوعی مهم و پیچیده که ممکن است باعث غافل شدن از موضوعات دیگر گردد

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان