علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

روش های ترمیمی، آموزشی و توان بخشی کودکان

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
:موضوع کنفرانس تعریف ناتوانی یادگیری (اختلالات بادگیری) ناتولنی یادگیری به معنای وجود اختلال در یک يا چند فرایند روان شناختی پلیه بوده که به فهم یا استفاده از زبان نوشتاری پا گفتاری مربوط می شود و می تولند به شکل عدم توانایی كامل در كوش كردنء فکر کردن» صحبت کردن. خواندن. نوشتن و هجی کردن يا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود.

صفحه 4:
انواع ناتوانی های باد گیری: ‎١‏ اختلال در زبان گفتاری ۲ اختلال در زبان نوشتاری ۳ اختلال خواندن ‎oe eG‏ رکه استاد توضیحات آن را به تفصیل در کلاس بیان فرمودند.

صفحه 5:
٠ روش های بازپروری و آموزشی کودکان با نارسایی های ویژه در يادكيرى: ‎-١‏ روش ادراكى - حركتى: ‏طرفداران لين روش (کپارت ۰ كتمن ‎٠‏ برج ) معتقدند که دادگبری حرکتی صداٌ یادگیری است و فرایندهای ذهنی پس از رشد متناسب سیستم حرکتی و سیستم ادراکی و همچنین پیوندهای ارتباطی میان یادگیری حرکتی و ادراکی به وجود . ‏می آید. ‏در اين روش تلاش می‌شود موقعیت‌هایی برای شخص فراهم شود تا بتواند اطلاعات را از محیط دریاقت کند به همدیگر ربط دهد و آن‌ها را کشف کند. بازی‌هلیی برای آموزش حرکت. تمرینات روی تخته سیاه برای هماهنگی حرکت و ادراک دیداری و حل معما در این روش استفاده می‌شود وی یادآور مى شود که ‎eet) es) SAS ey (tie es‏ ‎

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
شیوه های موثر آموزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه: ۱-کاربردهای آموزشی- ترمیمی بازی های بومی ایران در آموزش و توان بخشی دانش آموزان دارای نیازهای الف) خركات درشت: بازى هاى آسيا بجرخ. خط بازی یا لی لی. گرگم به هواء و هفت سنگ به گونه هاى مختلفى حركات يايه اى نظیر دویدن؛ پریدن, لی لی کردن و جست و خیزهای متناوبی را فراهم می آورند و بدین ترتیب سوخت و ساز کلی بدن را افزایش می دهند. ماهیچه ها و مفاصل را به کنش و واکنش واداشته, دستگاه دهلیزی (مربوط به تعادل) را تحریک و مناطق مختلفی از قشر حس حرکتی مغز را با تحریک روبرو می سازند.

صفحه 9:
ب) حرکات ضعیف: برخی دیگر از بازی های بومی که اغلب بخشی از فعالیت های غیر جتبشی هسك ايا نياز به فظایی اندک فعالیت های ارونده ای را برای حلطه بی عرکار ۳ ظریف به همراه دارند» چنانچه بازی های بومی را از دیدگاه تخصصی بنگریم و با استفاده از تخصص و تجارب یک معلم آموزش ویژه, یا مربی ورزش و یا یک کار درمانگر و یا از دیدگاه یک مشاور کودکان دارای نیازهای ویژه مورد توجه قراردهیم. بازی هایی همانند: یک قل دو قل, نان بیار کباب ببر و ...

صفحه 10:
۲- افزایش عزت نفس در دانش آموزان دارای نیازهای ویژه: ۱. اجازه دهید کودکان دارای نیازهای ویژه بدانند هميشه هم رفتار آنها غلط نیست. به هر حال به آنها بفهمانید که هميشه نباید پوزش بخواهند. ‎Ah eer alse gels‏ رماس إن مس برای صحت کردن در مورد رفتارهای مثبت کودکان دارای ناتوانی های ویژه اختصاص دهند. برای مثال. توانایی دانش آموز در یرای یندم ‏۲ والدین و معلمان باید به طور فعالی دوستی های متقابل و حمایتی بين كودكان و همسالان آنان را افزایش دهند که این روش ممکن است با استفاده از فواصل شناخته شده مانند مدارهای دوستی یا سامانه های نظارتی صورت پذیرد. ‏؟ ‎gee Lalas geal‏ تواننی ‎eas‏ جا بادداستى را برش فیت رفتار د رات کوداتان آمافم آکنند (در واقع یادآوری رفتار درست آنها بسیار مهم است). می توان در مورد خواسته ها و نظریات خود سیاهه ای آماده کرد و در اختیار کودکان قرار داد. ‏۵ والدین و معلمان توجه کنند که محیط خانه و مدرسه کودک عامل مهمی برای تحول: سازگاری عمومی و عزت نفس وی هستند. ضروری است که والدین کودک با او مشورت به آرزوها و فردیت او احترام بگذارند. قوانین را با دلسوزی وضع کنند و به گرمی او را بپذیرند. ‎ ‎

صفحه 11:
۳-مهارت های اجتماعی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه: ‎SUS lg Givi‏ به هود رفتارقاى اجتماعئ ‎Gils‏ آمو رای بایی سهازت مان مزا که در قالش مور وجوت ‎ss‏ ناس ‎ks‏ تا مات خایی که فاف | سل ند وی ات فاده شود. -دانش آموزان باید قسمت اعظم کوشش هایش را برای رسیدن به استقلال به کار گیرند و مسئولیت انجام كارهاى حود (لاشتخضا به عهده گیرتد: -ارتباطات ميان كروهى بايد مورد تشويق قرار كيرد. تدانش آموزان را بايد تشويق نمود تا آنجا كه ممكن است در فَعَالِيت های زیادی شرکت کنند, اکر برایدانشن آموزان مقدور نباشد تا در فعاليت ها ى سايرين شركت كند. بايد براى او فعاليت ديكرى را در نظر گرفت. -به دانش آموزان با نيازهاى ويزه بايد همان نوع كارهايى واكذار شود كه به ديكران داده مى شود. -دانش آموزان بايد ياد بكيرند كه به منظور تحصيل درآمد براى زندكى خود. در کار شرکت کنند. بدین معنی که باید از طریق راهنمایی و آموزش شغلی مناسب. به عنوان بخشی از تجربه مدرسه. صلاحیت حرفه ای لازم اك تفت -معلمان باید اطلاعات مربوط به مشاغل را آموزش دهند و به ویژه زمینه های وسیع تر شفلی را آموزش دهند. ‎als lala‏ به اراد گروه خود. تونیی ها و محدودیت هایشان را در رابطه با شایستگی ها و شرایط گوناگون

صفحه 12:
برخی دیگر از شیوه های موثر آموزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه: ۱-کاربردهای آموزشی- ترمیمی بازی های بومی ایران در آموزش و توان بخشی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه ۲-هنر درمانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ۳-افزایش عزت نفس در دانش آموزان دارای نیازهای ویژه ۴-مهارت های اجتماعی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ۵کتاب و کتابخانه برای دانشش آموزان دارای نیازهای ویزه ۶راهبردهای رویارویی دانش آموزان و دارای نیازهای ویژه ۷-قصه درمانی برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه ۸-مشارکت والدین» در فعالیت های مدرسه دانش آموزان دارای نیازهای | وير

صفحه 13:

رایگان