سایر تحقیق و پژوهش

روش های نوین آموزش در مطالعات اجتماعی

amozesh01

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش های نوین آموزش در مطالعات اجتماعی”

روش های نوین آموزش در مطالعات اجتماعی

اسلاید 1: روش های نوین آموزش در مطالعات اجتماعیارائه:

اسلاید 2: یادگیری مشارکتیدر این کلاس دانش آموزان به جای این که معلم را مرجع اصلی بدانند، به هم کلاسی های خود به عنوان مراجع مهم و با ارزش یادگیری نگاه می کنند.در چنین کلاسی وظیفه معلم این است که کلاس را به گونه ای سازماندهی کند که دانش آموزان احساس وابستگی مثبت به یکدیگر داشته باشند و این تصور وجود داشته باشد که هیچ یک از اعضای گروه نمی تواند موفق شود مگر این که تمام اعضا موفق شوند.

اسلاید 3: نکاتی که معلمان در استفاده از شیوه های مشارکتی در کلاس باید رعایت کنندشامل موارد زیر است هنگامی که دانش آموزان در گروه کار می کنند رفتار آنها را زیر نظر داشته باشد. نتایج حاصل از مهارت های اجتماعی ای را که دانش آموزان به کار می برند به آنان بگوید و کمک کند تا از این مهارت ها آگاهانه استفاده کنند هنگامی که از این مهارت ها استفاده می کنند آنان را تشویق کند.فقط در مواقع ضروری و برای آموزش مهارت های لازم در کار گروه ها دخالت کند و دستورالعمل لازم برای استفاده از شیوه مشارکتی در یادگیری.تعداد افراد گروه: در کلاس های اول و دوم، گروه های دو نفره و در کلاس های سوم و چهارم و پنجم گروه های سه نفره با چهار نفره توصیه می شود ویژگی افراد گروه: اگر توانایی های افراد گروه متفاوت باشد، بهتر است کودکان با توانایی های متفاوت در یک گروه قرار گیرند. بدیهی است که دو کودک پرخاشگر در کنار هم باشد. تفاوت های افراد گروه باعث کارآمدشدن یادگیری از طریق مشارکتی می شود. یکی از هدف های مهم یادگیری از طریق مشارکتی این است که دانش آموزان یاد بگیرند یا افراد مختلف کار کنند و آرایش کلاس: اگر امکان دارد، با توجه به فضای کلاس، فاصله دانش آموزان یک گروه از گروه مجاور تا حد امکان، زیاد باشد تا افراد هر گروه فقط در کار خود تمرکز کننددانش آموزان باید یاد بگیرند که فعالیت یادگیری از طریق مشارکت، دو وظیفه را برای دانش آموز به وجود می آورد. وظیفه درسی و وظیفه مهارت های اجتماعي.

اسلاید 4: روش نمایشی (نمایش علمی) روش نمایشی، بر مشاهده و دیدن استوار است.در این روش، معلم طرز کاربرد وسیله ای با چگونگی ساختن یک شیء را نشان می دهد.مهم ترین مزیت این روش، به کارگیری اشیای حقیقی و واقعی در آموزش است؛ البته این روش به تنهایی به کار برده نمی شود و معلم ضمن ارائه روش نمایشی، ناچار به استفاده از روش سخنرانی نیز می باشد. از روش نمایشی، بیشتر می توان برای درس هایی که جنبه علمی و فنی دارند استفاده کرد.

اسلاید 5: مراحل اجرای روش نمایشی مرحله آمادگی: در این مرحله، معلم باید هدف از تدریس وسایل کار را قبل از انجام نمایش در کلاس آماده نماید.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید