پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

روش های پیشگیری از بارداری

hamelegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش های پیشگیری از بارداری”

روش های پیشگیری از بارداری

اسلاید 1: قرص های ترکیبی پیشگیری از بارداری

اسلاید 2: مکانیسم عمل جلوگیری از تخمک گذاری تاثیر بر مخاط داخلی رحم (آندومتر) ایجاد اشکال در ورود اسپرم به داخل رحم به دلیل افزایش ضخامت موکوس سرویکس جلوگیری از لقاح با تاثیر بر حرکات لوله های رحم اثر بخشی 98درصد است

اسلاید 3: عوارض شایع و چگونگی برخورد با آن ها 1- افزایش وزن 2- لکه بینی و خونریزی بین قاعدگی ها 3- حساسیت پستان ها 4- سردرد های خفیف 5- تهوع

اسلاید 4: زمان شروع استفاده از قرص های ترکیبی پیشگیری از بارداری وضعیت متقاضی از نظر زمان شروع : 1- دوران قاعدگی : مصرف این قرص ها باید در پنج روز اول قاعدگی (روز اول تا روز پنجم )آغاز گردد . برای اطمینان بیشتر بهتر است که مصرف آن از روز اول خونریزی قاعدگی شروع شود . 2-غیر از دوران قاعدگی : استفاده از قرص های ترکیبی پیشگیری از بارداری را ، در هر زمان که اطمینان از باردار نبودن وجود داشته باشد می توان آغاز کرد . باید توجه داشت تا ایجاد تاثیر پیشگیری از بارداری قرص ترکیبی ، باید هفت روز از کندوم استفاده شود . 3- پس از سقط : مصرف این قرص ها را می توان در پنج روز اول بلافاصله بعد از سقط آغاز نمود . 4- تغییر از یک روش دیگر : اگر فرد خواهان قطع کاربرد روش پیشگیری از بارداری فعلی خود (لاینسترونول ، آی یو دی ، DMPA و آمپول ترکیبی ) و استفاده از قرص های ترکیبی بوده و قطع روش های فوق در یکی از 5 روز اول قاعدگی اتفاق بیافتد ، باید به شرح زیر توصیه های لازم به او داده شود : فرد می تواند مصرف این قرص ها را بلافاصله شروع کند در غیر اینصورت آغاز استفاده از قرص های ترکیبی تا قاعدگی بعدی به تاخیر افتاده و تا آن زمان استفاده از کاندوم پیشنهاد می شود . کاربران لاینسترنول به شرط آمنوره و استفاده مرتب از لاینسترنول ، بلافاصله پس از قطع لاینسترنول و کاربران DMPA که دچار آمنوره هستند ، اگر DMPA را در فاصله زمان14- + 90 روز قبل تزریق کرده باشند و کاربران آمپول ترکیبی اگر که آمپول ترکیبی را درفاصله 33-27 روز قبل تزریق کرده باشند ، می توانند استفاده از قرص های ترکیبی را آغاز نمایند و در سایر موارد استفاده از در گرو بررسی حاملگی و رد احتمال آن است .

اسلاید 5: شیوه استفاده از قرص های ترکیبی قرص در ساعت خاصی از شبانه روز تا پایان بسته 21 عددی خورده شود . باید فرد استفاده کننده از قرص را به این امر تشویق کرد که برای پرهیز از فراموشی مصرف قرص ، آن را در ساعت معینی میل کند و یا آن را با یک کار مداوم هر روزه مانند مسواک زدن ، نماز خواندن ... هماهنگ کند . مصرف بسته بعدی پس از یک فاصله هفت روزه آغاز خواهد شد .

اسلاید 6: تذکرهای حین مصرف الف : فراموشی مصرف قرص های ترکیبی LD و Triphasic1- در صورت فراموشی خوردن یک قرص و بخاطر آوردن آن پیش از زمان مصرف قرص بعدی ، به محض به یاد آوردن قرص فراموش شده ، آن قرص خورده شده و خوردن بقیه قرص ها طبق معمول ادامه می یابد . اگر فراموشی تا زمان خوردن قرص بعدی ادامه پیدا کند ، باید دو قرص در ساعت معین خوردن شود . 2- چنانچه دو قرص فراموش شود ، به محض به خاطر آوردن در دو شب بعد ، هر شب دو قرص خورده شده و بقیه قرص ها طبق معمول ادامه یافته و تا یک هفته نیز از کاندوم استفاده می شود . 3- در صورت فراموشی سه قرص یا بیشتر در هر زمان از سیکل ، خوردن بقیه قرص ها (روزی یک عدد ) ادامه یافته و به مدت یک هفته از داشتن رابطه جنسی خودداری و یا از کاندوم استفاده می شود . مصرف بعدی بسته قرص بدون رعایت فاصله هفت روزه بین بسته ها و بلافاصله در روز بعد از پایان بسته قبلی آغاز خواهد شد . همچنین در صورت داشتن تماس جنسی در این فاصله زمانی و عدم استفاده از کاندوم ، استفاده از روش پیشگیری اورژانس از بارداری توصیه می شود .

اسلاید 7: آمپول ترکیبی پیشگیری از بارداری

اسلاید 8: مکانیسم عمل 1- جلوگیری از تخمک گذاری 2- تاثیر بر مخاط داخلی رحم و مهار پرو لیفراسیون آندومتر 3- ایجاد اشکال در ورود اسپرم به داخل رحم از طرقب افزایش ضخامت ترشحات دهانه رحم (موکوس سرویکس ) اثر بخشی این روش در سال اول استفاده 99.8 درصد است .

اسلاید 9: زمان شروع استفاده از آمپول ترکیبی پیشگیری از بارداری 1- در دروان قاعدگی : اولین تزریق (شروع استفاده از روش ) ، در یکی از 5 روز اول دوره قاعدگی انجام می شود . 2- غیر از دوران قاعدگی : استفاده از آمپول های ترکیبی پیشگیری از بارداری را در هر زمان که اطمینان از باردار نبودن وجود داشته باشد می توان آغاز کرد . باید توجه داشت تا ایجاد تاثیر پیشگیری از بارداری اولین آمپول ، باید هفت روز از کاندوم استفاده شود . 3- پس از زایمان : اگر مادر پس از زایمان به فرزند خود شیر ندهد ، می تواند مصرف این روش را در فاصله روز های 28-21 پس از زایمان آغاز کند . اگر مادر پس از زایمان به فرزند خود شیر دهد و در استفاده از آمپول اصرار داشته باشد ، ضمن تاکید بر منع مصرف نسبی تا شش ماهگی ، اگر هنوز خونریزی قاعدگی رخ نداده باشد ، می تواند تزریق آمپول را پس از انجام B-hcG آغاز کند . 4- پس از سقط : مصرف این آمپول را می توان در 5 روز اول بلافاصله پس از سقط سه ماهه اول یا دوم شروع کرد . در این موارد نیازی به استفاده از روش پشتیبان نیست . شروع استفاده از آمپول در فاصله بیش از 5 روز از سقط سه ماهه اول یا دوم مانند بند 2 خواهد بود .

اسلاید 10: 5- تغییر روش : درتغییر روش از قرص به آمپول های ترکیبی ، فاصله هفت روزه بین دو بسته قرص ، بهترین زمان برای تزریق است . در این فاصله زمانی نیازی به استفاده از کاندوم نیست . در صورت تغییر روش از آمپول های سه ماهه به آمپول ترکیبی یک ماهه ، باید آمپول ترکیبی در زمان تزریق بعدی آمپول سه ماهه تزریق شود . در صورت تمایل به تغییر روش از IUD به آمپول ترکیبی در 5 روز اول قاعدگی ، باید آمپول را تزریق نموده و داوطلب را بلافاصله برای خارج نمودن IUD ارجاع داد . در زمان های به جز پنج روز اول قاعدگی ، آمپول را تزریق نموده و داوطلب در دوره بعدی قاعدگی برای خارج نمودن IUD ارجاع داده شود .

اسلاید 11: عوارض شایع 1- سردرد و سرگیجه 2- حساسیت پستان ها 3- افزایش وزن خفیف 4- آکنه 5- افزایش بروز افسردگی و اضطراب 6- کاهش HDL و کم شدن نسبت HDL به LDL7- کم شدن مقدار و تعداد روزهای خونریزی قاعدگی

اسلاید 12: قرص پیشگیری از بارداری دوران شیر دهی

اسلاید 13: مکانیسم عمل 1- دشوار نمودن رسیدن اسپرم به رحم به دلیل افزایش غلظت ترشحات دهانه رحم 2- جلوگیری از تخمک گذاری ماهانه ( در نیمی از استفاده کننده ها ) 3- تاثیر بر مخاط داخلی رحم اثر بخشی این قرص هم زمان با شیر دهی به کودک کمتر از شش ماه 99 % است .

اسلاید 14: عوارض شایع و چگونگی برخورد با آنخونریزی نا مرتب رحمی : این عارضه معمولا در ماههای اول مصرف دیده شده و 2 تا 3 ماه پس از آغاز مصرف از بین رفته یا کاهش می یابد . در صورت تداوم خونریزی نامرتب و یا نارضایتی فرد ، برای قطع خونریزی تا 5 روز ، کپسول مفنامیک اسید (250 میلی گرمی ) ، روزی سه بار و در هر بار دو کپسول تجویز می گردد . هر گونه اقدام پس از سه ماه توسط متخصص انجام خواهد شد .

اسلاید 15: زمان شروع و استفاده از لاینسترنول 1- شروع نشدن قاعدگی ها : در صورت قاعده نشدن مادر شیر ده و تغذیه انحصاری شیر خوار با شیر مادر ، مصرف قرص 6 هفته پس از زایمان آغاز خواهد شد . 2- شروع شدن قاعدگی ها : در صورت بازگشت قاعدگی و یا تغذیه احصاری با شیر مادر ، مصرف قرص باید در 5 روز اول قاعدگی و ترجیحا روز اول شروع شود . 3- تغییر از سایر روش ها : اگر مادر شیردهی از سایر روش های مدرن پیشگیری از بارداری استفاده نموده و خواهان تغییر آن و استفاده از لاینسترنول باشد ، اگر کمتر از 6 ماه از زمان زایمان وی گذشته باشد ، باید مطابق شرح زیر استفاده از لاینسترنول را آغاز کند :اگر مادر شیر ده از قرص های ترکیبی پیشگیری از بارداری استفاده کرده باشد ، می تواند بلافاصله خوردن قرص پروژسترونی را آغاز کند . در این حالت نیازی به استفاده از کاندوم نخواهد بود . اگر مادر شیر ده از آمپول های سه ماهه پیشگیری از بارداری استفاده کرده باشد ، در زمان تزریق دوز بعدی یا حداکثر یک هفته بعد از آن می تواند خوردن قرص پروژسترونی را شروع کند . در این حالت نیز نیازی به استفاده از روش پشتیبان نیست . بدیهی است در صورت تاخیر بیشتر از یک هفته از زمان تزریق دوز بعدی آمپول ، نیاز به یک هفته استفاده از کاندوم خواهد بود .

اسلاید 16: در صورت استفاده از روش های کاندوم و آی یو دی باید در پنج روز اول قاعدگی و ترجیحا روز اول استفاده از لاینسترنول آغاز شود ، در غیر این صورت باید به مدت یک هفته از کاندوم استفاده کرد . در صورت تمایل مادر شیر ده دارای فرزند کوچکتر از شش ماه به استفاده از لاینسترنول و نداشتن هیچکدام از شرایط یاد شده ، باید بررسی بارداری با B-hcG انجام شود و ارایه خدمت لاینسترنول بر آن اساس صورت گیرد .

اسلاید 17: چگونگی استفاده از لاینسترنول هر بلیستر لاینسترنول ، 28 قرص دارد که باید هر شب یک عدد از آن راس ساعت معینی خورده شود . باید فرد استفاده کننده از لاینسترنول را تشویق کرد که خوردن قرص را با یک کار مداوم هر روزه مانند مسواک زده ، نماز خواندن ... هماهنگ نماید . شروع مصرف بسته بعدی قرص ، بلافاصله پس از پایان بسته قبلی است . دقت شود : بین مصرف دو بسته قرص نباید هیچ فاصله زمانی وجود داشته باشد .

اسلاید 18: فراموشی مصرف لاینسترنول 1- فراموشی مصرف یک قرص تا 3 ساعت مسئله ای نبوده و ضمن خوردن قرص فراموش شده ( تا 3 ساعت ) ، آموزش و تاکید برای خوردن قرص بعدی در ساعت مقرر لازم است . 2- در صورتی که مصرف یک قرص بیش از 3 ساعت به تاخیر افتد و یا خوردن یک قرص تا نوبت بعدی فراموش شود ، قرص فراموش شده هر زمان که به یاد آید ، خورده شده و قرص نوبت بعدی نیز در زمان تعیین شده خورده خواهد شد . ضمنا تا 2 روز هم کاندوم استفاده شود . 3- در صورتی که مصرف دو قرص (2 روز متوالی) فراموش شود باید به محض به یاد آوردن ، قرص های فراموش شده یکجا خورده شده و بقیه قرص ها ادامه یافته و تا 7 روز از کاندوم هم استفاده شود . در صورت قاعده نشدن در مدت 6-4 هفته پس از فراموشی ، بررسی بارداری لازم است . در صورت داشتن نزدیکی محافظت نشده در این دو روز از EC ، پس از گذشت سه هفته باید بررسی های لازم برای تعیین وضعیت بارداری انجام شود .4-در صورت فراموشی سه قرص متوالی و بیشتر و داشتن نزدیکی محافظت نشده در عرض 120 ساعت گذشته ، تجویز EC و مشاوره برای انتخاب روش مناسب دیگر صورت گیرد . در صورتی که از نزدیکی محافظت نشده در زمان عدم مصرف قرص ، بیش از 120 ساعت می گذرد ، آزمایش بارداری (B-hcG) ضروری است . شایان ذکر است که تا مشخص شدن جواب آزمایش (B-hcG) فرد باید از کاندوم استفاده نماید .

اسلاید 19: آمپول دپومدروکسی پروژسترون استات

اسلاید 20: مکانیسم عمل 1- جلوگیری از تخمک گذاری 2- دشوار نمودن رسیدن اسپرم به رحم از طریق افزایش غلظت ترشحات دهانه رحم 3- تاثیر بر مخاط داخلی رحم (آندومتر)اثر بخشی این روش در سال اول استفاده بیش از 99.7% است .

اسلاید 21: عوارض شایع 1- اختلالات قاعدگی (لکه بینی ، آمنوره و خونریزی نامرتب ) 2- افزایش وزن 3- حساس شدن پستان ها

اسلاید 22: زمان شروع استفاده از DMPA 1- در زمان قاعدگی : اولین تزریق ( شروع استفاده از روش ) در یکی از پنج روز اول قاعدگی انجام و تا یک هفته نیز از کاندوم استفاده می شود . 2- مادران غیر شیرده : پس از زایمان : اولین تزریق DMPA تا 3 هفته پس از آن امکان پذیر بوده و نیازی به برگشت قاعدگی نیست . پس از سقط : اگر متقاضی خدمت DMPA را به عنوان روش پیشگیری از بارداری انتخاب کند ، استفاده از آن تا پنج روز بعد از سقط سه ماهه اول یا دوم امکان پذیر است . تزریق DMPA پس از این فاصله زمانی (5 روز ) منوط به دریافت پاسخ منفی تست بارداری B-hcG از آزمایشگاه و رعایت سایر شرایط خواهد بود . 3- ماردان شیرده : در صورت قاعده نشدن و تغذیه انحصاری شیر خوار با شیر مادر و انتخاب DMPA به عنوان روش پیشگیری از بارداری ، مصرف DMPA باید 6 هفته پس از زایمان آغاز گردد . در صورت قاعده شدن ، تزریق باید در یکی از پنج روز اول قاعدگی انجام شده و تا یک هفته نیز از کاندوم استفاده شود . به دنبال قطع یک روش : اگر فرد در پنج روز اول قاعدگی مراجعه کند ، می توان بلافاصله DMPA را تزریق و یک هفته نیز از کاندوم استفاده کرد . در غیر اینصورت تا فرا رسیدن دوره قاعدگی بعدی ( برای تزریق DMPA ) کاندوم در اختیار فرد قرار داده شود .

اسلاید 23: چگونگی استفاده از DMPA1- یک آمپول 150 میلی گرمی DMPA هر 3 ماه یکبار تزریق می گردد . اگر متقاضی در محدوده فاصله زمانی 2 هفته زودتر و یا 2 هفته دیرتر از موعد مقرر مراجعه نماید ، می توان ضمن تاکید بر لزوم رعایت زمان تعیین شده ، DMPA را تزریق کرد . 2- قبل از تزریق و برای به وجود آوردن سوسپانسیون یکنواخت ، باید ویال یا آمپول را به شدت تکان داد . 3- تزریق DMPA عضلانی (بالای عضله بازو و یا باسن ) و عمیق ( با استفاده از سر سوزن بلند ) است . محل تزریق نباید ماساژ داده شود .

اسلاید 24: ای یو دی A 380TCU

اسلاید 25: توضیح روش این نوع آی یو دی یک وسیله کوچک حاوی مس است که در داخل رحم کار گذاشته شده و تا ده سال از بارداری پیشگیری می کند . اثر بخشی آی یو دی A 380TCU حدود 99.8 درصد می باشد .

اسلاید 26: عوارض شایع 1- افزایش خونریزی و درد هنگام قاعدگی 2- خونریزی نامنظم و لکه بینی بین قاعدگی ها 3-افزایش ترشحات واژینال

اسلاید 27: زمان شروع استفاده از IUD1- در زمان قاعدگی : با توجه به اطمینان از باردار نبودن ، نرمی سرویکس و راحت تر بودن ارایه خدمت ، کارگذاری IUD در پنج روز اول خونریزی قاعدگی توصیه می شود ( خونریزی و درد ناشی از کارگذاری IUD ، با خونریزی و درد دوران قاعدگی پوشیده خواهد شد ). 2- پس از زایمان ( طبیعی ، سزارین) : کوتاه ترین فاصله زمانی ممکن برای آغاز استفاده از IUD ، 6 هفته پس از زایمان طبیعی یا سزارین است . ضمنا شیر دهی مانع گذاشتن IUD نبوده و IUD اثری بر شیر مادر ندارد . 3- پس از سقط یا کورتاژ: پس از سقط یا کورتاژ زیر 12 هفته و به شرط عفونی نبودن آن ، می توان در 5 روز اول پس از سقط IUD گذاری را انجام داد . در موارد سقط بالای 12 هفته ، این کار باید با 6 هفته تاخیر و پس از بررسی های لازم توسط متخصص انجام شود . 4- در مادران شیر دهی که قاعدگی آن ها بر نگشته است : IUD را می توان 6 هفته پس از زایمان با انجام آزمایش B-hcG و اطمینان از عدم بارداری کار گذاشت .

اسلاید 28: بستن لوله های رحمی

اسلاید 29: مکانسیم عمل با بسته شدن لوله های رحمی از رسیدن اسپرم و تخمک به یکدیگر و تشکیل سلول تخم جلوگیری به عمل می آید . اثر بخشی این روش بیش از 99 درصد است .

اسلاید 30: تذکرها نخوردن مایعات و مواد غذایی حداقل 8 ساعت قبل از عمل مصرف نکردن دارو 24 ساعت قبل از عمل (مگر به تجویز پزشک) حمام کردن شب قبل از عمل استفاده از لباس های تمیز و راحت نداشتن لوازم زینتی و لاک ناخن داشتن همراه برای برگشت به منزل (در صورت امکان )

اسلاید 31: تذکرهای بعد از عمل بستن لوله های رحمی 1- مراقبت بعد از عمل : حمام کردن روزانه استفاده از مسکن ( در موارد احساس درد) تمیز و خشک نگه داشتن محل بخیه نداشتن رابطه زناشویی حداقل تا یک هفته ( اگر درد پس از یک هفته ادامه یابد لازم است که تا زمان رفع درد از رابطه جنسی خودداری گردد )2- نیاز نداشتن به استفاده از روش مضاعف

اسلاید 32: هشدارها و چگونگی برخورد با آن ها 1- تب بالاتر از 38 درجه 2- درد و تورم محل عمل و خروج چرک و خون از آن تا یک هفته و قرمزی محل عملی که بدتر شود یا از بین نرود . 3- درد شکمی که بدتر شده یا از بین نرود . 4- از حال رفتن ، گیجی شدید در چهار هفته اول و به ویژه در هفته اول پس از عمل در صورت بروز هر کدام از موارد فوق ، فرد به بیمارستان ارجاع خواهد شد .

اسلاید 33: بستن لوله ای اسپرم بر ( وازکتومی بدون تیغ جراحی)

اسلاید 34: توضیح روش با یک عمل جراحی سرپایی و بی حسی موضعی و معمولا در فاصله زمانی کوتاه تر از 20 دقیقه انجام می گیرد . اثر بخشی نزدیک به 100% است .

اسلاید 35: عوارض شایع و چگونگی برخورد با آن ها وازکتومی عارضه دراز مدت قابل توجه و سیستمیک نداشته و عارضه های احتمالی محدود به عمل می باشد . این عارضه شامل درد ، سوزش و کبودی مختصر ناحیه عمل بوده که عموما بعد از حداکثر یک هفته برطرف می شود .

اسلاید 36: دستورهای پس از عمل استراحت به مدت یکروز آب نزدن به محل عمل تا دو روز نداشتن تماس جنسی تا 4 روز پوشیدن شورت تنگ و یا بیضه بند انجام ندادن کار سنگین تا یک هفته

اسلاید 37: هشدار ها و چگونگی برخورد با آن ها مواردی هستند که فرد وازکتومی شده در صورت رویارویی با آن ها ، باید فورا به مرکز (مراکز) انجام دهنده وازکتومی مراجعه نماید . 1- تب بیش از 38 درجه تا 4 هفته به ویژه در هفته اول 2- درد شدید ناحیه عمل که به مسکن های معمولی پاسخ ندهد 3- خروج خون و چرک از محل زخم 4- تورم بیش از حد اسکروتوم

اسلاید 38: موارد قابل توجه در پیگیری ها و مراجعه های بعدی بهتر است فرد وازکتومی شده یک هفته پس از عمل برای معاینه محل عمل به پزشک ارایه دهنده خدمت مراجعه نماید . فرد وازکتومی شده باید سه ماه بعد از عمل از نظر آزو اسپرمی (نبودن اسپرم در مایع منی ) آزمایش شود . لازم است در این مدت و تا اخذ نتیجه آزمایش ، یک روش مطمئن جلوگیری از بارداری (مانند کاندوم) مورد استفاده قرار گیرد .

اسلاید 39: کاندوم

اسلاید 40: توضیح روش کاندوم تنها روشی است که علاوه بر پیشگیری از بارداری از انتقال بیماریهای قابل انتقال از تماس جنسی مانند STIs/HIV/AIDA نیز جلوگیری می کند . مکانیسم عمل : جلوگیری از ریختن مایع منی به داخل واژن و ممانعت از رسیدن اسپرم به تخمک اثر بخشی کاندوم با استفاده صحیح ، حدود 97 درصد است .

اسلاید 41: چگونگی نگهداری کاندوم کاندوم بایستی در دور از نور مستقیم آفتاب ، گرما ، رطوبت ، نور لامپ فلوئورسانس و اشعه ماورای بنفش بوده و در جای خشک و خنک نگهداری شود .

اسلاید 42: روش پیشگیری اورژانس از بارداری

اسلاید 43: مکانسیم عمل دقیقا معلوم نیست ، ولی به موارد زیر تقسیم بندی می شود : 1- پیشگیری از تخمک گذاری 2- تاخیر در تخمک گذاری 3- اختلال در آندومتر اختلال در نفوذ اسپرم اختلال در حرکت لوله هااختلال در لقاح روش اورژانس پیشگیری با قرص های لوونورجسترل حدود 99% و با قرص های ترکیبی حدود 97% اثر بخشی دارد .

اسلاید 44: عارضه ها و چگونگی برخورد با آن ها 1- تهوع و استفراغمیزان تهوع و استفراغ با قرص های ترکیبی به ترتیب حدود 50% و 20% بوده که این عوارض با قرص های لوونورجسترل به حدود 20% و 6% کاهش می یابد . بهتر است قبل و 6-4 ساعت پس از مصرف هر دوز EC از یک داروی ضد تهوع مانند دیمن هیدرینات یا دیفن هیدرامین استفاده شود . 2- اختلال قاعدگی 3- سردرد و سر گیجه

اسلاید 45: افرادی که می توانند از این روش استفاده کنند دقت در این نکته بسیار مهم است که این روش نباید مورد استفاده دایم قرار گیرد و لازم است کاربرد آن در صورت وجود تماس جنسی محافظت نشده ، به موارد خاص زیر محدود گردد استفاده نکردن از کنتراسپتیو هاتجاوز وجود شرایط نشان دهنده استفاده نادرست یا شکست کنتراسپتیو همراه با داشتن تماس جنسی مانند : 1- پارگی کاندوم 2- خارج شدن کاندوم 3- فراموشی خوردن قرص ترکیبی برای سه نوبت پیاپی 4- فراموشی خوردن قرص شیردهی به مدت بیش ار سه ساعت 5- تاخیر بیش از دو هفته در تزریق آمپول DMPA6- تاخیر بیش از سه روز در تزریق آمپولهای ترکیبی 7- استفاده نادرست از روش طبیعی 8- خروج IUD در زمانی به جز دوران قاعدگی 9- استفاده از روش طبیعی یا منقطع با شک به تماس جنسی که می تواند منجر به بارداری گردد .

اسلاید 46: زمان شروع و چگونگی استفاده از ECاگر بیش از 120 ساعت از زمان نزدیکی مشکوک نگذشته باشد (مصرف اولین دوز این روش باید حداکثر در فاصله زمانی 120 ساعت از تماس جنسی مشکوک صورت گیرد ) ، داوطلب می تواند با کاربرد یکی از روش های زیر از حاملگی ناخواسته جلوگیری کند : 1- قرص لوونورجسترل ، دو عدد یک جا در اولین فرصت 2- قرص LD ، 4 عدد در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد 3- قرص تری فازیک ، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و چهار عدد قرص سفید 12 ساعت بعد (قرص های مرحله سوم)

اسلاید 47: تذکرهای حین مصرف 1- باید قرص ها در اولین فاصله زمانی ممکن پس از تماس جنسی محافظت نشده خورده شوند تا بهترین اثر بخشی را ایجاد نمایند . 2- بهتر است که قرص ها با شکم خالی خورده نشوند 3- در صورت استفراغ تا دو ساعت پس از استفاده از روش ، خوردن مجد قرص ها ضروری است 4- حداکثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیکل قاعدگی یکبار است . آموزش کاربرد صحیح این روش ضروری بوده و باید تاکید شود که این روش می بایست در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری استفاده گردد . مجاز بودن مصرف یکبار از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست . 5- اثر بخشی این روش با استفاده از فنی تویین و ریفامپین کاهش می یابد . در صورت استفاده همزمان از این داروها باید مصرف قرص لوونورجسترل به میزان 100% (جمعا 4 عدد افزایش یابد ) 6- با توجه به اینکه افزایش تعداد تماس های جنسی بدون محافظت ، اثر بخشی روش را کاهش و احتمال حاملگی را افزایش می دهد ، یک خانم نباید در صورت داشتن چند تماس جنسی محافظت نشده در طول یک دوره قاعدگی ، چند بار از روش پیشگیری اورژانس از بارداری استفاده نماید و بر اساس موارد مطروحه در بند 4 ، استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی فقط برای یک نوبت مجاز خواهد بود .

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید