علوم پایه آمار

روش های گردآوری داده

صفحه 1:
روش ‎“pps is epee OSH‏ روش های کردآوری داده

صفحه 2:
روش های گردآوری داده روش های گرد آوری داده * مصاحبه * پراسشتامه * مشاهده روش عإى تحقيق در هديري آنجه در اين فصل مى آموزيم

صفحه 3:
فصل ششم روش های گردآوری داده روش های تحقیق در مدیریّت روش های گردآوری اطلاعات : عبارتند از

صفحه 4:
روش های گردآوری داده روش های تحقیق در مدیریّت روش های گردآوری اطلاعات : عبار تند از پرسشنامه عبارتند از مشاهده رویدادها (حضورىء يستىء الکترونیکی) یا بدون ابزار) مصاحبه (حضورىء تلفنى» رايانهاى)

صفحه 5:
‎a‏ ی ‎a 3b‏ یت 1 م روش های تحقیق در مدیریت روش هاى كردآورى ‎١‏ ۱ ‎ ‏داده ‏ِ مصاحبه ‎)١‏ مصاحبه آزاد : (حضورىء تلفنى» راین‌ای) ‎ ‏تريب سوال ‎Sees pacts (SO‏ : هدف مصاحبه آزاد ‏دستیابی به برخی مسائل اولیه برای بدست آوردن دید گاه مناسبی باعمق لازم در بررسی متفیرها

صفحه 6:
فصل ششم ۳ ۳ وش های تحقیق در مدیریّت روش هاى كردآورى 0 1 oslo ‏مصاحبه‎ 5 ‏ماح اراد (حضوری» تلفنی» رایانه‌ای)‎ ‏نكات كليدى‎ *شنونده خوب بودن *تضعیف مقاومت افراد در مقابل سوالات با صبر و حوصله *طرح سژالات متناسب با موقعیت سازمانی فرد. *داشتن یک طرح کلی در ذهن تا از سیر منحرف ‎os‏

صفحه 7:
3 1 روش های تحقیق در مدیریت روش های گردآوری 0 > داده مصاحبه ات (حضوری. تلفنی» رایانه‌ای) پژوهشگر دقیقاً می‌داند به دنبال چه اطلاعاتی بوده و فهرست پرسشها از قبل مشخص است . ا ار رت مصاحبه كننده براى تشخيص اينكه ياسخ معنادارى بدست آمده * در صورت لزوم دنبال کردن برخی پاسخهای مصاحبه‌شونده با سژالات خارج از برنامه . * خلاصه کردن نتایج مصاحبه به روش جدول‌بندی توصیف آنها,

صفحه 8:
‎a‏ ی - ‎a‏ یت 1 ۲ روش هی تقیی: دره‌عدبریت: روش های گرد آوری ۱ ۱ ‏داده ‎ ‏مصاحبه ‎sath Pilea tae‏ (حضوری تلفنی رایانه‌ای) ‎ ‏پژوهشگر دقیقاً می‌داند به دنبال چه اطلاعاتی بوده و فهرست پرسشها از قبل مشخص است . *شروع مصاحبه ‏* برانگیختن و جلب همکاری مصاحبه‌شونده ‏* پیگیری پاسخها و حفظ نظم فکری در مصاحبه ‏*روشهای ثبت پاسخها

صفحه 9:
روش های گردآوری ۳ داده روش های تحقیق در مدیریّت انواع س وگیری در مصاحبه * سوگیری از طرف مصاحبه کننده : * ناتوانی در ایجاد رابطه صمیمانه * درک ناقص از پاسخها * هدایت کردن عمد یا غیرعمد پاسخ‌دهنده * سوگیری مصاحبه شونده : * ناتوانی در درک روشن سژالات * ارائه اطلاعات برای پسند مصاحبه کننده

صفحه 10:
1 م وش های تحقیق در مدیرت روش های گردآوری 0 1 داده انواع س و گیری در مصاحبه * سوگیری اقتضایی: *عدم مشارکت: نمونه نماینده جامعه نخواهد بود. *سطوح مختلف اعتماد و صمیمیت: پاسخها غنى تر در محيط با صميميت و اعتماد بيشتر *محيط مصاحبه: حساس بودن برخى افراد به برخى محيط ها

صفحه 11:
۳ ۳ روش هاى تحقيق در مديريت روش های گردآوری ° 1 داده نکات مهم در طرح پرسش ها * حرکت قیفی : شروع از سژالات باز و کلی و حرکت به سمت سوالات بسته و محدود * پرسش خالی از س و گیری : تلاش برای خالی کردن متن پرسش و نیز زمینه پرسشگری از سوگیری و جهت‌دادن به مصاحبه * روشنگری مطالب : با زگو کردن مطالب و اطلاعات مصاحبه‌شونده برای کسب اطمینان از درک دو طرفه

صفحه 12:
روش های گردآوری داده روش های تحقیق در مديريّت نکات مهم در طرح پرسش ها * کمک به مصاحبه شونده برای تمر کز بر مصاحبه شونده: کمک کردن به مصاحبه‌شونده برای کسب نظم فکری و تولید ایده‌های جدید * یادداشت برداری: اعتماد به حافظه نتایج مصاحبه را به طور جدی تهدید مى کند.

صفحه 13:
فصل ششم ع 1 روش هاى تحقيق در مديريت روش های گردآوری 0 1 oslo ‏مصاحبه حضوری روش های انجام مصاحبه‎ : ‏مزیت‎ ‏امکان تطبیق پرسشها با وضعیت‎ کشف کردن(اضافه کردن) نشانه‌های ‎AIS pb‏

صفحه 14:
7 ; روش های تحقیق در مدیریت روش های گردآوری 0 1 داده روش های انجام مصاحبه مصاحبه حضوری نارسایی : هزینه آموزش مصاحبه کنند گان هزینه اعزام گروهها به محل ترس افراد مصاحبه‌شونده از افشاشدن بازتابهای احساسی

صفحه 15:
روش های گردآوری داده Sse) مصاحبه تلف روش های انجام مصاحبه سرعت عمل زياد و هزينه كم امكان انجام در يكك كستره جغرافيايى وسيع راحتی برای پاسخ‌دهند گانی که نگران بازتابهای احساسی خود هستند

صفحه 16:
روش های گردآوری داده Sse) مصاحبه تلف روش های انجام مصاحبه نارسایی : * امکان قطع از طرف مصاحبه‌شونده *معدودت در هدات برسذها * عدم امکان برقراری رابطه عاطفی

صفحه 17:
۳ ۳ روش هاى تحقيق در مديريت روش های گردآوری 0 1 داده روش های انجام مصاحبه مصاحبه رابانه ای * محدود کردن برخی سوگیری‌ها از طریق محدود کردن تلفنی؛ حضوری يا بر روی اینترنت * ضبط مصاحبه‌ها و گوش دادن به آنها پس از دسته‌بندی * استخراج برخی اطلاعات تحلیلی اولیه از مصاحبه‌ها به کمکک نرم‌افزار * هزينه ثابت زياد و هزينه متغير كم

صفحه 18:
روش های گردآوری داده پرسشنامه مجموعه‌ای از سژالات کتبی با گزینه‌های مشخصی برای پاسخ پرسشنامه بر دو گونه انجام میشود : حصورق پسی روش عإى تحقيق در هديري روش هاى انجام مصاحبه

صفحه 19:
روش های گردآوری داده پرسشنامه حضور ی جمع آوری افراد یک سازمان در یک محل و اجرای حضوری پرسشنامه رت * ارائه توضیحات لازم با حضور در محل وترغيب افراد به مشاركت " هزينه وزمان کم روش عإى تحقيق در هديري روش هاى انجام مصاحبه

صفحه 20:
روش های گردآوری داده پرسشنامه حضوری جمع آوری افراد یک سازمان در یک محل و اجرای حضوری پرسشنامه نی برخی مدیران تمایل ندارند که کار کنانشان در زمان کار پرسشنامه تکمیل کنند. Sse) روش های انجام مصاحبه

صفحه 21:
روش های گردآوری داده پرسشنامه پستی ارسال پرسشنامه‌ها و دریافت پاسخ‌نامهها از طریق پست ۰ مزیت " هزينه كم و زمان نسبتاً كم " امكان توزيع جغرافيايى وسيع روش عإى تحقيق در هديري روش هاى انجام مصاحبه

صفحه 22:
روش های گردآوری داده پرسشنامه پستی ارسال پرسشنامه‌ها و دریافت پاسخ‌نامهها از طریق پست * نارسایی * مشکل پاسخ‌دهنده در رفع اشکال امکان انحراف از نمونه معرف جامعه Sse) روش های انجام مصاحبه

صفحه 23:
فصل ششم روش های گردآوری روش های تحقیق در مدیریت داده پرسشنامه روش های انجام مصاحبه cc ‏فرستادن نامه پیگیری‎ * ‏همراه کردن یک انگیزه مادی با پرسشنامه‎ * * ضمیمه کردن پاکت تمبردار همراه با نشانی پژوهشگر * رعایت اختصار و روانی نوشتار در طراحی پرسشنامه

صفحه 24:
روش های گردآوری داده Sse) اصول ظراحی پرمتشنامه ۱) نحوه نگارش پرسشها " محتوا و هدف هر پرسش نوع پرسش وابسته به ماهیت متغیر مورد سنجش * براى متغيرهاى نگرش و تصورات افرادایعاد مختلف مفهوم (سازه) * برای متفیرهای عینی یک پرسش مستقیم

صفحه 25:
روش های گردآوری داده اصول طراحی پرسشنامه ۱) نحوه نگارش پرسشها * دستور زبان پرسشنامه زبان پرسشنامه متناسب با پاسخ‌دهنده روش های تحقیق در مدیریّت

صفحه 26:
فصل ششم ۳ 1 روش هاى تحقيق در مديريت روش های گردآوری 5 ف داده اصول طراحی پرسشنامه ‎)١‏ نحوه نگارش پرسشها *نوع و شکل ظاهری پرسشها *نوع پرسش:بسته ‎SEL‏ * شکل ظاهری:واژهبندی مثبت یا منفی پرسش * خودداری از پرسشهای م رکب (دو وجهی)

صفحه 27:
‎zs‏ 1 وش های تحقیق در مدیریّت روش های گرد آوری 0 7 داده ‎ ‏امرله ظراحی پرسشنامه ۱) نحوه نگارش پرسشها " نوع و شکل ظاهری پرسشها ‏* خودداری از پرسش های مبهم ‏* خودداری از پرسشهای هدایت کننده ‎ ‏ارت ار هی ی او

صفحه 28:
روش های گردآوری داده روش های تحقیق در مدیریّت اصول طراحی پرسشنامه ١)نجرة‏ كارش ‎ig‏ ‏*نوع و شکل ظاهری پرسشها * خودداری از پرسش های دارای بار عاطفی * خودداری از پرسش های دارای مطلوبیت اجتماعی

صفحه 29:
روش های گردآوری داده اصول طراحی پرسشنامه ۱) نحوه نگارش پرسشها *نوع و شکل ظاهری پرسشها نامه درخواست برای تکمیل پرسشنامه: *روشن کردن اهداف tira gi ‏دا‎ روش های تحقیق در مدیریّت

صفحه 30:
روش های گردآوری داده اصول طراحی پرسشنامه ‎)١‏ نحوه نگارش پرسشها *نوع و شکل ظاهری پرسشها نامه درخواست برای تکمیل پرسشنامه: * قول به محرمانه ماندن اطلاعات فردی *تیگر از همکاری روش های تحقیق در مدیریّت

صفحه 31:
روش های گردآوری داده روش های تحقیق در مدیریّت

صفحه 32:
روش های گردآوری داده اصول طراحی پرسشنامه ۲ ترتیب پرسش ها "از كلى به جزئى *از عمومى به خاص *از ساده به دشوار روش های تحقیق در مدیریّت

صفحه 33:
روش های گردآوری داده اصول ظراحی پرمتشنامه ۲ داده های طبقه بندی اطلاعات شخصی-سازمانی * در ابتدای پرسشنامه و یا انتها * نپرسیدن اطلاعاتی که فرد احساس می کند به تحقیق لطمه می‌زند * پرسیدن اطلاعاتی که در فرد حساسیت ایجاد نمی کند. حتی اگر غیرضروری باشند Sse)

صفحه 34:
روش های گردآوری داده روش های تحقیق در مدیریّت اصول طراحی پرسشنامه ۲ داده های طبقه بندی اطلاعات شخصی-سازمانی * در نظر گرفتن سطوح مشخص برای برخی داده‌ها برای کم کردن از حساسیت

صفحه 35:
روش های گردآوری داده اصول طراحی پرسشنامه ۳ سازمان دهی پرسش ها *ترتیب منطقی پرسشها *قالب‌بندی بخش‌های مختلف *دستورالعمل‌های مربوط به پرسشها *صفحه آرایی متن پرسشها Sse)

صفحه 36:
روش های گردآوری داده مشاهده رفتار واقعی افراد در محیط کار با در یک محیط آزمایشگاهی مشاهده بدون مشار کت (غیرفعال): ورود پژوهشگر به سازمان صرفاً به عنوان یک مشاهده گر مشاهده توأم با مشار کت (فعال ): مطالعه پژوهشگر روی رفتار افراد به عنوان عضوی از یک گروه یا سازمان روش های تحقیق در مدیریّت مشاهده رویدادها (با ابزار یا بدون ابزار)

صفحه 37:
روش های گردآوری داده هر يكك از دو نوع مشاهده بالا مى تواند به شيوه هدايتشده يا اتفاقى انجام شود. * مشاهده هدایت‌شده: ترسیم پیشاپیش طرح مشخصی برای فعالیت‌ها یا پدیده‌هایی که قصد مطالعه آنها را داریم. * مشاهده اتفاقی: مشاهده و ثبت چیزی که مشاهده می کنیم. روش های تحقیق در مدیریّت مشاهده رویدادها (با ابزار یا بدون ابزار)

صفحه 38:
روش های گردآوری داده Sse) س وگیری درمشاهده هر فردی از زاویه دید خود داده‌ها را گردآوری می کند. وقتی گروه مشاهده گر از چند نفر تشکیل شده باشد» س و گیری با احتمال کمتری اتفاق می‌افتد. * سوگیری رفتار مشاهده‌شونده در نتیجه حضور مشاهده گر (مانند مطالعه هاثورن) * خستگی مشاهده گر

صفحه 39:
روش های گردآوری داده روش های تحقیق در مدیریّت براى دست يافتن به تصورات و احساسات روش های برون فکنی افراد در ضمیر ناخودآگاه آنها برخی از این روشها عبارتند از: * تداعی واژگان * آزمونهای ۸۵06۲66010۳ 16۳0۵116 * تكميل جمله * ترسیم شکل و نقاشی کردن * آزمونهاى لكه جوهر

صفحه 40:
‎ms‏ .7 روش های تحقیق در مدیریت روش هاى كردآورى 7 1 داده ‎ ‏روشی مرسوم در حذف سوكيريهاى احتمالى: ‏ استفاده از جند روش كرد ورى اسفاده از ند روش ب» عنورت هموفان اطلاعات ‏افزايش همبستگی زیاد میان اطلاعات حاصل از چند روش روابی ‏می‌توان اطلاعات را از چند منیع نیز جمعآوری ‎ss‏ ‎

صفحه 41:
روش های گردآوری داده موفق و پیروز با Sse) شید !

صفحه 42:
روش های گردآوری داده روش های تحقیق در مدیریّت

رایگان