آموزشسایر

روش ها و فنون تدریس 2

صفحه 1:
روشها و فنون تدریس :کاری از خانم ها برزكر و درزى

صفحه 2:
روش هاي آموزش مجموعه تدابيري كه با استفاده از امكانات موجود براي رسيدن به هدفى مورد استفاده قرار ۱ و شود .يك روش مطلوب, اولا و قبل از هر چیز باید با پایه هاي بیولوژیکی و روانی رفتار انسانها هماهنگی داشته باشد. ‎Bere nee)‏ ا ‎Or een ire Rel ee en a oe‏ ‎Fe renee EPSRC Nises Ae eer ce ery eee Pee ROSE SY Ee‏ باشد

صفحه 3:
۱ ‎en ees ee ne ee eee Rete SACs)‏ اجراي آموخته ها مطالب را یاد می گيرند و بر همین اساس هم روش آموزشی مناسب انتخاب می ل ا م ل اینروست که غالباً بکارگيري مجموعه اي از روش هاي تدریس وآموزش توصیه می شود تا کارآیی و اثربخشی بيشتري به همراه داشته باشد . 1 و ‎Pee‏ ‎f auiS‏ ‎CSP 1 or yee 6 er | ٠‏ مركي رز روي 1 ۳ خالل ا الا 7 1

صفحه 4:
و Cie Ee UCL e RSE SBE ALO eee eS eee eC 1h a ۱ ‏هار‎ شاگردان تنها قسمت ناچيزي ازآنجه را که شنیده اند حدود( 1/3 تا ۱/5 ) به خاطر می سپارند. ٩ arte Fe] BOSC) NBC re gen ‏ا ا‎ we See vee reel Peel rere PS BNE Sexe eye ere ‏ا‎ ‎BS) Ere ee eee eea

صفحه 5:
‎Cor 7‏ ا ا ل ال ا ا 0 ‎Pere e) ‏1. تعداد فراكيران _ ‎er relia ‏فذت‎ 2 ‏3 سطلح اكاهى ره رت ‎eae‏ کر ا ‏5 انتظار شما از میزان مشارکت فراگیران ‎ ‎ ‏در طول دوره آموزش

صفحه 6:
توجه به اهداف آموزش مورد نظر درانتقال دانش , تغيير ‎Ss‏ 9 مهارتٍ های عملی و علمی رفتارهای فراگیران انتفاب شود . روش آموزشی . مناسب با دوره مورد نظر انتخاب شود ‎٠‏ شما د به اهداف ن دوره دسترسی پیدا می کنید «تدریس موفقی را امساس می کنید . روش آموزشی منتخب شما باید به فراگیران اجازه شرکت فعال درکلاس و برنامه های درسی را بدهد و فراگیران بتوانند با ابعاد فرهنگی جامعه ای که می خواهند در لن خدمت کنند ارتباط برقرار نمایند.

صفحه 7:

صفحه 8:
آموزش چهره به چهره جزء بهترین رو رفتاردر فراگیران می باشد . در طور مستقیم و رودر رو با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و که رفتار خود را دگرگون سازند. آموزش انفرادي فرصتی پرسشهابی درمورد علائق ویثّه فراگیر ‎qb‏ شود. محدوديت آمو * انفرادي چهر: چهرهآناست که شمار یرگن آموزشی محدود است که با آموزشگر در تماس باشند.

صفحه 9:

صفحه 10:
مهارتهاي

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:
1 وجود زمینه شکاف اجتماعی و فرهنگی بین فراگیران و مربیان 2 . كيرندكى محدود فراكير انی فکر,عدم اهمیت به مسایل نسبت به مربی و آموزش دهنده 5 ارس و بهمهارنها ودانش در

صفحه 15:
وضعیت دوم:« من خوب هستم- تو خوب نیستی » وضعیت سوم: «من خوب نیستم - تو خوب هستی « وضعیت چهارم:«خوب نیستم - تو خوب نیستی »

صفحه 16:
واژه فن که معادل واژه تکنیک به کار رفته است در زبان فارسی به راد روش . ‎PM LAT)‏ ۱[

صفحه 17:

صفحه 18:
مهمترين فنون تدريس عبارتند ا( : ك0 فن پرسش و پاسخ . فن بیان . فن تکلیف . فن تمرین . فن شروع ‎ee Cress rae eae Mate MET UNSC MOEN‏ ۷ FoR PUSH aC RA Le)) WoC MEU ‏ل‎ Ne SEN) بندى . terol ut gid) حالت چهره , کوبیدن روي میز, حرکات ۱

صفحه 19:
0 هدف از این فن ال 0 علاقه ,ایجاد تفکر خلاق در فراگیران, سنجش میزان کارآیی هی مقراکرای ارشاط دانی درس با تسار قیلی فراکرآن ‎٩‏ ‏۱ ‏تثبيتيادكيري مى باشد . اين فن در كليه روشهاي تدريس كاربرد دارد .

صفحه 20:
«. فن تمرین : در این فن مربی فراگیران را به تکرار یا کاربرد مذاهیم مورد نظر تشویق می کند تا تبمر کافی پیدا و علدت لازم راکسب کنند . این فن به صورت فردی یا گروهی قابل | استفاده است . . فن شروع درس + مربی باید آمادگی ذهنی فراگیران رابرای فراگیری موضوع جدید فراهم کند . شروع تدریس ممکن است با پرسش چند سوال از فراگیران یا اشاره مختصری به درس گذشته توسط خود مربی انجام شود . ابزار کار مربی سفن گفتن و فن بیان است .صدای معلم باید از اين ویژکیها برفوردر باشد . الف :صدا بايد رسا باشد. ب : مدا باید دارای زیر و بم مناسب باشد و یکنوافت نباشد . چ : کلمات باید به فارسی و سلیس باشد . | د : صدا بايد با توجه به موقعیت و شرایط شمرده ودر خور درک فراگیران باشد .

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
0 ماخذ: راهنماي تربیت مربی دفتر ارتباطات و آموزش سلامت و 1۱

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان