صفحه 1:
رویکرد رفتار شهروندى سازمانى مبتنى برمديريت مشاركت جو (نظام پيشنهادها ‎i‏ ‏برای توانمندسازی فرد 3 ‎ey‏ ۷۳ و دکترمرادکردی

صفحه 2:
‎-١‏ جكيده: ‎20 ‏ا ل 2 6ك‎ Ener ۳ 1 ‏ا ا ا لك‎ en] ‏رفتار شهروندى سازمانى بااستفاده ازابزار كارامد نظام يا‎ ‏سيستم ييشنهادات‎ ‏( ددع 53:5 511006511025 ) منجربه انزايش ‏ل الت ل ‏( 1612637 0222© ع003))براى سازمان خواهدكرديد . ‎

صفحه 3:
۲- نقدمه: ‎Ce Sb CS Oe Se We eee ed‏ 0 نواوری ‎ett ate LS ein‏ وبر خلاف ساير منابع با مصرف كردن كاهش و يا مستهلك ا ا اندازه توانایی آش بهبود می یابد. از طرف دیگر مشار کت یکی ‎eee ee) eh ee wees es)‏ بشرى دارد. وجه مميزه اين مقاله آنست كه براى اولين باراهميت توانمندسازى فردوسازمان رادرسايه فرايند مشاركت جويا نه (نظام ييشنهادها )مبتنى بر رويكرد رفتار شهروندى سازمانى بعنوان مزيت رقابتى منحصربفرد معرفى مينمايد.

صفحه 4:
ال مکانیزم های متفاوتی برای عملی کردن مدیریت مشارکتی وجود دارد كه عمده ترين تكنيك براى مشاركت كاركنان استقرار نظام ا ا ا 1 eh eee ee ۱ Senta se SMe Me Ble) ۱ cen es aan ee) 0 a eS ent tReet ala SSE Be Ll deat eS eee Ld Pe ony Lol eer in ae Soe OC ae ‏است زیاد نمیباشد.‎

صفحه 5:
Bete reed eee) 1 1 ‏ا‎ ‏گره بخورد و از آنجائیکه همواره کارکنان با رویکرد منطقی‎ ‏بر تقسیم دانش و اطلاعات (توانمندی سازمانی) برای‎ 1 ‏نيز با تقسيم تجارب و دانش و اطلاعات (توانمندى‎ ‏کارکنان) حاصل ميشود. در واقع تلفیق رویکرد رذ‎ ‏را سرا‎ ee oe oe ‏به ايجاد الكوى برنده-برنده (587113 -587112 ) براى كاركنان‎ ‏و سازمان میشود.‎

صفحه 6:
ادبیات ۱۳ ۱-۳- تعریف توانمندسازی - تقویت عقاید افراد و ایجاد اعتماد به نفس در آنها نسبت به خودشان و تلاش در جهت اثربخشى فعاليتهاى سازمان با تفویض اختیار يا قدرت به زیردستان. ۱ ‎CN ee See eS ene‏ 0 erence ee rine nn 1 korres eerie Ape eon RIS) > eS ee CELE ce 1۱ wen mee

صفحه 7:
ادبیات موضوعی ۱ مشترک به شرح زیر دارد: رفتار شهروندی سازمانی و فرآیند مشارکت جویانه بایستی داوطلبانه باشند. یعنی یک وظیفه از پیش تعیین شده و بخشی از وظایف رسمی که بر مبنای شرح وظایف و ساختار ار سازمانی مشخص میشود. نیستند. این رویکردها عمدتاً جنبه سازمانی دارند. 1 ber ae Ce ‏ا را د سازمان ميشوتك.‎ ‎Cece‏ ا ا ل ا ا ل ‎aE‏ رب یس سب مر

صفحه 8:
ای ا 1 0 م 5 تا 500 بهبود كار توسط آقاى " آلفرد كروب " در كارخانه فولاد سازى ‎allemaal‏ ا ‎Fm‏ ‏سپس در سال ۱۸۸۰ میلادی اولین برنامه تضویق کارگران ‎Sie pe es one‏ " ويليام دنى و برادران " به اجرا كذاشته شد . در اوايل قرن بیستم . سیستم ارائه اندیشه در آمریکا و نهایتا بين از جنگ جهانی دوم نظام پيشنهادها توسط سازمان آموزشهای صنعتی و ‎eISSN Enea oa‏ ا

صفحه 9:
ادبيات موضوعى ا ل كله ‎ieee‏ ا ال ل 0 جهار شركت صنعتى و توليدى از مجموعه صنايع رد اجرا گذاشته شد . درحال حاضر بیش از یکصد شرکت خصوصی و دولتی در ايران 0 م بيشنهادها اقدام كرده اند . درهمين رابطه در شهريور ماه سال ۱۳۷۷ شورای عالی اداری طبق مصوبه ای اسقرار " نظام Pesan ec Ry aiGee 7 ‏ار اد‎ las Aan ies همجنين ازسال1181اينفراينددرقالب استراتزى ”ازدغدغه تابهبود “درشهردارى تهران أغا زكرديد.

صفحه 10:
pe ee ee ‏اهداف نظام پيشنهادها‎ -۳-۶ re le et) eos ac ‏بهبود روحیه و انگیزه کار کنان‎ ۱ ‏تقویت مسئولیت پذیری و تعلق سازمانی‎ ‏لت ل‎ Ee RECS S Dea Tr nes CS CR PCS omens) ‏افزایش پویای و انعطاف پذیری‎ ‏گردش بهتر اطلاعات و اطلاع رسانی‎ ‏افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها‎ ‏افزایش میزان وقت. ۰ سرعت و صحت‎

صفحه 11:
#-غ- سرانه ل

صفحه 12:
| ed ee) ۳ ‏تا‎ eee

صفحه 13:
موضوعى ‎el oie eat enol‏ ا ا ۱ وظیفه شناسی( 11610 لظ) 9 9 ل ل 0 ل احترام(001116537)

صفحه 14:
- تبيين دلايل ارتباط رفتار شهروندى سازمانى و مديريت مشاركت جو ل ار لصاح ورا برا قير اير وا ااا مشخصات فرآیند بیشنهادها نیز تشان میدهد که رفتار شهروندی ‎Se ee eS) ee ees ie‏ eo eee ‏ا ا‎ مجموع دلايلى كه ارتباط اركان ينجكانه رفتار شهروندى ‎eS a‏ ا ل ا الت ال بيشنهادها)در سازمان را نشان ميدهد به قرار زير است: ‎

صفحه 15:
۱ Ee er بیان میدارد که کارکنان رفتارها و وظایفی که فراتر از حداقل ‎Pe ere ee gee ee ere aay‏ دهند. بنابراین کارکنان به آموزش مبتنی برانتقال توانمندی خود ‎PO ene Sorte ey eee Sa rr‏ يردازند .هر جند ممكن است در شرح وظايف رسمی آنها لحاظ ‎eats are‏ ل ا 200 سازمانی مبتنی برهدف تقویت مسئولیت پذیری و تعلق سازمانی فرایند مشارکت جویانه پا مدیریت مشارکت جو(نظام 0 mane (ee

صفحه 16:

صفحه 17:
۱ بعداحترام به ار بعد سوم رفتار شهروندى سازمانى احترام به ارزشهاى ادارى BIG Rep ciate cern, ‏ا‎ اطلاعات به روز شده است. از آنجائيكه جلسات ولابى ها بستر مناسبی برای هاند ی ات بنابراین بعد سوم رفتار شهروندی سازمانی مبتنی برهدف کاهش مقاومت در مقابل تغییر در فرایند مشارکت جویانه یا مدیریت مشاركت جو(نظام بيشنهادها)»موجب توسعه توانمندى فرد و سازمان منود

صفحه 18:
| بعد گذشت و فداکاری بعدچهارم از رفتار شهروندی سازمانی مشتمل بر گذشت فداكارى أست كه به شكيبايى براى تحمليذيرى انتقاد و عدم عیب جویی از سازمان (پیشنهادبجای انتقاد)و ترجیح افراد شايسته به خود تأكيد دارد. [Vea nape OES TE py Peas tc eee el eee 0 errr ne eyes ee epee ‏رقابتى از ساير كاركنان نكه نميدارد .بلكه بر مبناى كذشت و‎ Rig cnt Pen reentrant 00 ace ion gee)

صفحه 19:
فدارتم بعداحترام به دیگران: بعد پنجم رفتار شهروندی احترام به دیگران است. که مبتنی بر ياى و أنعطاف بذيرى با جريان أزاداطلاعات و اطلاع 7[ ‎eye cls oe‏ ل ا ا بدین ترتیب باتوسعه ونهادینه کردن اخلاقیات و ترکیب 0 2 ‎il‏ ۱ سود ملاحظه میگردد که کلیهابعاد رفتار شهروندی درتعامل بااهداف نظام 00 و واي ار را يت تشاركت جو(نظام بيشتهادها)» و نهايتا تواتمتد مسازى مد كاركنان در سازمان رادربى خواهدداشت.

صفحه 20:
۱ در اين مقاله دلایلی ارائه گردید که نشان میدهد رویکرد رفتار بپ۰ ‎I‏ ‏فردوسازمان است . ‎ele Is)‏ ا ‎ete SES‏ ات وال شکل داوطلبانه و اختیاری توانمندی خود را به سایر کارکنان انتفال می دهند. و آنرا در برابر وسوخ به رقبا محافظت می کنند » ‎ ‎CaaS, ier‏ ا لك ‎oes eternal row cage)‏ | ) در سازمان محسوب میشود .

صفحه 21:
با سپاس ازحوصله وشکیبایی ۳

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان