zrtosht-az-ngah-ghran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زرتشت از نگاه قرآن”

زرتشت از نگاه قرآن

اسلاید 1: زرتشت

اسلاید 2: زرتشت و زرتشتيگري: زرتشت نام پيامبر ايران باستان است. زرتشت در اوستا به صورت زَرَثَ اشتر به معناي دارنده شتر زرد ياشتر فرتوت آمده است. نام پدرش، پوروشَسب و نام مادرش دغدو بوده است .زرتشت در 30 سالگي به پيامبري مبعوث شد و نخستين وحي را دريافت كرد. و در سن 77 سالگي، در آتشكدهاي در بلخ بهدست تورانيان كشته شد.

اسلاید 3: زادگاه زرتشت : در كتاب مقدس زرتشتيان، چيزي در مورد زادگاه زرتشت يافت نمی شود .ازاينرو، محققان آراي متفاوتي ارائه داده اند .برخي زادگاه او را شرق ايران باستان دانسته اند .ولي بيشتر مورخان مانند خود زرتشتيان، زادگاه او را غرب ايران و محل بعثت او را كوهي نزديك درياچه اروميه در شمال غرب ايران دانسته اند.البته ميتوان اين دو نظر را با هم جمع كرد؛ بدينصورت كه زرتشت در غرب ايران متولدشده، اما در شرق ايران به تبليغ و دعوت آيين خود ميپرداخت.

اسلاید 4: كتاب آسماني : كتاب مقدس زرتشتيان اوستا نام دارد. كه به زبان اوستايي، كه از زبانهاي كهن ايراني بوده، نوشته شده است. اوستا در عصر ساسانيان، شامل 345700 واژه بوده كه قسمت عمده آن، يعني حدود سه چهارم آن از بين رفته است. اوستاي فعلي 83000 واژه دارد و شامل شش بخش زير است:

اسلاید 5: 1.گاتها :(گاهان=سرود)، گاتهاي پنجگانه زرتشت، قديميترين بخش اوستاست.اين بخش، با اينكه خود جزئي از يسنه است، اما به سبب انتساب آن به زرتشت و منظوم بودنش، جداگانه از آن ياد ميشود.2. يسنه :(يسنا = جشن و پرستش)؛3. ويسپرد :(= همه سروران) مشتمل بر نيايش؛4. ونديداد :(= قانون ضد ديو) درباره حلال و حرام و نجس و پاكها؛5. يشتها :(= نيايش سرود و تسبيح)؛6. خرده اوستا :(= اوستاي كوچك): در واقع اين بخش، بخش جداگانهاي نيست، بلكه گزيدهاي از سراسر نامه ديني زرتشتيان است كه در نمازها، جشنها و مراسم گوناگون ديگر خوانده ميشود.بجز گاتها، كه سروده خود زرتشت است، بخشهاي ديگر نوشته اشخاص ديگري بوده است .

اسلاید 6: تعاليم زرتشت :دين زرتشت مانند ساير اديان و مذاهب داراي عقايد، آداب ديني، احكام شرعي و جشنها و مراسم هاي گوناگون است. به اختصار برخي از باورهاي اعتقادي زرتشتيان عبارت است از :اهورامزدا: اين واژه به معناي(سرور و دانا) است. زرتشت معتقد است: تنها يك خداي بزرگ ازلي و ابدي وجود دارد كه خالق آسمان و زمين و از همه چيز آگاه است. كه روشن نيست كه گرايش زرتشتيان به خدايان دوگانه(خداي خير و شر) از چه زماني آغاز شده است. دوگانه انگاري كيهان شناختي: دوگانه انگاري در كيش زرتشتي، به معناي تقابل دو نيروي شخصي متضاد در عالم است: خداي خير، و رقيب شرّ. بنابراين باور، همه جهان هستي، در نزاع ميان خير و شر درگيرند. اهورامزدا، تشخص همه خيرها و اهريمن، مجسمه همه شرور است.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید