مدیریت و رهبری

زنجیره ارزش مدیریت دانش Knowledge management value chain

Knowledge-management-value-chain

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زنجیره ارزش مدیریت دانش Knowledge management value chain”

زنجیره ارزش مدیریت دانش Knowledge management value chain

اسلاید 1: زنجیره ارزش مدیریت دانشKnowledge management value chain

اسلاید 2: عنوانزنجیره ارزش مدیریت دانشنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / برنامه ریزیموضوعسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مدیریت دانش بر توسعه ساختار یافته، انتقال، انتشار و بکارگیری دانش در یک سازمان تمرکز دارد. متیو وگمن مدل زنجیره ارزش مدبریت دانش را برای مدیریت دانش در سازمان توسعه داده اند. در این مدل ارزش دانش به عنوان دانش با حرکت از منطقه 1 به 5 در مدل، افزایش می یابد (به سمت راست). در زنجیره ارزش مدیریت دانش،سازمان باید فرایندهای مختلف در زنجیره ارزش مدیریت دانش را سازماندهی و مدیریت کند و در چنین راهی است که بهره وری از دانش، عامل تولید به عنوان پیامدی افزایش خواهد داشت.علاوه بر عوامل تولید سنتی مانند طبیعت، کار و سرمایه، متیو وگمن همچنین دانش را به عنوان یک عامل تولید متمایز می کند. با استفاده از تمام این عوامل تولید به طور مشترک، سازمان به ابزاری تاکتیکی برای رسیدن به اهداف استراتژیک خود خواهد داشت.مدل زنجیره ارزش مدیریت دانش وی متشکل از پنج فرآیندهای اصلی به شرح ذیل است :1- لیست موجودی دانش : با استفاده از اهداف استراتژیک، سازمان مشخص می کند چه دانش خاصی برای رسیدن به این اهداف مورد نیاز است. تمایزی بین دانش موجود و دانشی که نیاز به توسعه دارد، ایجاده گردیده است. چه مهارتهای (فنی) لازم بوده و چه نگرش (فرهنگ) باید در حال حاضر در سازمان باشد؟ دانشی مورد نیاز است و سپس با دانش موجود به طوری که شکاف دانش واضح گردد، مقایسه شده است.2- توسعه دانش : شکاف دانش جهت شناسایی آنچه که توسعه دانش در سازمان نیاز دارد، استفاده میشود. این می تواند به روش های مختلف انجام شود: از آموزش کارکنان تا خرید دانش از یک شخص ثالث.

اسلاید 4: 3- به اشتراک گذاری دانش : پس از اینکه دانش توسعه داده شد، نیاز است درون سازمان به اشتراک گذاشته شود بطوری که هر کس بتواند از این و ارزش دانش فوق العاده ای که ایجاد شده است، سود و منفعت ببرد. بیشترین وضعیتی ایده آل خواهد بود که در آن دانش به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی و فرهنگ سازمان تبدیل شود.4- بکارگیری دانش : با بکارگیری دانش، آن در سازمان یکپارچه خواهد شد. پیاده سازی صرف دانش کفایت نمی کند. افراد باید خود را با اطلاعات موجود، تجارب و مهارت ها آشنا سازند. تنها پس از آن امکان به اشتراک گذاشتن دانش در سازمان خواهد بود.5- ارزیابی دانش : ارزیابی فرایندی مداوم است و در مرحله اول آغاز می شود. این موضوع توسعه دانش و تنظیمات احتمالی را قادر می سازد.زنجیره ارزش مدیریت دانش زمانی که مدل در سطح سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد، موثرترین حالت را دارد. البته، آن ممکن است از مدل در سطح بخش و / یا سطح عملیاتی استفاده شود. با این حال، حائز اهمیت است که اهداف استراتژیک سازمان همیشه مشاهده شده باشد. این نحوه نمایش زنجیره ارزش مدیریت دانش می تواند سهم با ارزشی را برای دستیابی به اهداف استراتژیک بسازد و به عنوان یک نتیجه به سرمایه گذاری جبران خواهد شد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطمدیرت دانش کولیسون و پارسل Knowledge Management Collison Parcell چرخه دانش Circle Of Knowledgeمزایازنجیره ارزش مدیریت دانش زمانی که مدل در سطح سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد، موثرترین حالت خود را داشته و همواره اهداف استراتژیکی را مدنظر قرار می دهد.کاربردهاشناختن نیازهای مشتری و فناوریهایی که باید در محصولات بکارگرفته شود تا رضایت آنان را در بر داشته باشد. این مدل مبنای خوبی برای برنامه ریزی ها و اقدامات مدیریت دانش در سازمان ها میباشد.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان