علوم مهندسی معماری و عمران

زندگینامه و تفکرات محسن فروغی

mohsen-foroghi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زندگینامه و تفکرات محسن فروغی”

زندگینامه و تفکرات محسن فروغی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیممحسن فروغی استاد راهنما :

اسلاید 2: بیوگرافیمتولد 23 اردیبهشت 1286، ایران، یکی از برجسته ترین معماران ايراني است که با وجود تحصيل در غرب، با تکيه بر خلاقيت هنرمندانه و الهام گيري از معماري سنتي ايران در پيدايش معماري مدرن ايراني سهم عمده يي داشته است.پس از تحصیل در پاریس به ایران بازگشت. در سال ۱۳۱۶ در زمره نخستین معماران معاصر ایرانی به استخدام دولت درآمد. او به همراه آندره گدارد، ماکسیم سیرو و رولاند دابرول از بنیانگذاران و استادان دانشکده معماری دانشگاه تهران و پس از آندره گدار، دومین رییس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده ‌است که پس از وی مدت ۱۵ سال ریاست دانشکده را برعهده داشت.محسن فروغی به همراه حیدر غیائی در سال ۱۳۴۲ به اتهام زد و بندهای غیرقانونی در طرح ساختمان مجلس، مدتی را در زندان گذراند اما پس از مدتی تبرئه شد و خود عضوی از مجلس سنا گردید. پس از انقلاب اسلامی و در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ دستگیر شد ، در ششم دیماه ۱۳۶۱ از زندان آزاد شد.

اسلاید 3: تفکرات محسن فروغی در معماری:محسن فروغی از دسته معماران مدرنیستی بود که به پیشینه فرهنگی ایران عشق می ورزید . او برداشت فرمال و ظاهری از تاریخ را سطحی نگری همکاران جوان خود می دانست و بر این عقیده بود که رابطه ساختمان ها را از نظر سبک و شکل می توان به دو دسته تقسیم کرد : رابطه ظاهری و رابطه حقیقی یا باطنی . برای فروغی رابطه ظاهری به مانند ساختمان های ساخته شده در ابتدای دوره شکل گیری معماری ساسانی است که با الگو برداری از معماری هخامنشی در صدد خلق شباهت بین معماری ساسانی و هخامنشی بودند.

اسلاید 4: به زعم او نقش و نگارهای معماری ساسانی ، کپی فرمال از تزئینات هخامنشی است و هیچ وقت شاهد شکل گیری روح معماری هخامنشی در دوره ساسانی نبودیم. متنی از او در همین مقوله در مجله گلبانگ به سال 1340 خورشیدی است : از ابنیه امروز تهران ساختمان بانک ملی قدیم در فردوسی را می توان به طور مثال ذکر کرد که یک طرح اروپایی است، ولی در آن چند ستون و دندانه هایی بالای دیوارها از آثار هخامنشی اضافه شده است. قسمت عمده اتاق ها برخلاف عادت ایران به طرف مشرق و مغرب از گرمای تابستان و سرمای زمستان غیر قابل سکونت می باشد و حجم کلی نیز به هیچ یک از بناهای قدیم شباهت ندارد پس می توان گفت رابطه آن با ساختمان های قدیم ایران ظاهری است.

اسلاید 5: آثار:از مهم‌ترین آثار او می‌توان :آرامگاه باباطاهر همدانمقبره رضا شاه پهلویدانشکده حقوق دانشگاه تهران (با همکاری ماکسیم سیرو)، ساختمان وزارت دارایی، آرامگاه سعدی (با همکاری علی صادق)، کاخ مجلس سنا (با همکاری حیدر قلی غیایی)کاخ نیاوران شعب بانک ملی در شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز و بازار تهران او همچنین منازل و ویلاهای مسکونی متعددی را در تهران طراحی نمود که در آنها به جای شیوه مرسوم و سنتی تقسیم فضاها در پلان بر اساس میزان عمومی و خصوصی بودن آنها، شیوه مدرن طراحی فضاهای کاربردی را پیاده سازی کرد.

اسلاید 6: آرامگاه سعدی

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید