سایر

زندگینامه چهارده معصوم

chahardah-masoom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زندگینامه چهارده معصوم”

زندگینامه چهارده معصوم

اسلاید 1: زندگینامه 14 معصومشجره طیبه

اسلاید 2: تولد پیامبر اسلام (ص)آمنه مادر گرامی پیامبر در اتاقی تنها ، بر مرگ همسر خود ، عبدالله ، میگریست که ناگهان درد زایمان او را فرا گرفت . خواست از اتاق خارج شود ولی در باز نشد . ناگاه دید که سقف خانه گشوده شد و چهار حوری بهشتی از آن فرود آمدند . صورت های آنان چنان نورانی بود که خانه از پرتو آنان روشن شد . آنها به آمنه گفتند:((نترس و از چیزی بیمناک نباش ، ما آمده ایم در زایمانت کمک کنیم .)) سپس در چهار طرفش نشستند . چشمان آمنه آرام به خواب رفت و وقتی چشم گشود که حضرت محمد(ص) را در کنار خویش دید ، در حالی که پیشانی بر زمین نهاده بود ، سجده میکرد ، انگشت اشاره خود را به آسمان بلند کرده بود و اشاره به وحدانیت خداوند ( لا اله الا الله ) میفرمود .

اسلاید 3: اتفاقات شگرفی که هنگام میلاد رسول خدا اتفاق افتادایوان کسری در مداین ، لرزید و 13 یا 14 کنگره آن فرو ریخت .آتشکده فارس پس از هزار سال خاموش شد .دریاچه ساوه خشک گردید .بت ها همگی به رو در افتادند .نوری درخشش پیدا کرد که فضای مکه را روشن نمود . شیاطین که تا آن لحظه به عالم بالا راه داشتند و صدای ملائکه را می شنیدند ، برای همیشه ، طرد شدند .

اسلاید 4:

اسلاید 5: ایوان کسری

اسلاید 6:

اسلاید 7: خشک شدن دریاچه ساوهدریاچه ساوه فرو رفت و خشکید . در روایات آمده که این دریاچه محل بت پرستی بوده است .

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10: آتشکده فارسشبی که رسول خدا در آن به دنیا آمدند ، ایوان کسری شکسته شد و 14 کنگره آن فرو ریخت و آتشکده فارس خاموش شد که هزار سال قبل از آن خاموش نشده بود

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14: میلاد حضرت زهرا (س)زمانیکه خدیجه (س) درد زاییدن را در خود احساس کرد . به سوی زنان قریش و فرزندان هاشم کسی را فرستاد تا نزد او حاضر شوند . آنها در جواب ایشان فرستادند که : فرمان ما نبردی و قبول قول ما نکردی و زن یتیم عبدالله شدی که فقیر است و مالی ندارد و ما به این سبب به خانه تو نمی آییم و متوجه امور تو نمی شویم . خدیجه چون پیغام آنها را شنید بسیار اندوهناک گردید . در این حالت ناگاه دید که چهار زن گندمگون بلند بالا نزد او حاضر شده و به زنان بنی هاشم شبیه بودند . خدیجه از دیدن آنان بترسید . پس یکی از ایشان گفت : مترس ای خدیجه ! که ما رسولان پروردگاریم به سوی تو ، و ما ظهیران توییم ، منم ساره زوجه ابراهیم خلیل و دوم آسیه دختر مزاحم است که رفیق تو و زن شوهر تو خواهد بود در بهشت ، و سوم مریم دختر عمران است و چهارم کلثوم خواهر موسی بن عمران است ، حق تعالی ما را فرستاده است که در وقت ولادت نزد تو باشیم ، و تو را بر این حالت معاونت نماییم .

اسلاید 15: میلاد حضرت زهرا (س)پس یکی از ایشان در جانب راست خدیجه نشست و دیگری در جانب چپ و سوم در پیش رو و چهارم در پشت سر .پس فاطمه (س) پاک و پاکیزه فرود آمد و چون به زمین رسید ، نور او ساطع گردید ، به مرتبه ای که خانه های مکه را روشن گردانید .

اسلاید 16:

اسلاید 17: پنج تن آل عبا ( حدیث کساء )خلاصه حدیث کساء این است . حضرت زهرا (س) فرمود : روزی به حضور پدرم رسول خدا (ص) رفتم . فرمود : ای فاطمه ! کساء (روپوش) یمانی را بیاور مرا به آن بپوشان . من آن را آوردم و بدن آن حضرت را پوشاندم . نگاه به چهره رسول خدا (ص) نمودم . دیدم همانند ماه شب 14 میدرخشد . پس از لحظه ای پسرم حسن (ع) آمد و سلام کرد و جواب سلامش را دادم . حسن (ع) از پیامبر (ص) اجازه طلبید که او نیز زیر پوشش برود . پیامبر (ص) اجازه داد . پس از لحظه ای به همین ترتیب حسین (ع) آمد و اجازه طلبید . پیامبر (ص) به او نیز اجازه داد سپس حضرت علی (ع) آمد و پس از سلام به همان ترتیب اجازه طلبید ، رسول خدا (ص) به او نیز اجازه داد.سپس من خودم اجازه خواستم،رسول خدا به من نیز اجازه داد.پس از آنکه ما پنج تن در زیر کساء ( عبا و پوشش ) جمع شدیم ،

اسلاید 18: پنج تن آل عبا ( حدیث کساء )پیامبر (ص) دو طرف آن پوشش را گرفت و با دست راست به آسمان اشاره کرد و گفت : خدایا ! این ها اهل بیت مخصوص و خاص و صمیمی من هستند ، گوشتشان گوشت من ، و خونشان خون من است ، هر که آنها را آزار داد مرا آزار داده و ...

اسلاید 19:

اسلاید 20: واقعه غدیر خمواقعه قدیر خم و معرفی امیرالمومنین (ع) به جانشینی پیامبر اسلام (ص) را بسیاری از بزرگان وصحابی پیامبر (ص) نقل نموده اند از جمله خلفاء اول و دوم و سوم و عایشه همسر پیامبر ، سلمان فارسی ، ابوذر غفاری ، جابر ابن عبدالله و ... . همچنین در کتب معتبراهل سنت از جمله صحیح ترمذی ، سنن ابن ماجه و ... نقل شده است .آیه غدیر : ... الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت نعمتی علیکم و رضیت لکم الا سلاک دینا ...( سوره مائده )

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25: سقیفه بنی ساعدهبه بنای مسقفی ( سقف دار ) گفته می شود که ایوان دارد که برای کار های عمومی و جلسات از آن استفاده می کردند . اما سقیفه بنی ساعده ، مطعلق به طایفه بنو ساعده بن کعب بن خزرج بود و در سمت غرب مسجد النبی ، در کنار چاه بضاعه قرار داشت و این زمین در یک مثلثی میان خیابان سلطانه ، خیابان مناخه و خیابان السمیحی قرار داشته است

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید