سایر تحقیق و پژوهش

زندگینامه ی ابوریحان بیرونی

abo-reihaan0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زندگینامه ی ابوریحان بیرونی”

زندگینامه ی ابوریحان بیرونی

اسلاید 1: زندگینامه ی ابوریحان بیرونی ارائه:

اسلاید 2: زندگینامه ی ابوریحان بیرونیابوریحان بیرونی ریاضیدان،اخترشناس،پژوهشگرتاریخ وجغرافیدان ایرانی است .نامش ابوریحان محمد ونام پدرش احمد بود،وچون در بیرون ناحیه خوارزم به دنیا امد به ابوریحان بیرونی شهرت یافته است.دوران کودکی را در خوارزم گذراند، در کودکی برای برای یک دانشمند یونانی نمونه های گیاهان و دانه ها ومیوه ها را گرد می اورد از همان زمان به مطالعه ی طبیعت علاقه مند شد...دانش اخترشناسی (نجوم) و ریاضی را نزد ابونصر عراق که از دانشمندان نامدار ان زمان بود اموخت. بیرونی جوان، بسیاری از دانش های زمان خود را در خوارزم فرا گرفت، در ان زمان خوارزم مرکز دانشمندان نامدار ان زمان بود.

اسلاید 3: اثارابوریحاناثاربیرونی درباره ریاضی اخترشناسی،فیزیک،گیاهشناسی،زمین شناسی،جغرافیا،کانی شناسی(شناخت مواد معدنی)وتاریخ وتقویم ملت هاست.بیرونی در اثار الباقیه،با دقت علمی،درباره ی تقویم وگاهشماری عربی،فارسی،عبری ویونانی بحث کرده و رویداد های سیاسی واجتماعی راباشرح تمدن ها و اداب ورسوم مردم در هم امیخته است.

اسلاید 4: بیرونی در این کتاب به بسیاری از باورهای همگان درباره پدیده های طبیعی اشاره کرده و ان ها را از نظر علمی وتجربی مورد بررسی قرار داده است برای نمونه مردم می گفتند که روز شانزدهم دی همه اب های به مدت یک ساعت شیرین می شود بیرونی این باور مردم را رد کرده و نوشته است چنین چیزی ممکن نیست، خاصیت اب تنها بستگی به زمینی دارد که اب بر ان جاری است یا در ان انباشته شده است.

اسلاید 5: بیرونی در همین کتاب،نخستین بار علت پدید امدن چاه ها و چشمه هایی را که اب از ان ها بالا میجهد شرح داد ه است. دانشمندان غربی قرن ها بعد به این موضوع پی بردند و درباره ی این گونه چشمه ها وچاه ها (چاه ارتزین)توضیح علمی دادند.

اسلاید 6: بیرونی درمدتی که در هند بود چند کتاب با ارزش درباره ریاضی،فلسفه و پژشکی از سانسکریت به عربی ترجمه کرد،طول وعرض جغرافیایی بعضی از شهرهاو مناطق مختلف هند را با روش اختراعی خود و استفاده از هندسه ومثلثات به دست اورد.کتاب تحقیق ماللهند،تالیف بیرونی جامع ترین کتاب عصر قدیم درباره تاریخ فلسفه،سنت هاو اوضاع اجتماعی هند است.کار بیرونی برای نوشتن این کتاب،بسیار دشوار بوده است. او گذشته از اموختن زبان سانسکریت،کوشش بسیار در جمع اوری کتب هندیان کرد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید