الهیات، دین و معنویت

زندگی در دنیای امروز و عمل به احکام الهی

dars-8

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زندگی در دنیای امروز و عمل به احکام الهی”

زندگی در دنیای امروز و عمل به احکام الهی

اسلاید 1: زندگی در دنیای امروز و عمل به احکام الهیدرس هشتمگروه :بنام خدا

اسلاید 2: قرآن کریم، رمز سعادت و رستگاری ما را تزکیهٔ نفس دانسته و می فرماید:تزکیهٔ نفس زمانی اتفاق می افتد که نفس ما از آلودگی ها پاک شود. این کار با توبهٔ از گناهان آغاز می شود؛ اما برای تداوم پاک ماندن جان و دل انسان، می بایست علاوه بر توبه به دستوراتی که خداوند فرمان داده است عمل نمود. دستورات اخلاقی، عبادی و… .

اسلاید 3: احکام و قوانین دین اسلام، علاوه بر اینکه زندگی سالم در دنیا را تضمین می کند، سعادت و نیک بختی اخروی و ابدی را نیز تأمین می نماید. بنابراین، نمی توان بایدها و نبایدهای دینی و الهی را با قوانین بشری که اهداف محدود و کوچکی دارند، مقایسه کرد و مثلاً گفت که چرا خداوند برای فلان گناه چنین مجازاتی قرار داده است؛ چراکه خداوند می داند آن گناه مانعی بزرگ بر سر راه سعادت و نعمت های ابدی است؛ نعمت هایی که خداوند بخشی از آن را در قرآن کریم به ما معرفی کرده و مراتبی از آن هم که اخروی است؛ در این دنیا قابل توصیف نیست. «هیچ کس نمی داند چه پاداش هایی که مایهٔ روشنی چشم هاست برای آنها نهفته شده؛ این پاداش کارهایی است که انجام می دادند.»

اسلاید 4: در همین مورد، خداوند به پیامبر می فرماید: برای بندگان نیکوکارم چیزهایی ذخیره کرده ام که نه چشمی دیده، نه گوشی شنیده و نه به ذهن کسی خطور کرده است.بنابراین، زندگی دینی تنها شیوهٔ مطمئن و قابل اعتمادی است که پیش روی هر انسان خردمند وعاقبت اندیش قرار دارد. هرکس که نگران عاقبت کار خود است به روشنی در می یابد که تکیه بر خداوند و اعتماد به دستورات او، هرگونه نگرانی نسبت به آینده را از بین می برد. در غیر این صورت، آینده ای غیر قابل اعتماد در انتظار اوست.

اسلاید 5:

اسلاید 6: خداوند، در سوره توبه با هشدار دادن به این مطلب می فرماید:

اسلاید 7:

اسلاید 8: پرهیزکاری و تقوا و طلب خوشنودی خدا که این ها با عمل به دستورات خداوند حاصل میشوندزیرا عمل نکردن به دستورات دین و افتادن به دره گناه و نافرمانی خدا در واقع ظلمی است که فرد به نفس عالی خود می کند و خود را از زندگی همراه با آرامش دنیا و زندگی و نعمت های جاوید آخرت محروم مینماید1:زندگی محکم و استوار بر چه پایه هایی بنا می شود؟2:مقصود از بنای زندگی بر لبه پرتگاه چیست؟سهل انگاری در عمل به دستورات دین قرار دادن خود بر لبه پرتگاهی است که سقوط به وادی گمراهی و سرگردانی را به دنبال دارد3:چرا خداوند کسانی را که زندگی خویش را بر لبه پرتگاه بنا کرده اند ظالم نامیده می شوند؟تدبر در قرآن

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید