علوم مهندسی معماری و عمران

زندگی نامه فرانک گری

frank-Gehry

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زندگی نامه فرانک گری”

زندگی نامه فرانک گری

اسلاید 1: بنام خدا فرانک گری

اسلاید 2: فرانک گری متولد.28فوریه 1929 درشهر تورنتو کانادا ملیت.کانادایی امریکایی محل تحصیل.دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

اسلاید 3: دوران تحصیل اودر28فوریه 1929در خانواده یهودی در شهر تورنتوی کانادا(بانام اصلی فرانک اون گلد برگ)دیده به جهان گشود.اودر سال1947به همراه خانواده اش به لس آنجلس مهاجرت کرد ودر دانشگاه جنوب کالیفرنیا به تحصیل در رشته معماری پرداخت.وی از شاگردان ویلیام پریرا است.درسال 1956در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشته برنامه ریزی شهری پرداخت و همزمان در دفتر ویکتور گرون مشغول به کار شد.او اکنون شهروند ایالات متحده وساکن شهرلس آنجلس است.

اسلاید 4: سبک وی درکارهای اولیه گری می توان تاثیراتی ازمعماران سویس وفرانسه به ویژه لوکوبوزه مشاهده کرد. این تاثیرات ازسال1972می توان درکارگری مانند استفاده از فرم های هندسی ساده مشاهده کرد.به طور کلی گری نوعی گرایش مجسمه سازانه را دید.چه در توسعه خانه همسراش در سال 1972موفق ترین کارش در سبک فولدینگ که موزه هنرهای معاصر بیلبائواست. او معتقداست: من آثار هنرمندان را نگاه می کنم و هنر را مشابه وسیله ای برای الهام خودم می پندارم.سعی می کنم تحت تاثیر هیچ فرهنگی نباشم.درهر یک از کارهایم روش های جدید را جست وجو می کنم.برای من قانون و قاعده محدود کننده وجود ندارد واصولا مرزی بین درست یا نادرست نمی شناسم.

اسلاید 5: گری از پیشگامان عرصه معماری فولدینگ است.منظور از فولدینگ بحران و تداوم است. بحران یا فروپاشی در تبدیل سریع از حالتی به حالت دیگر، مانند یخ و آب یا بخار،تجلی می کند .بحران یا به دو پاره شدن می انجامد یا به پیچیده شدن،درهم فرو رفتن و در هم تنیدن که مضمون معماری فولد است. در این معماری،که گویی در حال فرو ریختن و کج شدن است.ترتیب پلان،نما و مقطع با هم اشکال ابهام آمیزی همانند کریستال هامی افرینند.این بازی را گری با در هم ریختن زبان های مختلف معماری و ترکیب آن ها آغاز کرده است.در بنای موزه ویترای او در ایمار آلمان که در کارهای آیزمن تاثیر گذاشت،اجزای معماری معکب های درهم تنییده و دفرمه کج هستند.ازهمین رو، بعضی معماری اورا (جانورگونه)نامیده اند.در کل می توان گفت معماری گری یک معماری شخصی و غیرتقلیدی است و بدون برنامه خاص در یک نوع عدم قطعیت در اکثریت پروژه های گری دیده می شود.

اسلاید 6: گزیده آثار .خانه رقصان(1995)

2,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید