علوم انسانی و علوم اجتماعی ادبیات و زبان

زندگی نامه قیصر امین پور

zendeginame-ghasare-aminpoor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زندگی نامه قیصر امین پور”

زندگی نامه قیصر امین پور

اسلاید 1: موضوع تحقیق:زندگینامه قیصر امین پوردبیر مربوطه: سرکار خانم فرامرزی تهیه کننده : یسنا مرادخانی نام دبیر

اسلاید 2: کودکی و نوجوانی اوقیصر امین پور متولد اردیبهشت ماه سال1338 دزفول است.او تحصیلات دبستان و متوسطه خود را در دزفول به پایان سپرد.سپس به تهران آمد و دکترای خود را از دانشگاه تهران گرفت.

اسلاید 3: او در رشته زبان و ادبیات فارسی فعالیت هنری خود را در حوزه اندیشه و هنر اسلامی در سال 1358 آغاز کرد.در سال 1367 سردبیر مجله سروش نوجوانان شد و پس از آن به تدریس در دانشگاه الزهرا و دانشگاه تهران پرداخت.و به عنوان عضو فرهنگستان ادب و زبان فارسی انتخاب شد و اولین مجموعه شعرش را به عنوان {تنفس صبح}از طرف انتشارات حوزه هنری منتشر کرد و در همین سال ها دومین مجموعه شعرش {در کوچه آفتاب}را از همان انتشارات به چاپ رساند

اسلاید 4: {آیینه های ناگهان}تحول کیفی وی را نشان می دهد و به روشنی نشان داده شده که به درک بهتری از ادبیات فارسی رسیده است.اشعار این دفتر نشان از تفکر و اندیشه‏اى مى‏دهد که در ساختارى نو عرضه مى‏شود. آینه ‏هاى ناگهان، امین‏پور را به عنوان شاعرى تأثیرگذار در طیف هنرمندان پیشرو انقلاب تثبیت مى‏کند و از آن سو نیز موجودیت شاعرى از نسل جدید به رسمیت شناخته مى‏شود.در اواسط دهه هفتاد دومین دفتر از اشعار امین‏پور با عنوان {آینه ‏هاى ناگهان 2}منتشر مى‏شود که حاوى اشعارى است که بعدها در کتاب‏هاى درسى به عنوان نمونه ‏هایى از شعرهاى موفق نسل انقلاب مى‏آید.

اسلاید 5:

اسلاید 6: دکتر قیصر امین ‏پور علی رغم تمایلش از سردبیری سروش نوجوان استعفا داد ، و ضمن عضویت در فرهنگستان،در دانشگاه تهران زبان و ادبیات فارسی تدریس کرد. قیصر امین پور پیش از آنکه به عنوان شاعر کودک و نوجوان به شمار آید در جامعه ادبی امروز به خاطر ویژگی های شعری اش شناخته شده بود و شعرهای عمومی اش بیشتر از شعرهای کودکانه و نوجوانانه اش بر سر زبانهاست.قالب های مورد علاقه دکتر امین پور :مثنوی/ قالب نیمایی{1}/دوبیتی/غزل/چهارپاره

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید