علوم پایه

زنگ علوم – علوم چهارم

chaharom_zange_oloome_2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زنگ علوم – علوم چهارم”

زنگ علوم – علوم چهارم

اسلاید 1: مدرس : رحمان محمدعلیزنگ علومجلسه اول

اسلاید 2: حل مسئله به روش تجربی :1) مراحل حل مسئله :الف ) نتیجه گیری و نظریه سازی. ب ) تکرار آزمایش . ج ) آزمایش. د ) فرضیه سازی. ه )پرسشح ) مشاهده2 ) مهارت لازم الف ) یادداشت برداری. ب ) اندازه گیری. ج ) کار با ابزار. د ) جمع آوری اطلاعات. ه) مشاهده دقیق.

اسلاید 3: 1) مشاهده دقیق : مشاهده دقیق به معنای استفاده از حواس پنج گانه برای بررسی یم موضوع است . مشاهده می تواند با کمک حس بینایی یا شنوایی و ... هم انجام گیرد .افتادن سیب از درخت رویدادی است که ممکن است هزاران نفر شاهد ان بوده باشند اما نیوتون اولین شخصی بود که این موضوع را به طور دقیق مورد مشاهده و بررسی قرار داد

اسلاید 4:  2) پرسش : سوالی است که تحقیق با آن شروع می شود . در هنگام سقوط سیب از درخت سوال زیادی در ذهن نیوتون مطرح شد.3 ) فرضیه سازی : فرضیه نوعی پاسخ احتمالی به پرسش مورد نظر است . فرضیه باید قابل آزمایش باشد . فرض کنید پرسش که برای نیوتون پیدا شد چنین باشد : چرا سیب به سمت زمین آمد ؟

اسلاید 5: برای پاسخ به چنین سوالی فرضیه های زیادی را می توان در نظر بگیریم مانند :* شاید نیروی باد باعث افتادن سیب شده است .* شاید وجود نیوتون در زیر درخت باعث افتادن سیب شده است .* شاید ...فرضیه هایی که یک دانشمند مطرح می کند همگی باید قابل آزمایش باشند . با کمی دقت می توانید آزمایش هایی برای قبول و یا رد هر کدام از فرضیه های بالا بسازید . فرضیه هایی که درست نبودن آن ها به اثبات می رسد ، به زودی کنار گذاشته می شوند .

اسلاید 6: و فرضیه های جدیدی جانشین ان ها می شوند .فرضیه ای که در آن دوران ذهن نیوتون را مشغول کرده بود این بود که : شاید نیرویی از طرف زمین سیب را پایین می کشد

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان