صفحه 1:
انواع رنك از نظر دما و er tees nee pee eee ons

صفحه 2:
رنك قرمز ‎5s 5 _®‏ ا ال ا ار ار ار ‎Pp errr ‏لال ال ال ا‎ Com ‏شهادت است‎ ‎SI glue . Las wre 295 Sgw w |, ol& 5059 *‏ است و بر روی اعصاب اثر می گذارد ‏۴ رگا حوانی و شوب است م دراستن بل 20 تا و3 ‎dys spistew orloinu!l JLa‏ ‏3 اگر با سفید مخلوط شود رنگ صورتی بوجود می آید ‎ail cbs 9 ulus 0S) oS‏ 0 ‎cal 91 sl Si, aS 2900 ino clo 54> puiS bglao‏ ‎cus! Qhail cuosur 9 xy 52 Sy gulgl 5055 KH,"

صفحه 3:

صفحه 4:
نارنجی #جز ء رنگهای گرم است "ارنكى شادابى و جوانى است و نشانه بلوغ مردانه است

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:
زارد * رنگ اخطار است تعصب » شادمانى و آفتاب است # رنگ گل نرگس است ‎E EES)‏ و

صفحه 8:

صفحه 9:
gil ‏نشانه صميميت » شفافيت و وفادارى است‎ " ‏ينك تحقق و اتحاد است‎ " ‏رنك آرامش و ريوحانى است‎ " ‏بهترین رنگ برای ورزش می باشد‎ ۴

صفحه 10:

صفحه 11:
5 "اسنبل طبيعت » در ختان» صلح و صفا است #رنگ تجمل طراوت و آبادانی است

صفحه 12:

صفحه 13:
بنقشس ی دلفریبی ‎cowl‏ و رويايى است | ضطراب 19 پشیمانی است " ظاهرى زيبا و درونى اشفته دارد

صفحه 14:

صفحه 15:
قهوه ای و( " همجون خاك غنى و ير بار است * رنگ استوارى و قدرت مى باشد اگر مقداری سفید با آن مخلوط کنیم رنگی است که بوی كهنكى و روستايى است

صفحه 16:
۴ رنگ کمکی است ۴ پاکدامنی » سمبل صلح و دوستی است " نور و روشنايى است سعادت و جوانى است * نشانه زمستان و برف است # متصل به فرشتگان است

صفحه 17:

صفحه 18:
ار ۴ رنگ کمکی است ننه عر شك اسك " تريس و ظلمت است # محبوب سیاستمداران و هنرمندان است * متصل به شیطان است

صفحه 19:

صفحه 20:
ا ‎eee‏ ف ل زبرد - ترش مثل لیموترش سبز -بی مزه و گوارا مثل جمن ۰ تارنجی - رسیده بودن مثل پر تقال ‎ee‏ فى مره مثل أ

صفحه 21:

صفحه 22:
دایره رنگک

صفحه 23:

صفحه 24:
رت * فاصله بین دو نقطه هم فاز را طول 1 1

صفحه 25:
"تعداد 5 5 سود

صفحه 26:
طول موج رنكها *" 800-650 قرمز * 640-590 نارنجى " 580-550 زرد ۰ 20-0 5سبز ۱( = ۳ ۰ 430-0بنفش

صفحه 27:
خصوصیات در دایره رنگ " زرد آبى و قرمز سه رنكق اصلی 7 ‎Fee es‏ بنفش و نارنجی سه رنگ ثانویه اند که از ترکیب رنگهای اصلی تشکیل ‎Bays as‏ ‏* رنگهای دیگر ثالثه اند که از ترکیب رنكهاى اوليه و ثانويه حاصل مى شوند

صفحه 28:
مشخصات دایره رنگ ۱ ‏ی‎ EAU NPS SSIES Pere EC Pe) Fa ]0011001001001010010010110010111011 ‏[آیعنی‎ TTT 11111100100100 00 NCTM 101010101010101 | 8111010010 10 ‏تا‎ ‎۱ ‎11111 MCAT

صفحه 29:
9 " [)- حقيقى : الف - عمودى : استوارى در عكس را تداعى ل ل ار الى ل ارا سرعت را تداعی می کنند 0- خطوط مجازی : خطوطی که دیده نمی شود ولی برای اجسام متحرك ما آنررا ريسم مى كنيم مثل حركات وريشى ©- تخيلى يا فرضى : خطوطى كه براى اجسام ثابت در نظر گرفته می شود و زیر گروه خطوط مجازی است . مثل مناره مسجد - خط دید

صفحه 30:
ات و ور ی به اقق دریا نگاه کتید و احساس کنید که زمان ربا فراموش ‎col Nil a glad fay ay 13 gal glo gan Ka ya 09S‏ خطوط حس استايي» آرامش؛ ثبات. پايداري» عدم تغبیر» عدم تعلق به زمان و آسودكي را القا مي كنند؛ كويا عكس يا بخشي_ از آن» در یک لحظه زماني فریز شده و ساکن است؛ مثل دشت هاء اشياء افتاده» افراد خوابيده و ... . اين خطوط مي توانند با عناصر يوياتر عكس ايجاد تضاد كنند.

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:
* اگر مي خواهید تاثیر. آرام و پایدار يك افق٩‏ را برجسته سازبيد از كادر افقي بهره ببريد و متناوبا ار مي خواهيد بر خطوط افقي8 تاكيد دوباره اي داشته باشيد از كادر عمودي بهره ببريد

صفحه 34:
خطوط عمودي " خطوط عمود اين قابليت را دارند تا حالات و احساسات مختلفي را درعكس يديد آورند. از حس قدرت كرفته (مثلا آسمان خراش ها) تا حس رشد و شكوفايي (درختان) 0 Bp OD eevee ee ee ۱ ‏ار‎ ‏آرامش. دوام و استحکام را القا کند» كه در اين صورت»‎ ‏مثل خطوط افقي عمل مي کنند.‎ " مثلا درختان وسط يك بيشه مه آلود» حصارهاي كهنه يك ا ل ا ا

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:
" قطعا شما هم تجربه كرده ايد؛ همان طور كه خطوط افقي با کادر افقي تشدید مي شوند. خطوط عمود هم با استفاده از کادر عمودي برجسته تر خواهند شد. این باعث مي شود بر ا ل د ا ل ا

صفحه 38:
ماركا از ۴ چشم به طور طبيعي به جايي که خطوط منقاطع به هم مي رسند کشیده مي شود. براي تاثیر بیشتر و ایجاد جذابیت بصري قوي ترء بهتر است که موضوع عکس را نزديك ‎Ot Sp UaES‏ ۳ سوژه عکس مي شوند و نيازي به هیچ سوژه دیگر نیست.

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:
‎ae >‏ ال ‎Peete‏ ‏توازي ایجاد کنند یا به شما کمك کنند سایز عکس را تغییر دهيد. اين خطوط نوعي جريان يا عمق را به عكس شما مي افزايند؛ همجنين نوعي حس فاصله يا ييمودن! مثلا خطوط انتقال برق» يلكان» ريل هاي راه آهن

صفحه 42:
چهار نکته درباره خطوط همگرا " - زواياي مختلفه را امتحان كنيد: ‎Ve‏ ا ا 2ت كن صورت متقارن قرار دهيد يعني مي توانيد خطوط را در اا ا ا ۳7 ا ۱ به كُوَشَه بالا سَمَت مخالف ختم شود. تغيير زَاويَه ها باعث بویا شدن ا

صفحه 43:
و " لنزها مي توانند اتر خطوط همكرا را بكلي تغيير دهد و در این زمینه لنزهاي واید موثرتر هستند» بخصوص زماني که ‎te SS ES) ae Te BES‏ ۱ فاصله خطوط در نقطه شروع بيشتر از اندازه واقعي بنظر برسَد كه اين اغراق اتر قدرتمندي بر عكس دارد.

صفحه 44:
ا ا ‎panier‏ ۴ این خطوط چشم را به سمت نقطه همگرايي مي کشند. پس قاعده 2/0 را مد نظر داشته باشيد زيرا آنها نقاط توجه درعكس را مشخص مي كنند. همجنين بياد داشته باشيد اكر نقطه همكرا خارج از كادر باشد بيننده به سمت خارج عكس هدايت شده و ممكن است حس كنجكاوي وي برانكيخته شود. به طور كلي از خطوطي که چشم مخاطب را به خارج از عکس مي کشاند اجتناب کنید.

صفحه 45:
و اك همكرايي قرار داد مثلاً صبر كنيد تا قطاري درانتهاي ريل دیده شود یا فردي بالاي پله ها قرار گیرد. گاهي اوقات هم ترکیب بندي بقدري قوي است که نیاز به هیچ عنصر ‎SS Wess‏ ۱

صفحه 46:
خطوط منحني " خطوط منحنيء خطوط جذابي هستند و مي توانند هدايتكر ع " اين خطوط حس آرامش ربا منتقل مي كنند. يك راه مواج بيج در پیچ» چشم را به سمت خود مي کشاند. مثلا مسیر پر پیچ ‎CeCe perro)‏ | * "انحناي 5"» خط افسون و زيبايي نامیده مي شود

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:
این خطوط الزاما اس شکل نیستند باکه هر خط پیچ و ثاب دار يك خط منحني ست. ۱ pe ‏ا ا‎ Oh il ۱ ‏ا‎ 8" 9 Fees Percent ep ern ESP ‏ا‎

صفحه 51:
‎payee‏ هادي ‏" خطوطي كه همجون برج هاي ديدباني جشم ما ريا به نقطه توجه عكس مي كشانند و يا بر عنصر "مسافت" و يا "ارتفاع" در عكس تاكيد مي كنند. ‏" از خطوط (هادي) به منظور خلق يك روايت تصويري ا ل ال ‎ENC‏ ‏حسم ها به يك نقظه كانوني كه مي خواهيد برجسته كنيد» ‎esr‏ ا ا ‎ee Pees‏ 7 از سرگرداني چشم در عکس جلوگيري مي کنند.

صفحه 52:

صفحه 53:
ل همچنین مي توانند ارتباط عناصر پیش زمينه و يس زمينه ‎pS s Mate ee Bets) 5 SnD)‏ 0 ‎eevee eae ee)‏ 0 طبيعت باشد اما اغلب يك شخص يا انسان است

صفحه 54:
پس دو نکته را به خاطر بسپارید: " [)- مطمئن شويد كه خطوط به مهم ترين شئ در عكس ‎le‏ كم " ©- مطمئن شويد كه خطوط به خارج از عكس اشاره نمي كنند. خطوطي كه به خارج از عكس اشاره مي كنند موجب ا ا 2 و عكس را كاملا از بين ببريد.

صفحه 55:
و ۱ لس بهترين خطوط هادي از يايين سمت ۱ كادر شروع مي شوند (البته نه درست از راس كوشه ها).

صفحه 56:
۳ را سمت عكس مي كشانند. اين خطوط با قطع خطوط دیگر نقاط توجه در عكس بوجود مي آورند و اغلب با اشاره بر يرسيكتيو به عكس عمق مي دهند. " همجنين احساس عدم يايداري» تحرك و بويايي» انرزي و حرکت بیشتر به عکس مي بخشند» مثلا درختاني كه باد قامتشان را خم کرده دونده اي که در خط شروع معياي دويدن استء» شيب كوهي كه به اسمان ختم ميشودء جوي هاء امواج و شاخه ها و ... . خلاصه آنكه اين خطوط به يك تركيب ايستا و ساكن تحرك و انرزي مي دهند.

صفحه 57:
مطالعات مختلفي مبني بر اينكه افراد جكونه عكس را ‎Tap en Spey)‏ ا ‎Rae‏ ‏طبيعتا عكس را از جب به راست مي بينند و ان اين رو خط موربي که از گوشه سمت چپ پایین شروع شود و به گوشه سمت راست بالا ختم شود» مفيد تر خواهد بود. هرجند كه ‎er‏ ۲

صفحه 58:
مثلا خطوط مي توانند از مركز كادر به هر يك از كوشه ها برسند. البته نباید با يك خط ناشیانه عکستان را دو نیم کنید بلكه لا به لاي اشكال به دنبال انحنا ها و الگو‌هايي باشید که اين كار را به صورت طبيعي براي شما انجام دهند. همجنين ا ا ‎epee epee Svea‏ ‎ee eS aoe Ss ae aan en‏ نهایتا همچون خطوط افقي و عمودي» خطوط موربي که با الكوي خاصي در عكس تكرار ۱۱ موضوع اصلي عكس شما واقع شوند. مثلا يك مزرعه تازه ‎D reer)‏ ل ا ل

صفحه 59:
خطوط نامنظم و ناهموار " نوعي از خطوط كه اغلب مطلوب هيج بيننده اي قرار نمي كيرد خطوط نامنظم هستند. خطوط نامنظم و ناهموار مارا بر روي زنجیر هاحساسات یک قدم فر اتر مي‌برند. # در حالي که خطوط مورب ما را به حوزه پويايي مي‌برند. خطوط نامنظم و ناهموار عموماً حس عدم آرامشء تنش و يا ترس را به بیننده عکس القا مي‌کنند. استفاده بیش از حد از اين خطوط مي‌تواند حسي وهم آور و منفي را به بیننده القا کند (که ممکن است دقيقاً همان هدفي باشد كه عكاس به دنبال آن ۲

صفحه 60:
\ تك

صفحه 61:

صفحه 62:

صفحه 63:

صفحه 64:
* بنابراین» این خطوط ابزاري در دست عکاس‌اند تا بتوانند احساس بيقراري و اشفتكي را به بيننده القا كند. به عنوان ‎Sealey‏ ا ره ار خشن كوهستان و فلزات درهمييجيده يى اتومبيل متلاشيشده اشاره كرد. مي توان كفت خطوط زيكزاك هم ار

صفحه 65:

صفحه 66:

صفحه 67:

صفحه 68:

صفحه 69:

صفحه 70:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان