سایر سایر

ساختار دایره المعارف بریتانیکا

dayeratol_maaref_britannica

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ساختار دایره المعارف بریتانیکا”

ساختار دایره المعارف بریتانیکا

اسلاید 1: Encyclopedia Britannica

اسلاید 2: ساختار دائرةالمعارف بریتانیکااز سال 1985 بریتانیکا دارای ساختاری چهار قسمتی است.که شامل: 1- پروپدیا 2- میکروپدیا 3- ماکروپدیا 4- ایندکس(نمایه)

اسلاید 3: مقالات بریتانیکا را در میکرو و ماکروپدیا با نظم الفبایی خواهیم یافت، 12 جلد میکروپدیا و 17 جلد ماکروپدیا.هر جلد تقریباً دارای 1000 صفحه است. ماکروپدیای ویرایش 2007، 699 مقاله دارد که طول هر کدام بین 2 تا 310 صفحه است.در پایان هر مقاله نام نویسنده یا نویسندگان و منابع آن را میتوان مشاهده کرد. میکرو پدیا دارای 65000 مقاله میباشد که 97 درصد آنها کمتر از 750 کلمه هستند.در پایان مقالات آن نام نویسنده و منابع نیامده.

اسلاید 4: مقالات میکروپدیا برای بررسی و بازیابی سریع، و همچنین برای کمک به بازیابی بیشتر یک موضوع در مقالات کاملتر ماکروپدیا تهیه شده اند.بلندترین مقاله در ماکروپدیا 310 صفحه است که مربوط به ایالات متحده و حاصل اذغام مقالات تک تک ایالات است.در واقع با مراجعه به میکروپدیا که نظمی الفبایی دارد پس از مطالعه ی خلاصه ای از موضوع مورد نظر در پایان به مقالات ماکروپدیا ارجاع داده میشوید.

اسلاید 5: مقالات در میکرو و ماکروپدیا دارای cross-reference یا ارجاع متقابل هستند، که این پراکندگی ایجاد میکند. بنا براین به مراجعه کننده توصیه میشود که از پروپدیا یا ایندکس کمک بگیرند.هسته ی پروپدیا out of knowledge آن است.که یک طرح کلی از تمام دانش بشری است. پروپدیا دانش را به 10part تقسیم کرده.و هر part به چند division و هر division به چند section تقسیم شده است.

اسلاید 6: در ابتدای هر part که مخصوص یک شاخه از دانش بشر است، آن علم را در چند سطر یا پاراگراف معرفی کرده است. در پایان هر part به مقالات مربوط در میکرو و ماکروپدیا ارجاع داده است. همچنین مدخلهای مربوطه در ایندکس را هم ذکر کرده است.ایندکس دو جلدی الفبایی بریتانیکا مراجه کننده را به میکرو و میکروپدیا ارجاع میدهد. در مقابل مدخلهای آن در داخل پرانتز اختصاراتی وجود دارد که درابتدا

اسلاید 7: ابتدای ایندکس در مورد آنها توضیح داده شده است. این اختصارات به پیدا کردن کلید واژه ی مورد نظر کمکم میکند. برای مثال اگر به دنبال نویسنده ی انگلیسی ویلیام شکسپیر هستیم، با چند مدخل با همین نام مواجه میشویم.اما با توجه به اختصارات مدخل صحیح مورد نظر ما این است:William Shakespeare(eng aut) که در اینجا مقصود از(eng aut) ، English author است.

اسلاید 8: لازم به ذکر است بریتانیکا علاوه بر فرمت کتابی به صورت سی دی و در اینترنت هم منتشر میشود.درپایان میتوانید تقسیم بندی دانش بشر در پروپدیا را مشاهده کنید.

اسلاید 9: Part       Title       Major subjects       # of Divisions       # of Sections       Total #       Lead author       PartoneMatter and EnergyPhysics, Chemistry, Astronomy32,8,313Nigel CalderPart TwoThe EarthGeology, Geography, Oceanography44, 3, 2, 312Peter John WylliePart ThreeLife on EarthTaxonomy, Molecular and cell biology, Physiology, Neuroscience, Ecology53, 3, 9, 2, 522René Dubo

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید