مدیریت و رهبری

ساختار سازمانی جغرافیایی Geographic Organizational Structure

Geographic-Organizational-Structure-2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ساختار سازمانی جغرافیایی Geographic Organizational Structure”

ساختار سازمانی جغرافیایی Geographic Organizational Structure

اسلاید 1: ساختار سازمانی جغرافیاییGeographic Organizational Structure

اسلاید 2: عنوانساختار سازمانی جغرافیایینوعابزارمراحل استفادهاجرا / طراحیموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: در ساختار جغرافیایی، منطقه جغرافیایی مبنای گروه‌بندی فعالیتهای سازمانی قرار می‌گیرد. برای مثال یک شرکت ممکن است عملیات تولیدی خود را در چند متطقه جغرافیایی تقسیم و در هر منطقه یک کارخانه احداث کند. این کار به شرکت اجازه می‌دهد که نیازهای مشتریان منطقه‌ای را پاسخگو باشد و هزینه حمل ونقل را کاهش دهد. مردم هر منطقه از کشور ممکن است نیازها و سلیقه‌های خاصی داشته باشند. هر واحدی از سازمان که در یک منطقه خاص جغرافیایی قرار می‌گیرد می‌کوشد تا همه نیازهای ذی ربط آن ناحیه را تامین نماید. علاوه بر شرکتهای تولیدی، شرکتهای خدماتی مثل بانکها و فروشگاه‌های زنجیره ای نیز می‌توانند با استفاده از این ساختار شعباتی را در مناطق جغرافیایی تأسیس کنند. ساختار سازمانی جغرافیایی سیستم گزارش‌دهی و کاربردی در تمام مکانهای چندگانه تعریف می‌شود. این نوع ساختار اجازه می‌دهد تا دفاتر سازمان به صورت جداگانه کار کنند در حالی که پیوستگی به سیاست‌ها و ارزش‌های شرکتی دارند. مکان‌های اداری می‌تواند محلی، ملی و بین‌المللی باشد. هر مکان جغرافیایی توسط یک یا چند مدیر نظارت و هدایت می‌شود. ساختار سازمانی جغرافیایی برای هر واحد کسب‌وکار یا دفتر اجازه می‌دهد به عنوان نهاد خود بر اساس جایی که آن واقع شده به کار گیرند. بسیاری از سازمان‌ها ممکن است فرصت کسب‌وکار بیشتر یا کمتر در مکان‌های مختلف را تجربه کنند. این امر می‌تواند بودجه‌های مالی، درآمد، تعداد کارکنان در محل و حقوق آنها را افزایش یا کاهش دهد. هزینه‌های یک منطقه از زندگی ممکن است عاملی را در عملیات به طور کلی در هر مکان بازی کنند. هدف ساختار جغرافیایی اثربخش بودن در محیط خارجی، انعطاف‌پذیری و سازش با محیط، کارایی دوایر می‌باشد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطساختار سازمانی مسطح Flat Organizational Structureمزایاارائه محصول مبتنی بر ویژگی‌های منطقه‌ای،افزایش کاراییسازمان می‌تواند خود را با تغییرات محیط وفق دهد، بخش‌های تولید را هماهنگ نماید و کارایی دوایر مرکز را بالا ببرد.سازمان می‌تواند هدف‌های کل شرکت و بخش‌ها یا واحدهای تولیدی را هماهنگ نماید.سازمان می‌تواند بین خطوط تولید و در درون هریک هماهنگی ایجاد نماید.کاربردهااین جلسات در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف قابل اجرا می‌باشد. ساختار سازمانی جغرافیایی برای سازمان‌هایی که دارای دفاتر یا واحد‌های تجاری در مکان‌های جغرافیایی مختلف هستند، استفاده می‌شود. معایبپرهزینهتسلط کمتر مدیر بر اجزاءبرنامه‌ریزی و هماهنگی سخت‌ترامکان زیادی هست که سازمان با نیروی سربار(از نظر کارکنان اداری) روبرو شود.امکان زیادی هست که بین دوایر سازمانی و واحدهای تولید تعارض و تضاد بوجود‌آید.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان