صفحه 1:
صفحه 2:
geen) eat و۱
27001)) يك موتور الكتريكى
ا 0
19 111101
طوری که به جای تولید گشتاور
ieee ی
صورت طولی میکند. با این حال»
موتورهای خطی لزوما مستقیم
Ree riers
at ed يك
GeO plore
معمول به شکل یک حلقه پبوسته
ایجاد شدهاند
صفحه 3:
سنکرون ۱
در اين طراحى سرعت حركت ميدان مغناطيسىء معمولا به صورت
ا ا وا
موتورهای خطی سنکرون به ندرت از کموتاتورها استفاده میکنند. بنابراین
اا ساس ys Gel 38 ABE AS) سس تیان رس ری
ا ee Ie د
موتورهاى خطى ديكر مثالهايى از اين نوع موتور هستند.
صفحه 4:
et
Wie ل سر خی سیون جربان متارب ااست
همان مبانی عمومی موتورهای الکتریکی دیگر کار میکند ولی طراحی
شدهاست تا حركت را مستقيما در يك خط راست توليد كند.
ey ا ا ا Cte
خلاف حركت دورانى) هستند به كار كرفته مىشود. نوع بسيار معروف اين
yas pho Ea ye AS eo AS es wich ya ee
ل ا ل ل م
ریلهای معمولی سازگار نیستند.
صفحه 5:
peta نظر ساختاری خود به دو دسته موتورهای القائی تخت و موتورها
ae اقا تخت همانگونه که از نامشان پیداست دارای ساختاری تخت می باشند. اي
دریگ
eee را یک را
باتيي Loe So ears egy coon neer ope ss
0 صنعتی مر روم(
ار برتر بر روی آنها اعمال كردد.
مق و کت توف ی بر ی تون هت بای کد و آن وهی ای تخت یکره و
rey Aly BARS Snrer irene) eee une 0[
a TNE ee OE an ۳ 0۳ os سس CES Soh
yes تجریک و دو شکاف هوایی تقریبا دو برابر 14| یک طرفه می باشد. اما د
pee Wipe odoin eons
شبد و در مواردي كن .وليه (متجرك مى جاشد يا توجو به ابنكيه سكين ثيدن قسمت متتحري (يناميول ويبرتع دا
حي 200 St در يسبستم هاى رانشى مانند كانوايرها به لحاظ
0
صفحه 6:
مترو سيستمى است كه براى جابجايى حجم انبوهى از مسافر مورد
استفاده قرار می گیرد و طبق استاندادهای بینالمللی. ظرفیت این نوع
يست diy Ai paeoo ly درا ل لم
بصورت کاملاً حفاظت شده و در بافت درون شهری عموماً یی( بر
Pe eee a al aed aD oa iat a
پردازد.
صفحه 7:
نوع تغذيه مترو
اين سيستم خود كشش برقى از طريق ريل سوم يا شبكه بالاسرى تغذيه
مى كردد.
نوع برق درسیستم های برقرسانی به قطار به دو صورت سیستم ۸۸6 و
DC می باشد. در سیستم های برق رسانی به قطار لفقت 106 براى.
1 ری مق
شهری استفاده می گردد. امروزه استفاده از ولتاژ ۶۰۰ ولت تقریبا منسوخ
شده است برای تغذیه قطار درسیستم های ریلی شهری ولتاژهای ۷۵۰
ار رات اقا اد برد
صفحه 8:
Py WO AIS رس lly IS een Reg
کیلو ولت ۸۸6 پیشنهاد می شود. در قطار های درون شهری مانند تراموا و
مترو از برق 06] استفاده می شود. چون در قطارهای شهری نیاز به شتاب
اوليه بالا و سرعت كرفتن سريع قطار مى باشد هر واكن خود كشش است
و بايد داراى موتور مستقل باشد و براى رسيدن به شتاب اوليه بالا و سرعت
كرفتن سريع قطار بايد از موتور هاى :)لأسرى استفاده شود. به همين
دلیل ا ا ا ا ا 7
ee
صفحه 9:
روش های برق ار
ا REI U ares
می شود انرژی قطار تامین می شود.
' 2-000 دراين روش به كمك يك ريل هادى كه در كنار دو ريل ديكر
nore ا ا ل ل Se ere
صفحه 10:
مزایا بالاسر5
مزاياى شبكه بالا سرى
- در يست ها تنظيم كننده ها لازم نيست زياد حساس باشند.
- ساییدگی پانتو گراف نسبت به جاروبک در ریل سوم کمتر است.
- صدا در شبکه بالاسری نسبت به ربل سوم کمتر است.
- براى تعميرات ريل نياز به قطع كردن برق نيست.
- خطرات جانى براى افرادى كه از روى ريل حركت مى كنند بسيار كم
است.
صفحه 11:
و
- استفاده از برق متناوب محلی در شهر برای پست های حمل و نقل و
رکتیفایرها
- ساده بودن سیستم
صفحه 12:
<<
* قطارهای مَگلو یا ماگلو (به انگلیسی: ۷3016۷) گونهای از قطارها هستند که
Sp nv SB Re Me De ee es aes] ا ا ل
از محيط مى توانند با سرعتهاى بسيار زياد به ييش بروند. اين قطارها براى حركت
خود از نیروی الکترومغناطیسی بهره میگیرند و بطور نظری مگلوها میتوانند به
سرعتهايى قابل مقايسه با سرعت توربويراب و هواييماى جت 8٠١( تا 8/٠١
کیلومتر در ساعت) دست بیابند.
ا ل Pape
]لاع (شناورى) درست شدهاست.
صفحه 13:
8 (
RC eB es eter eke ner] مطرح کرد.
Sle ge Ske) ctke Spey cyl A ahs Ses Ol
eS cal Re red aC Le Sy aR en ad
چند سال بعد در سال ۱۹۱۲ یک مهندس فرانسوی به نام امیل باشه یک
لا تا رن را ی
وسیله آزمایشی ۱۵ کیلوگرمی او در اثر وجود آهنرباهای برقی تغذیه شده با
FP Ter Ces SoS re Leen tees) mea eens
۱ رت مگلو در
ای ل ل ار ررس برقت ای اس
ا الام ل نام ا uh cl ی
دادهاست.
صفحه 14:
روی ریل با نمروی, ۱0 ۳1 ده بود و به جلو رانده
میشوند. در فناوری مگلو نیروی مغناطیسی قطار را از زمین بلند کرده و
[0 TTC er Eee
ا
این قطارها نصف انرژی هواپیما را مصرف کرده و با همان سرعت نیز
7777
صفحه 15:
شتاب حركت بيشتر
امكان افزايش فراز تا ٠١ درصد
0 ا ا ا rates eerie
Merlo ل اا و
حساسیت به زلزله بویژه در نوع آلمانی» نداشتن سابقه مسافت طولانی
هزيته 0 تا 20 ميليون دلا ار لاح(
کمی با ترابری ریلی سنتی دارد
با خطوط ريلى معمولى سازكارى و تطابق ندارد. قطار مكلو در سرعتهاى بالا سروصداى
hee IS WTS Nery ا 00000 اتی دارد.