برق و الکترونیکعلوم مهندسی

ساختار کار قطار شهری

صفحه 1:

صفحه 2:
‎geen) eat‏ و۱ 27001)) يك موتور الكتريكى ا 0 19 111101 طوری که به جای تولید گشتاور ‎ieee‏ ی صورت طولی می‌کند. با این حال» موتورهای خطی لزوما مستقیم ‎Ree riers‏ ‎at ed‏ يك ‎GeO plore‏ معمول به شکل یک حلقه پبوسته ایجاد شده‌اند

صفحه 3:
سنکرون ۱ در اين طراحى سرعت حركت ميدان مغناطيسىء معمولا به صورت ا ا وا موتورهای خطی سنکرون به ندرت از کموتاتورها استفاده می‌کنند. بنابراین اا ساس ‎ys Gel 38 ABE AS)‏ سس تیان رس ری ا ‎ee Ie‏ د موتورهاى خطى ديكر مثالهايى از اين نوع موتور هستند.

صفحه 4:
et Wie ‏ل سر خی سیون جربان متارب ااست‎ ‏همان مبانی عمومی موتورهای الکتریکی دیگر کار می‌کند ولی طراحی‎ ‏شدهاست تا حركت را مستقيما در يك خط راست توليد كند.‎ ey ‏ا ا ا‎ Cte ‏خلاف حركت دورانى) هستند به كار كرفته مىشود. نوع بسيار معروف اين‎ yas pho Ea ye AS eo AS es wich ya ee ‏ل ا ل ل م‎ ‏ریلهای معمولی سازگار نیستند.‎

صفحه 5:
‎peta‏ نظر ساختاری خود به دو دسته موتورهای القائی تخت و موتورها ‎ae‏ اقا تخت همانگونه که از نامشان پیداست دارای ساختاری تخت می باشند. اي ‏دریگ ‎eee‏ را یک را باتيي ‎Loe So ears egy coon neer ope ss‏ ‏0 صنعتی مر روم( ‎ ‏ار برتر بر روی آنها اعمال كردد. مق و کت توف ی بر ی تون هت بای کد و آن وهی ای تخت یکره و ‎rey Aly BARS Snrer irene) eee une‏ 0[ ‎a TNE ee OE an ۳ 0۳ os‏ سس ‎CES Soh‏ ‎yes‏ تجریک و دو شکاف هوایی تقریبا دو برابر 14| یک طرفه می باشد. اما د ‎pee Wipe odoin eons‏ شبد و در مواردي كن .وليه (متجرك مى جاشد يا توجو به ابنكيه سكين ثيدن قسمت متتحري (يناميول ويبرتع دا حي 200 ‎St‏ در يسبستم هاى رانشى مانند كانوايرها به لحاظ ‎0 ‎ ‎

صفحه 6:
مترو سيستمى است كه براى جابجايى حجم انبوهى از مسافر مورد استفاده قرار می گیرد و طبق استاندادهای بین‌المللی. ظرفیت این نوع يست ‎diy Ai paeoo ly‏ درا ل لم بصورت کاملاً حفاظت شده و در بافت درون شهری عموماً یی( بر ‎Pe eee a al aed aD oa iat a‏ پردازد.

صفحه 7:
نوع تغذيه مترو اين سيستم خود كشش برقى از طريق ريل سوم يا شبكه بالاسرى تغذيه مى كردد. نوع برق درسیستم های برق‌رسانی به قطار به دو صورت سیستم ۸۸6 و ‎DC‏ می باشد. در سیستم های برق رسانی به قطار لفقت 106 براى. 1 ری مق شهری استفاده می گردد. امروزه استفاده از ولتاژ ۶۰۰ ولت تقریبا منسوخ شده است برای تغذیه قطار درسیستم های ریلی شهری ولتاژهای ۷۵۰ ار رات اقا اد برد

صفحه 8:
Py WO AIS ‏رس‎ lly IS een Reg ‏کیلو ولت ۸۸6 پیشنهاد می شود. در قطار های درون شهری مانند تراموا و‎ ‏مترو از برق 06] استفاده می شود. چون در قطارهای شهری نیاز به شتاب‎ ‏اوليه بالا و سرعت كرفتن سريع قطار مى باشد هر واكن خود كشش است‎ ‏و بايد داراى موتور مستقل باشد و براى رسيدن به شتاب اوليه بالا و سرعت‎ كرفتن سريع قطار بايد از موتور هاى :)لأسرى استفاده شود. به همين دلیل ا ا ا ا ا 7 ‎ee‏

صفحه 9:
روش های برق ار ا ‎REI U ares‏ می شود انرژی قطار تامین می شود. ' 2-000 دراين روش به كمك يك ريل هادى كه در كنار دو ريل ديكر ‎nore‏ ا ا ل ل ‎Se ere‏

صفحه 10:
مزایا بالاسر5 مزاياى شبكه بالا سرى - در يست ها تنظيم كننده ها لازم نيست زياد حساس باشند. - ساییدگی پانتو گراف نسبت به جاروبک در ریل سوم کمتر است. - صدا در شبکه بالاسری نسبت به ربل سوم کمتر است. - براى تعميرات ريل نياز به قطع كردن برق نيست. - خطرات جانى براى افرادى كه از روى ريل حركت مى كنند بسيار كم است.

صفحه 11:
و - استفاده از برق متناوب محلی در شهر برای پست های حمل و نقل و رکتیفایرها - ساده بودن سیستم

صفحه 12:
<< * قطارهای مَگلو یا ماگلو (به انگلیسی: ۷3016۷) گونه‌ای از قطارها هستند که ‎Sp nv SB Re Me De ee es aes]‏ ا ا ل از محيط مى توانند با سرعتهاى بسيار زياد به ييش بروند. اين قطارها براى حركت خود از نیروی الکترومغناطیسی بهره می‌گیرند و بطور نظری مگلوها می‌توانند به سرعتهايى قابل مقايسه با سرعت توربويراب و هواييماى جت ‎8٠١(‏ تا ‎8/٠١‏ ‏کیلومتر در ساعت) دست بیابند. ا ل ‎Pape‏ ‏]لاع (شناورى) درست شدهاست.

صفحه 13:
8 ( ‎RC eB es eter eke ner]‏ مطرح کرد. ‎Sle ge Ske) ctke Spey cyl A ahs Ses Ol‏ ‎eS cal Re red aC Le Sy aR en ad‏ چند سال بعد در سال ۱۹۱۲ یک مهندس فرانسوی به نام امیل باشه یک لا تا رن را ی وسیله آزمایشی ۱۵ کیلوگرمی او در اثر وجود آهنرباهای برقی تغذیه شده با ‎FP Ter Ces SoS re Leen tees) mea eens‏ ۱ رت مگلو در ای ل ل ار ررس برقت ای اس ا الام ل نام ا ‎uh cl‏ ی دادهاست.

صفحه 14:
روی ریل با نمروی, ۱0 ۳1 ده بود و به جلو رانده می‌شوند. در فناوری مگلو نیروی مغناطیسی قطار را از زمین بلند کرده و [0 TTC er Eee ‏ا‎ این قطارها نصف انرژی هواپیما را مصرف کرده و با همان سرعت نیز 7777

صفحه 15:
شتاب حركت بيشتر امكان افزايش فراز تا ‎٠١‏ درصد 0 ‏ا ا ا‎ rates eerie ‎Merlo‏ ل اا و حساسیت به زلزله بویژه در نوع آلمانی» نداشتن سابقه مسافت طولانی ‏هزيته 0 تا 20 ميليون دلا ار لاح( کمی با ترابری ریلی سنتی دارد ‏با خطوط ريلى معمولى سازكارى و تطابق ندارد. قطار مكلو در سرعتهاى بالا سروصداى ‎hee IS WTS Nery‏ ا 00000 اتی دارد. ‎ ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
25,000 تومان