علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

ساختمان کلی کامپیوتر

compeutr4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ساختمان کلی کامپیوتر”

ساختمان کلی کامپیوتر

اسلاید 1: ساختمان کلی کامپیوترارائه:

اسلاید 2: هر کامپیوتر ازچهار بخش اصلی ساخته می‌شود۱- واحد پردازش مرکزی (CPU) 2- واحد حافظه.    3- واحد ورودی( (INPUT UNIT 4-  واحد خروجی( (OUTPUT UNIT

اسلاید 3: ریزپردازنده )Microprocessor) ریز پردازنده یا میکروپروسسور چیزی نیست جز CPU(واحد پردازش مرکزی) و گذرگاه و درگاههای ارتباطی آن. این بخش مانند قلب و مغز کامپیوتر عمل کرده و شامل سه قسمت اصلی است: ۱- واحد حساب و منطق (ALU) 2- حافظه ثبات یا به طور خلاصه حافظه که به دو شکل وجود دارد: الف- حافظه اصلی یا ذخیره با دسترسی آنی (IAS). ب- حافظه کمکی یا جانبی. ۳- واحد کنترل (CU)

اسلاید 4: واحد پردازش مرکزی )CPU) CPU مغز یک کامپیوتر شخصی است  که نرم افزارها را اجرا و کنترل می‌کند. سرعت CPU اغلب مهمترین وجه تمایز هر کامپیوتر شخصی است. امروزه سرعت رایج CPU بین ۸۰۰ تا یک هزار مگاهرتز (MHZ) است. یعنی CPU امروزی توانایی انجام ۸۰۰ میلیون تا یک بیلیون عملیات در هر ثانیه را دارد. وظایف اصلی CPU عبارتند از: ۱- ذخیره و نگهداری داده ها و دستورات (برنامه‌ها). ۲- کنترل ترتیب اجرای عملیات. ۳- صدور دستورات به سایر قسمتهای سیستم کامپیوتر. ۴- حمل داده‌های پردازش شده و ارسال آن به واحد خروجی.

اسلاید 5: بدیهی است که CPU برای انجام وظایف و ارتباط با سایر اجزاء در سیستم کامپیوتر به گذرگاههایی(BUS) نیاز دارد که نقش آنها را در بعداً آموزش می‌دهم. همچنین CPU برای تبادل اطلاعات با واحدهای ورودی و خروجی به مکانهایی به نام درگاه (PORT) نیاز دارد.CPU از سه قسمت با نام واحد حساب و منطق،‌ واحد کنترل و حافظه ثبات تشکیل شده است. در این قسمت وظایف و ویژگیهای واحد ALU را آموزش می‌دهم. این واحد عملیات لازم بر روی داده‌های موجود در حافظه اصلی (IAS) را انجام داده و داده‌های پردازش شده را مجدداً به حافظه اصلی برمی‌گرداند. 

اسلاید 6: ALU دو نوع عملیات انجام می‌دهد۱- عملیات محاسباتی مانند جمع و تفریق و ضرب و تقسیم. ۲- عملیات منطقی و مقایسه بر اساس توابع AND و OR منطقی.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید