کسب و کار مدیریت و رهبری

سازماندهی تقسیم کار

sazmandehie_taghsime_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازماندهی تقسیم کار”

سازماندهی تقسیم کار

اسلاید 1: سازماندهی تقسیم کار

اسلاید 2: 2 مبانی تقسیم کار1- چگونه کارها را تقسیم کنیم 2- چگونه وظایف را طبقه بندی کنیم3- چکونه حداکثر بهره را با حداقل نیرو به دست بیاوریم

اسلاید 3: 3 تقسیم کار برمبنای هدف فعالیتکلیه اشخاصی که برای یک فعالیت انجام وظیفه می کنند ، باید در یک رده یا یک قسمت سازمان متمرکز شوند . برای مثال دفاع از کشور برحسب هدف به سه قسمت اصلی واگذار گردیده است . دفاع از هوا به عهده نیروی هوایی ، دفاع از زمین به عهده نیروی زمینی و دفاع از دریا برعهده نیروی دریایی است

اسلاید 4: 4 تقسیم کار برمبنای نوع فعالیت با نوع عملیاتاین اصل پیشنهاد می نماید که کلیه فعالیت هایی که به یک نوع تخصص و اطلاعات احتیاج دارد در یک گروه متمرکز شود . مثلا هرسه نیروی دفاعی در کشور، به جمع آوری اطلاعات احتیاج دارد بنابراین بایستی یک مرکز اطلاعاتی برای هر سه نیرو وجود داشته باشد تا این که اطلاعات مورد لزوم هر سه نیرو را تهیه و در اختیار آنها بگذارد.رد

اسلاید 5: 5 تقسیم کار برمبنای مشتری ویا ارباب رجوعبدین معنی که کلیه فعالیت هایی که به یک طبقه به خصوص از مردم یا مشتری مربوط می گردد . باید در یک دسته قرار بگیرند. مثلا کلیه معلمانی که کـودکان را آمـوزش می دهند از معلمانی که برای جوانان تـدریس می کنند جدا شوند .

اسلاید 6: 6 تقسیم کار برمبنای منطقه جغرافیایی کلیه فعالیت هایی که در یک منطقه وجود دارد باید تحت نظارت یک رهبرو یا یک مدیر انجام شود. برای مثال در منطقه جنوب ایران فعالیت های دفاعی کشور ( زمینی ، دریایی ،هوایی) تحت نظر یک فرمانده قرار دارد.

اسلاید 7: 7 اساسی اصول تقسیم کارطبقه بندی وظایف ، لازمه مدیریت و تشکیل سازمان است .

اسلاید 8: 8 تخصصتقسیم کار باید به نحوی صورت گیرد که استفاده از خدمات اهل فن و افراد متخصص و دارای استعدادهای تخصصی را میسر سازد

اسلاید 9: 9 کنترلطریقه تقسیم کار تاثیر قابل توجهی در کنترل عملیات سازمانی دارد. چنانچه بخواهیم نتایج فعالیت های مختلف سازمان را ارزیابی نماییم در این صورت باید برای فعالیت های مختلف سازمان، واحدهای متعدد ایجاد نماییم و تقسیم کار و فعالیت ها بین واحدهای سازمان به نحوی باشد، که نتایج فعالیت های یک واحد، وقوع انحراف در یک یا چند واحد دیگر سازمان را ظاهر سازد .

اسلاید 10: 10 اهمیت نسبی وظایفدر تقسیم کار و تشکیل سازمان اهمیت نسبی وظایف باید مورد توجه قرار گیرد . روسا و سرپرستان سازمان مایل هستند زیر نظر مقامات عالی سازمان قرارگرفته تا توجه بیشتری به کارها و عملیات آنها معطوف گردد .

اسلاید 11: 11 روش های تقسیم کار و طبقه بندی وظایفتهیه طرح سازمان و تقسیم کار در داخل سازمان به دو صورت امکان پذیر است : 1 – روش تحلیلی یا از بالا به پایین2 – روش ترکیبی یا از پایین به بالا

اسلاید 12: 12 روش تحلیلیدر روش تحلیلی منظور این است که اهداف اصلی به اهداف فرعی و هدف های فرعی به وظایف اصلی و و ظایف اصلی به وظایف فرعی را به شغل به نحوی تقسیم می کنند که فرد در داخل سازمان قادر به انجام کار باشد .

اسلاید 13: 13 روش ترکیبیدر روش ترکیبی ابتدا مشاغل مختلفی را که باید در سازمان انجام شود یک به یک تعیین می گردد و سپس شاغل را با یکدیگر دسته بندی نموده و به ایجاد وظایف و اهداف سازمان می پردازد .

اسلاید 14: 14 مزایا و معایب تقسیم کار

اسلاید 15: 15 مزایاتقسیم وظایف سازمان به مشاغل ساده موجب می شود. هزینه آموزش کارکنان کاهش می یابد. درجه اتکای سازمان به افراد به حداقل می رسد.به علت تکرار کار حرکات بی فایده و زاید جلوگیری می شود.اشتباهات کمتر می شود.محصول بیشتری تولید می شود.

اسلاید 16: 16 معایبفرد نمی تواند احتیاجات روانی خود را به طور باید و شاید برآورده نماید. کار برای افراد تکراری می شود. غیبت کارکنان افزایش می یابد.با کم شدن اتکای سازمان به مهارت آنها ، فرد احتیاجات تامینی خود را در خطر می بیند.کارکنان به دلیل کار تکراری به دنبال تغییر شغل هستند .

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید