saazmaanhaye-mardom-nahaad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازمان های مردم نهاد”

سازمان های مردم نهاد

اسلاید 1: سازمان های مردم نهادتهیه کننده : زهرا عسگری(دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی)

اسلاید 2: نقش مشارکت های اجتماعی نقش گروه های داوطلب و سازمان های مردم نهاد در مراقبت از سالمندان اصطلاح سازمان غير دولتي، سازمان مردم نهاد يا ان جي او:NGOبه اشکال مختلف در سراسر جهان استفاده مي شود و با توجه به بافت کلامي که در آن مورد استفاده قرار گرفته، به انواع گوناگون سازمانها اشاره مي کند. سازمان غير دولتي در کلي ترين معنايش ، به سازماني اشاره مي کند که مستقيما بخشي از ساختار دولت محسوب نمي شود،اما نقش بسيار مهمي بعنوان واسطه بين فرد فردمردم و قواي حاکم و حتي خود جامعه ايفا مي کند.

اسلاید 3: ظهور سازمان هاي غيردولتي در دنياي امروز، افزايش سواد همراه با گسترش وسايل ارتباطي،سازماندهي و بسيج نيروها را براي مردم بسيار آسان تر كرده است.فعالان و داوطلبان تنها و تك افتاده، حالا بسيار راحت تر مي توانند نظرخود را جا بياندازند، تجارب خود را مبادله كنند و ارتباط با همكاران همدل در داخل و خارج كشور را زنده نگه دارند. در نتيجه يك سري ازتحولات در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي، خصوصي و جديد كه عام المنفعه و غيرانتفاعي است در همه كشورهاي دنيا، به آرامي جاي خود را گشوده است .با گسترش يافتن و متداول شدن سازمان هاي غيردولتي، طرفدارنش، آن را نوشدارويي همه مشكلات مي خوانند و طبيعي است كه خواهان تكيه كامل به آن باشند.مشكلات امروز پيچيده تر از آن است كه يك بخش به تنهايي از عهده آن برآيد. الگوي مناسب قرن بيست و يكم، الگوي مشاركت و مبتني بر همكاري است. يعني يك شيوه توسعه اي جديد كه براي رسيدن به پيشرفتي معنادار، نه به اقدامات جداگانه بخش هاي مختلف، بلكه به مشاركت اين بخش هانيازمند می باشند.

اسلاید 4: از آنجا که اصطلاح «سازمان غير دولتي» بسيار کلي است، بسياري از اين سازمانها ترجيح مي دهند از اصطلاح سازمان داوطلبانه خصوصي )(PVOياسازمان توسعه خصوصي ) (PDOاستفاده کنند.گزارش تهيه شده توسط سازمان ملل در سال ۱۹۹۵در خصوص حکومت جهاني نشان مي داد که در آن زمان قريب به 2۹000سازمان غير دولتي بين المللي وجود داشته است. تعداد سازمان غير دولتي داخلي کشورها حتي از اين رقم نيز بالاتر بوده است: حدود 2ميليون سازمان غيردولتي در ايالات متحده فعاليت مي کنند که بيشتر آنها در ۳0سال گذشته تشکيل شده اند. روسيه نيز۴000سازمان غير دولتي دارد. در هندوستان 2ميليون سازمان غير دولتی وجود دارند. روزانه چندين مورد از اين سازمانها ايجاد مي شوند. تنها در کنيا،قريب به 2۴0سازمان غير دولتي در هر سال تاسيس مي شود. در ایران تعداد این سازمان ها از 2000در سال 1376به حدود 10250در سال 1384و بیش از17000در سال 1390رسیده است.

اسلاید 5: ویژگی های سازمان های مردم نهاد سازمان یافتگی خصوصی بودن(غیردولتی) خودگردانی و استقلال غیر انتفاعی بودن داوطلبانه بودن غیر سیاسی بودن

اسلاید 6: اهمیت و ضرورت تشکیل سازمان های مردم نهاد انگیزه و هدف اصلی تشکیل سازمانهای مردم نهاد برخاسته از ضرورت های اجتماعی و بسیج نیروهای مردمی و داوطلب در قالب ساختارهای سازمان یافته است که با هدف بهبود وضعیت جامعه و دستیابی به توسعه موزون و پایدار صورت می گیرد. تشکلهای مردمی ضمن دسترسی به احاد مختلف جامعه و جلب اعتماد انها در جهت بهبود وضعیت و رفع معضلات و کاستی های جامعه، فرصت بروز و ظهور دیدگاها، اندیشه ها و سلایق خود را به شکل طبیعی و قانونمند می یابند. بی تردید حضور پویای سازمانهای مردم نهاد کارآمد و در کنار دولت مشارکت جو می تواند ضمن افزایش چشمگیر ضریب امنیت اجتماعی، نظمی را مستقر کند که همگان در استقرار آن سهیم و مسئولیت پذیر باشند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید