کسب و کار برنامه‌ریزی

سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران

sazmane_ghavanin_va_moghararate_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [4 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران”

سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران

اسلاید 1: تهيه شده توسط:محمد حسن زادهسازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران1بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

اسلاید 2: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران2سازمان و قوانین آموزش و پرورش ايران

اسلاید 3: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران3مراحل توسعه نظام آموزش و پرورش شكل الف : قديمي ترين مرحلهدر اين مرحله جامعه فاقد هر گونه نظام آموزش رسمي بود.و پرورش در خانواده به وسيله والدين يا مستقيماً در جامعه از طريق شاگردي صورت مي گرفت.خانوادهجامعه

اسلاید 4: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران4شكل ب: نظام آموزشي ساده و كوچك خانوادهمدرسهجامعه

اسلاید 5: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران5نظام آموزشي ساده و كو چك(ب)در اين مرحله مدرسه به وجود آمد.ولي فقط تعداد معدودي از افراد جامعه ، معمولاً از طبقات مرفه، مي توانستنداز آموزش رسمي مدرسه بر خوردار شوند و اكثريت از طريق خانواده به جامعه وارد مي شدند .

اسلاید 6: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران6شكل ج (مرحله تفكيك نظام آموزشي ) جامعه آموزش عالي مدرسه ابتدايي خانوادهدر اين مرحله با وجود گسترش نسبي آموزش و پرورش رسمي، هنوز تعداد كثيري از افراد بدون گذر از مراحل آموزش وارد جامعه مي شوند

اسلاید 7: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران7مهمترين ويژگي در اين مرحله ؛ هر گونه اشتغال در جامعه مستلزم آموزش رسمي است و مشاغل سطح بالا آموزش هاي تخصصي را طلب مي كند.شكل د: ويژگي هاي نظام هاي آموزشي در جوامع كنونيجامعهمدرسه ابتدائيدوره راهنماييمتوسطه نظري متوسطه فني و حرفه ايدوره كارداني دوره كارشناسيدوره كارشناسي ارشد و دكتريدوره كارشناسيخانواده

اسلاید 8: 8سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانکلیاتی درباره سازمان و شیوه های ادارة آموزش و پرورش

اسلاید 9: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران9تعاریف سازمانسازمان عبارت است از هماهنگی معقول تعدادی از افراد که برای تحقق هدف یا منظور مشترکی از طریق تقسیم وظایف و برقراری روابط منظم و منطقی بطور مستمر فعالیت می کنند.سازمان عبارت است از مجموعه ای مرکب از جزءهایی که هریک به سود بقیه عهده دار کاری معین است.سازمان عبارت است از همکاری مشترک افراد برای انجام مقاصد مشترکی که در پیش دارد.سازمان واحدی طرحریزی شده دارای تشکل عمدی برای رسيدن به هدفهای مشخص است.

اسلاید 10: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران10عناصر و ويژگيهاي مشترك سازمانها 1- سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . 2- سازمانها از تركيب اجتماعي افرادي كه به طور گروهي كار ميكنند تشكيل مي شوند .3- فعاليت سازمانها استمرار زماني دارند .4- سازمانها . فعاليت خود را از طريق تفكيك وظايف . از روي برنامه . و با استفاده از دانش و فن و ابزار انجام مي دهند .5-سازمانها با واحدهاي يكپارچه و يگانه اي از فعاليت منظم و ساختمند هستند و كار و فعاليت خودرا به طور عقلايي و منطقي هماهنگ و هدايت مي كنند .

اسلاید 11: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران11اهميت و ضرورت ایجاد سازمانها :نیاز انسان به همفکری و تشریک مساعی با انسانهای دیگربرای رفع احتیاجات زندگیتنوع نیازها ، گسترش دانشها و مهارتهای بشری موجب گسترش سازمانهای متنوع و متعدد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی وتربیتی شده است و بشر را بیش از پیش نیازمند سازمانهای مختلف ساخته است.افراد در سازمانی به نام زایشگاه متولد می شوند و در سازمان خانواده رشد می کنند و در سازمانهای آموزشی و پرورشی آموزش می بینند و در یکی از سازمانهای دولتی و خصوصی وارد می شوند و سرانجام در سازماني به نام کفن و دفن وارد دنیای جدید می شوند .

اسلاید 12: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران12انــواع سازمانـــها

اسلاید 13: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران13

اسلاید 14: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران14انواع سازمانهابرمبناي ويژگيهاي گوناگوني كه سازمانها دارند انواع طبقه بندي امكان پذير است . برحسب اندازه ( كوچك يا بزرگ) نوع مالكيت ( دولتي يا خصوصي ) ملاك عضويت ( داوطلبانه . استخدامي يا اجباري ) اهداف و وظايف اجتماعي ( آموزشي . ديني . سياسي يا اقتصادي )

اسلاید 15: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران15انواع سازمانها 1- سازمانهاي مشترك المنافع – كه به اصل و عموم اقتصادي خود نفع مي رسانند مثل اتحاديه ها ،باشگاهها، احزاب سياسي ، انجمنهاي حرفه اي ، تعاوني ها 2- سازمانهاي تجاري كه در اصل به مالكان و مديران خود بهره مي رسانند ( نظير كارخانه هاي صنعتي ، فروشگاهها ، بانكها و هتلها)

اسلاید 16: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران16انواع سازمانها3- سازمانهاي خدماتي كه در درجه نخست به مراجعان خود نفع مي رسانند . ( مثل بيمارستان هاي خصوصي ، مدارس خصوصي ، بنگاههاي مددكاري اجتماعي ) 4- سازمانهاي رفاه عمومي كه به عموم مردم بهره مي رسانند ( سازمانهاي دولتي نظير وزارت دفاع ، مدارس دولتي ، سازمان پليس ، سازمان آتش نشاني ، سازمانهاي تحقيقاتي )

اسلاید 17: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران17شیوه های اداره سازمانها براساس میزان دخالت دولتهامتمرکزغیرمتمرکزبینابین(نیمه متمرکز)عوامل موثر در نوع تعلیم و تربیت کشورها:عقاید و هدفهای سیاسی،اجتماعی و اقتصادی کشورها

اسلاید 18: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران18دوبعد تأثیرگذار در شیوة اداره سا زمانها:هدفها، خط مشی های کلی و برنامه های آموزشی و پرورشیابزار و وسایل آمو زش و پرورشاگر دولتي اين دو بعد را در اختيار داشته باشد؛ دستگاه تعليم و تربيت را بايد متمركـز دانست.

اسلاید 19: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران19 دولت مركزي قسمت اعظم هزينه هاي آموزشي را از طريق طرح و تصويب در مجلس هر كشور تأمين مي كند.اصول و خط مشي واحدي بر مدارس حاكم مي شود.واحدهاي آموزشي معمولاً مجري مصوبات و دستورالعملهايي از مركز هستند.در شيوة متمركز

اسلاید 20: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران20 امور آموزش و پرورش هر منطقه با نظر و تأييد مــردم و به كمك صاحبنظران محلي تعليم و تربيت انجام مي گيرد.همه يا قسمت اعظمي از بودجة مورد نياز را مردم منطقه تأمين مي كنند.صاحبنظران تعليم و تربيت ، آزادي عمل مجريان آموزش و پرورش را در دو بعد برنامه ها و خط مشي ها و اجراي برنامه ها ضروري مي دانند.در شيوة غيرمتمركز سازمان مر كزي آموزش و پرورش نقش همفكري و ارشاد و ارائة رهنمودهاي لازم را دارد و در برنامه ها و كوششهاي كمي و كيفي آ.پ منطقه دخالتي نمي كند جز در مواردي كه جنبـة نظارت عامه دارد.

اسلاید 21: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران21 هدفها و سياستهاي كلي، ساختار آموزشي و برنامه هاي درسي در مقياس كشوري عرضه مي شود .مديران منطقه اي و محلي در اتخاذ روشهاي مناسب به تناسب موقعيت زماني و مكاني آزادي عمل دارند. و به تناسب نيازهاي منطقه ، از مشاركت مردم استفاده مي كنند. در شيوة نيمه متمركز (بينابين)

اسلاید 22: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران22

اسلاید 23: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران23اموري كه در مركز (تهران) انجام مي شود و ادارات آموزش و پرورش و مدارس مجري آن هستند :تعيين اهداف آ.پ (غايي و كلي و دوره هاي تحصيلي)تعيين سياستهاي كلي آ.پتعيين اهداف كميتهية طرحها و برنامه هاي آموزشي تعيين بودجه و هزينه هاي آموزشيتعيين خط مشي هاي لازم در زمينة تربيت، تأمين و استخدام و انتقال نيروي انسانيوضع مقررات اداري و آموزشي و امتحانيسازماندهي و تعيين تشكيلات هر استان و منطقه

اسلاید 24: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران24چند پرسش :1- سازمان را تعريف كنيد و عناصر مشترك در سازمانها را بيان كنيد.2- اهميت و ضرورت وجود سازمانها و دلايل ايجاد سازمانها را بيان كنيد.3- انواع طبقه بندي سازمانها را بيان كنيد.4- براساس ميزان دخالت دولتها سازمانها به چند شيوه اداره مي شوند؟ توضيح دهيد.5- دوبعد تأثيرگذار درشيوة ادارة سازمانها راتوضيح دهيد.

اسلاید 25: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران25فصل دوم:كلياتي دربارة قوانين و مقررات آموزشييكي از عوامل مشترك و مؤثر در انواع مديريتها و كلية رشته هاي مديريت وجود قوانين و مقررات مناسب و رعايت آنها در هر سازمان است.اجراي عدالت در سازمانها و نجات يافتن از روابط عاطفي و اعمال نفوذ در تصميم گيريها مستلزم وجود ضوابط و تدوين مقررات لازم است.آگاهي مديران و معلمان از قوانين و مقررات آموزشي ضروري است زيرا موجب مي شو د نسبت به حقوق و مزاياي معنوي و مادي خود و ديگران در زمينة تعليم و تربيت واقف گرديده براي انجام وظايف خود در زمينه هاي اداري و آموزشي موفقيت بيشتري كسب كنند .

اسلاید 26: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران26منابع قوانين و مقررات آموزشيحقوق انسانيقراردادهاي بين الملليقانون اساسيقوانين عاديتصويب نامهاساسنامهآيين نامهبخشنامهدستورهاي فردي

اسلاید 27: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران271- حقوق انسانيچون انسان موجودي اجتماعي است و براي رفع نيازهاي خود ناگزير بايد با ديگران زندگي كند و از امكانات و كمك هاي افراد ديگر بهره مند گردد و خود او نيز در رفع نيازهاي ديگران اقدام بكند پس هر انسانيدر زندگي اجتماعي داراي حقوقي است كه اين حقوق ناشي از نيازهاي اساسي و فطري اوست و ارضاي اين نيازها لازمة ارتقاء و رشد معنوي و مادي و تكامل وي است.

اسلاید 28: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران28تعريف حقوق انسانيحقوق انساني درواقع امتيازي است كه به شخص (حقيقي يا حقوقي) داده مي شود و ديگران ملزم به رعــايت آن هستند.

اسلاید 29: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران29از جمله حقوق انساني ؛ حق برخورداري از تعليم و تربيت است كه در اديان الهي و مكتبهاي مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

اسلاید 30: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران30حقوق مورد توجه در نظام حقوقي اسلامحقوق افراد نسبت به هم حقوق پدر و مادر نسبت به فرزندانحقوق فرزندان نسبت به والدينحقوق فرد نسبت به دولتحقوق حكومت نسبت به فرد ...

اسلاید 31: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران312- قراردادهاي بين الملليهمان گونه كه هر فردي در خانواده و جامعة خويش حقوق دارد و موظف به رعايت حقوق ديگران است افراد هر كشوري در بعد جهاني و نسبت به كشورهاي ديگر نيز ملزم به رعايت حقوق ، قراردادها و عهدنامه هاي رسمي مي باشد.اعلامية حقوق بشر يك سند رسمي و معتبر است كه بيان كنندة حقوق انسانها در ز مينه هاي گوناگون اجتماعي است از جمله : آموزش و پرورش

اسلاید 32: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران323- قانون اساسيمعني لغوي قانون : رسم ، قاعده ، روش ، آيين قانون اساسيانواع قانون : قانون عاديقانون اساسي مجموعة قواعدي است كه مربوط به تشكيلات سياسي كشور ، حدود و قدرت آنها و تقسيم قدرت ميان آنها و اصول حقوق افراد ملت و رابطة كلي دولت و مردم است ؛ هريك از قواعد و مقررات اساسي را يك اصل مي گويند.

اسلاید 33: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران335- تصويب نامه در اصطلاح حقوق اداري ؛ يكي از تصميمات كلي و مهم مقامات صالح سياسي و اداري كشور است و همانند قانون ، جنبة آمرانه دارد. در معني اخص ؛ سندي رسمي است و در بردارندة تصميمي كه هيأت وزيران به حكم قانون و طبق مسئوليتي كه در ادارة كشور دارند اتخاذ مي كنند.هيچ تصويب نامه اي نمي تواند برخلاف قانون صورت گيرد.موضوع تصويب نامه ها: اداري – استخدامي – مالي - تداركاتي

اسلاید 34: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران344- قوانين عادي قانون در علم حقوق به معني : قاعده اي است كه مقامات صلاحيتدار وضع و ابلاغ مي كنند و اين قاعده متضمن مصلحت مردم و براي همه لازم الاتباع است.امروزه اجراي قوانين در هر زمينه مورد درخواست مردم است.قوانين هر جامعه از جمله قوانين آموزش و پرورش بيان كنندة حقوق و پاسخ دهنده به نيازهاي عمومي حال و آينده و دربرگيرندة همة مصالح اجتماعي و انتظارات مردم خواهد بود.

اسلاید 35: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران356- اساسنامه ستون مقررات هر تأسيس حقوقي را اساسنامه مي نامند.سندي رسمي است كه ؛ هدف، اصول، اركان، شرايط اعضا و طرز كار يك سازمان را معيّن مي سازد.ايجاد مؤسسة حقوقي مانند مؤسسات آموزشي، شركتهاي مختلف و انجمنهاي خيريه ، مستلزم داشتن اساسنامه است.اساسنامه هاي مؤسسات آموزشي تا پايان دورة متوسطه بايد به تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش برسد.اساسنامة مؤسسات آموزشي دوره هاي آموزش عالي ، معمولاً در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب مي رسد.

اسلاید 36: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران367- آيين نامه آيين نامه از معتبرترين دستورالعملهاست، كه مانند قانون و تصويبنامه، يك دستور عام وكلي است ومعمولاً از طرف مراجع صلاحيتدار در مورد موضوع معين صادر مي شود.در قديم آيين نامه را نظام نامه مي گفتند.هدف صدور آيين نامه : روشن ساختن معنا و مراحل اجرايي يك قانون ؛ زيرا قانون گذاران تمام جزئيات اجرايي يك قانون را نمي توانند پيش بيني كنند.آيين نامه مانند ساير اسناد رسمي ، ايجاد حق و تكليف مي كند و اجراي آن براي مقامات اداري، آموزشي و مردم الزامي است. مگر آنكه مفاد آن خلاف قانون اساسي و عادي باشد.

اسلاید 37: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران37مهمترين مرجع تصويب كنندة آيين نامه هاي مختلف آموزشي ؛ شوراي عالي آموزش و پرورش است.شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز از مراجع مهم تصويب آيين نامه هاي آموزشي مربوط به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي است.

اسلاید 38: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران388- بخشنـامــــه بخشنامه شامل مقررات و دستوراتي است كه از طرف مقامات بالاتر خطاب به مقامات و كاركنان زيردست براساس سلسله مراتب اداري صادر مي شود.هدف اساسي از صدور بخشنامه ، ارشاد و راهنمايي مقامات پايين تر از طرف مقامات بالاتر و ايجاد هماهنگي در اجراي مفاد قانون، تصويب نامه، اساسنامه و آيين نامه است. بخشنامه علاوه بر جنبة آموزشي و فرهنگي مانند ساير مقررات اداري، جنبة امري و دستوري نيز دارد.

اسلاید 39: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران399- دستورهاي فرديدر سازمانهاي اداري و آموزشي هر مقام، به طور موردي در خصوص هر يك از كاركنانِ زير نظر خود مي تواند دستوري صادر كند كه به آن دستور فردي مي گويند.دستورات بايد در راستاي قوانين و مقررات باشد و اجراي آنها در چهارچوب ضوابط تعيين شده نيز الزامي است.

اسلاید 40: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران40پرسش :1- منابع قوانين و مقررات آموزشي را نام ببريد. و در بارة هركدام توضيح مختصري بدهيد.

اسلاید 41: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران41فصل سوم سازمان اداري آموزش و پرورش ايران و اهمّ قوانين آموزشيمطالعه آن در دورانهاي مختلف به شرح زير:سازمان آموزش و پرورش ايران در دوران پيش از اسلامسازمان آموزش و پرورش ايران در دوران اسلامي تا انقلاب مشروطيتسازمان آموزش و پرورش ايران از انقلاب مشروطيت تا انقلاب اسلاميتغييرات سازمان آموزش و پرورش ايران بعد از انقلاب اسلامي تا كنون

اسلاید 42: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران42سازمان آموزش و پرورش به سبك جديد ، عمدتاً پس از انقلاب مشروطيت به وجود آمده است.

اسلاید 43: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران431) تأسيس وزارت علومچند سال پس از تأسيس دارالفنون در سال 1228 دولت وزارتخانه اي به نام وزارت علوم در سال 1232 تأسيس كرد.تأسيس وزارت علوم نخستين اقدام دولت براي ادارة آموزش و پرورش كشور به صورت رسمي بود.

اسلاید 44: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران44سازمان اداري وزارت علومادارة مدارسادارة اوقافادارة مطبوعاتادارة حفريات موزهادارة مطبعة دولتي ادارة ابنية عتيقه

اسلاید 45: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران452) وزارت معارف، اوقاف و صنايع مستظرفهپس از انقلاب مشروطيت و تصويب قانون اساسي و متمم آن و تشكيل وزارتخانه هاي متعدد نام وزارت علوم به وزارت معارف، اوقاف و صنايع مستظرفه تغيير يافت.در سال 1289قانوني از مجلس گذشت و بموجب آن ساختار اداري آموزش و پرورش مشخص شد( اولين قانون آموزش و پرورش كه به سازمان و تشكيلات اداري آ.پ اختصاص يافته است).در سال 1290 قانون اساسي معارف(فرهنگ) از تصويب مجلس گذشت.

اسلاید 46: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران46قانون اداري معارف در سه بخش زير تدوين گرديده است:ترتيب شعبه هاي ادارات مركزيوظايف وزير و اعضاي اداراتترتيب ادارات معارف و اوقاف در ولايات و ايالات

اسلاید 47: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران47مادة اول :دايرة وزارت مشتمل بر ؛ وزير و كابينة وزير، مدير كل، ادارة تعليم عمومي، ادارة معارف، ادارة اوقاف ، دايرة تحقيقات، دايرة تفتيش، دايرة محاسبـات و هيأت شوراي معارف است.

اسلاید 48: تهيه شده توسط:محمد حسن زادهسازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران48

اسلاید 49: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران49وزارت معارف وزارت فرهنگ (در سال 1317 هـ .ش)این عنوان تا قانون تفکیک وزارت فرهنگ در سال 1343 هـ .ش همچنان پابرجا بود.وظایفی در زمینه های امور فرهنگی ، هنری و اوقاف را برعهده داشته است.

اسلاید 50: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران50قانون تعیین معاونان ثابت اداری وزارتخانه هامصوب 5 اسفند 1336 هـ . ش هدف : ایجاد ثبات و دوام بیشتر در امور اداری و فراهم ساختن موجبات بررسی و سنجش کافی در مسائل مربوط به تشکیلات اداری در ماده 6 این قانون آمده است: « برکناری معاون ثابت اداری فقط با تصویب هیأت وزیران امکان پذیر است.»

اسلاید 51: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران51قانون تفکیک وزارت فرهنگ و تشکیل وزارت آ.پتاریخ تصویب : 15/9/1343مشتمل بر 8 ماده و 2 تبصرهمادۀ یک این قانون : از تاریخ تصویب این قانون کلیۀ وظایفی که به عهدۀ وزارت فرهنگ بوده است به وزارت آ.پ و وزارت فرهنگ و هنر و سازمان اوقاف محول خواهد شد.معاونان وزیر آ.پ:معاون تعلیمات عالیه و فنی و حرفه ای، معاون اداری و مالی، معاون پارلمانی و معاون تعلیمات عمومی

اسلاید 52: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران52قانون تأسیس وزارت علوم و آموزش عالیتاریخ تصویب قانون : بهمن ماه 1346مادۀ یک این قانون:تعیین هدفهای علمی، تحقیقاتی، آموزشی؛تهیه و تنظیم برنامه های مربوط به علوم و پژوهشهای علمی و آموزش عالی با توجه به نیازمندیهای کشور؛صدور اجازۀ تأسیس و توسعۀ دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی؛ارزشیابی مدارک تحصیلی صادره از مؤسسات عالی خارج از کشور؛تعیین خط مشی کلی در مورد اعزام دانشجویان به خارج از کشور؛ادارۀ امور نمایندگی ثابت ایران در یونسکو.مادۀ دو این قانون: کلیۀ وظایف و اختیارات وزیر آ.پ در شورای مرکزی دانشگاهها و هیأتهای امنای دانشگاهها یا دانشکده ها و مؤسسات آموزش عالی به وزیر علوم و آموزش عالی محول گردیده است.

اسلاید 53: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران53قانون تشکیل شوراهای آ.پ منطقه ایتاریخ تصویب : 1348 هـ .شاين قانون اولین گام در جهت واگذاری برخی از امور آ.پ به مناطق بود.

اسلاید 54: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران54تشکیلات اداری وزارت آ.پ تا سال 1358هدف آ.پ عمومی تا سال 1358: تعلیم و تربیت کلیۀ افراد واجب التعلیم کشورو فراهم کردن موجبات آن با توجه به آخرین پیشرفتهای حاصله در روشهای تعلیم و تربیت با در نظر گرفتن هدفها و احتیاجات آموزشی کشور.

اسلاید 55: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران55اهم وظایف آ.پ تا سال 1358تهیه و تنظیم مقررات عمومی آموزش کشور تا پایان دورۀ متوسطه؛نظارت بر اجرای طرحها و برنامه های آموزشی تا پایان دورۀ متوسطه؛همکاری با وزارت علوم و آموزش عالی برای تهیه و تنظیم طرحها و برنامه های آموزشی تا پایان دورۀ متوسطه؛تأسیس و تجهیز آموزشگاههای ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه ای در سراسر کشور، همچنین مدارس عالی که با موافقت وزارت علوم و زیر نظر وزارت آ.پ اداره می شوند؛

اسلاید 56: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران56اهم وظایف آ.پ تا سال 1358کوشش در تصمیم آموزش فنی و حرفه ای در قالب برنامه های توسعۀ اقتصادی و اجتماعی کشور با جلب همکاری مؤسسات مربوط؛تهیه و چاپ کتابهای درسی و توزیع آنها در سراسر کشور؛تهیه و تنظیم طرحهای آموزش ضمن خدمت کارکنان آ.پ و اجرای آنها؛تعیین ارزش و اعتبار گواهینامه های صادره از مؤسسات آموزش داخلی و خارجی تا پایان دورۀ متوسطه .

اسلاید 57: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران57سازمان اداری و تحولات تشکیلاتی تا سال 1358شورای عالی آ.پدفتر وزارتیمعاونت پارلمانی و اداریمعاونت طرحها و بررسی هامعاونت برنامه ریزی آموزشیمعاونت آموزشیمعاونت آموزشی منطقه یک و دو و سه و چهارسازمان سپاه دانشسازمان کتابهای درسیاداره کل تربیت بدنی

اسلاید 58: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران58نه معاون زير نظر وزيرآ.پ در سال 1357 فعاليت مي كردند:معاون اداري و ماليمعاون امور پارلماني و شوراهاي مناطقمعاون امور اجتماعي و رفاهيمعاون امور آموزشيمعاون آموزش فني و حرفه ايمعاون آموزش عموميمعاون و رئيس سازمان پژوهش و نوسازي آموزشيمعاون ورزشمعاون و رئيس سازمان ملي پيشاهنگي

اسلاید 59: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران59گسترش ساختار اداری و افزایش واحدهای گوناگون ستادی و اجرایی چه پیامدی داشته است ؟این امر موجب شد تا نظام اداری آ.پ بر نظام آموزشی و پرورشی چیره شود و به جای ایفای نقش پشتیبانی و خدمت کردن به امور آموزشی در مقام فرماندهی برآید و در نقش رهبری و مدیریتی از احساس برتری برخوردار شود و در پاره ای موارد راه را بر نوآوریهای آموزشی و بروز خلاقیتهای کارکنان آموزشی ببندد و به جای واگذاری اختیارات بیشتر و حرکت به سوی عدم تمرکز ، در راه تمرکز شدید گام بردارد و همه یا اکثر امور آ.پ در دستگاه مرکزی حل و فصل گردد.

اسلاید 60: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران60سازمان اداري و تشكيلات كنوني وزارت آ.پپس از انقلاب اسلامي ابتدا از تعداد معاونان وزير كاسته شد( به 5 معاون با عنوان هاي : معاون پژوهش و برنامه ريزي، معاون امور آموزشي، معاون آموزش فني و حرفه اي، معاون امور اجتماعي و پرورشي و معاون اداري و مالي)بعضي از دفاتر و ادارات كل ستادي در هم ادغام شدند و بعضي ديگر حذف شدند و در شرح وظايف تعدادي از دفاتر نيز تجديد نظر به عمل آمد. در سال 1358

اسلاید 61: تهيه شده توسط:محمد حسن زادهسازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران61

اسلاید 62: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران62قانون اهداف و وظايف وزارت آ.پمصوب بهمن ماه 1366 در 4 فصل ، 13 ماده و 9 تبصرهموارد مورد بررسي :اهداف اساسي وزارت آ.پمحدودة كلي وزارت آ.پاصول، مباني و خط مشي كلي وزارت آ.پوظايف وزارت آ.پ

اسلاید 63: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران63مفاد اين قانــونوزارت آ.پ ؛ مسئوليت برنامه ريزي ، سازماندهي ، رهبري ، هماهنگي و نظارت بر امور آموزشي و پرورشي دوره هاي پيش دبستاني ، راهنمايي تحصيلي ، متوسطه و مراكز وابسته به خود را سراسر كشور به عهده دارد.تقويت و تحكيم مباني اعتقادي و معنوي دانش آموزان از طريق تبيين و تعليم اصول و معارف احكام دين مبين اسلام و مذهب حقه جعفري اثنا عشري براساس عقل ، قرآن و سنت معصومين(ع)

اسلاید 64: تهيه شده توسط:محمد حسن زادهسازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران64

اسلاید 65: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران65تشكيلات كنوني وزارت آ.پ در مركز، استانها و شهرستانهاتشكيلات وزارت آ.پ از سال 58 چندين بار تغيير كرده است.تغيير ساختار اداري و تشكيلاتي وزارت آ.پ توسط دفتر بودجه و تشكيلات وزارت آ.پ و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور صورت مي گيرد. در تغييرات مذكور استنادات پژوهشي و كارشناسي در حد لزوم ديده نمي شود.

اسلاید 66: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران66نحوة انتخاب وزير آ.پاصول 133 و 137 قانون اساسي شيوة انتخاب وزير را مشخص مي كند و بيان كننده امور و مراجعي است كه وزير نسبت به آنها مسؤول است.وظايف وزير از ديدگاه مديريت آموزشي : علاوه بر رهبري و هماهنگي ، بهره وري بيشتر از امكانات و منابع انساني و مادي در درون و برون سازمان آ.پ در زمينة اهداف و وظايف وزارتخانه

اسلاید 67: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران67

اسلاید 68: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران68

اسلاید 69: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران69وظايف سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس

اسلاید 70: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران70

اسلاید 71: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران71اهم وظايف انجمن اوليا و مربيان ( در مركز)

اسلاید 72: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران72اهم وظايف كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

اسلاید 73: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران73اهم وظايف سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشانفراهم كردن و گسترش امكانات لازم براي شناخت و پرورش استعدادهاي دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي در سطح كشورپژوهش و تحقيق علمي در زمينه هاي مربوط به دانش آموزان سرآمدتأليف، تدوين و انتشار كتابها و نشريات آموزشي در زمينة مربوط، براي بالا بردن سطح علمي معلمان، كاركنان و دانش آموزان سازمان.

اسلاید 74: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران74سازمان آموزش و پرورش استثنايي در ابتدا ( تا 21/9/69) امور آ.پ كودكان و دانش آموزان استثنايي با دفتر آ.پ كودكان و دانش آموزان استثنايي بوده است.بعداز تاريخ فوق مؤسسه اي دولتي به نام «سازمان آموزش و پرورش استثنايي» وابسته به وزارت آ.پ تشكيل شد.دانش آموزان : نابينايان، عقب ماندگان ذهني، ناسازگاران عاطفي، معلولين حسي حركتي، چند معلوليتي و ...

اسلاید 75: تهيه شده توسط:محمد حسن زادهسازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران75

اسلاید 76: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران76دانشگاه شهيد رجايياز سازمانهاي وابسته به وزارت آ.پ مي باشد.از نظر سازماندهي ، برنامه ريزي درسي و مقررات آموزشي تابع وزارت علوم و تحقيقات و فن آوري است.سه دانشكده دارد :دانشكدة فني و مهندسيدانشكدة علوم پايه  دانشكدة علوم انساني و تربيت بدنيهدف : تربيت نيروي انساني مورد نياز آ.پ در رشته هاي فني و حرفه اي

اسلاید 77: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران77پژوهشكدة تعليم و تربيتاهداف : انجام پژوهشهاي علمي در مسائل آ.پ و ساير فعاليتهاي زير بنايي كه زمينة ارتقاي كيفيت نظام تعليم و تربيت كشور را فراهم سازد.

اسلاید 78: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران78وظايف : ١. پژوهش در زمينة مسائل گوناگون آ.پ (اجتماعي، رواني، اقتصادي) در تمام سطوح تحصيلي٢. پژوهش در زمينة دستاوردها و تجربه هاي آموزشي و پرورشي ساير كشورها٣. گردآوري اسناد، آمار و اطلاعات مربوط به آ.پ٤. همكاري با مؤسسه هاي صلاحيتدار داخلي و خارجي، در اجراي طرحهاي مشترك٥. ارائه و انتشار پژوهشهاي انجام شده در زمينة آ.پ٦. اتخاذ تدابير لازم براي كاربست يافته هاي پژوهشي آ.پ ٧. ارزشيابي كيفيت پژوهشهاي انجام شده در آ.پ٨. برگزاري دوره هاي كوتاه مدت آموزشي براي تربيت پژوهشگر

اسلاید 79: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران79نكتة مهم :مشخص نيست كه بر پاية كدام ارزشيابي يا پژوهش مستند اين همه تغييرات در تشكيلات جديد آ.پ ضرورت يافته و انجام شده است .بعضي اين تغييرات را ناشي از سياستهاي مصوب شوراي عالي اداري كشور مي دانند. برخي ديگر تأكيدهاي مقامات سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور را مؤثر مي دانند. و عده اي آنرا ناشي از ديدگاههاي مديران عالي وزارت آ.پ مي دانند.

اسلاید 80: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران80سازمان اداري آ.پ در استانها و اهم وظايف آنهادر استان  سازمان آموزش و پرورشدر شهرستان  مديريت آموزش و پرورشدر بخش  رئيس آموزش و پرورشهريك از استانها و شهرستانها و بخشها به تناسب تعداد دانش آموزان ، گستردگي منطقه و كاركنان اداري و آموزشي، واحدهاي مالي، اداري، آموزشي و پرورشي دارد كه در ارائة خدمات مختلف به واحدهاي آموزشي فعاليت مي كند.

اسلاید 81: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران81نصب و عزل رؤساي سازمانهاي آموزش و پرورش استانها با حكم وزير آموزش و پرورش صورت مي گيرد.براساس طرح تجميع (1380) اداره كل نهضت سواد آموزي استان، اداره كل سازمان آموزش و پرورش استثنايي و همچنين سازمان استعدادهاي درخشان در اداره كل آموزش و پرورش استان ادغام گرديد و نام اداره كل به سازمان تغيير كرد.

اسلاید 82: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران82سازمان اداري آ.پ شهرستان و منطقه

اسلاید 83: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران83چگونگي ارتباط سازمان مركزي با ادارات كلارتباط براساس سلسله مراتب سازماني است.واحدهاي مركزي وزارتخانه؛ قوانين، تصويبنامه ها، آيين نامه ها و بخشنامه هاي لازم را در زمينه هاي مختلف به واحدهاي استان ابلاغ مي كنند.سازمانهاي آ.پ استانها نيز در حدود وظايف خود قوانين و مقررات، برنامه ها و دستورات مركزي و همچنين دستورالعملهاي لازم را به مديريت آ.پ تابع خود ابلاغ مي كنند.مديريتهاي آ.پ نيز دستورات مركزي و استاني را به نمايندگيهاي خود اعلام مي دارند. هر يك از ادارات آ.پ يا بخشهاي منطقه اي يا نمايندگيها، به تناسب نياز دستورات مركزي و استاني را براي اجرا به كلية واحدهاي آموزشي مختلف تحصيلي ابلاغ و در اكثر موارد وصول آنرا نيز درخواست مي كنند.

اسلاید 84: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران84مشكلات نظام آموزش و پرورش ايرانسلب اختيار از مديران و مسؤلان مناطق و مراكز آموزشي در زمينة ابتكار و خلاقيتتشريفاتي بودن شوراهاي مدارس و سازمانهاي اداريعدم مشاركت اوليادر ادارة امور مدارس و فعاليتهاي فرهنگيتعدد مراكز تصميم گيري در اعمال مديريت بسياري از واحدهاي آموزشيوجود نظام ديوان سالاري و تشكيلات عريض و طويل اداري

اسلاید 85: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران85شورای عالی آموزش و پرورش و قوانین آنهدف از تشکیل این شورا : استفاده از اندیشه ها و تجارب صاحب نظران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت برای اتخاذ تصمیمهای مناسب در اداره سازمانهای آموزش و پرورش نقش این شورا از بدو تشکیل تا کنون : ساستگذاری، تعیین اهداف، ساختار آموزشی، رسیدگی به امور فنی و وضع مقررات آموزشی و پرورشی

اسلاید 86: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران86تاریخچه ( سیر تاریخی ) شورای عالی معارفقانون تشکیل شورای عالی معارف در : 20/12/1300 هـ . شجهت : توسعه دوایر علوم و اشاعه معارف و رفع نقایص تحصیلات علمی و فنی مشتمل بر : 15 ماده و 10 عضو رسمی و 10 عضو افتخاری به تصویب رسید.

اسلاید 87: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران87ترکیب اعضای رسمی شورای عالی معارفوزیر معارفمدیر کل وزارت معارفیک نفر مجتهد جامع الشرایطدو نفز از رؤسای مدارس عالیه و متوسطهدو نفز از معلمان درجه اول مدارس عالیه و متوسطهپنج نفر از دانشمندان کشور

اسلاید 88: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران88وظایف عمده شورای عالی معارف :مشورت برای رفع مشکلات آموزش عمومی و تهیه امکانات تأسیس مدارس فنی، کشاورزی و غیره؛فراهم کردن زمینه های لازم برای توسعه مدارس و تدارک مقدمات تعلیمات اجباری؛رسیدگی به امور فنی مدارس مانند برنامه ریزی آموزشی، امتحانات، صلاحیتهای حرفه ای معلمان و مدیران و تهیه و تدوین آیین نامه های مربوط به آن؛نظارت عالی بر مؤسسات علمی

اسلاید 89: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران89براساس ماده 8 قانون مذکور شورای عالی داری دبیرخانه بود که وظیفه ثبت و ضبظ مذاکرات، تهیه صورتجلسات و تحریر گزارشهای مهم را بر عهده داشت.

اسلاید 90: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران90شورای عالی فرهنگدر سال 1317 هـ .ش کلمه فرهنگ به جای معارف در فرهنگستان ایران به تصویب رسید.تعداد اعضا : 17 نفرحیطه عمل و نظارت : ساستگذاری، تصویب هدفها، برنامه ها و مقررات مربوط به ؛ امور فرهنگی کشور و آموزش و پرورش دوره های پیش دانشگاهی و دانشگاهی

اسلاید 91: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران91شورای عالی آموزش و پرورشپس از تفکیک وزارت فرهنگ وظایف شورای عالی فرهنگ نیز بین سه شورا با عنوانهای شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی فرهنگ و هنر و شورای عالی اوقاف تقسیم شد.در شهریور 1345 قانون جدید تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب مجلس گذشت.اعضای این شورا 11 بودند.وظایف این شورا بیشتر به امور آ.پ پیش دانشگاهی مربوط می شد.

اسلاید 92: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران92قانون جدید شورای عالی آموزش و پرورشپس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، لزوم فعالیت این شورا احساس شد و لایحه ای در این زمینه از طرف وزارت آموزش و پرورش به شورای انقلاب پیشنهاد شد.

اسلاید 93: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران93

اسلاید 94: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران94

اسلاید 95: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران95

اسلاید 96: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران96

اسلاید 97: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران97

اسلاید 98: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران98

اسلاید 99: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران99

اسلاید 100: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران100

اسلاید 101: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران101

اسلاید 102: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران102

اسلاید 103: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران103فصل ششم قانون اساسی معارف و تحولات ساختار نظام آ.پدر کشور ما سازمانهای آموزشی متعددند که مهمترین آنها از صدر اسلام تا کنون خانواده، مسجد، مکتب و مدرسه بوده است.

اسلاید 104: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران104سازمان مدارس به سبک جدید در ایران و تغییرات ساختاری آناز تأسیس دارالفنون تا سال 1313 شدارالفنون آموزشگاهی دولتی بود.به شیوه نظامی اداره می شد.شاگردان آن لباسهای متحدالشکل می پوشیدند.دارای رشته های : پیاده نظام، سواره نظام، توپخانه، مهندسی، پزشکی، جراحی، داروسازی و معدن شناسی بود.برنامه آن شامل مواد درسی در دو سطح متوسطه و عالی بود.

اسلاید 105: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران105در این مدرسه فرزندان اعیان و اشراف که حدود 14 تا 16 سال داشتند تحصیل می کردند.بیشتر استادان و معلمان خارجی و بویژه اتریشی بودند.

اسلاید 106: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران106نتایج تأسیس دارالفنوناولین اقدام رسمی دولت برای آ.پ بود.دولت به آ.پ مردم توجه بیشتری نشان داد و در سال 1234ش وزارتخانه ای به نام وزارت علوم ایجاد شد.برنامه ریزی درسی و نوع کتابهای درسی و شیوه تدریس و کلاسداری و روشهای امتحانی و مقررات حاکم بر مدرسه تغییر کرد.با ترجمه کتب از زبانهای بیگانه راه آشنایی با علوم کشورهای اروپایی باز شد.کارهای مهم مملکت به فارغ التحصیلان دارالفنون واگذار شد.

اسلاید 107: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران107بعد از آن مدارس زیادی توسط خارجیان و تحصیل کرده های خارج تأسیس شد.در سال 1289 ش برنامه مدون مدارس ابتدایی به صورت مدون برای اجرا به مدارس ابلاغ شد.به دلیل نفوذ فرهنگ فرانسه نسبت به دیگر فرهنگها در آموزش و پرورش ایران زبان خارجی غالب مدارس فرانسه بود . بنابراین سازمان مدارس ایران به سبک جدید از آموزش و پرورش فرانسه اقتباس شده است.

اسلاید 108: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران108متن قانون اساسی معارفماده 1:مکتب و مدرسه عبارت است از تأسیساتی که برای تربیت اخلاقی ، عملی و بدنی ابنای نوع دایر می گردد.ماده 2:برنامه مدارس و مکاتب از طرف وزارت معارف معین می شود.ماده 3: تعلیمات ابتدایی برای عموم ایرانیان اجباری است.ماده 4: طریق تحصیل آزاد است .ماده 5: هرکس مکلف است اطفال خود را از سن 7 سالگی به تحصیل معلومات ابتداییه وادارد.در خانه یا مدرسه

اسلاید 109: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران109ماده 6 :در صورت لزوم طبی یا وجود مانع با اطلاع مأمورین معارف تأخیر شروع در ارسال طفل به مکتب جایز است.ماده 7: ملل غیر اسلامی در مدارس دولتی حق تقاضای تحصیل مذهب خودشان را ندارند و مجبور به تحصیل شرعیات اسلامی نیز نخواهند بود.ماده 8 : مکاتب و مدارس بر دو قسم است: رسمی و غیررسمی؛رسمی آن است که توسط دولت دایر شده باشد و غیررسمی بانی مخصوص داشته باشد.ماده 9 : هرکس مدرسه غیررسمی افتتاح کند باید به اطلاع دولت برساند....

اسلاید 110: سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران110

اسلاید 111: 111سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانسازمان و قوانين آ.پ ايراندورة پيش دبستاني و دبستاني و قوانين تعليمات اجباري

اسلاید 112: 112سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايراندورة پيش دبستاني و اهداف آندوره اي است كه به تناسب امكانات و مقتضيات هركشوري كودكان 3تا6 سال در آن پرورش مي يابند.اولين دورة كودكستان از سال 1345 در ساختار نظام آموزش و پرورش ايران مطرح بوده است.در ابتدا يعني از سال 1349 تا سال 1368 كودكستان يك واحد تربيتي بود كه به وسيله يا با اجازة آموزش و پرورش براي تربيت كودكاني كه در سنين پيش از دبستان بودند تأسيس مي شد.در طرح تغيير نظام آموزش و پرورش ايران مصوب 1368 دورة پيش از دبستان به عنوان بخشي از ساختار نظام آموزش و پرورش ايران مطرح شد.

اسلاید 113: 113سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانمهدهاي كودكبه منظور نگهداري كودكان و پرورش قواي مختلف آنان به تناسب سن كودكان ابتدا در وزارت كار و امور اجتماعي و بتدريج در وزارتخانه ها و سازمانهاي مختلف اداري، صنعتي، بازرگاني، فرهنگي و آموزشي به وجود آمد.هم اكنون طبق قانون و براساس اساسنامة تأسيس مهدهاي كودك اين مراكز زير نظر سازمان بهزيستي داير و اداره مي شود.

اسلاید 114: 114سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانمرحلة آمادگيبه دليل وجود مشكلات زبان آموزي در كلاسهاي اول دبستان و مردودي فراوان در اولين سال اين دوره و ضرورت توجه به رشد ابعاد وجودي كودكان براي سازگاري بيشتر با محيط مدرسه، بويژه در مناطق دوزبانه، موجب شد برنامه ريزان و مسئولان آموزش و پرورش، آماده ساختن كودكان پنج ساله را براي ورود به دبستان در اولويت قرار دهند و به تأسيس و گسترش واحدهاي مستقل يا ضميمة دبستانها با عنوان «آمادگي» بپردازند.

اسلاید 115: 115سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايراناساسنامة جديد دورة پيش دبستاني مورخة 28/11/1382تعريف دورة پيش دبستاني: به دورة دوساله اي اطلاق مي شود كه گروه سني 4 تا 6 سال را تحت پوشش برنامه هاي تربيتي قرار مي دهد. در صورت عدم تأمين امكانات مورد نياز اجراي دورة مذكور به صورت يكساله بلامانع است.

اسلاید 116: 116سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران2) اهداف كلي دورة پيش دبستاني عبارتند از: - پرورش قابليتهاي جسماني و ذهني، هماهنگ سازي و رشد مهارتهاي حركتي كودكان - كمك به رشد عاطفي كودكان، افزايش حس اعتماد به نفس، درك شرايط محيطي و تقويت درك زيبائيها - فراهم ساختن زمينة علاقه و احساس شادي از مشاركت در فعاليتهاي گروهي؛ ايجاد رفتارهاي مطلوب فردي و اجتماعي در كودكان متناسب با سن آنان .

اسلاید 117: 117سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران3) اصول حاكم بر آموزش و پرورش دورة پيش دبستاني عبارتند از:رعايت تفاوتهاي فردي و توجه به شرايط فرهنگي و بومي كودكان؛توجه به ويژگيهاي مراحل رشد و پرورش حواس كوناكون كودكان؛اولويت دادن به بازي و فعاليتهاي نشاط آور و پرهيز از روشهاي آموزش انتزاعي و حافظه مدار؛هماهنگي و همسويي با اهداف دورة ابتدايي.

اسلاید 118: 118سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران4) دورة پيش دبستاني به دو صورت تشكيل مي شود: الف ) دولتي با مشاركت مردمب ) غير دولتي براساس قوانين مربوط

اسلاید 119: 119سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران5) كلية مراكز پيش دبستاني داير موظفند از تاريخ ابلاغ دستورالعملهاي اجرايي اين اساسنامه، حداكثر ظرف مدت يك سال از وزارت آموزش و پرورش مجوز دريافت كنند.6) راهنماي برنامة آموزش و پرورش دورة پيش دبستاني توسط وزارت آموزش و پرورش تهيه مي شود و به تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش مي رسد.7) تعيين صلاحيتهاي نيروي انساني و استانداردهاي فضا و تجهيزات و مواد آموزشي و مديريت تأمين نيروي انساني مورد نياز برعهدة وزارت آموزش و پرورش است.

اسلاید 120: 120سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايراندورة ابتدايي و اهمّ قوانين و مقرّرات آننامهاي ديگر اين دوره:- تعليمات ابتدايي - تعليمات اجباري - آموزش همگاني - آموزش عمومي

اسلاید 121: 121سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانهدفهاي تعليم و تربيت در مكتبخانه ها :پرورش ديني و اخلاقي؛سواد آموزي و دانش اندوزي.

اسلاید 122: 122سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانقوانين آموزش و پرورش عمومي (تعليمات اجباري و مجاني )1) قانون تعليمات اجباري عمومي:دولت مكلف است از سال 1322 تا مدت 10 سال آموزش و پرورش ابتدايي را در تمام كشور بتدريج عمومي و اجباري سازد.دورة تعليمات اجباري 6 سال است .وزارت فرهنگ مي تواند تا زماني كه وسايل كافي در اختيار ندارد و مقتضي بداند تحصيلات را در كلاسهاي پنجم و ششم اختياري قرار دهد به شرط اينكه از تاريخ تصويب اين قانون 5 سال تجاوز نكند.

اسلاید 123: 123سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانوزارت فرهنگ مكلف است در برنامة اين دو كلاس تجديد نظر به عمل آورده آموختن مقدمات حرف و صنايع و كشاورزي را با رعايت مقتضيات هر محل در آن بگنجاند.آموزش و پرورش در دبستانهاي دولتي در تمام كشور مجاني است .در نقاطي كه اجباري بودن تعليمات اعلام شده است اهالي مكلفند اطفال خود را كه 6 سال تمام دارند در شهريور ماه در دبستان نامنويسي كنند.

اسلاید 124: 124سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانبازداشتن طفل بدون عذر موجه علاوه بر جبران، 10 ريال جريمه دارد.دولت مكلف است همه ساله اعتبار لازم را در بودجة كل كشور براي ساختن، تأسيس و نگاهداري دبستانها و تربيت آموزگار در مدت مقرر پيش بيني كند.شهرداريها مكلفند در حدود قوانين مربوط در تهيه وسايل ساختمان مدارس و توسعة مدارس و توسعة معارف طبق آيين نامة مخصوص با وزارت فرهنگ تشريك مساعي نمايد.براي تقويت و تأمين آموزگاران مورد نياز در مناطق مختلف دانشسراهاي مقدماتي تأسيس و گسترش يابد.حقوق پاية يك كمك آموزگاري برابر مقرري دريافتي پايه يك اداري و ...

اسلاید 125: 125سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران2) قانون اصلاح قانون آموزش و پرورش عمومي و اجباري و مجانياز سال تحصيلي 1346-1345 تعليمات عمومي كشور در دو مرحلة «ابتدايي» و «راهنمايي تحصيلي» مطرح شد و دورة ابتدايي به عنوان اولين مرحلة تعليمات عمومي شامل پنج سال اعلام گرديد.

اسلاید 126: 126سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران3) قانون تأمين وسايل و امكانات تحصيل اطفال و جوانان ايرانيكلية اطفال و جوانان ايراني كه واجد شرايط تحصيل مي باشند بايد بدون هيچگونه مانعي به تحصيل بپردازند .جلوگيري كردن از تحصيل افراد جزاي نقدي و اداي تكليف دارد.تحصيلات حرفه اي تا پايان دورة متوسطه مجاني است.تحصيلات دورة متوسطة غيرحرفه اي براي كساني كه مي خواهند در دستگاههاي دولتي خدمت كنند مجاني خواهد بود.

اسلاید 127: 127سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران4) اصل 30 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در مورد آموزش و پرورش رايگاندولت موظف است وسايل آموزش و پرورش رايگان را براي همة‌ملت تا پايان دورة متوسطه فراهم سازد و وسايل تحصيلات عالي را تاسرحد خودكفايي كشور به طور رايگان گسترش دهد.

اسلاید 128: 128سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانمدارس ابتدايي در ايران از نظر ميزان سرمايه گذاري و نظارت دولت يا مشاركت مردم در ادارة آنها، از نظر ويژگيهاي دانش آموزان و از ديدگاه درجه بندي نامهاي گوناگوني دارند كه عبارتند از :

اسلاید 129: 129سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانمدارس دولتي : مدارس غير انتفاعي :مدارس استثنايي :مدارس خارجي :مدارس تطبيقي : براي آماده كردن دانش آموزاني كه زبان فارسي نمي دانند و مايل به ادامة تحصيل در مدارس ايراني هستند، تأسيس مي شود.مدارس شاهد :مدارس نمونه :مدارس شبانة عمومي و تكميلي بزرگسالان :مدارس اقليتهاي مذهبي :مدارس عشايري :مدارس ضميمة دانشكده هاي علوم تربيتي و مراكز تربيت معلم :

اسلاید 130: 130سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 131: 131سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانشرايط انتصاب مديران

اسلاید 132: 132سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانآيين نامه ها و مقررات عمومي و امتحاني مدارس ابتداييآيين نامة آموزشي(اجرايي) آموزش و پرورش همگانيآيين نامة امتحانات دورة پنج سالة ابتداييآيين نامة انضباطي دانش آموزانآيين نامة مصرف سرانة دانش آموزانآيين نامة انجمن اوليا و مربيان واحدهاي آموزشيآيين نامة تخلفات امتحاني دورة آموزش همگانيآيين نامة بهداشت محيط مدارس

اسلاید 133: 133سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايراننكات مورد توجهعدم راهيابي درصدي از گروه سني 6-10 ساله به مدرسهكاهش جمعيت دانش آموزي دوره ابتدايي در سالهاي اخيرتفاوت در نرخ برخورداري جمعيت و گروه سني شهر و روستا و برخي از شهرهاتفاوت در نرخ برخورداري پسر و دخترعدم توجه لازم به آموزش پيش دبستاني و تأمين نيروي انسانيتعدد مدارس دو نوبتهوجود روستاهاي پراكنده ، نامساعد بودن شرايط جوي و جغرافيايي، وجود كلاسهاي چند پايه، استفاده از معلمان حق التدريس و سرباز معلم، عدم استفاده از تكنولوژي آموزشي مناسب در تدريس، فقر فرهنگي و اقتصادي و ....تعطيلي مراكز تربيت معلم 4 ساله و 2 ساله و دانشسراهاشيوة برخورد كاركنان مدارس ابتدايي با دانش آموزان، شيوه هاي ارزشيابي، آرايش كلاسها، شيوه هاي مديريت، بودجة سرانة دانش آموزان، شيوة تدريس معلمان و ...

اسلاید 134: 134سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 135: 135سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 136: 136سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانفصل دوازدهم: تربيت معلم و آموزش ضمن خدمتاهميت توجه به تربيت معلم از نظر اينكه:بهترين سرمايه گذاري است؛سابقة تاريخي كه در مورد اهميتي كه براي تربيت معلم از انديشمندان ايراني موجود است؛

اسلاید 137: 137سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانتا زمان تأسيس دارالمتعلمين و دارالمعلمات در سال 1297 ش معلمان در مراكزي كه به تربيت معلم اختصاص داشت تربيت نمي شدند.درسال 1290ش به منظور بالا بردن سطح سواد معلمان تهران كلاسهاي مخصوص (آموزش ضمن خدمت) در مدرسة دارالفنون تشكيل شد.در سال 1290ش به موجب قانون اولين بار با اعزام 30 نفر براي تحصيل در خارج از كشور موافقت شد كه نصف آنها براي تحصيل در رشتة تعليم و تربيت و معلمي در نظر گرفته شدند.

اسلاید 138: 138سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانقانون تأسيس دارالمتعلمين و دارالمعلمات در سال 1297 ش اين مركز داراي 2شعبة ابتدايي و عالي بود.دورة تحصيل در شعبة ابتدايي 3 سال و شرط ورود به منوط به داشتن گواهينامة ششم بود.شعبة عالي 4 سال بود.دارالمعلمين عالي براي تربيت دبير مورد نياز دبيرستانها در سال 1307 پايه گذاري شد.( نامهاي ديگر آن در سالهاي بعد: دانشسراي عالي و دانشگاه تربيت معلم ) دارالمعلمين عالي داراي دوقسمت:علمي و ادبي بودقسمت علمي شمامل رياضيات،طبيعيات،فيزيك و شيميقسمت ادبي شامل فلسفه،ادبيات،تاريخ و جغرافيا

اسلاید 139: 139سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانقانون تربيت معلم و تأسيس دانشسراهاي مقدماتيمصوب 11 اسفند 1312براساس ان دولت مكلف شد از اول فروردين 1313 تا مدت 5 سال 25 باب دانشسراي مقدماتي و يك باب دانشسراي عالي دختران در تهران و در ولايات تأسيس كند و دانشسراي عالي پسران را تكميل كند.عنوان هاي آموزگار و دبير و هنرآموز و استاد در اين قانون وضع شد.شرط ورود به دانشسراهاي مقدماتي : داشتن تحصيلات سه سالة متوسطهشرط ورود به دانشسراهاي عالي : داشتن گواهينامة كامل متوسطهدانشسراها شبانه روزي و مجاني بودند.

اسلاید 140: 140سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانمراكز تأمين نيروي انساني آموزش و پرورش :دانشسراي كشاورزي و ساير مراكز تربيت معلم: به منظور تربيت آموزگاران فني براي دبيرستانهاي كشاورزي روستاييدانشسراي تربيت بدني : براي تربيت آموزگاران مخصوص دبستانهاي كشوردانشسراي عشايري : براي تربيت آموزگاران جهت تدريس در دبستانهاي عشايريدورة يك سالة تربيت معلم : شرط ورود داشتن ديپلم كامل متوسطه بود و به فارغ التحصيلان فوق ديپلم داده مي شد.مراكز تربيت مربي كودك : مخصوص بانوان بود. و شرط ورود داشتن ديپلم كامل متوسطه بود.تربيت معلم كودكان استثنايي : شرط ورود داشتن ديپلم كامل متوسطه و توفيق در امتحان ورودي بود.

اسلاید 141: 141سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانسپاه دانش : جاي تربيت معلم يك ساله را گرفت.دانشسراي راهنمايي تحصيلي:مدت تحصيل2سال وداراي رشتهجهاي علوم تجربي،رياضي،علوم انساني،حرفه وفن وزبان خارجيمؤسسة تربيت معلم و تحقيقات تربيتي : به جاي دانشسراي عالي وداراي سه مؤسسه : تربيت دبير، تربيت مديروراهنماي تعليماتي ومؤسسة تحقيقات و مطالعات تربيتي شد.

اسلاید 142: 142سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايراندانشگاه تربيت معلم:درمرداد46 مجدداً دانشسراي عالي داير شدو داراي 4 مؤسسه به شرح زير بود:مؤسسةتربيت دبير،مؤسسةتربيت مديروراهنماي تعليماتيمؤسسة تدريس رياضياتومؤسسة تحقيقات و مطالعات تربيتيدر شهريور 53 دانشسراي عالي به دانشگاه تربيت معلم تغيير يافت.

اسلاید 143: 143سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانمراكزمهم تربيت معلم پس ازانقلاب اسلامي تاسال77دانشسراهاي تربيت معلم 4ساله و2ساله شبانه روزيمراكز تربيت معلم (دوساله ) فوق ديپلم داراي رشته هاي:آموزش ابتدایی؛ ادبیات فارسی؛زبان فارسی؛هنر؛علوم ریاضی؛علوم اجتماعی؛تربيت بدني؛علوم تجربي؛علوم ديني و عربي؛حرفه و فن؛امور پرورشي؛ كودكان استثنايي.

اسلاید 144: 144سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانمراكز تربيت معلم فني و حرفه ايدانشگاههاي تربيت معلم و دانشكده هاي علوم تربيتي و تربيت دبيردانشگاهها

اسلاید 145: 145سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانقانون متعهدان خدمت در آموزش و پرورشقانون معلمان، پزشكان و پيراپزشكان وظيفهتأمين معلم از طرق ديگر:سربازمعلمآموزشياران نهضتحق التدريس به معلمانقراردادي و پيمانيدانشگاههاي ديگر

اسلاید 146: 146سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانآموزش ضمن خدمتمعلمان دوره هاي مختلف براي دانش اندوزي و كسب مهارتها و خودسازي به دو صورت آموزش مي بينند: 1- آموزش پيش از خدمت (تحصيل در مراكزتربيت معلم) 2- آموزش ضمن خدمتدرآموزش ضمن خدمت از روشهاي زير استفاده مي شود:حضوري-نيمه حضوري-مكاتبه اي-خودآموزي-آموزش راديويي و تلويزيوني و اينترنتي و .....

اسلاید 147: 147سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانوظايف دفتر ارتقاي علمي منابع انساني:تعيين خط مشي و ضوابط و معيارهاي لازم در برنا مه ريزي ، اجرا و ارزشيابي كلية دوره هاي آموزشي منابع انسانيمطالعه و پژوهش در زمينة برنامه ها و روشهاي آموزش و ارتقاي علمي منابع انسانيارتباط و همكاري با دانشگاهها و مؤسسه هاي آموزشي و ...تهيه و تنظيم اساسنامه ها، آيين نامه ها و شيوه نامه هاي آموزشي و ...نظارت و ارزشيابي مستمرتشكيل بانك جامع نيازهاي آموزشي منابع انساني و به روزآوري اطلاعات آن.برنامه ريزي دوره هاي آموزش كوتاه مدتبرنامه ريزي دوره هاي آموزشي بدو استخدام...

اسلاید 148: 148سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانقوانين و مقررات اداري و استخدامي و رفاهيمفاهيم و تعاريف و اصطلاحات مربوط به امور استخدامي؛شرايط استخدام افراد؛حقوق و مزاياي مستخدمان رسمي؛تأمين و آسايش و حفظ سلامت مستخدمان رسمي؛تكاليف عمومي مستخدمان؛ضوابط و شرايط بازنشستگي.

اسلاید 149: 149سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانقانون استخدام كشوري در خردادماه 45 از تصويب مجلس گذشت و سازماني به نام سازمان امور اداري و استخدامي كشور موظف به طراحي و وضع مقررات لازم اين قانون شد.

اسلاید 150: 150سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانپاره اي از تعاريف و مقرراتمؤسسة دولتي : سازماني كه به موجب قانون بوسيلة دولت ايجاد و اداره مي شود.وزارتخانه : واحد سازماني مشخصي كه به وسيلة دولت ايجاد و اداره مي شود.استخدام دولت : پذيرفتن شخص به خدمت دولت در يكي از وزارتخانه ها يا مؤسسات دولتي.مستخدم پيماني : كسي كه به موجب قرارداد، به طور موقت براي مدت معين و كار مشخصي استخدام مي شود.

اسلاید 151: 151سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانپاره اي از تعاريف و مقرراتحكم رسمي : دستور كتبي مقامات صلاحيتدار وزارتخانه ها و مؤسسات دولتي در حدود قانون و مقررات مربوط.مستخدم رسمي : كسي كه به موجب حكم رسمي در يكي از گروههاي استخدامي براي تصدي يكي از پستهاي سازماني وزارتخانه يا مؤسسة دولتي استخدام شده باشد.خدمت آزمايشي : در بدو استخدام، هر مستخدم رسمي دولت طبق مقررات از شش ماه تا دو سال به صورت آزمايشي خدمت مي كندو اين مدت جزء سابقة خدمت رسمي به حساب مي آيد.

اسلاید 152: 152سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانمراحل استخدام رسمي :نياز سنجيتعيين رديف حقوقي (تأمين محل حقوق و مزاياي مربوط)كسب مجوز از سازمان امور اداري و استخداميدادن آگهي استخداماخذ درخواستهاي داوطلبان و رسيدگي به مدارك ضميمة آنصدور كارت شركت در آزمون وروديبرگزاري آزمونمصاحبهتحقيق در مورد صلاحيت داوطلباناستخراج نتايجانجام دادن تشريفات مقدماتي استخدامصدور ابلاغ براي تصدي پستصدور حكم آزمايشي

اسلاید 153: 153سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانپاره اي از تعاريف و مقرراتشغل : مجموع وظايف و مسؤليتهاي مرتبط، مستمر و مشخصي كه از طرف سازمان امور استخدامي كشور، كار واحد شناخته شده است.رشتة شغلي : عبارت است از مجموعة مشاغلي كه از لحاظ نوع كار، حرفه و رشتة تحصيلي و تجربي با هم وابستگي نزديك دارند؛ مانند رشـتة آموزشي و فرهنگي.پست سازماني : محلي كه در سازمان، وزارتخانه و مؤسسات دولتي به طور مستمر براي يك شغل و ارجاع آن به يك مستخدم در نظر گرفته شده است.

اسلاید 154: 154سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانپاره اي از تعاريف و مقرراتانتقال : يعني مستخدم رسمي از يك وزارتخانه يا مؤسسة دولتي بدون قطع جريان خدمت به وزارتخانه يا مؤسسة دولتي ديگر كه مشمول همان قانون است منتقل شود يا در همان وزارتخانه يا موسسة دولتي محل خدمتش تغيير كند.مأموريت : يعني محول شدن وظيفه اي موقت به مستخدمگروه شغلي : یعنی موقعیت ارزشی یک شغل در مقایسه‌ با مشاغل دیگر با توجه به معلومات و تجارب لازم برای احراز و میزان مسئولیتهای مربوط به آنارتقای گروه‌ : قرار گرفتن مستخدم در گروه‌ بالاتر.

اسلاید 155: 155سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانپاره اي از تعاريف و مقرراتحقوق مستخدمان رسمی : مبالغی که براساس گروه به مستخدم رسمی داده می شود.فوق العاده شغل : مبالغی که علاوه‌ بر حقوق گروه به مستخدم رسمی داده می شود.مزاياي غير مستمر:حق مديريت:حق حضور در جلسه:حق التدريس:حق مأموريت:حق تحقيق:حق نظارت:حق تصحيح اوراق:حق تأليف و ترجمه:حق جذب:حق مسؤوليت ، فوق العاده ويژه، تفاوت حداقل دريافتي، همترازي، فوق العاده نوارمرزي، برجستگي

اسلاید 156: 156سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 157: 157سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانقانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولتكاركنان آ.پ حداكثر مي توانند به گروه 16 برسند.ارتقا به گروههاي 12 تا 16 در وزارت آ.پ تابع امتيازات به دست آمده براساس جدول مربوطه خواهد بود.گروههاي 12و13و14 براي ليسانس، گروههاي13 و14و15 براي فوق ليسانس و گروههاي 14و15و16 براي دكتري ممتاز بوده و بايد به ترتيب امتياز 70 و 90 و 150 كسب كنند.گروههاي ورودي : ديپلم6 ، فوق ديپلم7 ، ليسانس8 وفوق ليسانس 9 و دكترا گروه10ارتقاي مسير شغلي معلمان

اسلاید 158: 158سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانساعات كار كاركنان اداري و آموزشيآموزگاران و مربيان تربيتي دبستان 28 ساعت در هفته؛دبيران و مربيان تربيتي مدارس راهنمايي و دبيرستان و هنرستان و آموزشكده هاي فني و مراكز تربيت معلم 24 ساعت در هفته؛هنرآموزان 24 ساعت در هفته؛مربيان طرح كاد 24 ساعت در هفته؛مدرسان 20 ساعت در هفته؛متصديان آموزشگاه يا كارگاه 36 تا 44 ساعت در هفته؛مشاوران30 ساعت در هفته كه طبق شيوه نامه حداقل 10ساعت آن به صورت تدريس موظفي است.

اسلاید 159: 159سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانانواع مرخصيهامرخصي استحقاقي : يك ماهمرخصي اضطراري : 3 روزمرخصي استعلاجي :مرخصي زيارت خانة خدا :مرخصي بدون حقوق :مرخصي ساعتي يا كمتر از يك روز :مرخصي زايمان : 4 ماه براي زايمان اول و دوم و سوم

اسلاید 160: 160سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانبازنشستگيبازنشسته به مستخدمي گفته مي شود كه طبق قانون به موجب حكم رسمي مراجع صلاحيتدار از حقوق بازنشستگي استفاده مي كند.مستخدمان رسمي براساس سن و سابقه خدمتي كه دارند مي توانند درخواست بازنشستگي گنند.مرد با حداقل 25 سال سابقه خدمت و حداقل 50 سال سنزن با حداقل 20 سال سابقه خدمت و بدون شرط سنيكاركنان با حداقل 30 سال سابقه خدمت و بدون شرط سني

اسلاید 161: 161سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانقانون رسيدگي به تخلفات اداري مصوب 1372ترك خدمت در خلال ساعت موظف اداريتكرار در تأخير ورود به محل خدمتافشاي اسرار و اسناد محرمانه اداريكم كاري يا سهل انگاري در انجام وظايف محولهايجاد نارضايتي در ارباب رجوع يا انجام ندادن يا تأخير در انجام امور قانوني آنها بدون دليلتبعيض يا اعمال غرض يا روابط غير اداري در اجراي قوانين و مقرارت نسبت به اشخاص

اسلاید 162: 162سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانقانون رسيدگي به تخلفات اداري مصوب 1372اخاذياختلاسدست بردن در سؤالات،اوراق ، مدارك و دفاتر امتحاني، افشاي سؤالات امتحاني يا تعويض آنهادادن نمره يا امتياز بر خلاف ضوابطاستعمال يا اعتياد به مواد مخدر

اسلاید 163: 163سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 164: 164سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 165: 165سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 166: 166سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 167: 167سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 168: 168سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

اسلاید 169: 169سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايرانپايان

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید