علوم مهندسی برق و الکترونیک

سازوکار عقد قرارداد تامین برق فی مابین عرضه کننده (مالک نیروگاه) و مصرف کننده صنعتی

sazo_kare_aghde_gharardade_tamine_bargh_2_janebe

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازوکار عقد قرارداد تامین برق فی مابین عرضه کننده (مالک نیروگاه) و مصرف کننده صنعتی”

سازوکار عقد قرارداد تامین برق فی مابین عرضه کننده (مالک نیروگاه) و مصرف کننده صنعتی

اسلاید 1: شرکت مدیریت شبکه برق ایران معاونت بازار برقسازوکار عقد قرارداد تامین برق فی مابین عرضه کننده(مالک نیروگاه) و مصرف کننده صنعتی

اسلاید 2: قرارداد تأمين برق مصرف‌کنندهقراردادي که ميان عرضه‌کننده و مصرف‌کننده براي تأمين برق مصرف‌کننده منعقد مي‌شود.

اسلاید 3: عرضه‌كنندهشخص حقوقي (از جمله مالک نيروگاه) که با اخذ مجوز از وزارت نيرو و بر اساس قرارداد معين و يا احکام قانوني حقوق و منافع ناشي از بهره برداري تمام و يا بخشي از ظرفيت يک يا چند واحد نيروگاهي را، براي تحويل برق توليدي به مصرف کننده مورد نظر خود از طريق شبکه برق کشور، در اختيار دارد.

اسلاید 4: مصرف‌كنندهشخص حقيقي يا حقوقي که تمام يا بخشي از برق مورد‌نياز خود را از يک يا چند عرضه‌کننده و از طريق شبکه برق کشور دريافت مي‌نمايد. مصرف‌كننده شامل مصرف‌کنندة نهايي، شرکت‌هاي تامين‌کنندة برق مصرف‌کنندة نهايي (همچون شرکت‌هاي توزيع نيروي برق) و صادرکنندگان برق (که برق را براي صادرات تحويل مي‌گيرند) مي‌باشد.

اسلاید 5: مزایای قرارداد دوجانبهاز سمت عرضه کننده:جدا کردن بخشی از توان تولیدی خود از فضای رقابتی و حذف ریسک های مربوط به حضور در بازار رقابتیدریافت نقدی بابت تامین برق از خریدار مورد نظر خود طبق قرارداد فیمابینآماده شدن برای ورود به فضای بورس انرژی از سمت خریدار: کاهش دیماند خود از برق منطقه ایامکان خرید برق از عرضه کننده مورد نظر خودتعیین قیمت توافقی که از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر باشدآماده شدن برای ورود به فضای بورس انرژی

اسلاید 6: فرآيند انعقاد قراردادقرارداد تامين برق مصرف کننده با درخواست عرضه کننده و ارسال مشخصات ترانزيت مورد نظر خود به معاونت بازار برق مديريت شبکه اعلام مي گردد. پس از بررسي مسائل فني مربوط به آن و صدور اطلاعيه شروع ترانزيت توسط مديريت شبکه، اين قرارداد جاري خواهد شد. در صورتي که ظرفيت ترانزيت در ساعات مختلف متغير باشد عرضه کننده مي بايست ظرفيت مورد درخواست خود را در هر ساعت ارسال نمايد.

اسلاید 7: ترانزيت1-عرضه کننده با ارسال مشخصات ترانزيت مورد نظر خود به مديريت شبکه مي تواند توان توليدي نيروگاه را با استفاده از امکانات شبکه به مصرف کننده مورد نظر انتقال نمايد. مديريت شبکه پس از بررسي درخواست ترانزيت، هزينه ترانزيت و ميزان تلفات متناظر با آن را به عرضه کننده اعلام مي نمايد.2-هزينه ترانزيت بر اساس مشخصات ترانزيت و طبق رويه هاي مصوب هيات محاسبه و به عرضه کننده اعلام خواهد شد.

اسلاید 8: تضمين تامين برق مصرف کننده1- مديريت شبکه تضمين مي نمايد در طول مدت قرارداد، هر زمان كه عرضه كننده امكان تامين تمام و يا بخشي از پروفيل بار مصرف كننده را نداشته باشد برق مصرف کننده را از بازار برق تامين نمايد.2- درصورتي كه مطابق با درخواست عرضه کننده ميزان نياز مصرف کننده از ميزان توان توليدي نيروگاه در همان ساعت کمتر باشد، مديريت شبکه ظرفيت مازاد نيروگاه را در بازار عمده‌فروشي شرکت مي‌دهد.3- درصورتي كه بنا به در خواست مصرف کننده ميزان نياز مصرف کننده از ميزان توان توليدي نيروگاه در همان ساعت بيشتر باشد، مديريت شبکه کمبود تولید عرضه‌کننده را تامین می نماید و بهای آن مقدار کمبود را از عرضه کننده دریافت می نماید. 4- در صورت عدم اعلام عرضه کننده و مغايرت عملکرد مصرف و يا مغايرت عملکرد توليد نيروگاه با پروفيل بار اعلام شده در قرارداد ترانزيت، مطابق مقررات اقدام خواهد شد.5- شرايط تضمين و نحوه تامين برق مصرف کننده در صورت عدم تامين توسط عرضه کننده، در قرارداد ترانزيت آورده شده است.

اسلاید 9: شکل قرارداد تامین برققرارداد ترانزيت برق قرارداد تامين برقمصرف‌كنندهعرضه کننده(فروشنده)مصرف کننده(خریدار)مديريت شبكهبرق ايرانشرکت برق منطقه ای

اسلاید 10: 2008-June-10ETD Laboratoryبا تشکر معاونت بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید