علوم مهندسی معماری و عمران

سامانه طبیعی(عنکبوت ها )

ankboot-ha-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سامانه طبیعی(عنکبوت ها )”

سامانه طبیعی(عنکبوت ها )

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: ساختمان عنکبوت عنکبوت ها بزرکترین گروه بند پایان را تشکیل می دهند، همه انها گوشتخوار هستند و بدنی دو بخشی دارند .موجوذی است که در انواع اب و هوا حتی داخل اب و حتی زیر زمین هم یافت شده است عنکبوت ها در اندازه های مختلف از چند میلیمتر تا 28 سانتی متر هستند . ابریشم عنکبوت نوعی پروتئین است ، زمانیکه این ماده درون بدن انها قرار دارد به شکل مایع می باشد اما پس از ترشح به شکل جامد در می اید . مولکول های درون مایع به یکدیگر متصل شده تا تشکیل مولکولی بزرگ به نام فیبرون بدهند . ان ها به شکلی این توده چسبنده و خمیری را روان نگه می دارند و با بهره گیری از علم دینامیک مایعات ان را به شکل معجزه اسایی به تارهای مقاوم تبدیل می نمایند،یک رشته از ابریشم عنکبوت در حقیقت از نخ های زیادی تشکیل شده است .هررشته تار عنکبوت بدون انکه پاره شود تا 40 درصد طول خود قابل کشیده شدن می باشد همچنین مخلوط اب و پروتئین را به الیافی تبدیل می نماید که با باران شسته نمی شوند .

اسلاید 3: انواع تارها : تار سه جزیی تار کاسه گل تار نردبانی تار فضایی تار خط افقی تارکیسه ای تار دایره ای تار کاسه گل تارقیفی تار نردبانی تار دایره ای

اسلاید 4: سامانه کاربردی به دلیل محکمی تارها و در عین حال انعطاف‌پذیری، می‌توان از آن برای تهیهٔ نخ جراحی، زردپی و رباط مصنوعی و دستکش‌های جراحی بهره برد. تار عنکبوت نقش ضدعفونی‌کننده و پانسمانی نیز دارد. زیرا عنکبوت برای حفاظت تار پروتئینی خود در برابر باکتری و قارچ‌ها، تارش را به مواد ضد باکتری و ضد قارچ آغشته می‌کند. از این رو می‌توان از آن برای پانسمان زخم استفاده کرد. همچنین برای تولید طناب‌های بسیار محکم برای کوهنوردی، چتر نجات، تولید تورهای ماهیگیری محکم، تولید لباس غواصی مقاوم در برابر کوسه‌ها، تولید لباس ضد گلوله در موارد صنعتی استفاده می شود .

اسلاید 5: سامانه سازه ای به مانند تمامی بندپایان، عنکبوتیان واجد نوعی پوشش سخت به نام «اسکلت خارجی» بوده که نه تنها سطح خارجی بدن جانور را می پوشاند، بلکه در تشکیل تاندون­ ها، غشای مفاصل، موهای حسی و بخش هایی از دستگاه تناسلی و تنفسی نیز نقش دارد. پيکر این جانوران از دو قسمت تشکيل شده است: بخش پيشين که «سر ـ سينه» ناميده شده و بخش پسين، که «شکم» مي‌باشد؛ البته اين فرم تقسيم‌بندي ممکن است در برخي گروه‌ها مثل کنه‌ها و درازپايان به‌وضوح مشخص نباشد. سر ـ سينه بخش تغذيه‌اي، حسي و حرکتي جانور بوده و خود از دو بخش به‌هم پيوسته‌ي سر و سينه تشکيل شده است؛ در حشرات اين دو قسمت از هم جدا شده‌اند و بدن جانور را به سه بخش تقسيم مي‌کنند. در قسمت سري، غالباً مهم‌ترين ساختارهاي قابل مشاهده چشم‌ها هستند. چشم‌هاي عنکبوتيان، برخلاف حشرات که چشماني مرکب دارند، از نوع ساده بوده و تعداد آن‌ها در بيش‌ترين حالت 12 عدد است که در برخي عقرب‌ها رؤيت مي‌گردد؛ تعداد هشت چشم معمول‌تر است (عموم عنکبوت‌ها) ولي موارد کم‌تر نيز رؤيت شده است. حتي برخي گونه‌هاي غارزي به‌کلي فاقد چشم هستند.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید