علوم مهندسی معماری و عمران

سامانه معماری (انتونی گائودی .کلیسا ساگرادا فامیلیا)

Sagrada Família

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سامانه معماری (انتونی گائودی .کلیسا ساگرادا فامیلیا)”

سامانه معماری (انتونی گائودی .کلیسا ساگرادا فامیلیا)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کلیسای ساگرادا فامیلیا

اسلاید 3: آنتونی گائودیآنتونی گائودی معمار اسپانیاییِ اهل بارسلونا و یکی از چهره‌های مهم جنبش معماری مدرنیسم، شهرتی عالم‌گیر دارد. عمده‌ی آثار وی از طبیعت الهام گرفته‌ شده است. امروزه آثار گائودی مخاطبان جهان را برای مشاهده‌ی برخی از شگفت‌انگیزترین طراحی‌های تمام دوران به بارسلونا می‌کشاند.آنتونی گائودی ،پسرمِسگری از اهالی بارسلون، در ۲۵ ژوئن ۱۸۵۲ متولد شد و در همان سال‌های جوانی به سراغ معماری رفت. او مدرسه‌ی معماری بارسلونا،شهری که بیشتر آثار بزرگ وی به آن تعلق دارد، را برگزید. گائودی بخشی از جنبش مدرنیسم منطقه‌ی کاتالان بود و درنهایت با سبک ارگانیک و مبتنی بر طبیعتِ خود، این جنبش را به عرش رساند. شخصیت مذهبی گائودی او را در دهه‌ی پایانی عمرش به‌سوی خلق مشهورترین اثر خود، یعنی کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا، سوق داد. گائودی در طول تقریباً ۵۰ سال معماری مستقل، برخی از تخیلی‌ترین شیوه‌های معماری در تاریخ را در زادگاه خود، ایالت کاتالان، رقم زد. او به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین چهره‌ی سبک معماری نوین در کاتالان، منبع الهامی برای نسل‌های مختلفی از معماران، طراحان و حتی مهندسان بوده است.

اسلاید 4: گائودی پس از فارغ‌التحصیلی، در ابتدا به سراغ هنر آبا و اجدادی‌اش به سبک ویکتوریا رفت، اما خیلی زود سبک خود را با به‌ کارگیری احجام هندسی توسعه داد و با کمک آجر، فولاد، کاشی‌های سرامیکی روشن و فلزکاری‌های گل‌دار یا خزنده به آن‌ها روح بخشید. سمندر موجود در پارک گوئل، نمونه‌ای از کارهای گائودی است. وی در سال‌های جوانی خود با شرکت در نمایشگاه جهانی پاریس در سال ۱۸۷۸، به نمایش آثار خود پرداخت که همین امر سبب شد تا کار ساخت عمارت و کاخ گوئل به گائودی سپرده شود. گائودی در سال ۱۸۸۳ مسئول ساخت یک کلیسای جامع در شهر بارسلونا به نام «کلیسای شفاعتِ خاندان مقدس» یا ساگرادافامیلیا شد. همه‌چیز، از طرح گرفته تا کار ساخت، قبل از آمدن گائودی آغاز شده بود، اما او طراحی کلیسا را به‌طور کامل تغییر داد و سبک منحصر به‌فرد خود را در ساخت به کار گرفت.گائودی تا زمان مرگ در دهم ژوئن ۱۹۲۶، همچنان در حال کار بر روی پروژه‌ی ساگرادا فامیلیا بود.در زمان مرگ گائودی تنها یک مناره از چهار مناره‌ی کلیسا ساخته شده بود. قرار است تا کار ساخت کلیسا در سال ۲۰۲۶، به مناسبت صدمین سال درگذشت وی، به پایان برسد.

اسلاید 5: هزینه های ساخت این بنا از بازدیدهای عمومی و خیران پرداخت می شود .با مردن گائودی ، کار روی باسیلیکا حتی بیشتر کند شد. با این حال ، کار هرگز برای مدت زمان طولانی به طور کامل متوقف نشده است ، حتی در طول جنگ داخلی اسپانیا که خرابکاران کارگاه را آتش زدند و نقشه های اصلی ساختمانی گائودی را از بین بردند.سبک معماری ساگرادا فامیلیا، سبک تلفیقی گوتیک و سبک ابداعی آنتونی گائودی است. عنصر کلیدی در معماری آن، نور و رنگ است و در ساخت آن از طبیعت الهام گرفته شده است.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید