sayber_diplomasy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سایبر دیپلماسی”

سایبر دیپلماسی

اسلاید 1: سایبر دیپلماسی سعید سید آقا بنی هاشمی مدیر گروه علوم و تکنولوژی دانشکده وزارت امور خارجه مدیر کل فن آوری اطلاعات وزارت امورخارجه 3 خرداد 89

اسلاید 2: E-learningE-commerceE-bankingE-politicsE-governmentE-Forums

اسلاید 3: دیپلماسی دیپلماسی عمومی دیپلماسی شبکه تله دیپلماسی دیپلماسی مجازی دیپلماسی دیجیتال

اسلاید 4: سایبر دیپلماسی چیست؟ ارتقای سطح اطلاع رسانی دولت ها در هزاره سوم، روش های متعددی دارد که یکی از آنها، استفاده از نهاده های موجود در سایبر دیپلماسی می باشد. سایبر دیپلماسی در ساده ترین تعریف، استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطی روز، جهت تبیین، گسترش و ارتقای سطح اثر بخشی دستگاه دیپلماسی یک کشور در فضای مجازی می باشد.

اسلاید 5: در سایبر دیپلماسی، مخاطبان چه داخلی و چه خارجی، همه از اعضای جامعه اطلاعاتی هزاره سوم هستند که بیش از یک میلیارد عضو دارد. بنابراین، فعالانی که در این حوزه اشتغال دارند باید بدانند که مخاطب آنها، یکی یا گروهی از اعضای خانواده یک میلیارد نفری کاربران فضای مجازی است.

اسلاید 6: سایبر دیپلماسی قصد دارد تا سیاست داخلی یا خارجی یک کشور را در حوزه های مختلف مربوط به خود، درمحیطی متفاوت از نهاده های ساختار سنتی، عرضه کند. مثلا در انتخابات شوراهای سوم تهران، که صدها هزار کاندید به همراه داشت، اگر ابزارهای لازم در سایبر دیپلماسی ایران از قبل طراحی شده بود، فرآیند ثبت نام و تعیین صلاحیت کاندیداها، می توانست به صورت کاملا الکترونیکی در سایت وزارت کشور یا فرمانداری های استان ها، هدایت شود. فرآیند صدور ویزای الکترونیکی را برای متقاضیان سفر به ایران در جهت گسترش توریسم الکترونیکی ((e-tourism) در اختیار داشت

اسلاید 7: روش دیپلماسی سایبر معطوف به فعالیت های دیپلماسی سنتی در عرصه مناسبات و تحرکات بین المللی از طریق اتصالات کامپیوتری است که براحتی دستیابی به مقررات و کنواسیون ها ی بین المللی را فراهم می آورد در حقیقت این روش بخشی از دیپلماسی دیجیتالی است.

اسلاید 8: 18/آوريل/188ويزاي الكترونيكي evisa

اسلاید 9: 18/آوريل/189اهدافنمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در پایتخت و شهرهای بزرگ کشورها مستقر است . با توجه به بعد مسافت ، اخذ روادید برای متقاضیان ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران مستلزم هزینه و زمان و مراجعه مستقیم به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.در این سیستم فرد متقاضی قادر است با تکمیل فرم درخواست روادید که در سایت پورتال وزارت خارجه موجود است از امکان صدور و یا عدم صدور روادید توسط جمهوری اسلامی ایران اطلاع حاصل نموده و پس از حصول اطمینان نسبت به صدورروادید با اخذ روادید از نمایندگی و یا مبادی ورودی کشور وارد خاک جمهوری اسلامی ایران گردد

اسلاید 10: 18/آوريل/1810فوائد سیستم : عدم نیاز به مراجعه حضوری متقاضی به دفاتر نمایندگی و همچنین کاهش هزینه و زمان برای تردد فرد متقاضیورود هردرخواست به طور مستقل به چرخه گردش کار الکترونیک که با این کار عملیاتی نظیر نسخه برداری، تکمیل فرم، بایگانی، ارسال و مراسلات و عملیاتی نظیر آن به حداقل می رسد .عدم مراجعه فرد به دفاتر نمایندگی که از ازدحام بیهوده در دفاتر جلوگیری می کند .حصول اطمینان فرد متقاضی از دریافت و یا عدم دریافت روادید قبل از مراجعه به مبادي ورودي و یا دفاتر نمایندگیتعیین مکان اخذ روادید که توسط خود فرد و در صفحه درخواست مشخص می شود (میتواند مبادی ورودی کشور باشد ).اعلام عدم نياز به رواديد جهت اتباع كشورهايي كه شامل لغو رواديد با جمهوري اسلامي ايران هستند و يا اعلام مراجعه حضوري به نمايندگي جهت كشورهايي كه مي بايست عمل متقابل طبق نظر مجلس نظير انگشت نگاري و ... صورت پذيرد.

اسلاید 11: 18/آوريل/1811شرایط فعلی و هدف در شرایط فعلی متقاضی دریافت روادید مستقیما به سفارتخانه و یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران مراجعه و پس از طی تشریفات اداری لازم موفق به دریافت روادید می شود .این کار مشکلاتی نظیر اتلاف زمان و هزینه را برای متقاضی بوجود می آورد.در روش درخواست روادید بصورت الکترونیک نیاز به حضور متقاضی تا مرحله دریافت روادید حذف می شود.

اسلاید 12: 18/آوريل/1812روشهای درخواست روادیدروش اول : درخواست روادید بصورت حضوريدریافت روادید از نمایندگی با مراجعه مستقیم روش دوم: درخواست روادید بصورت اینترنتی دریافت روادید از مبادی ورودیدریافت روادید از نمایندگی

اسلاید 13: 18/آوريل/1813روش اول درخواست روادید بصورت حضوري

اسلاید 14: 18/آوريل/1814فرایند : مراجعه به سایت وزارت امور خارجه و تکمیل درخواست روادیدتوسط متقاضی .بررسی درخواست مربوطه توسط کارشناس کنسولی و اعلام نظر .حصول اطمینان متقاضی از امکان صدور و یا عدم صدور روادید توسط پست الکترونیک و مراجعه به نمایندگی و یا مبادی ورودی کشور .

اسلاید 15: 18/آوريل/1815در این روش متقاضی مستقیما به سفارتخانه و یا دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مراجعت نموده و پس از طی تشریفات اداری نسبت به درخواست روادید اقدام می کند .کارشناس كنسولی مستقر در نمايندگي بر اساس ضوابط و دستورالعمل هاي اعلام شده نسبت به صدور و يا استعلام از مركز اقدام مي نمايد. با ارسال اطلاعات بصورت الكترونيكي به مركز و سير چرخه استعلام با ساير سازمانها كه آن نيز بصورت الكترونيكي انجام مي پذيرد منجر به نتيجه استعلام خواهد شد.در این روش فرد متقاضی ملزم به حضور مجدد در محل نمایندگی برای دریافت پاسخ خواهد بود .در این روش کلیه انواع روادید صادر می کردد.در حال حاضر این روش برای کلیه نمایندگی هاو سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور فعال می باشد . درخواست روادید بصورت حضوري

اسلاید 16: 18/آوريل/1816دریافت روادید از مبادی ورودیدریافت روادید از نمایندگی درخواست روادید بصورت اینترنتی

اسلاید 17: 18/آوريل/1817زمان : با توجه به پیاده سازی سیستم بر روی بستر اینترنت زمان پاسخگوئی به حداقل رسده بطوری که فرایند بررسی درخواست می تواند برخلاف روش قبل در حداقل زمان انجام پذیرد . لازم به ذکر است بررسی درخواست براساس تابعیت فرد ممکن است زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد.

اسلاید 18: 18/آوريل/1818پوشش و محدوده دسترسی این سیستم در طول 24 ساعت از طریق سایت وزارت امور خارجه و درهرنقطه از جهان قابل دسترسی می باشد .

اسلاید 19: 18/آوريل/1819آدرس هاي مختلف جهت دسترسي http://wvisa.mfa.gov.irhttp://electronivisa.irhttp://www.mfa.gov.ir

اسلاید 20: 18/آوريل/1820شرایط فعلی این سیستم در حال حاضر و براساس درخواست اداره کل کنسولی و امكانات موجود برای متقاضیان ورود از فرودگاه بین المللی فعال می باشد. و با آماده شدن بستر های لازم امکان فعال سازی آن برای تمامی نمایندگی ها و مبادی ورودی کشور امکان پذیر خواهد بود .

اسلاید 21: 18/آوريل/1821Application for evisa

اسلاید 22: 18/آوريل/1822

اسلاید 23: 18/آوريل/1823

اسلاید 24: 18/آوريل/1824

اسلاید 25: 18/آوريل/1825

اسلاید 26: 18/آوريل/1826

اسلاید 27: 18/آوريل/1827

اسلاید 28: 18/آوريل/1828

اسلاید 29: 18/آوريل/1829

اسلاید 30: 18/آوريل/1830

اسلاید 31: 18/آوريل/1831

اسلاید 32: 18/آوريل/1832

اسلاید 33: فواید سایبر دیپلماسی فواید سایبر دیپلماسی حداقل در کشور خودمان را می توان در موضوعات زیر خلاصه کرد؛ ▪ توسعه سطح اطلاع رسانی دیجیتالی فعالیت های دولتی در وب ▪ ارتقای ضریب نفوذ دیپلماسی ایران در رسانه های جهان ▪ توسعه بدنه دولت الکترونیک کشور در حوزه بین المللی ▪ فعال شدن حوزه عملکرد دولت در فضای دیجیتالی داخلی و جهانی ▪ تقویت ارگان های دیجیتالی خصوصی مانند e-NGOs و e-Forums ▪ تنظیم سیاست های دولت در زمینه گسترش e-commerce e-banking در سطوح بین المللی

اسلاید 34: مشخص است که حوزه سیاست خارجی یک کشور، مسوول تنظیم و ساماندهی روابط یک کشور با کشورهای جهان است و بر همین اساس، تشکیل یک نهاد سایبر دیپلماسی که برنامه آن، حرکت بخشی و هدایت برنامه های IT مدار دولت، در ارتباط با بدنه IT سایر کشورها است، ضروری به نظر می رسد. حتی پس از آنکه تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی در ایران سرعت و رشد قابل ملاحظه ای گرفت، تنظیم سطح ارتباطات دولت در این حوزه با مراکز اقتصادی و تجاری جهان، با تکیه بر اصول سیاست خارجی ایران، باید توسط سایبر دیپلماسی ایران تنظیم شود، وگرنه کارشناسان تجارت الکترونیک یا وب مستر یک سایت دولتی که توانمندی و قابلیت تعریف و تنظیم سطوح و لایه های ارتباطی را ندارد.

اسلاید 35: سایبر دیپلماسی و دولت الکترونیک سایبر دیپلماسی در واقع بخشی از بدنه دولت الکترونیک است. جزئی از کلیت ساختار دولت مجازی در یک کشور می باشد. در واقع، اگر دولت الکترونیک با بدنه ضعیف و متولی پراکنده و برنامه بی هدف، هدایت شود، قطعا انتظاری که از مجریان سایبر دیپلماسی می توان انتظار داشت، همان در اندازه تولید محتوای مقطعی در تارنماهای دولتی است ! در حالی که وقتی یک دولت الکترونیک منسجم موجود باشد، سایبر دیپلماسی یک کشور نیز در راستای اهداف آن حرکت می کند و عاملی برای تحقق خواسته های دولت الکترونیک در حوزه بین الملل می شود.

اسلاید 36: ظهور ارتباطات بین المللی همگان با همگان many to many، تسریع روند های دیپلماتیک فارغ از زمان، قابلیت تصویرسازی، قدرت نرم، تقویت زیرساخت های جهانی ارتباطات و اطلاعات از مشخص ترین نتایج حاصل از تاثیرات تکنولوژی های نوین ارتباطات و اطلاعات بر دیپلماسی و سیاست خارجی است. شاید پیش از این دولت ها برای اقنای افکار عمومی مجبور بودند سمینارها و مذاکرات متعددی را برگزار کنند، اما براساس سیاست قدرت نرم بایستی پیام های خود را به صورت غیر مستقیم بیان کنند. به مرور زمان، مسائل مرتبط با تکنولوژی های نوین ارتباطات و اطلاعات و تاثیراتی که بر مسائل بین المللی می گذارند، همچنین نیازی که دیپلماسی و روند مذاکرات نسبت به آن پیدا می کند، روشن تر خواهد شد و در پی آن امکان نیاز به زیر ساخت های تحقیقاتی جدید بیش از پیش نمایان خواهد شد. بنابراین، یک سایبر دیپلماسی قوی، فقط در شاکله دولتی مبتنی بر نهاده های منسجم ICT قابل تعریف و بازشناسی است.

اسلاید 37: سابقه دولت الکترونیک در ایران هنوز به یک دهه نمی رسد. مجموعه قوانین و لوایحی که دولت و مسوولان در این باب ارائه کرده اند، هنوز در عنفوان عملکرد قرار دارد. بیش از یکهزار سایت دولتی ایران، پس از فراز و نشیب های فراوان، به زودی روی هاستینگ شارع ۲ خواهند رفت. وزارت ارشاد، برای ساماندهی پایگاه های وب ایرانی، از طریق www.samandehi.ir قصد هویت بخشی! به فعالیت های پراکنده در این حوزه را دارد. تکفا، مکفا و شوراهای فعال ایرانی درحوزه ICT، با بالاترین سطح علاقه مندی، برنامه های IT خود را تعقیب می کنند، اما با وجود همه این تلاش ها، هنوز جایگاه دولت الکترونیک ما و در کنار آن، سطح سایبر دیپلماسی کشورمان در مقایسه با کشورهای آسیایی، وضعیت نامطلوبی دارد. ماهانه صدها هزار فیش بیمه پیمانکاران به صورت دستی به واحدهای بیمه ای سراسر کشور ارائه می شود که الکترونیکی کردن این روند، گویا در سال آینده صورت می گیرد.

اسلاید 38: ثبت نام اینترنتی کنکور، ساماندهی فعالیت صادرکنندگان نرم افزار، حمایت از فعالیت های جامعه اطلاعاتی ایران در مباحث حقوقی و فنی برای کاربران و اختصاص درصدی از بودجه سالانه شرکت های دولتی به امور IT، بخشی از فعالیت های دولت در این زمینه است که هنوز با انتظارت فاصله زیادی دارد. در نهایت، باید پذیرفت نوک پیکان دولت الکترونیک در حوزه بین الملل، نهاده های سایبر دیپلماسی است که تبیین و تعریف مبانی نظری و اجرایی آن، باید توسط یک ارگان مسوول برای حضور شفاف تر و عمیق تر ایران در جامعه اطلاعاتی جهان صورت پذیرد.

اسلاید 39: نمونه های سایبر دیپلماسی را اگر بخواهیم در این گزارش نام ببریم، می توانیم به سایت های کشورهای شرق آسیا، اروپا و شمال آمریکا اشاره کنیم. کشوری مانند مالزی، که سالانه میلیون ها گردشگر خارجی از آن دیدن می کنند، در این حوزه عملکرد موفقی داشته است. سایت های اطلاع رسانی دولتی این کشور مانند هندوستان، با حداکثر به روزرسانی و استفاده از مالتی مدیا، به صورت واقعی و نه آرمانی !، قابلیت های صنعتی، اقتصادی و فرهنگی کشورشان را در صدها تارنمای خود منتشر و ارائه کرده اند. ۱۰ هزار دانشجویی که هم اکنون از سراسر جهان در دانشگاه های مشهور و ITمدار این کشور مانند دانشگاه مالتی مدیای مالزی (www.mmu.edu.my) در حال تحصیل هستند، قطعا بخشی از برنامه جامع سایبر دیپلماسی کوالالامپور در جهت افزایش مخاطب پذیری دولت در سطح قاره به شمار می آید. توسعه سیستم های صدور ویزای الکترونیکی و اطلاع رسانی کشورهای فرانسه و انگلیس برای شهروندان کشورهای حوزه خلیج فارس در سال های اخیر، از دیگر شواهد مشخص در این باب است. به عنوان نمونه ای دیگر، می توان به رفتار سازمانی سایبر دیپلماسی واشنگتن اشاره کرد که از پیچیدگی و لایه های عملکردی ماتریسی و متنوعی برخوردار است.

اسلاید 40: از فاکس نیوز و CBS و CNN تا پایگاه وایت هاوس، واشنگتن از این مراکز اطلاع رسانی خود به عنوان ابزاری اثربخش در تبیین سیاست خارجی خود در سطح جهان استفاده می کند. اگر قرار است پیروزی آمریکائی ها در عراق به تصویر کشیده شود، سایبر دیپلماسی آمریکایی این کار را با نمایش یک بنر اینترنتی نشان می دهد. در داخل این Banner که در سایت های مختلف منتشر می شود، تصویر شادی کودکان عراقی با بک گراند سربازان و پرچم این کشور نمایش داده می شود. در کنار این لینک، هزاران فایل صوتی، متنی و تصویری قرار داده می شود تا میلیون ها مخاطب، آنگونه که سیاست خارجی آمریکا می خواهد، اوضاع عراق را مشاهده کنند. مایکروسافت، گوگل، AT&T و حتی آمریکن آنلاین (www.aol.com) را باید بخشی محرمانه از سایبر دیپلماسی فعال آمریکا در جهان دانست که تحلیل عملکرد آنان، تجربه های خوبی را می تواند برای علاقه مندان به این مسائل به دنبال داشته باشد.

اسلاید 41: سیاست دانش مدارسیاست واقعیتوجه به بازیگران غیر دولتیتوجه به دولت هاارجحست دولت نرمارجحیت دولت سختسیستم مبتنی بر هم خوانی منافع و همکاری سیستم بی قانون و به شدت کشمکش طلبمتحد ساختن شبکه های حیاتی برای امنیتائتلاف های مشروطبه منظور جهت بخشیدن به تهدیداتصرفا تشریحسیاست به عنوان تلاش بی پایان در کسب بر تری و تفرقارجحیت منافع تقسیم شده و مشارکتیارجحیت منافع ملی مستقلبر انگیختن اهداف مشترک بازیگرانقدرت و تهدیدات انگیزه رفتار است تمایل باطنی به تسهیم اطلاعاتجبهه گیری شدید درمقابل بارش اطلاعات تعادل در مسئولیت هاتعادل در قوا به عنوان مشخصه دولت با ثبات جای گرفتن فدرت در تار پود روابط جهانیریشه دواندن فدرت در دولتهای ملی

اسلاید 42: تجزیه و تحلیل اتفاقات بین المللیتوصیفیتئوریک

اسلاید 43: نمودار محیط بین المللی گذشتهمحیط بین المللی قدرت سخت کشور CCسیاست واقعی سیاست خارجیدیپلماسی

اسلاید 44: محیط بین المللیlم CCC NGOIGOکشورUN123C4NGOنمودار محیط بین المللی جدیدقدرت نرم

اسلاید 45: سایبر دیپلماسی Data miningdata managementDecision Support System

اسلاید 46: متشکرم

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید