علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

سبک‌های تسهیل‌دهی – Facilitation Styles Heron

53-Facilitation-Styles-Heron

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سبک‌های تسهیل‌دهی – Facilitation Styles Heron”

سبک‌های تسهیل‌دهی – Facilitation Styles Heron

اسلاید 1: سبک‌های تسهیل‌دهیFacilitation Styles HeronMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانسبک‌های تسهیل‌دهینوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: هرگونه فعالیتی که باعث شود وظایف برای دیگران آسان شود و یا در انجام کار به آنها کمک کند را تسهیل می‌نامند که انواع مختلفی دارد: تسهیل در کسب‌وکار سازمانی, تسهیل عصبی در علوم اعصاب, تسهیل محیط زیست. چارچوب سبک‌های تسهیل‌دهی John Heron بین 6 ابزار ممکن از تجزیه و تحلیل، طیف وسیعی از تعاملات درمانی احتمالی بین مشتری و کمک‌کننده را متمایز می‌کند. John Heron پیشگام در ایجاد یک روش پژوهش مشارکتی در علوم اجتماعی بوده است. Heron مداخله را بعنوان یک بخش قابل شناسایی از رفتار کلامی/غیر کلامی معرفی می‌کند که بخشی از خدمات مشاور(پزشک) به مشتری است. این 6 تجزیه و تحلیل مداخله عبارتند از: مداخلات معتبر که خود شامل مداخله دیدگاهی، مداخله آموزنده و مقابله با مداخله می‌باشد. مداخلات تسهیل کننده که شامل مداخله مسهل، کاتالیزوری و حمایتی می‌باشد. این 6 تجزیه تحلیل به دو دسته تقسیم می‌شود: الف ) مداخله معتبر: نقش غالب و اساسی را تمرین‌کننده به عهده دارد, گرفتن مسئولیت برای و به عنوان نمایندگی از مشتری. 1 - مداخله تجویزی: هدایت مشتری با دادن مشاوره و جهت . 2 - مداخله آموزنده است: به دنبال ارائه دانش، اطلاعات و معنا به مشتری، با دادن آموزش . 3 - مقابله با مداخله: رفتار چالش و یا نگرش مشتری توسط بازخورد مستقیم . ب ) مداخله تسهیل: تمرین‌کننده برای مستقل‌تر شدن و گرفتن مسئولیت‌های بیشتر به دنبال مشتریان فعال است . 1 – مداخله مسهل: برای بیان و غلبه بر افکار قوی و احساسات یه مشتری کمک می‌کند, همدردی ! 2 - مداخله کاتالیزوری: به مشتری کمک می‌کند تا کشف‌ها و یادگیری‌های خود را منعکس کند , سوال بپرسد! 3 – مداخله حمایتی: اعتمادسازی برای مشتری, ستایش و پشتیابی از مشتری.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتحلیل موانع و تسهیلات Barriers and Aids Analysis مدیریت دانش کولیسون و پارسل Knowledge Management Collison Parcellراهنمایی و هدایت Facilitation مزایامزیت‌ها عبارتند از:ایجاد آگاهی از سبک‌های کمکی فعلی و امکان‌پذیرچارچوبی برای برقراری ارتباط و بحث در مورد آموزش و سبکهای مشاوره.در هردو سطح فردی و گروهی می‌تواند انجام شود.کاربردهاقابل استفاده جهت آموزش دادن، یادگیری، مدیریت دانش، مشاوره، هدایت‌کننده و میانجی‌گر معایبمحدودیت‌ها و معایب عبارتند از:بمنظور تغییر در سبک تسهیل دهی نسبت به حالت‌های مستقل، نیاز به ایجاد تغییر در ارزشها، مهارتها و رفتار می‌باشد.تمام مردم برای رسیدن به راههای پیشرفته کمک آماده نخواهند بود. در واقع بسیاری تنها بفکر کاره‌های حال حاضر می‌باشند و بدنبال رفع مشکلات پیش‌رو نیستند.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان