منابع انسانی و مشاغل

سبک‌های یادگیری Learning Styles

Learning-Styles

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سبک‌های یادگیری Learning Styles”

سبک‌های یادگیری Learning Styles

اسلاید 1: سبک‌های یادگیریLearning Styles

اسلاید 2: عنوانسبک‌های یادگیرینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعمنابع انسانیسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: آیا تاکنون این اتفاق برایتان پیش آمده که نکات کلیدی یک مطلب ساده را درک نکنید؟ و یا هنگام تدریس؛ برخی از مخاطبان شما در یادگیری ساده ترین مباحث دچار سردرگمی شوند؟اگر پاسخ شما به این سئوالات مثبت است، یعنی شما وجود تفاوت در سبک های یادگیری افراد را درک کرده اید؛ به عبارت دیگر میان سبک یادگیری شما و سبک یادگیری اساتید و مخاطبانتان، هم راستایی وجود ندارد. این اختلاف در سبک یادگیری میان افراد، نه¬تنها موجب سرخورده شدن آن ها می شود، بلکه کانال ارتباطی آن ها را نیز مختل کرده و فرایند یادگیری را با شکست روبه رو می کند.شاخص سبک های یادگیری فلدر و سیلورمن یکی از مهم ترین الگوهای سبک های یادگیری، شاخص سبک های یادگیری است که توسط ریچارد فلدر و لیندا سیلورمن در اواخر سال 1980 مطرح شد. براساس این الگو (که در سال 2002 توسط فلدر مورد بازنگری قرار گرفت) چهار بعد برای سبک های یادگیری شناسایی شد. هر یک از ابعاد به صورت طیفی است که سبک های یادگیری در دوسر آن قرار می گیرندوقتي جایگاه ترجیحات خود را در این ابعاد شناسایی کنید، مي‌توانيد از ترجيحات کنونی خود فراتر رفته و به يادگيري نگرشي متعادل‌تر داشته باشید. شما با این کار نه تنها اثربخشي يادگيري خود را بیشتر مي‌كنيد، بلکه می توانید با فراگیری دیگر روش های یادگیری، محیط پیرامون خود را بهتر درک کنید. بنابراین تعادل كليد حل مشکلات است. شما قصد ندارید که در هر يك از دو سوي ابعاد يادگيري زياد از حد جلو برويد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، توانايي خود، در جذب اطلاعات جديد و درك سريع مفهوم آنها - به شکلي درست و اثربخش- را محدود خواهیدکرد.استفاده از شاخص سبک های یادگیریبا استفاده از شاخص سبك‌هاي يادگيري می¬توانید هم به توسعه مهارت‌هاي يادگيري خود و هم به خلق يك تجربه يادگيري کامل براي ديگران، کمک کنید:1. توسعه مهارت یادگیری خودتان•گام اول:ترجیحات یادگیری خود را برای هریک از ابعاد یادگیری مشخص کنید. بدین منظور توضیحات شکل(1) را بخوانید و مناسب¬ترین گزینه را با توجه به سبک خودتان انتخاب کنید. برای اینکار می توانید از پرسشنامه های موجود در مورد ارزیابی شاخص سبک های یادگیری نیز استفاده کنید .

اسلاید 4: •گام دوم:نتایج را تحلیل کنید و آن دسته از ابعادی را که در آن ها نامتعادل هستید؛ مشخص نمایید. به این معنا که در برخی از ابعاد به شدت یک سبک را ترجیح داده و تنفر شدیدی نسبت به دیگری دارید.•گام سوم:برای حل مشکلات هر منطقه نامتعادل، از رهنمودهای زیر استفاده کنید.2. پدیدآوردن یک تجربه یادگیری کامل برای دیگرانهر وقت در حال تدريس يا برقراري ارتباط با ديگران هستيد، اطلاعات و ايده‌هايي در ذهن داريد كه مي‌خواهيد مخاطبانتان آن ها را درك کرده و با كارآمدی و اثربخشی بالایی بیاموزند. مخاطبان شما، ترجیحات یادگیری گوناگونی خواهندداشت و مشکل شما فراهم کردن طیف متنوعی است که به آن ها در یادگیری درست و سریع کمک کند. از طرفی روش‌ تدريس و برقراري ارتباط مورد نظر شما ممکن است کاملا تحت تاثير ترجيحات يادگيري خودتان باشد. برای نمونه؛ اگر يادگيري دیداری را به یادگیری کلامی ترجيح مي‌دهيد، ممكن است يك تجربه يادگيري کاملا دیداري را براي مخاطبان خود رقم بزنید.بنابراین از ترجيحات خود و طيف ترجيحات مخاطبان خود آگاه باشيد تا با استفاده از روش های زیر، يك تجربه يادگيري متعادل را برای خود و دیگران، فراهم کنید: •حسي شهودي: ارائه توأم واقعيات دشوار و مفاهيم كلّي. •بصري شفاهي: قراردادن نشانه هاي کلامی و دیداری در كنار هم. •فعال واكنشي: درکنار يادگيري تجربي و زمان کافی برای ارزيابي و تحليل درنظر بگیرید. •بخش نگر کل نگر: جزئيات را به شيوه‌اي ساختاريافته و در کنار تصوير كلان، ارائه كنيد.سبك‌ و ترجيحات يادگيري براي هر فرد و در موقعيت‌هاي متفاوت؛ متغیر است. با درك اين نكته و توسعه مهارت‌هايي كه يادگيري به شيوه‌هاي گوناگون را براي شما ممكن مي‌سازند، بيشترين بهره را از توان يادگيري خود خواهيد برد و چون سطح یادگیری و جمع آوری اطلاعات خود را ارتقا می دهید، تصميم‌هاي بهتري خواهيد گرفت و راهكارهای بهتري را انتخاب خواهيد كرد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطیادگیری عملی Action Learning (Revans)نردبان توانایی خودآگاه The Conscious Competence Ladderمزایایادگیری اثربخش از طریق درک ترجیحات یادگیری خودکاربردهااگر سبک یادگیری خود را درک کنید؛ می توانید دامنه یادگیری خود را توسعه داده و با سبک های گوناگونی به فراگیری اطلاعات و مطالب بپردازید. همچنین در اینصورت، شرایطی ایجاد میشود که افرادی با سبک های یادگیری متفاوت، نکات گوناگون را از یکدیگر بیاموزند؛ نه اینکه یادگیری متقابل، تنها به افرادی محدود شود که سبک یادگیری مشابه دارندبا درک تفاوت موجود بین ترجیحات یادگیری افراد، مي‌توانيد پیام خود را با اثربخشی بیشتر و از راهی منتقل کنید که افراد بیشتری آن را دریافت کرده و درک نمایند. اين نكته بسیار حائز اهمیت است، بویژه اگر شغلتان بگونه ایست كه در آن برقراري ارتباط بخش مهمي از كارتان محسوب مي‌شود. براي شناسايي ترجيحات يادگيري خود، زمان کافی اختصاص داده و سپس سعی کنید کمی از سبک یادگیری کنونی خود فراتر بروید. وقتي يادگيري به شيوه‌هاي جديد را آغاز كنيد، به تدریج از افزایش توان خود در درک و تلفیق اطلاعات و ارزیابی آسان آنچه که در جریان است، شگفت زده خواهیدشد.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان