کسب و کار مدیریت و رهبری

سبک های ارتباطی در سازمان

nazariye_ha_va_farayande_ertebate_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سبک های ارتباطی در سازمان”

سبک های ارتباطی در سازمان

اسلاید 1: استاد :دکتر احمد ورزشکارتهیه اسلاید :وب سایت مدیریتی ایرانبهار 13910نظریه ها و فرآیند ارتباطات سازمانی4. سبک های ارتباطی در سازمان000....................................................

اسلاید 2:

اسلاید 3: 9. رهبری و ارتباطات سازمانی10. سازمان رسمی و مشکلات ارتباطات سازمانی11. ارتباطات غیررسمی برای جبران خدمات کارکنان12. مدیریت ارتباطات سازمانی13. تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات سازمانی14. مروری کلی بر مباحثسرفصل مطالب Content /outline2. تاریخچه ارتباطات سازمانی)گذشته-حال-آینده )3. سازمان ها و فرآیند ارتباطات4. سبک های ارتباطی در سازمان5. موانع ارتباطات6. رفتار گروه و فرآیند ارتباطات7. شبکه های ارتباطی سازمان8. ارتباط گروهی و عملکرد گروه1. ماهیت ارتباطات سازمانی

اسلاید 4: 0مقدمهارتباطات ، کانون و هسته مرکزی فعالیت های یک فرد در سازمان برای انجام وظایفش می باشد . این امر سبب ایجاد نیاز به شناخت بیشتر و قدرت تحلیل هر یک از سبک ها و شیوه های ارتباطی که مورد استفاده قرار می گیرد، می شود .به منظور آن که بتوان رفتار های ارتباطی را بهبود و ارتقا داد ، ابتدا لازم است که آنها را فهمیده و یک مقایسه تطبیقی در باره اثرات هر یک از آنها در موقعیت های مختلف سازمانی داشته باشیم.

اسلاید 5: 0تعریف سبک و شیوه ارتباطیمجموعه ی ویژه ای از رفتارهای متقابل شخصی که در یک موقعیت خاص مورد استفاده قرار می گیرد .مجموعه ای از رفتارهایی که در فرآیند ارتباطی ، افراد در یک موقعیت خاص از خودشان نشان می دهند .

اسلاید 6: 0ویژگی های سبک و شیوه ارتباطیهر سبک و شیوه ارتباطی ، مجموعه و طبقه ای از رفتارهای ارتباطی که به یکدیگر مربوط هستند را در بر می گیرد.1یک سبک ارتباطی خاص ، توسط یک شخص در موقعیت های مشابه با یک روند ثابت مورد استفاده قرار می گیرد.2این دو ویژگی سبب تمایز سبک و شیوه ارتباطی از یک اقدام و عمل ارتباطی شده است.

اسلاید 7: 0عوامل کلی یک سبک و شیوه ارتباطیInternal System FactorsExternal System Factors

اسلاید 8: 0اثر سنجی سبک های ارتباطیاثربخشی هر یک از سبکها و شیوه های ارتباطی را می توان با اثری که بر روی روحیه و عملکرد افراد می گذارند ارزش یابی کرد .موقعیت است که تعیین می کند ، کدام یک از سبکها، اثر بخشی بیش تری خواهد داشت.

اسلاید 9: 0شش سبک و شیوه ارتباطی در چارچوب سازمانیووفورد و همکارانش1988

اسلاید 10: 01. سبک کنترلیرییس به اقدامات و تفکرات خاص افراد دیگر در رابطه با خودش جهت می دهد . تعریف

اسلاید 11: 0موقعیت ها و شرایط کاربرد سبک کنترلیموقعیتی که نیاز به تصمیم گیری سریع و بی وقفه می باشد . (آتش نشانی)موقعیتی که تعداد افراد گروه بیش از بیست نفر باشند . موقعیتی که پراکندگی اعضای گروه زیاد باشد .موقعیتی که در آن تصمیم گیرنده از دانش و تخصص بالایی در زمینه بحث مورد نظر برخوردار باشد .موقعیتی که از زیردستان غیر ماهر ، غیر متخصص و بی تجربه استفاده شود . (افراد جدید الورود)موقعیتی که در آن کارکنان کاملاً وابسته به مافوقها باشند.موقعیتی که در آن کارکنان از انگیزه کافی برای ادامه کار برخوردار نباشند.

اسلاید 12: 0آثار و پیامدهای مثبت سبک کنترلی

اسلاید 13: 0آثار و پیامدهای منفی سبک کنترلیفشارمقاومتفشار بیشترعملکرد ضعیفمقاومت بیشترعملکرد ضعیف تر

اسلاید 14: 02. سبک برابری (تساوی)مدیران و طرف های ارتباطی سعی در ترغیب دیگران برای ارائه نظراتشان دارند.تعریف

اسلاید 15: 0موقعیت ها و شرایط کاربرد سبک برابریموقعیتی که مدیر قصد تشکیل یک تیم و گروه منسجم کاری را دارد .موقعیتی که مدیر قصد بهبود روابط بین خود با گروه های کاری و زیردستان را دارد.موقعیتی که زمان و وقت کافی برای پرداختن به موضوعات و بحث تبادل نظر وجود دارد.موقعیتی که گروه کاری کوچک می باشد .موقعیتی که تصمیمات و مسائل پیچیده هستند .موقعیتی که قصد مدیر غلبه بر مقاومت کارکنان در برابر اعمال تغییرات می باشد.

اسلاید 16: 0آثار و پیامدهای مثبت سبک برابری

اسلاید 17: 0آثار و پیامدهای منفی سبک برابری

اسلاید 18: 03. سبک ساختاریبا تأکید بر رویه ها ، قوانین ، مقررات و استانداردها سعی در ترغیب دیگران داریم.تعریفسوق دادن محیط به سمت نظام مند کردن سازمان و خواسته های خود .هدفبرقراری و تحقق اصول سازمان از طریق برنامه ریزی ، برنامه های زمانی و ساختارها به وسیله فرآیندهای ارتباطی.کاربرد

اسلاید 19: 0ویژگی های سبک ساختاری

اسلاید 20: 0موقعیت ها و شرایط کاربرد سبک ساختاریموقعیتی که سازمان با محیط پیچیده ای روبرو است .موقعیتی که وظایف در سازمان انعطاف پذیری بسیار بالایی داشته باشند .موقعیتی که محیط از پویایی کافی برخوردار باشد.موقعیتی که مدیران از مهارت خلاقیت و نوآوری در حل مسائل برخوردار باشند.موقعیتی که قدرت پست و مقام ، مقررات ، خط مشی ها و استانداردها وسیله ی توجیه نظرات مدیر نباشد.

اسلاید 21: 0آثار و پیامدهای مثبت سبک ساختاری

اسلاید 22: 0آثار و پیامدهای منفی سبک ساختاری

اسلاید 23: 04. سبک پویاتوسط مدیرانی انتخاب می شود که کاملاً فعال ، جسور و بی پروا هستند . در این سبک تمایل طرف ارتباطی (فرستنده) بر این است که اصل مطلب گفته شود . بر خلاف سبک ساختاری ، سبک پویا از تأکید و اصرار بر خط مشی های خاص ، رویه هاو مقررات در سازمان اجتناب می ورزد.تعریفهدف اصلی طرف ارتباطی ، مواجهه سریع و بی وقفه بامسایل به نوعی کاملاً عملگرا و پراگماتیک می باشد. و صحبت از برنامه ها و استراتژی هایی که در آینده قرار است اجرا و عمل شود به میان نمی آید .هدف

اسلاید 24: 0ویژگی های سبک پویا

اسلاید 25: 0موقعیت ها و شرایط کاربرد سبک پویاموقعیتی که سازمان با محیط بسیار پویا روبرو است .موقعیتی که محیط با نقد و خرده گیری از جانب افراد مختلف روبروست.موقعیتی که افراد تماس و ارتباط اندکی با یکدیگر دارند.موقعیتی که کارکنان از شایستگی کافی در انجام وظایف برخوردار باشند.موقعیتی که در آن کارکنان جدید الورود و کم تجربه نباشند .

اسلاید 26: 0آثار و پیامدهای مثبت سبک پویا

اسلاید 27: 0آثار و پیامدهای منفی سبک پویا

اسلاید 28: 05. سبک تفویضیمدیر ، مسئولیت خود را به زیر دستان واگذار می کند و به جلب حمایت و کمک از جانب افراد دیگر(طرف های ارتباطی) نیاز را دارد. تعریف

اسلاید 29: 0موقعیت ها و شرایط کاربرد سبک تفویضیموقعیتی که در آن به فردی که با او ارتباط برقرار می کنیم اعتماد کامل داریم.موقعیتی که زیردستان و کارکنان ، تجربه ، فهم و اطلاعات بالایی داشته باشند .موقعیتی که کارکنان ظرفیت پذیرش مسئولیت را دارا باشند.موقعیتی که کارکنان توانمند بوده و از قدرت خلاقیت و خلق ایده های نو برخوردار باشند .

اسلاید 30: 0آثار و پیامدهای مثبت سبک تفویضی

اسلاید 31: 0آثار و پیامدهای منفی سبک تفویضی

اسلاید 32: 06. سبک اجتنابمدیر ، از فرآیند ارتباطات دوری می کند و تمایلی به تأثیر گذاشتن و نیز پذیرفتن از جانب دیگران ندارد . و بیشتر از یک رویکرد مستقل و استقلال طلبانه به جای مشارکتی و تعاملی در تصمیم گیری ها استفاده می کند .تعریف

اسلاید 33: 0موقعیت ها و شرایط کاربرد سبک اجتنابمعمولاً موقعیت های کمی یافت می شوند که در آن ها استفاده از سبک اجتناب در سازمان اثر بخش باشد.موقعیتی که مباحث و موضوعات پیرامون مسائل خاص صورت می گیرد.موقعیتی که اطلاعات زیادی در مورد یک موضوع از جانب کارکنان و کارمندان رد و بدل می شود .موقعیتی که احتمال انجام امور غیر قانونی و غیر اخلاقی از جانب کارکنان در صورت داشتن اختیارات به سادگی فراهم باشد.

اسلاید 34: 0آثار و پیامدهای مثبت سبک اجتناب

اسلاید 35: 0آثار و پیامدهای منفی سبک اجتناب

اسلاید 36: تفویضیتساوی (برابری)اجتنابکنترلیپویاساختاریجهت جریان ارتباطات ارتباطات با کمیت پایینارتباطات سد شدهفرستنده0جهت و جریان شش سبک ارتباطی در سازمان

اسلاید 37: 0طیف (پیوستار) سبک های ارتباطیبرابریاجتنابیتفویضیپویاکنترلیساختاریسبک هاسیستم هاخارجیداخلی

اسلاید 38: پویا و برابریکنترلیساختاریتفویضی و اجتنابشناخت فرد از خودزیادکمزیادکمشناخت فرد از دیگرانSRPs0پنجره جوهری و سبک های ارتباطیکورعمومیخصوصیناشناخته

اسلاید 39: مــنابــعRefrenceنظریه های ارتباطات سازمانی/ فرهنگی ، علی اکبر. صفزاده ، حسین . خادمی ، مهدی . _ تهران : رسا، 1383 .مدیریت رفتار سازمانی / علی رضاییان . تهران : مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران ، 1372.سازمان و مدیریت (سیستم و رفتار سازمانی) / علی محمد اقتداری . تهران : چاپ علامه طباطبایی . 1365.مبانی سازمان و مدیریت / علی رضاییان. تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، مرکز تحقیق و توسعه ی علوم انسانی ، 1380مجموعه کامل در یک نگاه های مدیریتی / احمد ورزشکار .تهران : مرکز مطالات مدیریت . 1388 تئوری نیازها و انگیزش در نظریه سه شاخکی / احمد ورزشکار . 1382.جزوه رفتار سازمانی پیشرفته / احمد ورزشکار . 1373.

اسلاید 40: مــنابــعRefrenceوب سایت مدیریتی ایران / www.managerial.ir.فرهنگ جامع مدیریت / شمس السادات زاهدی ، مهدی الوانی و ابوالحسن فقیهی _ تهران : دانشگاه علامه طباطبایی ، 1376.مدیریت رفتار سازمانی (رفتار فردی)/آرین قلی پور._ تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، مرکز تحقیق و توسعه ی علوم انسانی ، 1386مدیریت رفتار سازمانی کاربرد منابع انسانی/پال هرسی و کنت بلانچارد . ترجمه : علی علاقه بند._ تهران : مؤسسه انتشارات امیر کبیر، 1365ورزشکار ، احمد (1389) . رفتار سازامنی پیشرفته (اسلایدهای آموزشی مقطع کارشناسی ارشد). - تهران : دانشگاه علامه طباطبایی.مدیریت ارتباطات/ رُی ام . بِرکو ، آندرو دی . وُلوین و دارلین آر. وُلوین ؛ مترجمان محمد اعرابی ، داود ایزدی (چاپ پنجم) _ تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی ، 1386 .مبانی رفتار سازمانی / استیفن پی . رابینز ؛ مترجمان علی پارسائیان ، محمد اعرابی . _ تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی ، 1376 .

اسلاید 41: و صل الله علی محمد و آل محمداللهم صل علی محمد و آل محمد

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید