مدیریت و رهبری

سخنرانی برای حضار Speaking to an Audience

Speaking-to-an-Audience

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سخنرانی برای حضار Speaking to an Audience”

سخنرانی برای حضار Speaking to an Audience

اسلاید 1: سخنرانی برای حضارSpeaking to an Audience

اسلاید 2: عنوانسخنرانی برای حضارنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعرهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: سخنراني براي حضار، معمولا شاد و مهيج است. ولي آمادگي ناکافي و يا عدم تعريف دقيق هدف سخنراني و مخاطبين آن، مي تواند بهترين سخنراني را تبديل به يک فاجعه کند. کسب آمادگی؛ رمز موفقیت یک سخنرانی!برای افزایش اثربخشی سخنرانی، باید پیش از آغاز کار، اهداف را به روشنی مشخص و تعریف نمایید. در گام نخست از خود بپرسید:•چرا من این سخنرانی را انجام می دهم؟•دوست دارم، مخاطبان از این سخنرانی چه دستآوردی کسب کنند؟در گام دوم، مخاطبان خود را شناسایی کنید. میزان آشنایی آنها با موضوع سخنرانی، سطح و کیفیت ارائه مطالب را برای شما معلوم می¬کند.ساختاردهی ارائهپس از مشخص کردن اهداف کلي و جزیي سخنراني و شناسایی مخاطبين، حال نوبت ايجاد ساختار مناسب براي آن است. در گام نخست؛ براي اين کار بايستي مدت زمان سخنراني را تعيين کرد. زمان لازم را تعيين و آنرا به بخش هاي کوچکتر تقسيم کنيد، در هر بخش مجموعه کارهای موردنیاز را برنامه ریزی کنید. براي نمونه؛ اولين بخش ارائه بايد معرفي سخنراني و موضوع آن باشد. در اين بخش بايستي کلياتي از سخنراني و يا خلاصه اي از آن را ارايه دهيد: موضوع، دليل انتخاب موضوع و کاري که بايد انجام شود را تشريح کنيد. بخش بعدی ارائه به اولین مبحث در فهرست برنامه ها اختصاص داده می شود. به همین ترتیب بخش های بعدی ارائه نیز متناسب با فهرست کارها انجام می¬شوند.پس از تخصيص زمان به معرفي و ارايه مطالب، زمان کافی را به نتيجه گيري اختصاص دهيد. بخش-های معرفي و نتيجه گيري، مهم ترين قسمتهاي يک سخنراني هستند که بايد تاثير زياد و عميقي بجای بگذارند.

اسلاید 4: دستیابی به شفافیت و تاثیرگذاری مناسبسخنراني خود را تا جاي ممکن، ساده و مختصر طراحی کنید. مخاطبان، تمامي نکات سخنراني شما را به خاطر نخواهند سپرد، بنابراين بر بخش های مهم تر، تاکید بیشتری داشته باشید. هرچه سخنراني شما به طول بیانجامد، احتمالا خستگي و کسالت بیشتری در مخاطب ایجاد خواهدکرد. اگر درمورد اينکه چه بايد بگوييد ترديد داريد، از دستورالعمل «به آنها بگوييد » استفاده کنيد: •به آن ها بگویید که چه مطالبی عنوان خواهد شد (برای نمونه: در اين سخنراني من به شما نشان خواهم داد که....). •نکات کليدي را به آن ها بگوييد، هر يک از نکات را بطور خلاصه و شفاف تشريح کنيد. •در انتهای کار به آن ها بگوييد که چه مباحثی در این جلسه بیان شد(برای نمونه: به اختصار بگويم که ....) و نتيجه گيري کنيد.تقویت پیام خود، با استفاده از ابزارهای صوتی و تصویریاستفاده از ابزارهای بصری را نیز در دستور کار خود قرار دهید. باید پیش از آغاز سخنرانی(ارائه)دستگاه نمايش اسلايد ، نمايش داده ، ويدئو و کامپيوتر را بررسي کنید و از سالم بودن آن ها مطمئن شويد؛ همچنين نحوه استفاده از تک تک آنها را ياد بگيريد. مطمئن شويد که حجم زيادي از اطلاعات را در يک اسلايد قرار نداده ايد. به عبارت دیگر هر اسلايد نباید بيشتر از 6 خط باشد. شکل ها و نمودارها را به اندازه ای بزرگ طراحی کنید که مشاهده آن ها برای همه و از تمامی نقاط سالن، امکان پذیر باشد. علاوه بر انتخاب رنگ های مناسب که جشم را آزار ندهند به نورپردازی محل سخنرانی نیز دقت کنید. حقيقت تلخ اين است که بیشتر مخاطبان، سخنرانی و عملکرد شما را از روی کیفیت اسلایدهای طراحی شده، ارزیابی میکنند؛ بنابراین از تناسب اسلایدها با پیام موردنظر خود، اطمینان یابید. اسلایدهای نهایی باید پیش از سخنرانی و با دقت کافی کنترل شوند. تابلوهاي سفيدی که برای ارائه اطلاعات از آن ها استفاده خواهید کرد را از قبل آماده کنید. زمانی که از این تابلوها برای نوشتن مطالب خود استفده می کنید، نوشته ها به اندازه ای باشند که برای همه حاضرین قابل خواندن باشند. وقتي از اين ابزار استفاده مي کنيد هرگز به حضار پشت نکنيد. طوري بايستيد که ضمن استفاده از تابلوها، حاضرین نیز در زاویه دید شما باشند.

اسلاید 5: چیدمان محل سخنرانیدرصورت امکان، محل سخنراني را از قبل ببينيد. نحوه چيدمان صندلي ها را مشخص کنيد(چينش گرد امکان برقراری تعامل را بيشتر کرده و چينش رديفي، تعامل را کم رنگ مي کند و ...). نحوه استفاده از وسايل صوتی و تصویری را نيز امتحان کنيد. به روشنايي، فضا و حتي درجه حرارت اتاق توجه داشته باشید. نحوه قرارگيري مداد و خودکار و لپ تاپ را (در صورت نياز) بر روي ميزها مشخص نماييد. اگر سخنرانی بیش از 90 دقیقه به طول می انجامد، بهتر است برای هر میز آب و لیوان مناسب، تهیه شود. در اينصورت بايستي زماني را نيز براي استراحت حاضرین درنظر بگیرید. لازم نيست که سخنرانی را بخش به بخش بخاطر بسپارید، ولي براي تسلط بيشتر بهتر است چندين بار آن را تمرين کنيد. هرچه بيشتر تمرين کنيد، اعتمادبه نفس بالاتري خواهيد داشت و مخاطبان، در کلام و ارائه شما، تسلط بیشتری حس می کنند. اگر شما موضوع سخنرانی را بخوبی درک کرده و از آمادگي کامل برخوردار باشيد، مي توانيد پيام خود را کاملا شفاف و رسا به ديگران انتقال دهيد. اگر کمي عصبي و مردد هستيد، بر روي هدف خود تمرکز کنيد: کمک به مخاطب برای درک بهتر از پیام شما. افکارتان را بر روي موضوع سخنراني متمرکز کنيد. مخاطبان، برای شنیدن حرف های شما و دیدن موفقیت تان در این جلسه حاضر شده اند.برای ارائه یک سخنرانی موفقیت آمیز، به نکات زیر توجه کنید:•از ارايه آمار و اعداد و ارقام گيج کننده در سخنراني خود اجتناب کنيد. بهتر است اين اطلاعات را چاپ کرده و دراختيار حضار قرار دهيد تا درصورت نیاز به آن ها مراجعه کنند. •اگر رشته کلام از دستتان خارج شد و فراموش کرديد که چه مي گفتيد، کمي مکث کرده و هدف سخنراني را با خود مرور کنید. با آنكه ممكن است كلمات را همان موقع به ياد نياوريد، اين كار شما را دوباره در مسير درست قرار مي‌دهد و حتی شايد افکار و ايده هاي جديدي به ذهنتان برسد که براي مخاطب، مفيد و جذاب باشند. •خود را موفق نشان کنید.•سخن خود را با یک نفس عميق شروع کنيد. •پیش از آغاز سخنراني بر نيازهاي مخاطب تمرکز کنيد. •دوره هاي سخنراني عمومي را در دانشگاه و سایر مراکز آموزشی بگذرانيد. اين دوره ها اغلب پس از ساعات اداری برگزار شده و معمولا خیلی گران قیمت نیستند ولی در طول این دوره ها مهارت های مهمی آموزش داده می شوند که در افزایش اعتمادبنفس و فن بیان شما بسیار موثر هستند.•پیش از آغاز سخنراني از ارائه خود فيلمبرداري کرده و براساس آن، نقاط ضعف خود را برطرف نمایید.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطمهارت در سخنرانی و ارائه مطلب And Presentation Better Public Speakingمزایا 1- برنامه ریزی جهت برگزاری سخنرانی آسان و هزینه آن نسبت به سایر روش ها اندک می باشد. 2- می توان فراگیران را دور هم جمع نمود و روی یک موضوع یا نکته متمرکز شد. 3- می توان مقدار زیادی از مواد و مطالب آموزشی را در مدت کوتاهی ارایه نمود. 4- می توان به آسانی برنامه زمانبندی شده یا زمان صرف شده روی موضوعات را کنترل کرد. 5- یک روش آشنا برای فراگیران است و با آن راحت خواهند بود. 6- می توان این روش را برای گروه های بزرگ تا جایی که سخنران دیده و صدایش شنیده شود، استفاده کرد. 7- می توان از این روش هنگامی که امکانات فیزیکی محدود است، استفاده نمود.کاربردهاانتقال موفقیت آمیز ايده ها و مفاهيم پيچيده معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان