148-Social-Capital

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سرمایه اجتماعی – Social Capital”

سرمایه اجتماعی – Social Capital

اسلاید 1: سرمایه اجتماعیSocial CapitalMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانسرمایه اجتماعینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / اجراموضوعارتباطات و مهارت ها / اخلاق و مسئولیت / مدیریت دانش و اطلاعاتسطحفراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: سرمايه‌اجتماعي عبارت است از ارتباطات و شبكه‌هاي اجتماعي‌اي كه مي‌توانند حس همكاري و اطمينان را در ميان افراد يك جامعه پديد آورند. در اين ميان نبايد از نقش نهادهاي مدني و دمكراتيك و نيز نقش دولت در گشودن چنين فضاهايي غافل شد. سرمايه‌اجتماعي، يكي از مهمترين شاخصه‌هاي رشد و توسعه هر جامعه‌اي به شمار مي‌آيد. تعدادي از عناصر اصلي كه مي‌توان سرمايه اجتماعي را با آن مورد اندازه‌گيري قرار داد عبارتند از:آگاهي به امور عمومي،‌ سياسي، اجتماعي، وجود انگيزه در افراد جامعه كه در پي كسب اين دسته از آگاهي‌ها برآيند، اعتماد عمومي به يكديگر، اعتماد به نهادهاي مردمي و دولتي، مشاركت غيررسمي هميارانه در فعاليت‌هاي داوطلبانه در تشكل‌هاي غير‌دولتي، خيريه‌اي، مذهبي، اتحاديه‌ها، انجمن‌هاي صنفي و علمي و... . در مجموع مي‌توان گفت كه يكي از معيارهاي اصلي در شناخت سرمايه اجتماعي شكل و شيوه روابط اجتماعي افراد با يكديگر و نحوه همزيستي آنها در جامعه مورد مطالعه است. از ديگر معيارها مي‌توان به احساس مردم نسبت به حكومت و مردم اشاره كرد و نيز داشتن احساس خوشايند نسبت به امنيت، پيوندهاي خانوادگي و اجتماعي و اميدواري نسبت به آينده از معيارهاي مطرح محسوب مي‌شود. مولفه‌های کلیدی سرمایه اجتماعی عبارتند از: اعتماد سطح انسجام حس اجتماعی و تعلق ارتباطات نامحدود و مشارکتی تصمیم‌گیری دموکراتیک احساس مسئولیت جمعی برای درک صحیح سرمایه اجتماعی سه مفهوم زیر را بررسی می‌کنیم: -محاط: اقدام اقتصادی و ارزش در روابط اجتماعی تعبیه شده و به اندازه کافی نمی‌تواند با در نظر گرفتن بازیگران فردی به طور جداگانه توضیح داده شود.-تائیدیه: اتصالات اجتماعی از یک نوع خاص می‌تواند اهداف مختلف برای افراد باشد. به عنوان مثال با استفاده از رابطه با یک دوست برای کمک به پیداکردن یک شغل و یا کاوش یک فرصت کسب‌وکار-رابطه متقابل: اگر انجام‌دهندگان کاری برای شما دارای اعتماد به نفس باشند, این احساس بر روی شما هم تاثیر خواهد گذاشت.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطشاخص سرمایه انسانیHuman Capital Index HCI مسئولیت سازمانیCorporate Responsibility مزایانقش و مزیتهای سرمایه اجتماعی در سازمانها: تشويق و تقويت نهادهاي اجتماعي، صنفي و حرفه‌اي برنامه‌ريزي براي غني‌سازي فرهنگ اجتماعي و سازماني توجه به ارتقاي سرمايه اجتماعي در آموزشهاي عمومي و آموزش كاركنان مشارکت بهتر در دانش، به علت ایجاد روابط اعتماد، چارچوب‌های مرجع مشترک و اهداف مشترک، هزینه‌های اجرای کمتر، به علت سطح بالای اعتماد و روح همکاری (هم درون سازمان و هم بین سازمان و مشتریان و شرکاء)، کاهش میزان ترک خدمت کارکنان، کاهش هزینه‌های جدایی و هزینه‌های به‌کارگیری و آموزش، توجه به تغییرات پرسنلی دائمی و حفظ دانش سازمانی ارزشمند، انسجام عملی بیشتر، به علت ثبات سازمانی و شناخت مشترک.کاربردهاسرمایه اجتماعی، مفهومی است که در بسیاری از موارد، توسط تحلیل‌گران اجتماعی برای توضیح طیف وسیعی از فرایندهای اجتماعی به کار می‌رود.معایبهرچه میزان عوامل زیر در سازمان بالا باشد، سرمایه‌اجتماعی کمتر خواهد بود : 1 - دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها؛ 2 - نهادهای متعدد نظارتی و بازرسی؛ 3 - شایعه پراکنی؛ 4 - ترور و تخریب شخصیت‌ها؛ 5 - تخلفات اداری؛ 6 - بی‌اعتنایی کارکنان به سازمان؛ 7 - شکست تیم‌ها و کمیته‌های کاری در سازمان؛ 8 - تمایل نداشتن کارکنان به یادگیری دانش روز و تسهیم دانش و اطلاعات؛ 9 - فقدان روحیه رقابت‌جویی درون سازمان یا نسبت به رقبا؛ 10 - افزایش غیبت، مرخصی و... . بر اساس نظر بانک جهانی، سرمایه اجتماعی می‌تواند آثار زیان بخشی در جامعه داشته باشد. “سرمایه اجتماعی می‌تواند نوعی فشار، درون یک سازمان یا بین سازمان ها و حکومت ایجاد کند. کارتل‌ها نتیجه سرمایه اجتماعی اند؛ وقتی گروهی از شرکت‌ها به هم ملحق می‌شوند تا قیمت‌های بیشتری برای کالاهای خود تعیین کنند. از بین‌بردن رقابت برای شرکتهای تبانی کننده خوب است، اما برای مشتریان وحشتناک است”.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان