علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

سرویس های ارزش افزوده

Service-arzesh-afzoodee69

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 69 اسلاید قبل از تلفن ثابت از تلگراف به عنوان وسیله ارتباطی استفاده می شد. در تاریخ 1774 تلگراف توسط مخترع ایتالیای اختراخ شد. تلگراف اوایل برای هر حرف الفبا یک سیم داشت. اما به پیشرفت علم ارتباط تلگراف تک سیمی نیز ساخته شد . با پیشرفت های ایجاد شده مورس اولین دستگاه بین قاره ای را درست کرد.(بین انگلیس و آمریکای شمالی -سال 1866).پیدایش تلفن ثابت انقلابی را در حوزه ارتباط ها ایجاد کرد...
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1314 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سرویس های ارزش افزوده”

سرویس های ارزش افزوده

اسلاید 1: سرویس های ارزش افزودهValue Added Services

اسلاید 2: Page 1تعریف کلیقبل از تلفن ثابت از تلگراف به عنوان وسیله ارتباطی استفاده می شد. در تاریخ 1774 تلگراف توسط مخترع ایتالیای اختراخ شد. تلگراف اوایل برای هر حرف الفبا یک سیم داشت. آما به پیشرفت علم ارتباط تلگراف تک سیمی نیز ساخته شد . با پیشرفت های ایجاد شده مورس اولین دستگاه بین قاره ای را درست کرد.(بین انگلیس و آمریکای شمالی -سال 1866).پیدایش تلفن ثابت انقلابی را در حوزه ارتباط ها ایجاد کرد. 

اسلاید 3: Page 1تعریف کلی :1876 الکساندر گراهام بل تلفن را اختراع کرد و این اختراع به نام او ثبت شد. اما در حقیقت فرد دیگری به نام الیشا گری نیز دستگاهی مانند تلفن را اختراع کرده بود اما گراهام موفق شد اختراع خود را چند ساعت زودتر از او به ثبت برساند و نامش به عنوان مخترع یکی از مهم ترین دستگاه های تاریخ بشر ماندگار شد. پیش از تلفن الکساندر  تلفن سيمياوی ادیسون، تلفن بلوري نيکولسون  و تلفن نيمه هادي باکند اشاتور  و تلفن حرارتي رالک  و جونون اختراع شده بود، ولي هيچ کدام به اندازه دستاورد الکساندر گراهامبل صنعت ارتباط را متحول نساخت. درسال 1880 ازترکيب فرستنده کربني و گوشي الکساندر گراهام بل، تلفن های جدید امروزی درست شد.

اسلاید 4: Page 1تعریف کلی:1877اولین سیم کشی طولانی تلفن انجام شد. این سیم کشی فقط 3 مایل را شامل می شد. آمریکا اولین کشور ارائه دهنده خدمت تلفن ثابت بود. :1878 تغییری بزرگ ایجاد شد. از این سال تماس ها مستقیما بین مشترکین صورت می گرفت و دیگر مرکز تلفن واسطه تماس ها نبود.1888: اولین سیستم خودکار شماره گیری توسط کارگزار شهر کانزاس، توسعه یافت. او بر این باور بود که اپراتور ها با شماره گیری های اشتباه مشتری های بالقوه را از بین می برند. این سیستم راهی برای خلاص شدن از اپراتور ها بود.

اسلاید 5: Page 1تعریف کلی :1904 تلفن فرانسوی توسط کمپانی Bell توسعه یافت. این تلفن گیرنده و فرستنده را در یک گوشی با هم داشت.  :1921 با استفاده از مدارهای فانتومی، امکان تغییر لحظه ای مدارها فراهم شد. این فناوری امکان را فراهم کرد تا 3 گفتگوی تلفنی همزمان صورت گیرد. :1927 اولین سرویس تماس از راه دور از نیویورک تا لندن فراهم شد. این سیگنال ها توسط امواج رادیویی ارسال می شدند. :1946 اولین تلفن های همراه مورد استفاده قرار گرفتند. از این پس دستگاه های متحرک به وسیله امواج رادیویی می توانستند با یکدیگر تماس برقرار کنند.

اسلاید 6: Page 1تعریف کلی :1962 اولین ماهواره بین المللی ارتباطی جهان، به نام Telstar راه اندازی شد. :1980 گسترش کابل های فیبر نوری در این دهه باعث شد تا حجم بیشتری از تماس ها در مقایسه با ماهواره ها یا ریزموج ها جابجا شوند.1990 تا کنون: پیشرفت های بزرگ در فناوری میکروالکترونیک ها موجب شد تا تلفن های همراه به شکل غیر قابل تصوری توسعه یابند. تلفن های همراه فرستنده های مرکزی مخصوص به خود را دارند که این امکان را فراهم می کند تا تماس ها به صورت یکپارچه مخابره شوند.

اسلاید 7: Page 1تاریخچه تلفن در ایرانتلفن، پس از اختراع کامل توسط بل به سرعت اشاعه یافت و سیم‌های آن از شهری به شهر دیگر کشیده شد. چهارده سال بعد از اختراع تلفن یعنی در سال ۱۸۹۰ میلادی آلمون براون استروجر سیستم تلفن خودکار را بنا نهاد.تلفن نخستین‌بار در دستگاه دولتی ایران و در عصر ناصری به راه افتاد ولی اعطای نخستین امتیاز تلفن و رواج آن در عصر مظفری بود. در ذیحجّه ۱۳۱۹ نخستین امتیاز تلفن در تبریز به مدت ۵۰ سال به شرکتی واگذار شد تا برای راه‌اندازی تلفن به شعاع ۲۴ کیلومتر اقدام کند. ولی با انحلال شرکت، سیدمرتضی مرتضوی (یکی از شرکا) با ضبط اموال شرکت بابت مطالبات خود، اداره آن را شخصاً به عهده گرفت و پس از فوت او مؤسسه تلفن تبریز و حومه به شرکت سهامی بدل شد.

اسلاید 8: Page 1تاریخچه تلفن در ایران۱۱ یا ۱۲ سال پس از اختراع آن، تلفن به ایران وارد شد. ناصرالدین شاه در یادداشت‌های خود، در شرح وقایع جمادی الاخر سال ۱۳۰۲، به تلفنی اشاره می‌کند که ره‌آورد سفر فرنگ معین الملک(سفیر ایران در عثمانی) بوده و از آن برای برقراری تماس از شمس‌العماره تا باغ سپهسالار استفاده می‌شده و ظاهراً این نخستین تماس تلفنی در ایران بوده است.در سال ۱۲۶۵ شمسی مصادف با ۱۸۸۶ میلادی، برای اولین بار در ایران، یک رشته سیم تلفن بین تهران و شاهزاده عبدالعظیم به طول ۷/۸ کیلومتر توسط بوآتال بلژیکی که امتیاز راه آهن ری را داشت کشیده شد. مرحله دوم فناوری مخابرات در تهران از سال ۱۲۶۸ شمسی یعنی ۱۳ سال پس از اختراع تلفن با برقراری ارتباط تلفنی بین دو ایستگاه ماشین دودی تهران و شهر ری آغاز شد. پس از آن بین کامرانیه در منطقه شمیران و عمارت وزارت جنگ در تهران و سپس بین مقر ییلاقی شاه قاجار در سلطنت آباد سابق و عمارت سلطنتی تهران ارتباط تلفنی دایر شد.

اسلاید 9: Page 1ارزيابي بخشهاي مرتبط يك مركز تلفن با مهندسي مخابرات۱۱ یا ۱۲ سال پس از اختراع آن، تلفن به ایران وارد شد. ناصرالدین شاه در یادداشت‌های خود، در شرح وقایع جمادی الاخر سال ۱۳۰۲، به تلفنی اشاره می‌کند که ره‌آورد سفر فرنگ معین الملک(سفیر ایران در عثمانی) بوده و از آن برای برقراری تماس از شمس‌العماره تا باغ سپهسالار استفاده می‌شده و ظاهراً این نخستین تماس تلفنی در ایران بوده است.در سال ۱۲۶۵ شمسی مصادف با ۱۸۸۶ میلادی، برای اولین بار در ایران، یک رشته سیم تلفن بین تهران و شاهزاده عبدالعظیم به طول ۷/۸ کیلومتر توسط بوآتال بلژیکی که امتیاز راه آهن ری را داشت کشیده شد. مرحله دوم فناوری مخابرات در تهران از سال ۱۲۶۸ شمسی یعنی ۱۳ سال پس از اختراع تلفن با برقراری ارتباط تلفنی بین دو ایستگاه ماشین دودی تهران و شهر ری آغاز شد. پس از آن بین کامرانیه در منطقه شمیران و عمارت وزارت جنگ در تهران و سپس بین مقر ییلاقی شاه قاجار در سلطنت آباد سابق و عمارت سلطنتی تهران ارتباط تلفنی دایر شد.

اسلاید 10: خدمات ارزش افزوده در تلفن ثابتPage 13خدمات ارزش افزوده (Value Added Service) یک عنوان عامه پسند برای بخشی از صنعت مخابرات می باشد که شامل سرویس های فرعی بوده که تعرفه آن ها از سرویس های استاندارد مانند صدا و فکس بیشتر می باشد. این خدمات می توانند در هر صنعتی مورد بهره برداری قرار گیرند. در مرحله مفهومی صنعت مخابرات، خدمات ارزش افزوده را به پیشنهاد و تحریک کاربران برای استفاده هر چه بیشتر از تلفن همراه خود و همچنین برنامه ریزی اپراتورها برای کسب درآمد از میانگین کاربران ARPU منجر می گردد. 

اسلاید 11: خدمات ارزش افزوده در تلفن ثابتPage 13برای تلفن های همراه تکنولوژی هایی مانند سرویس پیام کوتاه (SMS)، سرویس چند رسانه ای ( MMS) و دسترسی به اطلاعات ( Data) معمولاً به عنوان خدمات ارزش افزوده به شمار می رفته اند. اما در سال های اخیر سرویس پیام کوتاه، سرویس چند رسانه ای بیش از گذشته کاربرد یافته که می توان پیش بینی کرد که در آینده این خدمات از رده خدمات ارزش افزوده خارج گردد. با توجه به نیاز مبرم جامعه به استفاده از محتواهای علمی ، فرهنگی ، تفریحی و آموزشی در بستر پهن باند و همچنین معضل هزینه بالای اینترنت های پرسرعت,شرکتهای مخابراتی استانها اقدام به ایجاد فضایی نموده اند تا کاربران بدون پرداخت هزینه اضافه ازاین خدمات بهره مند گردند.

اسلاید 12: نمونه ای از سرویس های ارائه شدهPage 131- سرویس تماشاخانه : این سرویس باکیفیت های SD,HD,3D به ارائه محتواهای تصویری مانند فیلم , سریال و کارتون در دسته بندی های متفاوت به صورت آنلاین ارائه می گردد. 2- سرویس بازی آنلاین: GAME NET  برای اولین بار در ایران و همگام با کشورهای پیشرفته در صنعت ICT ، کاربران می توانند با ورود به اتاق بازی هایی که در قالب شبکه می باشد با یکدیگر به صورت آنلاین ارتباط برقرار نمایند.

اسلاید 13: نمونه ای از سرویس های ارائه شدهPage 133- سرویس آموزش مجازی  :E Learning این سرویس دارای محتواهای آموزشی در قالب آنلاین و آفلاین می باشد متقاضیان در کلاس های آموزشی مجازی ثبت نام کرده و استاد به صورت آنلاین به آنها آموزش می دهد و استاد و دانشجو در تعامل مجازی قرار می گیرد و همچنین قالب آفلاین شامل : فیلم های آموزشی و یا وبینارهایی می باشد.

اسلاید 14: نمونه ای از سرویس های ارائه شدهPage 134-    دوربین بر خط: CAMERA ONLINEاین سرویس به کاربران امکان مشاهده برگزاری اجرای مراسم مذهبی ، هنری (گالری ، اجرای کنسرت ها ، تئاترها و..) و سمینارها را به صورت زنده می دهد و همچنین به منظور توسعه صنعت گردشگری با استفاده از دوربین های STREAMEING در مکان های مورد نظر، تصاویر زنده را ارسال نماید.

اسلاید 15: سرویس های ارزش افزوده در بستر شبکه ی تلفن ثابتFSMS :Fix Short Message Serviceسیستم یکپارچه مبادله پیام های صوتی : UMSADSL :Asymmetric Digital Subscriber Line Page 13

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید