صفحه 1:
مت
این
a
صفحه 2:
دانشگاه آزاد اسلامی
Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
: استاد
: تهیه کننده
موضوع :سطوح مدیریت عملکرد
تحصیلی : مدیریت راهبردی در سازمان
های وزرشی
تایستان 1400
۳
نف See a
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
مقدمه
صفحه 6:
| ب |
میدیریت عملکردیکی ازالزامات مدیریتی است که
سازمان ها از آن بهره میگیرند تا اهداف مورد انتظار را
.محقق سازند
دانش مدیریت و سازمان همواره به دنبال ارایه الگو
20 -هت ادارهبهينه سازمان و حل مسانل ۳۳۲۲
است, و یکی از الزامات مدیریتی است که سازمان ها از
آن ها بهره میگیرند نا اهداف مورد انتظار را محقق
.سازند
اصح" ده مك
صفحه 7:
بنا بر مطالعات انجام شده از سوی
صاحبرنظران نشان داده شده که عملکرد
را میتوان به صورت طبقه بندی شده در
a لح فردی» گروهی» سازمانی مورد
۳ .بررسى قرار داد
آن چه از تعاریف بر میآند عملکرد مرتبط
Le لوح مختلف سازمان می باشد
برای موفقیت سازمان ؛عملکرد باید در
لوح مختلف سازمان مورد بررسی قرار
. ,2
تا بتوان آن را بطور صحیح مدیریت وه
اداره نمود
S
71
صفحه 8:
صفحه 9:
مدیریت عملکرد ~~ ء یافته مفهوم
.ارزیبی و «ررسیبی می بشد
مدیریت عملکرد در سطح فردبه منابه یک رویکرد يا نظام
فرایند محور و يا وسیله دیده شده و به فراخور هر یک از
نگاه های مختلف مجموعه ای از رویکردها»ءالگو ها, و
چارچوب های مفهومی و عملیاتی منحصر به فرد ارایه
0 .شده است
صفحه 10:
مت
مت
۰ مدبريت عملکرد درسطح فردبه عبارم =
>
مدیریت عملکرد در سطح فردبه عبارتی دیگر ,
elas های ارزیابی و مدیریت عملکرد اغلب
تفاوت ها وعملکرد را به افراد نسبت میدهند در
oS SL ممکن است از خود نظام باشد و اين
نظام ها توسط مدیرانی کنترل میشوند که همین
تن .عامل منجر به انحراف در عملکرد میشود
صفحه 11:
Sa
۱ Go a
1 22776 io. os eee
یک نظام مدیریت عملکرد غیر اثر بخش از راه های
ی را ان اس رس lls Ale و رس
نقش افراد را پررنگ تر و نقش تیم یا کل نظام را كم
رنگ تر جلوه نمای
ید و همچنین اهداف کارکنان در خلاء
تنظیم شده و با عوامل زمینه ای سازمان پیوند داده
نمیشود و اهداف کارکنان همه شغل آنها را نشان
.نداده و در بر نز
Own ييا نه
صفحه 12:
| رك معقد است که هدف مجوری اصلی نظام:مدیریت عملکرد حقو ۳1
سازمانی در سطح wo ang: باشد. با این وصف مدیریت عملکرد به عنوان یک سیستم
نظام محور , تاثیر معنا دار بر یادگیری در سطح بهینه میباشد.با این وصف مدیریت
کل عدوان رك سيستم نظام مخور .«تاثير معنادار بر یادگیری در سك ۰ ۱۰
یکی از ملزومات پیاده شدن مگروهت مرکلی هلزان تعهد اين مديران به نظام
2302 مملكرد و ميزان دانش آن ها نسبت به اير 2و[ 8071
صفحه 13:
الگوی
را ماد بازخورد
بر مبنای cle ۱۱
هدف | 9
تظریه @
اسنادى 3
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
مديريت عملكرد در سطح تيم نسبت به سطح فردى و سازمانى كم
.تر مورد توجه قرار كرفته است
عملکرد تیمی را میتوان تابعی از نتایج تیمی , تعیین کننده های
noni qlis |
qrost culled €95 aeP 972 92 2,Slot cu pre ald 5 SIS
.تعريف ميكنند
عملکرد تیمی به لحاظ در تر از عملکردی فردی
صفحه 19:
ee eee ae
د فردى
مک اه 111 تمراىوشايستكى2
فردیرهبر ببا لینکه مواردیهم وجود دارد که عملکرد تیم
به خا رهبر نیست ling, .ضر
در سطح با لثر, کمیسازوو اندازه كيرىعملكرد يدوت
. مدیر ارشد بسیار مشکلاست ۵
ابزار هایس نجش ف ردیچونشاخصهایتیمیکیفی4
هستند,از کارلییلازم برخورد دار نیسا
|main| | as ee sa Ley
عواردعاسنکه تمرکز بر افراد است
صفحه 20:
توسعه
ویژگی
هایاثر
توانمندی
سازى كيم
صفحه 21:
برای در بهتر کار تیمی به هر آن چیز هایی که زمینه
.موفقیت تیم ها را فراهم می سازد
.نظلم ارزشیابی و شایستگی پيشنهاد شده است
صفحه 22:
3 ۳ س
سنجش عملکرد 9
تیم های دانش
ola,
سنجش عملکرد تیم های دانش بنیان؛ بسیار مشکل و البته حیاتی
است .امروزه هزینه متخصصان دانشی بسیار بیش تر از بخش های کاری
دكر اسك
مستند سازي تاثير آنها يا كمى سازى دائش حاضل إز بزنامه هاى اجرا
شده توسط أن ها و تسهيم دانش و اطلاعات بدست آمده , بسیار مشکل
است
صفحه 23:
توانمندی
سازی تیم ها
توانمندی سازی تیم ها
عبارت است از ایجاد قابلیت مسئولیت Spy
.برای تکمیل فرایند های کاری
محصول چنین الگویی شکل گیری تیم های با
.توانمندی بالا می باشد
ِ لا نا
صفحه 24:
توسعه
ویژگی های
آثر بخشی
تعم ها
برخی از سازمان Fig.
0 ن ها , ویژگی های بارز اثر
aa ی خود را تعریف نموده و از
plo و از
2m 7 وت و حمايت از اين ویژگی ها به
يريت عملكرد در سطح تيم اقدام ae
لوي مح م
صفحه 25:
اگر چه برای سطح سازمان به دلیل ماهیت میتنی بر
نتايج و کمی بودن عملکرد سازمانی اصطلاح سنجش
عملکرد يا اندازه گیری عملکرد بیش ترمورد استفاده
قرار کرفه ان امااات و ها و هار حون ola تور
حاکی از حركت به سمت تحقق مدیریت عملکرد در
.سطح سازمانی است
صفحه 26:
الكو مديريت عملکرد ترسطح eZ
حسابدارى
را
الكو
فرايند
سازمان
صفحه 27:
2 کج a ee الگو
فرایند ©
کلان
مفهوم پیوند دادن sla ani عملکردی با یکدیگره از طریق
روابط علی-معمولی در الگوی فرایند کلان سازمان پیشنهاد
.شده است
: اين 5 مرحله عبارت اسا از
.ورودى-سيستم بردازش-خروجى-بيامد ها و اهداف
این الگو نشان می دهد که , چگونه ورودی های یک
سازمان»عملکرد سیستم های پردازش را و در نهایت اهداف
.سطح بالای سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد
تا
اه لب ۵
صفحه 28:
الكو مديريت عملكرد در سطح eZ
عم
هاى سنجش
عملكرد
دا دم
ع ش شناسى هاى مختلفى
alee oe ييشنهاد شده الست
مانند هرم سنجش راهبردی » ome eu
عملکرد توسط نانی و ولمن» و فن گزارش د
.توسط کراس و لينج
ل لب نا
٩ | © |] اف ۱
صفحه 29:
الكو مدیریت عملکرد در سطح eZ
م سازمانی
حسابدارى أ
حسابداری هزینه, کاربرد های مهمی در مدیریت کارامد و اثر
«بخش دارد
حسابداری هزینه را میتوان یک ابزارارزشمند برای مدیریت
سازمان تلقی نمود اما نارسایی های سنجش مرتبط باایت
ابزار را نيز بايد در نظر داشت
صفحه 30:
یرت یر یر کی و یل تن
مریم حسینی, اند
طنین دانش, 1397
Pee Dee rey Mae S| Pye eon ene) ۳ عادله
are Renee چ»
صفحه 31:
صفحه 32: