saghfhaye-shibdar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سقف های شیبدار”

سقف های شیبدار

اسلاید 1: ساختمان۱موضوع:سقف های شیب دار

اسلاید 2: سقفهای شیبدار معمولا برای بهانه های بزرگ به کار می روند و مصالحی که برای پوشش این سقفها به کار گرفته می شوند،که باید در مقابل عوامل جوی از پایایی لازم برخوردار باشند، سازه سقف های شیبدار معمولا به صورت خرپای فلزی یا چوبی است.سقف شیبدار، سقف پناهگاه یک ساختمان است و در کنار استحکام و زیبایی به ساختمان هویت نیز میبخشد، از این رو یکی از اصلی ترین اجزای ساختمان شمرده می شود.برای کاهش هر چه بیشتر مصرف انرژی، در ساختمان‌ها ، علاوه بر لزوم در نظر گرفتن عایق‌ های حرارتی با ضخامت کافی، بهره‌گیری از راهکارهای مناسب ، می‌تواند تأثیری تعیین‌ کننده بر روی کاهش اتلاف انرژی ساختمان داشته باشد. بام ساختمان، به عنوان بدنه ای از بنا است که همواره در تمام طول شبانه روز مستقیماً از عوامل جوی تأثیر می پذیرد، علاوه بر این، اتلاف حرارتی سقف به علت مساحت قابل توجه آن و رقم کلان مجموع اتلاف حرارتی پوشش های سقفی در مقیاس شهری، این عنصر ساختمانی را از نظر اتلاف حرارتی حائز اهمیت نموده است. پژوهش ها نشان می دهد که مطالعات زیادی در ارتباط با جزئیات طراحی جداره ها و پوسته های ساختمانی به منظور دستیابی به کارایی بیشتر صورت گرفته است ولی در زمینه طراحی فرم و عملکرد حرارتی مطلوب، تحقیقات متمرکز چندانی صورت نگرفته است.

اسلاید 3: انواع سقف ساختمانزمانی که صحبت از بنا‌کردن یک خانه جدید یا بازسازی منزل به میان می آید، انتخاب یک سقف مناسب دشوارتر از آن چیزی‌ است که اغلب مردم می‌ اندیشند.سقف و بام ساختمان به صورت کلی در ۶ گروه زیر دسته بندی می شوند که هر کدام خود دارای انواع گوناگونی می باشند.jerkinhead۱- سقف مسطح و۲- سقف پروانه ای و سقف کلاهکی۳- سقف منحنی و دندانه اره‌ای۴- سقف شیبدار۵- سقف گنبدی، هرمی و ترکیبی۶- سقف شیروانی نامتقارن

اسلاید 4: سقف های مسطحاین سقف‌ها در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مرسوم است. لیکن می‌توان سقف‌های مسطح را در عمارات مسکونی واقع در مناطق کم‌ باران نیز به کار برد.معایب سقف مسطح :۱-شیب اندک سقف‌های مسطح احتمال نشتی آب را افزایش می‌دهد، لذا استفاده از آن‌ها در مناطقی که در معرض بارش سنگین برف و باران قرار دارند، توصیه نمی‌شود.۲-با وجودی که هزینه‌های اولیه ساخت و اجرای سقف‌های مسطح در قیاس با انواع شیبدار کمتر است، اما هزینه تعمیر و نگهداری و مواد مورد نیاز برای ترمیم آن‌ها در بلند‌مدت گران‌تر خواهد بود.مزایای سقف مسطح :۱-فضای وسیعی بر روی پشت بام ساختمان برایتان مهیا می‌سازد که می‌‌توانید از آن به عنوان تراس، باغچه و یا حتی اتاق پنت هاوس استفاده کنید.۲-می‌توانید سیستم‌های سرمایش و گرمایش را بر روی پشت‌بام قرار دهید تا در معرض دید نباشند. چنین ترفندی در طراحی سقف ساختمان‌های تجاری به وفور به چشم می‌خورد.۳-می‌توانید با نصب پانل‌های جذب تابش‌های خورشیدی، بازدهی انرژی ساختمان خود را ارتقا دهید یا از لحاظ تولید انرژی به استقلال رسیده و نیازمند سیستم برق شهری نباشید.۴-طراحی و اجرای سقف‌های مسطح بسیار ساده‌تر از سقف‌های شیبدار بوده و از آنجایی که برای ساخت این سقف‌ها مصالح کمتری نیاز است، افت قابل توجه هزینه‌ها را در‌ پی خواهد داشت.

اسلاید 5:

اسلاید 6: Jerkinhead سقف‌این سقف تلفیقی‌ست از عناصر به کار رفته در سقف‌های شیروانی و بام‌های شیبدار چند‌بر. می‌توان به چشم یک سقف شیروانی به آن نگریست که به یک بام شیبدار چند‌بر ختم می‌شود، یا می‌توان آن را به یک بام شیبدار چند‌بر تشبیه کرد که بر فراز یک سقف شیروانی سوار شده است. ممکن است به آن‌ها لقب سقف شیروانی بست‌دار یا بام شیبدار انگلیسی اطلاق شود.مزایا:۱-این سقف‌ها در قیاس با سقف‌های شیروانی معمولی ثبات بیشتری دارند.۲-با استفاده از بست‌های صنعتی می‌توان کاری کرد که سقف در برابر خسارات ناشی از وزش بادهای تند مقاوم‌تر شود.۳-نسبت به سقف‌های شیبدار چند‌بر فضای بیشتری در اختیار سکنه منزل قرار می‌دهد.۴-بخش شیبدار فوقانی‌هم فضای بیشتری مهیا می‌سازد،‌هم استحکام ساختمان را دو‌چندان می‌کند.معایب:طراحی این سقف‌ها پیچیده‌تر بوده و در نتیجه، ساخت آن‌ها مستلزم صرف هزینه‌های بیشتر است.

اسلاید 7: سقف پروانه ایسقف پروانه ای  شکل بوده و مشتمل بر دو ضلع است که در اثر اتصال آن‌ها به یکدیگر یک زاویه منفرجه بر بام ساختمان پدید می‌آید.در بخش میانی سقف و در محل تلاقی دو ضلع دره‌ای (Valley) شکل می‌گیرد؛ که پروانه‌ای در حال پرواز را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. این سبک از طراحی در منازل مدرن و سازگار با محیط زیست که در نواحی گرمسیری واقع شده‌اند، محبوبیت چشمگیری کسب کرده است.مزایا:۱-امکان نصب پنجره بر روی بخش خارجی ضلع فوقانی فراهم است؛ روزنه‌ای برای ورود نور طبیعی به منزل شما.۲-رقم درج شده بر روی قبض انرژی مورد نیاز برای گرم کردن ساختمان در فصل سرما تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.۳-طراحی باز و آزاد این سقف، حس دلپذیری به نما می‌بخشد.۴-دره به وجود آمده در بخش میانی سقف‌های پروانه‌ای ابزاری مناسب برای جمع‌آوری آب باران به شمار می‌رود که این امر در مناطق خشک و کم آب مزیتی ستودنی‌ است که می‌تواند بسیار مفید و کارساز باشد. v

اسلاید 8: معایب:۱-طراحی پیچیده سقف‌های پروانه‌ای، گران بودن ساخت و اجرای آن‌ها را در پی دارد.۲-نه تنها ساخت سقف‌های پروانه‌ای نسبت به سقف‌های قدیمی گران‌تر تمام خواهد شد، بلکه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بسیار هزینه‌بر می‌باشند.۳-اطمینان یافتن از ضد‌آب بودن سقف‌های پروانه‌ای اجتناب‌ناپذیر است.۴-ممکن است سیستم تخلیه آب مسدود شده و پیامدی نداشته باشد جز نشتی و چکه کردن آب از سقف. این امر در گذر زمان پایه‌های سقف را سست و ضعیف می‌کند و باعث فرو ریختن و آوار شدن آن می‌شود.۵-با وجود طراحی باز و پنجره‌های بلند ممکن است تنظیم و یک دست کردن دمای داخلی ساختمان چالش برانگیز و دشوار شود. در چنین حالتی برخی از بخش‌های خانه گرم‌تر از سایر بخش‌ها خواهد بود.سقف پروانه ایمی‌تواند خود را وقف اهداف محیط زیست دوستانه کند؛ نصب پانل خورشیدی PV، به کارگیری سیستم جمع‌آوری آب و بهره‌مندی از روشنایی طبیعی در این سبک از طراحی دست یافتنی‌ است.

اسلاید 9: طراحی سقف کلاهکی درست بر عکس بام شیبدار چهار‌بر است. به این ترتیب که شیب در دو ضلع فوقانی ملایم و در دو ضلع تحتانی تند می‌باشد. جلو‌آمدگی سقف‌های کلاهکی مجالی برای بنا نهادن ایوان و تراس در اختیار ساختمان سازان قرار می‌دهد. استفاده از سقف‌های کلاهکی در عمارات مدرن و امروزی رونق چندانی ندارد و غالباً در خانه‌هایی با سبک طراحیسقف کلاهکیFrench Veracularو در ایالت‌های میسی‌سیپی و لوئیزانا دیدهمی‌شودمزایا:۱-بخش فوقانی سقف فضای قابل سکونت منزل شما را گسترش می‌دهد و می‌توانید از آن به عنوان یک اتاق زیر شیروانی بهره ببرید یا بر روی آن پنجره زیر شیروانی یا پنجره‌های دیگری نصب کنید.۲-لبه‌های جلو آمده سقف نه تنها یک حفاظ بی‌نظیر برای تراس به شمار می‌رود، بلکه از دیوارها نیز در برابر صدمات ناشی از بارش برف و باران و آب نیز جلوگیری می‌کند.۳-سقف‌های کلاهکی در واقع یک شکل اصلاح شده و تعدیل یافته بام‌های شیبدار به شمار می‌روند که آب خیلی سریع و راحت از روی آن‌ها سرازیر می‌شود، از این رو در قیاس با سقف‌های شیروانی دوام و مقاومت بالاتری دارند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید