سایر تحقیق و پژوهش

سلامت روان.پیشگیری از رفتارهای پرخطر

salamt-ravan0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سلامت روان.پیشگیری از رفتارهای پرخطر”

سلامت روان.پیشگیری از رفتارهای پرخطر

اسلاید 1: سلامت روان پیشگیری از رفتارهای پرخطر ( استعامل دخانیات و اختالالت مرصف مواد)ارائه:

اسلاید 2: مصرف دخانیات و الکلدخانیات، به عنوان بزرگترین عامل مرگ ومیر در قرن بیستم، موجب شده است که هرسال یکصد میلیون نفر از مردم جهان جان خود را در اثر مصرف آن از دست بدهند. چنانچه روند مصرف دخانیات به همین ترتیب ادامه یابد؛ در قرن بیست و یکم تا یک میلیارد نفر بهعلت ابتال به بیماریهای ناشی از مصرف دخانیات جان خود را از دست خواهند داد. دخانیات فقط منحصر به سیگار نیست، بلکه هر ماده و یا فراوردهای که تمام یا بخشی از ماده خام تشکیلدهنده آن، گیاه توتون و یا تنباکو یا مشتقات آن باشد جزو دخانیات محسوب شده و همان خطرات مصرف سیگار را به دنبال دارد. بنابراین توتون و تنباکوی مورد استفاده در پیپ، قلیان، چپق و یا مواد دخانی بدون دود نظیر تنباکوی جویدنی، مکیدنی و یا استنشاقی نیز ماده دخانی محسوب میشوند. شواهد علمی نشان میدهد که مصرف انواع محصوالت دخانی )شامل سیگار، پیپ و قلیان( به هر شکلی مضر بوده و باعث مرگ و میر و ناتوانی میشود.

اسلاید 3: دود دست دوم و سوم مواد دخانی و عوارض آنگاهی افراد خودشان مصرفکننده دخانیات نیستند ولی در معرض تنفس دود دخانیات قرار میگیرند که به آن دود دست دوم گفته میشود. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از 30   درصد بیماران قلبی و یک سوم بیماران تنفسی را افرادی تشکیل میدهند که در معرض دود مواد دخانی قرار دارند. بوی سیگاری که در محیط پراکنده میشود و لوازم منزل را در برمیگیرد، دود دست سوم نامیده میشود. سموم ناشی از سوخت انواع دخانیات از طریق لباس، پوست و مو و وسایل اطراف فرد سیگاری به دیگران منتقل میشود و ثابت شده است که اثر آن حتی تا ماهها پایدار و تأثیرگذار است. بر طبق تحقیقات، مشخص شده است که حدود 90 درصد نیکوتین تنباکوی دود شده به دیوارها، سطوح اشیا و وسایل نرم درون خانه )مانند فرش و بالش و مبلمان( و نیز لباس و مو و پوست افراد میچسبد.

اسلاید 4:

اسلاید 5: سیگارسیگار پر مصرف ترین انواع مواد دخانی در سراسر جهان است و متأسفانه آمار افراد سیگاری بهخصوص در بین نوجوانان همچنان رو به افزایش است. مواد سمی و سرطانزای موجود در دود سیگار و قلیان دارای انواع زیادی از مواد شیمیایی است که اثرات زیانبار شدید بر روی اندامهای مختلف بدن دارند. توتون همراه با کاغذ و فیلتر و برخی افزودنیها، مواد تشکیلدهنده اصلی سیگار هستند. سوختن این مواد با هم موجب پدید آمدن بیش از 7000 ماده سمی و 70 ماده سرطانزا میشود.

اسلاید 6: برخی از مضرترین مواد سمی موجود در مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان عبارتاند از: ٔ اعتیادآور نیکوتین: نیکوتین سمی ً شدیدا کشنده و همان ماده دخانیات است. این ماده سبب انقباض عروق داخل بینی و فلج شدن حرکات مژکهای داخل مخاط بینی شده و در تشدید سینوزیت و التهاب نواحی گوش و حلق و بینی سهم بسزایی دارد. همچنین باعث افزایش بروز سکته قلبی و افزایش قند خون میشود. قطران )تار(: ذرات ریز موجود در سیگار در ریهها جمع میشوند و پوسته ضخیم قهوهای رنگی را تشکیل میدهد که قطران نامیده میشود و حاوی عوامل سرطانزا است. آرسنیک: نوعی گاز در سیگار است که از طریق ریه، کبد، کلیهها و طحال جذب بدن شده و پس از دو هفته در پوست، مو و استخوان جایگزین میشود، همچنین در بروز سرطان لب نیز نقش دارد. سیانیدریک اسید )جوهر بادام تلخ (: این ماده کشنده هنگام استعمال دخانیات تبخیر شده و وارد ریهها و سپس خون میشود و تنفس را مختل میکند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید