پزشکی و سلامت بیماری‌ها

سلول های بنیادی و بیماری های خود ایمن

celloolhaye-bonyadi-va-bimarihaye-khod-imeni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۷ اسلاید معرفی سلول های بنیادی و دسته بندی های آن و معرفی بیماری خود ایمنی و توضیحات هرکدام و روش های درمان هرکدام (منابع از مقاله های علمی میباشد)
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
692 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. مهدی

    این آشغاله

نظر خود را بنویسید

سلول های بنیادی و بیماری های خود ایمن

اسلاید 1: بیماری های خود ایمنی(درمان آنها با سلول های بنیادی)دانشجو: استاد گرامی:

اسلاید 2: فهرست مطالب

اسلاید 3: بیماری خود ایمن چیست؟ بیماری خود ایمن(auto immune disease) بیماری است که توسط سیستم ایمنی بدن گسترش می یابد. زمانی که این سیستم در حال مبارزه با انواع بیماری هاست، گاهی سلول های سالم بدن را به عنوان غریبه وعامل خارجی تشخیص داده و در نتیجه شروع به حمله به آن ها می کند. بسته به نوع آن سلول، یک بیماری خود ایمنی می تواند بر روی انواع بافت های بدن تاثیر بگذارد و نیز سبب رشد غیر طبیعی و تغییر در عملکرد آن بافت گردد.علت بیماری های خود ایمن ناشناخته است. تئوری های مختلفی درباره اینکه چه چیزی باعث بیماری های خود ایمنی می شوند وجود دارند.همچنین، شما ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به یک بیماری خود ایمن شوید اگر یکی از اعضای خانواده شما به آن مبتلا باشد.

اسلاید 4: نشانه‌های بیماری های خودایمنی بسیاری از نشانه‌های اولیه در بیماری‌های خودایمن بسیار شبیه به هم هستند، از جمله:خستگی؛عضله‌های دردناک؛التهاب و قرمزی؛تب پایین؛مشکل تمرکز؛بی‌حسی و گزگز شدن دست‌ها و پا؛ریزش مو؛ضایعه‌ی پوستی.هرکدام از بیماری‌ها می‌توانند علائم خاص خودشان را نیز داشته باشند. برای مثال، دیابت نوع ۱ باعث بروز تشنگی زیاد، کاهش وزن و خستگی می‌شود. در بیماری التهابی روده درد و نفخ شکم و اسهال بروز می‌کند.در برخی بیماری های خودایمنی مثل پسوریازیس یا روماتیسم مفصلی نشانه‌ها پایدار نیستند و پس از مدتی از بین می‌روند.

اسلاید 5: آزمایشات زیر برای تشخیص یک بیماری خود ایمنی استفاده می شود: معمولا زمانی که نشانه‌ها مبنی بر مبتلابودن به بیماری‌های خودایمن باشند، آزمایش‌های آنتی بادی‌های ضد هسته‌ای (ANA) از اولین آزمایش‌هایی هستند که پزشکان برای بیمار درخواست می‌دهند. نتیجه‌ی مثبت آزمایش به این معنی است که فرد به یکی از بیماری‌ها مبتلا است، اما تشخیص نوع دقیق بیماری به آزمایش‌های بیشتری احتیاج خواهد داشت.آزمایش اتوآنتی بادی: برای تشخیص نوع آنتی بادی های خاص در بافت بدن است.تست آنتی بادی ضد هسته: یک نوع از آزمون اتوآنتی بادی که به نظر می رسد برای آنتی بادی هایی است که به هسته سلول در بدن شما حمله می کنند.شمارش کامل خون (هموگرام یا CBC): اقداماتی که در آن تعداد سلولهای قرمز و سفید در خون شما اندازه گیری می شود و زمانی که سیستم ایمنی شما به طور فعال و در مبارزه با چیزی است این اعداد از نرمال بیشتر هستند.شمارش پروتئین واکنشیCRP :CRP بالا نشانه ای از التهاب در سراسر بدن شما است.اندازه گیری سرعت رسوب گلبول قرمز: این آزمون به طور غیر مستقیم نشان دهنده ی میزان التهاب در بدن شما است.

اسلاید 6: درمان بیماری های خودایمنی چگونه است؟ روش‌های درمانی حال حاضر قادر به معالجه‌ی کامل بیماری نیستند، اما می‌توانند واکنش بیش‌فعال سیستم ایمنی را کنترل کنند و التهاب‌ها را کاهش بدهند.داروهایی نیز وجود دارند که برای آرام‌کردن علائمی مثل درد، التهاب، خستگی و ضایعات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله داروهای ضدالتهابی ضعیف مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و یا قوی مانند استروئیدها (بسته به نوع بیماری) می باشند و داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی که در موارد شدید بیماری بویژه در گرفتاری ارگانهای حیاتی باید مورد استفاده قرار گیرد.داشتن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم نیز می‌تواند به ایجاد حس بهتر در بیمار کمک کند.درمان این بیماریها بسته به نوع بیماری متفاوت است. برخی از این بیماریها خود کنترل شونده هستند و برخی نیز نیازمند توجه و درمان جدی هستند در غیر اینصورت ممکن است سبب گرفتاری و عوارض ارگانهای حیاتی مانند قلب، مغز و کلیه شوند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید