سایر تحقیق و پژوهش

سلول های دستگاه عصبی مرکزی

dastgah-asabi3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سلول های دستگاه عصبی مرکزی”

سلول های دستگاه عصبی مرکزی

اسلاید 1: سلول های دستگاه عصبی مرکزیارائه:

اسلاید 2: سلول های دستگاه عصبی مرکزیدو دسته سلول اصلی در دستگاه عصبی وجود دارد: سلول های عصبی (نرون ها) و سلول های گلیال (نورو گلیها). سلول های گلیال سلول های حمایتی هستند. , تعداد سلول های گلبال بیشتر از نرونها است. , نام این سلولها از واژه چسب یونانی گرفته شده است.

اسلاید 3: سلول های دستگاه عصبی مرکزی سلول های گلیال در سیستم عصبی مهره داران به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: میکروگلی ها و ماکروگلی ها. میکروگلی ها عمل فاگوسیتوزی انجام می دهند که بعد از آسیب، عفونت و یا بیماری به فعالیت در می آیند. سه نوع از سلول های ماکرو گلی که در سیستم عصبی مهره داران دارای اهمیت هستند، عبارتند از: الیگودندروسیت ها، سلول های شوان و آستروسیت ها.

اسلاید 4: عملکرد نورون هااز نظر عملکردی نورون ها را می توان به سه دسته ی نورون های حسی، نورون های حرکتی و نورون های رابط یا بینابینی تقسیم بندی کرد:نورون های حرکتی پیام عصبی را از مراکز فرماندهی به سمت هدف که می تواند سلول ماهیچه و یا یک غده باشد منتقل می کند.نورون حسی همان نورونی است که در نخاع قرار دارد و پیام های حسی را به سمت مراکز فرماندهی ارسال می کند.

اسلاید 5: از نظر ظاهریبر اساس شکل ظاهری نورون ها را به تک قطبی، تک قطبی کاذب، دوقطبی، چندقطبی تقسیم بندی می کنند.در نورون تک قطبی، از یک قسمت سلولی یک شاخه خارج می شود و بعد به چند شاخه تقسیم می گردد.در نورون تک قطبی کاذب: قسمت خارج شده از سلول به دو شاخه تقسیم می شود و به شکل T در می آید.در نورون های چند قطبی نیز چندین شاخه از آن ها خارج می شود.

اسلاید 6: سلول های گلیالاین سلول ها در لابه لای نورون ها قرار دارند و نقش محافظتی دارند. تعداد آن ها 15-10 برابر نورون هاست. این سلول ها  نیز به دو قسمت محیطی و مرکزی تقسیم بندی می شوند.نوع محیطی همان سلول های شوان هستند در ساختن میلین در رشته  های عصبی محیطی نقش دارند.نوع مرکزی به سه دسته تقسیم بندی می گردد.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید