کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

سمینار آشنایی با کارآفرینی در سازمان‌های پیشرو

صفحه 1:
بنام آنکه جان را فکرت آموخت سمینار آشنایی با کارآفرینی در سازمان های بيسرو 1381 ‏تیرماه‎ ‎July 2002 تالیف : دکتر کامبیزطالبی استادیار دانشگاه و مدیرتوسعه منابع اتسانی و کارآفرینی سازمان صنایع کوچک ایران ‎Dr. Talebi‏ = = =_ = = = = = = > = = = << 5 = = = ه 7 = = = = << 2

صفحه 2:
3 5 ‏بح‎ ‎fs ‎8 ‎¢ 000000010١ SPINA AA ae ey

صفحه 3:
آشتایی ‎tas‏ كار فردنى درسال 2000 در دنیا بیش از 62 درصد از جمعیت دنیا اظهار داشتند که می خواهند دارای شغل مستقل ( فعالیت .خوداشتغالی ) داشته باشند دیصد از کل جمعیتب الا مادم پبذیرش پیسکبه 34 منظور مستيابىبه رضايمتشغلىمتكىبر فعا يتهاى فرد ای لخم آندسته از افرادی که در آمریکا دوره های حداقل یک دوره ای ) کارآفرینی گذراندند بیش از 798 بیشتر از افرادی که دوره یا دوره های ویژه کارآفرینی را 3\ نگرفتند موفق بودند Dr. Talebi ۱۱۱۱ ۷۷ "۰*۰" ۷

صفحه 4:
براساس آخرین نظرسنجی که تحت عنوان فرهنگ کار و نگاه ایرانیان به آن انجام شده است . فقط 642 از جمعيت ایران خواهان شغلهای ابت اداری و یا در چارچوب شغلهای وظیفه گرائی هستند روحیه کارآفرینی بشدت درمیان جمعیت جوان ایران درحل گیترش است = = = = = = = = = = > = = = = = = = = ه 7 = = = = << 2 Dr. Talebi

صفحه 5:
تعاریف کارآفرینی ‎Entrepreneurship‏ روه شکل گیری تعکرات. تولیدآرزش ‎Gus Gb loons‏ خدمات و پا هرگونه خروجی اقتصادی که به همراه خود ایده سازی و لاه ما ذه ‎ye ee ١‏ ی )تکار عمل . پشتکار و سخت کوشی را کارآفرینی می گویند "۰*۰۱ ۸ Dr. Talebi

صفحه 6:
تعاریف کارآفربنی ‎Entrepreneurship‏ ‏كارافر يني : قرا يتدى كه بتوائد با استقاده ار خلاقيت . هبر نوئى رآ همراه با ارزش جديد با استفاده از شناخت زمان ‎٠‏ منابع و بكاركيرى ریسک و همراه کردن" همراهان" بوجود آورد . کارآفرینی نامیده می شود = = ” = = = = = = = > = = = = << 3 = = = هه 7 = = = = << 2 = Dr. Talebi

صفحه 7:
تعاریف کارآفرینی ‎Entrepreneurship‏ هرانسانی که در زندگی اقتصادی خود بتواند مسئولیت اجراء یک پروژه اقتصادی (طرح درآمدزا) را ضمن ساماندهی مجموعه خلافیتها و فرصتها را همراه با سازماندهی منایع ضمن تقبل ریسک و .شکست را بعهده بگیرد کارآفرین خطاب می شود ۰*۰۱ ۸ Dr. Talebi

صفحه 8:
تعاريف كار آفرينى ‎Entrepreneurship‏ ‏: عوامل کلیدی 1- شناخت هدف 6031 2- داشتن افق ‎Vision‏ ‏3- بکارگیری خلاقیتهای ذهنی Opportunities Creative 4- واقع بینانه برخورد کردن با تفاوت بین خلاقیت ها و فرصت ها 5- جامعه گرا و جامعه پذیر بودن ‎Social Acceptance‏ 6- شهامت . ابتکار. امیدوار و ریسک پذیربودن ‎Active , Brave , Risk Taking‏ ‎Dr. Talebi‏ "۰*"۰۱۱ ۸

صفحه 9:
ابعاد کار آفرینی حال می توانیم بگویم که ابعاد کارآفرینی از 5 عامل (شاخص) :تشکیل می گردد خاقیکچیز نو بااریش‌نو 17 ساماد مي نه لساري مسار عليه لكر 1 پذیرش‌دیسک‌در رله کسمموفقیت3 برخوردار از هدف‌یشد " بعنلنيكمولفه -4 توآوریدر مقابلت غییرلتآزاردهنده -5 = = = = = = = = = = > = = = = << 5 = = = هه 7 = = = = << 2 =

صفحه 10:
فرایند کار آفرینی از هیچ فرمول جادوئی برخوردار ee be = 2 ۰*۰۱ ۸ بلکه ملشت كيده و شناخنفرصت1 دیسانملنهای کارآفرینی90 دیصد از لیدد های‌لاقو فرصتهای‌شاخته) (شده حاصل کارگروهی است .قديتسانماندهىمنبع ولميجاد يكس نكاملقتصادود تولیدی2 خدماتى و....) كه محيط را براى شكل كيرى خلاقيتها فراهم مى .سازد بيلىشروع. حتماً نيز به بولمىباشد. ولىبا بولكمهم-3 .مى شود شروع كرد Dr. Talebi

صفحه 11:
عوامل تاثیرگذار بر تصمیمات کار آفرینانه اینطورفکرنکنید نگذارید فکرشما با عوامل زیرمشفول اینطورفک رکنید فکرخودتان را معطوف به عوامل زیرکنید با دید سازنده ولمینواییس تنل[ كسسولو تاميرمتبع بسولیعملی .كرص يده خود باشيد ولقع كرا باشيدو سعی‌کنید 2 خودتازيكقكيه كادو يى پسشت پسشتولنه دستک‌نید ‎mle‏ یش زدیکترییفراد 37 .خانوادم را دیفکر خود دلشته باشید سعی‌کسنید بسه تسجربه خود -4 لمیدوار بساشید و نسسبنبسه لفزلیش‌لن ۱۱۱۱۰۷۱۱۱۱۱۱۱۱۷۷ ۷۰/۰/۳۴۰7

صفحه 12:
ویژگی های شخصیتی کارآفربنان لفراد مصمم. جستجوكر و ييسكيذير -1 دارلیروحیه نياز به موفقيت2 فاص 3 اقتصادی برخورداریاز قدرستخود کنترلیو پرهیز از 4 پراکندگی ذهن ( میدانم به دنبال چه چیز هستم ) بردبار و تحملاکامیابیو شکست5 شيفت آنچه را تضویمیک ند ( مصمم‌لس که -6 بايد انجام دهد خودارء إنمقبوليتخو باجتما خودايى-7 برخودارءازم قولیتخوبلجتماعی هب خوداری ‎Dr. Talebi‏ 7

صفحه 13:
آنچه را که باید کارآفرینان موفق بدانند(انجام دهند) شاختف هد یدلتو تنگاهاییقابتو روشهایمقلبله بان[ شناسلیی! ک‌شف) فرصتها -2 مشاهده و درکعمیقاز ن بازها و خولسته های‌مشتری 3 به خللن درد حرکنیسه طرفهدف) -4 یهبریتسازمان5 تسکمیل‌حلقه هایآگاهی‌در زمینه لقتصاد و بازار جلقتصاد -6 (کسب و کار آشنیی‌با دا نشف نی وفر] ویی‌حرفه لیکه لنتخابک رمصلست 7 دخلاقک‌سو کار -8 ادبیانک‌سو کار -و برخوردایواز قدینچانه ینی 10 Dr. Talebi ‏لمنعطافيذيرى-11‎ الا

صفحه 14:
شاخص های کیفی کار آفرینان آموزش دیده ‎(Learned Entrepreneurial)‏ .ک املامصممو با هدفتجزیه و تحلیل‌شده حرکشیک نند -1 برخوردار از ارادم لام و تاکتیکهاماجرلیی کاملاخسا شم یه -2 «جهنک سب موفقینو وشد هستند حر کب رلساس فرصتهای‌شناخته شده وهدفهای‌تعیین‌شده -3 مبتنیسر فرصتها است ( برخلاف سازمانهای غیر کار آفرینی که براساس منابسع (و یک استراتژی ثابت حرکت می کنند لیجاد شوروشوق‌دومیان‌همکرل نو نقسیم ب ندیم سئولیل ک ارآفرینان 4 .(بسیار مسئولیت پذیر هستند برخوردایعاز عزم و جزم للم بسولیحلم شکلاتل كارآفرينانت بحر -5 (فراوان در مقابله با مشکلات دارند ‎Dr. Talebi‏ ۱

صفحه 15:
شاخص های کیفی کا رآفرینان آموزش دیده(دنباله) ‎(Learned Entrepreneurial)‏ تصمیم گیری‌عاقلله و مبتنیبر تجزیه و تحلیلبقیقم سایل تسصمیم گیریسولساس‌دید ننقاط قونو ضعفا: تصمی مگیریولساس‌میزلرق دوتنعطافپ ذیری* تصمیمگیری ی رلساس‌پیسکهلییکه موفقیتوا تا حدودی * کی مى كلد تجزیه و تتحلیلب ازخوردها بولیت صمیماتلینده -7 سس سس سس دس سس م درونی ‎Loi eb eas susan‏ تب لمات بر ‎Lalebj 5 ١ 2 :‏ , = 2 = = = . = = = = = = = _= - = . = = _= = = = = = = =

صفحه 16:
شاخص های کیفی کار آفرینان آموزش دیده(دنباله) ‎(Learned Entrepreneurial)‏ عدم برخورداریازلحساس‌فرور ک بو پا ذوقزدگی‌لنی! 1 واستفاده از قدرت کسب شده برای طراحی کارهای بزرگتر لهلم شاویتدر تصمیم گبری‌ها و تتصمیم سازی‌ها -12 هنوتبدیلت فکرلتوریسکهایف ردیبه تفکرلتو ریسکهای13 گروهی شبناساییمبع در جزبیتریننسیازها -14 تساط برسامانو وهیرینف عا لیتهایانجام گرفته درایتباط -15 با پروژه تعيين شده "۰*۰۱ ۸

صفحه 17:
شاخص های کیفی کارآفرینان آموزش دیده(دنباله) ‎(Learned Entrepreneurial)‏ برخوردارانقدستن وآوریو اغزلیش لنش لام در همین16 خصوص لیجادتحر کف راولن‌درهمکرلن_ لعف زلیش‌خافیتها و -17 نوآوری های فردی و تبدیل آن به نوآوری سازمانی بکرگیری مهندسی|رزش در فرآیند تکمیلو لجرلی18 نوآوری ها در سازمان = = = = = = = = = Ze [= = = _= - = 5 << = = _= = = = = _= == =

صفحه 18:
: تعاریف انط ابس كاملا اا 1 ‎٠‏ رأه حل هاى كوناكون ذهنى ميباشد بدون اينكه مشكل يا مسئله را بشناسد ( با بداند) فرصتها: مجموعه از عقاید و ایده های میباشند که قادربه حل مسا ‎i ee‏ "۰*"۰۱۱ ۸ Dr. Talebi

صفحه 19:
ابده و خلاقبت (دنباله ) خلاقیت: برون داد ايده از مغز به روی واقعیتها و جهت دهی ماس ری ما ‎hee. Pl‏ و يا هردو = = = = = = = = = = > = = = = = = = = = = = = = 2 << Dr. Talebi

صفحه 20:
هفت عامل مهم در موفقیت کا رآفرین برخودارعاز ليدم و خافيتهاىة حولساز -1 سای مها ۵ شناختو كرداويىمنابع -3 ریسکپذیری4 برنامه پیزیو لجرلییک ردن‌طرح نو 5 قدرتولهیریو ساژماندهی‌ستبع 6 نوآورعو بسرخورداوعاز مدیرینلسترتژیک 7 "۰*"۰۱۱ ۸

صفحه 21:
خلاقیت و ايده سازی پنج فاکتور ثروتمندشدن الف: متولد در یک خانواده ثروتمند ب : ازدواج با یک فرد تروتمند AAA ۱۰۱۰۱۱۱۸۱۸۱۱۷ ۷ ۷۸/۱/۱ ۷/۸ ج : برنده شدن در یک قرعه کشی د : شروع یک کسب و کار شخصی ‎ev"‏ ‏= در آمریکا دو میلیون نفر از درآمد ماهیانه 1 میلیون دلاری برخوردار ,هستند که 690 از آنها دارای شرکتهای تولید خدماتی که با شروع فعالیتهای کارآفرینی همراه بود » میباشند ‎Dr. Talebi‏

صفحه 22:
فرصت ها ‎Opportunities‏ فرصت ها در حقیقت عواملی هستند که ایجاد ارزش برای ذینفعان .سازمان هاى كارافرين فى كنتد ان ذينفعان عبارتتد از مشتروو بازايهاىوجديد -1 ار با 2 کارلفرین3 فرصت ها درحقیقت ریسکهای مدیریت شده ای است که توسط = 2 = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = .كارآفرين بكار مى رود ‎Dr. Talebi‏

صفحه 23:
فرصت ها ‎Opportunities‏ فرصت ها در حقیقت عواملی هستند که ایجاد ارزش برای ذینفعان .سازمان های کارآفرین می کنند این ذینفعان عبارتند از مشتریو بازارهای‌جدید 17 2 (line) Pa کرلفرین3 ۱۱۱ ۷ ۸ فرصت ها درحقیقت ریسکهای مدیریت شده ای است که توسط لوفو .كارآفرين بكار مى رود ‎Dr. Talebi‏

صفحه 24:
فرصت ها (دنباله) قرضتها مجموعه لى از أن رای اس کد یک كارا فرين براق حيات اقتضادى خود شناخته و انجام ميدهد . حيات سازمانهاى .کارآفرین بستگی به استفاده و مدپریت فرصت ها دارد : ویژه گیهای فرصت . فرصت شناسی ورزر[ جذلب جالو قابل_قدیر * نه خيلى_زوك- نه خیلیک وچک؟ باينار و دارلىيتانسيزلاهم برل زمانهاىطولانى* يمان ينجره فرصتها مىباشد * عامللیجلارزش رای ولیدکنده وارزشمد ب رای ‎ie‏ Dr. Talebi OOOH D DODO OOD

صفحه 25:
فرصت ها (دنباله) آن چیزی راکه .برداخت آن می باشد فرمول بالا را بخاطر بسیارید فرصت یعنی آن چیزی را که مشتری بدنبال خرید آن است و باید توسط کارآفرین شکار شده باشد = = ” = = = = = = = > = = = = = = = = هه 7 = = = = << 2

صفحه 26:
فرصت ها مشتری را میتوان دنیای واقعی کارآفرین نامید. مشتری حاظر است :پول برای كلاؤباكيفيت * ‎jal s‏ مینک نده نیز او * كلافزيباو جتلب * كلافبا مقومتة كلفد ارات ‎ey‏ ۷ a 00009 00009 Dr. Talebi

صفحه 27:
: فرصت ها درحوزه های زیر را باید اینطور شناخت فرصتها در بازار :۳۵۲۱۵6 صا ات ممووه بازار هنوز وسعوبادیدارد و مبتونیم چنگيبياندازيم. میتولنیم-1 از تقاضاهای جدید بهترین استفاده را ببریم و یا با کمی خردمندی تقاضاهای جدید را بوجود آوریم . مشتریاردر فاصله کموپبا" ما" قرار دایند.یصتمکاردر بازار -2 دسترسی جغرافیائی . بازارهایبرمشتری خوش‌پرداخت لهل‌خر بد لهل‌خر پدلنبوه -3 ‎Jal‏ خرید متنوع بازایهای‌که مشتربابا "شاخص‌قیمت محصول را لنتخاب4 بلکه کالای نو و جذاب را با هرقیمتی میخرند مثال:فروش تلویزیونهای دیجیتالی بالامپ تصویرپلاسما (کربستال ‎Dr. Talebi‏ = 2 = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ae = =

صفحه 28:
: فرصت در حوزه اقتصاد ‎De‏ ‎TR‏ © tc boo ‏را‎ F QB تولید(حجم کمی) 2- بازگشت سریع ریسک سرمایه گذاری ازنقطهن) به نقطه 1 وجود سرمایه . بازارسرمایه. مشارکندر سرمایه گناری3 با لإومنحاشيه سود باتوجه به يائين ومن نرخ بهره -4 ‎Dr. Talebi aS‏ = = = = = هه 7 = = = = << 2 =

صفحه 29:
: فرصت ها درجوزه های دیگر فرصتهایزبادیولی‌سرملیه گناییلوجود فرصتهای1 بازارولقتصاد) درفعاليتهاى متنوع وجود دارد ‎Harvesting‏ ‎Oppprtunity‏ 2-شناسائی فرصت درحوزه "رقابت " در زمانیکه از قدرت رقابت گری و رقابت پذیری خود مطمثمن هستیم ‎Dr. Talebi‏ = 2 = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

صفحه 30:
: فرصت ها درحوزه های دیگر "زمان. دوراندیشی . اطلاعات جامع . روحیه کارآفرینی برنامه ریزی * حلقه های : شناخت فرصت واستفاده موثرازآن جهت نیل به هدف می = 2 = = = . = = = = => = = _= - = 35 << = = = 7 ‏هه‎ ‎= ‎= ‎= ‎a ‎= ‎= Dr. Talebi

صفحه 31:
استراتژی در سازمان های کارآفرین ‎Entrepreneurial Strategy‏ ارت را ضمن برنامه ريزى و زمانبدى جهت كسب فرصت هاى شناخته شده كه بعنوان افق “ ‎"vision‏ ‏سازمان درنظر گرفته شده در قالب اهداف کوچکتر (اهداف اجراتی ) ما را سریعتر » کاملتر و باخطاء کمتر به آینده می رساند. = 2 = = = 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 a4 = = = = = = = Dr. Talebi

صفحه 32:
ابزارهای استراتژی در سازمانهای کارآفرین وجود مدیر کارآفرین1 وجود عفاید هطرحهای 2 کارآفرین وج ود دل شرفت یو -3 تخصص لازم وجود لطافات4 وجودمنابع لنسانىيويا -5 و ساير منابع وجود مشتریو بازار -6 وجود برنامه -7 وجود لعتقد و لعتمد -8 دسته جمعی وجود بقبه و فضای:و رقابت آمیز وجود ف ضاء با محیط -10 : حمايت كننده(قوانين (......مقررات و 77777777۵

صفحه 33:
مبحث استراتژی ( دنباله) es ReneS ee Cnr ماموریت و اهداف ‎Mission &‏ ‎Ggals‏ ارزیایی خارج بنگاه محیط دورتر, بازارهای صادراتی و ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏فللا ووو ووو ‎Dr. Talebi ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 34:
چهارعامل محیطی تاثیرگذاربرشکل استراتژی یک سازمان کارآفرین = ۰ 5 ~~ = = = = = = = = = = i= 5 << = = 7 ‏ه‎ ‎= ‎= ‎= ‎= ‎2 << =

صفحه 35:
چهارعامل محیطی تاثیرگذاربر شکل استراتژی یک سازمان کارآفرین :فرصت ها: قوت ها وجودفر صتهائ_كرديبازايها - قديتكلازيقابتهذيرى- وجود تنوع ديبازار له وجود تكولوييهاوارزلزقيمت2 - دلشتنرنامه هاىكاربردى- و مکمل کننده فرآیند نوآوری - برخورداری از نیروی انسانی نباز به محصولاتف وآویی‌شدد و مدپریتماهر - :نهد بدها: ضعف ها وجود یقبای‌جدید - ولندما نی لنینتولیدی- بللافتنسطح نیاز و نوقع‌مشتریان -عدم برخوردایواز قدیت- 3 وجود قولنین دون‌خاصیت ‎a et‏ مونع‌و چلش‌هاو‌قانینی - مدیریتضعیظلستاد -شاگردی - ندلشتربرنامه و یابرخوردایی . - ‎Dr. Talebi‏ = 2 = = = = = = = 2 = = = = = = = = = = = = = = = = اه ۱1 ‎OR‏ اا ‎

صفحه 36:
مدل استراتژی مبتنی بر برتری دررقابت نتایج : 1- سودآوری 2- برخورداری از سهم بازار در بازارها 3 رضایت مشتریان 4-ادامه حیات شرکت | استراتژی ها استراتژی مبتنی بر سایر مولفه ها- استراتزی مبتنی بر قیمت (...نوآوییو) ا ا ‎ff ay‏ بنيادى ارزیایی شرکت (بنگاه). مس وزیابی عواملی محیطی ‎۰*۰۱ ۸ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 37:
مبحث استراتژی ( دنباله) حال رسيديم به طراحى یک مدل استراتژی برتری در رقابت دوستان باید ابتداء به سوالات زير پاسخ دهند جه عولملىدرطرلحإسترلتزوه ركته ما مهم لسك -1 تفليتهاءإسترلتزىب امعطفرا بكويد؟ -2 لاه اف دی با ی شا و آیالمطلفهم‌قابل غییر و معطفمی اشد؟ -4 خودتان | درکدلم لستراتزیم وفقمیداند؟ -5 الف: استراتزى مبتنى بر عرضه كالا با قبيمت رقا ب: استراتزى مبتنى بر تولي د كالإى نواورى شده باقيمت رقابتى ار او ار ا ‎ee‏ ۱۱۱۱۱۱۷۱۱۱۱۱۸۱۱۱ ۷/ (۸/۱/۱۱

صفحه 38:
مبحث استراتژی ( دنباله) نگاه به فرصت ها در بازارهای دور و نزدیک . این الزام را برای کارآفرینان و سازمان های کارآفریتی بوجود می آورد که له موه دروسی ‎er re‏ دسته از مشتریان را درمقیاسی که درهنگام تولید با قیمت ارزان از ظرفیت ولید را بنوعىييشرفروشكند و يالمينكه در 7546 كمتر از 2 ماه قابليت جذب مشتری برای فروش حدافل 6045 از ظرفيت توليد خود كه داراى ويزكى هاى جديد با ارزش افزوده .جديد ( نه براساس يائين ترين قيمت ) را داشته باشد للا Dr. Talebi

صفحه 39:
مبحث استراتژی ( دنباله) دستپاپی به استراتژی برتری دررقابت ۱۱۱۵۵ ۱ ۱ ۱ ۱۷۱۷ (۱۷۱ ۱(۱۷۱(۱(۷(۸۸

صفحه 40:
مبحث استراتژی ( دنباله) بنابراین بدین نتیجه رسیدم که بايد از استراتؤى برترى دررقابت برخوردار باشيم برخوردارى از قدرت خدمات پس از فروش با کیفیت استراتژی برتری در رقابت دارای برتری در حلقه ‎ole‏ )1.2.3.4.5( تجارب شناخ نیازهای مشتری 3 = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

صفحه 41:
مبحث استراتژی ( دنباله) بدانیم که برجورداربودن از استراتژی. باعث پایداری برتری دررقابت .خواهد بود ts ‏رقابت‎ : مها درلمد شرکتهایرقیب مخارج (جمع هزینه ها) مخارج(جمع هزینه ها) = پرابراست با سود خالصس GH) = = = = = = = = = = > = = = = = = = = = = = = = 2 << = Dr. Talebi

صفحه 42:
j ‏د‎ ‎3 Dr. Talebi ١ ‏م‎ 0000000111606

صفحه 43:
= = = = = = = = = = > = = = حرکتچرخه نطفه بسه شکرجهی‌ظاهری‌موجود زندم) (در تسولید؛ شروع مقدماتتولید کللا ری ره مر ویر eeepeeenone

صفحه 44:
:جواب سوال :بلی» شما تولید کننده محصول پا محصولات هستید بنابراین؛ فرصت برای تولید محصولات مشتریپذیر هدف می باشد استراتژی برمنبای کشف بازار *لستراتژی برتری دررقابت درموردچرخه عمر( سیکل عمر) محصول خود فکرکرده اید؟ - = = = = = = = = Ze [= = = _= = = = = = هه 7 = = = _= 2 << =

صفحه 45:
مبحث استرا تژی (دنباله ) انتخاب استراتژی مناسب كه بتواند فرصتهارا شکارنموده و آنرابه واقعيت تبديل كند +o ‏ستوال از کارآفرینان حاضر درجلسه‎ ‏مر تا كام ترم ها؟‎ للا ۳9 چه مدل استراتزی؟

صفحه 46:
نوآوری در سازمان های کارآفرینی ‎Innovation In SMEs‏ : تعاریف نوآویی فرلیندی‌که کرآفرینا ی کلیده خالقو برخودار 17 ازجوانب کاربردی قابلیت ایجا د یک ارزش جدید را از طریق تولید یک کالا ویژه و یا از طریق متابع نو کالای قبلی را بدست می آورد » توآوری می نامند = = = = = = = = = 2 > = = = = 3 << = = 7 = = = = = 1 =

صفحه 47:
نوآوری در سازمان های کارآفرینی لستفاده آزپنانسیل‌های‌جدید که توسط ک ارآفریا ‎hoes‏ = و می تواند با ساخت يك کلای جدند و با تک اروش نو 25 از طریق تغییر فرآیند تولید و متابع متفاوت بوجود می آید. را نوآوری می نامند ( پیتر دراکر) = = = = = = = = = = > = = = = Ss = = = 7 ‏هه‎ ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= Dr. Talebi

صفحه 48:
چرا نوآوری ؟ قبل ازپاسخ نظر خودتان را(مخالف یا موافق) درمورد سوالات زیراعلام بفرمائید : سوالات آبا فسکرمی‌کنید کسه هميشه کل لی‌شما دارلی‌مشتری:1 لس یا فسکومی‌کسنید کسه تسغییر با نسوآوویتسفاوتیندارد؟ -2 یا تسغییر روند تسولید شسما و با تسغییر در شکلنلاهریو -3 حتی ساختار اصلی کالای شما مشتری را قانع می کند؟ لیا ما باید زودتر از مشتریپیبه ‎Lok‏ | تقاضاهای4 a Dr. Talebi = = = = = = = = = = = = = = = = = = _= = = = = = = =

صفحه 49:
شکل گیری تقاضا براساس رولك تكنولوزيهاى يايد تغييردرذائقه مشترى ازطریق تکنولوزیهای پیشرفته شاخص قیمت هرواحد کالای فروخته شده حجم يا تعداد توليدات عرضه شده منبع : مقاله دكتر كلوس در سمينار جهانى شدن نوآورى - آلمان 2000 ‎Dr. Talebi‏ [۱ ۱۱۱ ۸

صفحه 50:
نوآوری (دنباله) استراتژی برتری در ‎a oe‏ دهنده شاخص قرارگرفتن (موردهدف بودن ) مشتری بعنوان محورحرکنها و برنامه برامه ریزی ها در ساومان های کرآفرت می باشد بلراین ازنجائیکه تفیبرات گوناگون درفاکتورهای مهم مانند تکنولوژی دانش فنی اطلاعات. دائقه . نیازهای جدید و زمان مستقیماً بر ‎ieee ee es a,‏ توا بل مان که میتواند از این تغییرات درجهت مثبت استفاده کند. نوآوری است .شكل و مدل نوآورى را براساس بازارهاى هدف بايد مشخص کرد اللا Dr. Talebi

صفحه 51:
پیام (هشدار. ایده سازی 7 خلاقیتهای فردی و 0 لمحققین, اندیشمندان, امس | طراحی اولیه حرکت نوآوری و دانشگاه, مراک تحقیقاتی مشاوران خبره و.... لسس» | کسب کمک و حمایت وسایرمراکزخدمات رسانی 2 1 + 1 4 | طراحى و اجراى بابلوت : ا !ا اقتصادى كردن طرح نوآوری شروع به فروش حا نوآورشده با هشداربه کار ۲ 00 و ۱/۱1۱۱ ۱۷ لا

صفحه 52:
2 لطفا براى اطلاع بيشتر از جزئيات اجراء فرآيند نوآورى در سازمان هاى كارآفرينى مقاله در شماره نشريه مسيريتى تدبير را .مطالعه فرمائيد = = = = = = = = = = > = = = = << 5 = = = هه 7 = = = = << 2 =

صفحه 53:
بازار ‎Market‏ ‏تلاش شما برای کسب موقعیت ثابت ‏ روبه رشد و انحصار در بازارها هدف می باشد. ولی هشدارهای زیر درمورد شناخت خود و هدف قراردادن بازار خود را قبل از طراحی استراتژی جدی بگیرید !اااهشدارها هشداراولانستراتزی را محدودبه یک بازرویایک طیف ازمشتریان تکنید مارد صارداشته پاش ‎ist sce ps ES‏ حفط كنيد هشدارسوم:بازارهدف با هدف بازار بسيارمتفاوت است هشذارجهارم أرامش ‎Les‏ 00 زيادجدى نكيريدازنيتها و ‎Dr. Talebi‏ = = = = = = = = = = > = = = = = = = = = = = = = = =

صفحه 54:
دسته بندی بازارها دسته اول: بازارهای مکاره درا بازار شها يا ظيف هاى محتليي از مشتريان يا ذائقة مختلف و قدرت برداخت متفاوت برخوردارهستيد. ريسك سرمايه كذارى ‎lo.‏ رها 50-30 سسؤت عير لسرا تزيم دسته دوم: بازارهای ثابت دراين بازارها شما با طيفى ازمشتریان که تفاوت ناهنجار و گسترده ای با هم درقدرت خرید و ذاتقه ندارند. روند تغییر دراین بزرها کند می باشد. ولی چنالچه تشبیری رح دهد بشدتت رویکرد و وضعیت بازارها تغییر می کند. رپسک دراین بازارها 70 درصد مثبت و 30 درصد خطر دربردارد. بنابراین توصیه میشود را اراس با تا روا خواهید کرد . فراموش نکنید که خود را آماده مقابله و تچووی ره گوزور 0 ١11111 ‏1م‎

صفحه 55:
بازار(دنباله) ‎a‏ : بازارهایی که دا ای لیف منود ازمة ‎Cho‏ ن ميناشند ولى ‏بت تنوع پذیر و نودوست هستند . قب ‎٠»‏ كيفيت . جد ‎Sa‏ بودن کاربرد. شکیل بودن. برخوردار بودن از تکنولوژی پشرفته بات کاربرد ساده سریع ازجمله شاخصهای ‏انتخاب محصول مى باشد ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= ‎=> ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= ‎=! ‎= ‎= ‎of ‎= ‎= ‎= ‎= ‎= ‎5 ‎Dr. Talebi ‎ ‎

صفحه 56:
نوآور باشید » نوآور بیاندیشید . نوآور عمل كنيد و نوآور برنامه ريزى كنيد تا نه تنها سه مدل بازار بلکه بازارهای .جهانى را بتوانید فتح كنيد ع = 5 = 5 ‎<١ ><‏ د => ‎i‏ ‎as‏ ‏> 53 سس - 5 >= - ‎te‏ ‏= ‏= ‏> ‏هه ‏> ۰ > > = ‎ts‏ ‎ts‏ ‏= Dr. Talebi”

صفحه 57:
تست درجه کارآفربنی حال با پاسخ به سوالات طرح شده خود را از لحاظ درجه اه با کی نتایج آزمون تست درجه کارآفربنی خود را میتوانید با ‎E-mail jul‏ به آدرس زیر دریافت نماید. Talebi@mind. gov.ir Kambeizt@yahoo.com ‏لطفاً به جهت دریافت جواب صحیح » صادقانه به سوالات‎ ‏پاسخ دهید.‎ "۰*۰۱ ۸

صفحه 58:
3, 4 5 2 3 93 a as ی شر وع کارآفربنی

صفحه 59:
تقدیر و تشکر تقدیر و تشکر از شم عزیزلنو سرورلنگ رلمی‌که درلینسمیتر حضور 17 «رخورتحسین داشتید oS ee eS ee ‏علمی 7 صنعتی استان فارس جهت برنامه ریزی مناسب‎ 3- ‏سرك خانم جعفرخان كايشناسمحترم مديريتقوسعه‎ ‏منابع انسانى و كارآفرينى سازمان صنايع كوجك ايران‎ 4 ‏سایر دوستانو همکرلن‌تاش‌گر‎ ۱۱۱۱ /(۸/۷/۷(// ۰۹ (0 Dr. Talebi

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان