پزشکی و سلامت بیماری‌ها

سندروم زجر تنفسی نوزاد

Infant-respiratory-distress-syndrome

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سندروم زجر تنفسی نوزاد”

سندروم زجر تنفسی نوزاد

اسلاید 1: سندرم زجر تنفس نوزاد ( IRDS)Infant respiratory distress syndrome

اسلاید 2: تعریف :سندرم دسترس تنفس نوزاد یا IRDS ویا بیماری غشای هیالن (HMD) یک اختلال ریوی است که به طور عمده نوزادان نا رس را مبتلا می سازد وباعث افزایش مشکلات تنفسی می شود وعلت اصلی عوارض و مرگ نوزادی می باشد.

اسلاید 3: علت : تخریب یا تاخیر ترشح سورفکتانت ، نقش کلیدی درا ین وضعیت دارد . هایپوکسی ممکن است رخ داده وموجب اسیدوز متابولیک شود و متعاقب آن هر دو وضعیت سبب تنگی عروق ریوی شوند . در این شرایط نوزاد توانایی اندکی جهت مبادله اکسیژن ودی اکسید کربن ضروری برای رساندن خون حاوی اکسیژن به اندامها ودفع محصولات زائد حاصل از متابولیسیم دارد.

اسلاید 4: RDS 10% از کل نوزادان نارس را مبتلا می سازد و در نوزادان ترم ، RDS نادر می باشد. فاکتورهای خطرپره ماچوری ، چند قلویی ، دیابت ملیتوس در مادر و استرس حین زایمان که منجر به اسیدوز نوزاد در زمان تولد می شود.شیوع :

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید