کسب و کار مدیریت و رهبری

سه‌گانه اختراع، نوآوری، انتشار – invention innovation diffusion trilogy

74-invention-innovation-diffusion-trilogy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سه‌گانه اختراع، نوآوری، انتشار – invention innovation diffusion trilogy”

سه‌گانه اختراع، نوآوری، انتشار – invention innovation diffusion trilogy

اسلاید 1: سه‌گانه اختراع، نوآوری، انتشارinvention innovation diffusion trilogyMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانسه‌گانه اختراع، نوآوری، انتشارنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعرهبری و مدیریتسطحفراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مطابق با نظر اقتصاددان اتریشی؛ جوزف شومپیتر، تغییر فناورانه یکی از علل عمده تغییر صنعت بود. شومپیتر معتقد بود که چرخه‌های اقتصادی در اقتصادهای سرمایه‌داری، نتیجه نوآوری‌های در حال تغییر است. نوآوری یک جانور دو سر است: معرفی محصولات و خدمات تحول‌آفرین بوسیله کارآفرینان موفق، نیروی اساسی رشد اقتصادی بلندمدت پایدار را به حرکت در می‌آورد، اما قدرت موسسات و سازمان‌های موجود را در کوتاه‌مدت از بین می‌برد. شومپیتر استدلال نمود که یک ساختار اقتصادی صنعتی از درون تغییر می‌کند. او روند تحول صنعتی را از طریق نوآوری بنیادین بعنوان انهدامی خلاق نامید:«هر قسمت از استراتژی کسب‌وکار اهمیت درست خود را در برابر پس‌زمینه آن روند و درون موقعیت ایجادشده بوسیله آن بدست می‌آورد. و باید نقش خود را در طوفان همیشگی انهدام خلاق در نظر بگیرد.»سه‌گانه شومپیتری تغییر فناورانه را در سه مرحله مجزا تقسیم می‌کند:1-اختراعفرآیند تغییر فناورانه از جمله مفهوم ایده‌های جدید.2-نوآوریفرآیند نوآوری که شامل توسعه ایده‌های جدید به محصولات و خدمات قابل عرضه به بازار می‌شود. «انجام چیزهای جدید یا انجام چیزهایی که اکنون با یک روش جدید قابل انجام است.»3-انتشارمرحله انتشار که محصولات و خدمات جدید در سراسر بازار بالقوه توزیع می‌شوند.توجه اصلی شومپیتر چرخه اقتصادی بود که درباره این موضوع عمیقا مطالعه کرد.وی استدلال می‌کند که چهار گروه وجود دارد مسائلی که در در دسته نوسانات صنعتی آمده است عبارتند از: نوسانات فصلی، چرخه، امواج بلند و روند بخشی. .تئوری چرخه تجاری که در سه دوره زمانی بود (الف) کوتاه , (ب) متوسط , (ج) طولانی , که به علل مختلف نسبت داد.ریچارد سوئدبرگ معتقد است که به نظر شومپیتر، رکود نمی‌تواند با مداخله دولت را کاهش داد. چرخه کسب‌وکار نباید مختل شود. و آن را به حال خود کار کرد. شومپیتر بر روی روزولت و قرارداد جدید او را بسیار انتقادی بود. احتمالا این تمایز عملی اصلی بین کینز و اقتصاد شومپیتر بود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطانتشار نوآوری diffusion of innovations پنج نسل نوآوری five generations of innovation مزایااین امتیازات روشن می‌کند که نوآوری فراتر از یک ایده جدید است. یک نوآوری فناورانه موفق، نیاز به ورود به فرآیند اختراع، نوآوری و انتشار دارد. نفوذ و موفقیت بازار، نتیجه نهایی این فرآیند است.تغییرات فناورانه شامل سه موضوع نوآوری می‌شود: معرفی محصولات جدید (نوآوری محصول)، فرآیندهای تولید جدید (نوآوری فرایند) و روش‌ها و شیوه‌های جدید مدیریت. نوآوری بنیادین اغلب نیازمند هر سه است.تاثیر واقعی فناوری جدید در مرحله انتشار اتفاق می‌افتد. اندازه‌گیری تاثیر در ابتدا اندازه‌گیری چگونگی تغییرات اقتصادی ناشی از فناوری‌های جدید معرفی و استفاده شده است.در کار بعدی‌اش، شومپیتر فرض نمود که صنایع متمرکز برای پشتیبانی تغییر فنی سریع مناسب‌ترند. او استدلال نمود که انحصارگرایان بهتر قادر به تحمل ریسک ناشی از یک فرآیند نوآوری نامشخص هستند و منابع کافی را برای حمایت از تلاش تحقیقاتی دارند. بعدتر اقتصاددانان به این نکته پی بردند که ارتباط میان ساختار بازار و تغییر فناورانه متقابل و غیرخطی است.

اسلاید 5: کاربردهااین مدل برای موسسات و شرکت‌های اقتصادی که می‌خواهند در کسب‌وکارشان تحول و نوآوری ایجاد نمایند، یک الگوی موفق را معرفی می‌نماید.معایبسه‌گانه شومپیتری اختراع، نوآوری، انتشار یک مدل خطی نوآوری است. یک نقطه نظر سایبرنتیک بر اهمیت بازخوردها در بین مراحل مختلف نوآوری و تعاملات میان شرکت‌ها و دیگر موسسات تاکید دارد.تمرکز واقعی شومپیتر بر روی مطالعه چرخه کسب و کار بود. او نوآوری را برای توضیح ماهیت چرخه کسب و کار به کار برد، نه به عنوان نمونه برای مطالعه نوآوری سازمانی. اگرچه سه‌گانه او می‌تواند در یک سطح میکرو-اقتصادی استفاده شود، مقصود مدل بر روی یک سطح میانی است.علاوه بر این، کار شومپیتر بر روی چرخه کسب و کار پس از انتشار به شدت مورد انتقاد قرار گرفت: او اهمیت زیادی برای نقش موسسات غیراقتصادی مانند موسسات حقوقی قائل نبود؛ اساس سه‌گانه او داده‌های تجربی و ضعیفی بودند که منجر به یافته نمی‌شود.مطالعات تجربی و نظری متعددی بر روی فرضیه شومپیتر تحقیق نمودند، که صنایع متمرکز برای تغییر فنی سریع مناسب‌تر بودند. با این حال، هیچ اجماعی مبنی بر پذیرش یا رد این فرضیه بیرون نیامد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان