کسب و کار برنامه‌ریزی

سه جنبه اصلی – Triple Bottom Line Elkington

159-Triple-Bottom-Line-Elkington

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سه جنبه اصلی – Triple Bottom Line Elkington”

سه جنبه اصلی – Triple Bottom Line Elkington

اسلاید 1: سه جنبه اصلیTriple Bottom Line ElkingtonMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانسه جنبه اصلینوعنظریهمراحل استفادهاجراموضوعاخلاق و مسئولیت سطحسازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مفهوم TBL را اول بار، John Elkington در سال 1994 ارائه کرد و تمرکزی بود بر نگاه مسئولانه به اقتصاد و تولید. به معنی عام، یعنی در گزارش سالانه اقتصادی شرکت‌ها و ملت‌ها، خط نهایی، فقط سودمحور نباشد و سود خالص را با توجه به رونقی که برای ذینفعان (stakeholder) و نه فقط سهامداران (share holder) ایجاد کرده است، مشخص کند. کارآفرینی اجتماعی (social entrepreneurship) و کسب‌وکار سبز (Green (Businessوشاخص پایداری زیست محیطی (Environmental Sustainability Index) تا حدودی منعکس‌کننده چنین درکی از اقتصاد نوین سه‌بعدی می‌باشد. در واقع می‌توان گفت سرمایه انسانی، طبیعی و مالی سه پارامتر اصلی این نظریه می‌باشد . عبارت سه جنبه اصلی به طور کامل تر توسط جان Elkingtonدر سال 1997 در کتابش بیان شده است. سه جنبه اصلی, به عنوان یک خط دفاع سرمایه‌گذاری در سال 1998 توسط رابرت جی روینشتاین تاسیس شد. برای گزارش تلاش شرکت‌های خود ممکن است تعهد خود را به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها از طریق زیر نشان می‌دهند: مشارکت سطح بالاتر ( مدیر عامل شرکت , هیئت مدیره ), سرمایه‌گذاری سیاست, برنامه‌ها, امضاکنندگان استانداردهای داوطلبانه , اصول (سازمان ملل متحد پیمان جهانی ) , گزارش ( ابتکار گزارش کهانی ). مفهوم Tbl بیانگر این موضوع است که مسئولیت‌های یک شرکت به جای سهامداران باید با ذینفعان شرکت قرار گرفته باشد. در این مورد, منظور از سهامداران کسانی هستند که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم توسط اقدامات شرکت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. با توجه به نظریه ذینفعان، نهاد کسب‌وکار باید به عنوان یک وسیله نقلیه برای هماهنگی منافع ذینفعان، به جای به حداکثر رساندن سهامداران (صاحب) سود استفاده می‌شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطبرنامه‌ریزی و مدیریت ذینفع Stakeholder Management and Planningمزایااثرات مثبت در خصوص محیط زیست و فعالیت‌های اجتماعی از مهمترین مزایای این نظریه می‌باشد.معایببا دادن مسئولیت به ذینفعان و کم‌کردن دسترسی سهامداران از امور شرکت ممکن است باعث کاهش تعداد سرمایه‌داران و میزان سرمایه شرکت شود.کاربردهادر سازمان‌های شخصی و دولتی کوچک و بزرگ که با ذینفعان و سهامداران ارتباط دارند، این مفهوم کاربرد دارد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان